„Az Országgyűlés, elismerve az önkéntes tűzoltó mozgalom több évszázados áldozatkész munkáját; az emberek életének, testi épségének, anyagi javainak, a nemzetgazdaság és a természeti környezet értékeinek hatékonyabb megóvása érdekében szükségesnek tartja a tűz elleni védekezést önként vállalók tevékenységének erősítését, és ezért az önkéntes tűzoltók, és a tűzoltó egyesületek működési feltételei javításának érdekében a következő törvényt alkotja:
A tűzoltó egyesület szaktevékenysége során a tűzmegelőzés körében tájékoztathatja a lakosságot az időszerű tűzvédelmi feladatokról, a lakosság részére tűzvédelemmel kapcsolatos más információs tevékenységet végezhet.
Szaktevékenységet a tűzoltó egyesületnek csak olyan nagykorú, cselekvőképes, külön jogszabályban meghatározott szakmai képesítéssel rendelkező tagja végezhet, aki életkoránál, egészségi, fizikai állapotánál fogva alkalmas és erre önként vállalt kötelezettséget.
A tűzoltó egyesület szaktevékenységet irányító tagjaként azt lehet kijelölni, aki
a) tűzoltó szakképesítéssel rendelkezik, vagy ennek hiányában
b) tűzoltó alaptanfolyami képesítést szerzett, és írásban vállalta a tűzoltó szakképesítés megszerzését.”
8. Javaslat a mindenkori házelnök feladatköréről és „fegyvereiről” a képviselőkkel szemben. Benyújtja: Dorah Darko, KP-RP.
„A mindenkori házelnök legalább a mostani formában legyen köteles vezetni az elfogadott/elutasított javaslatok jegyzőkönyvét. Ha ezen feladatának huzamosabb ideig nem tesz eleget, köztársasági elnöki nyilvános megrovásban részesül.
Javaslom továbbá a házelnöki 'fegyverarzenál' átalakítását, teljesen új alapról indítását:
- ha egy képviselő az elsőp házelnöki figyelmeztetés után sem hagyja abba egy téma 'akkor, ott, és úgy' taglalását, a házelnök 1-25 órai törvényjavaslatbenyújtási, vagy 5-15 órás parlamenti szavazati jogmegvonással súlytja.
- ha egy képviselő késve felel egy interpellációs válaszra, a házelnök 1-5 órás interpellálási jog megvonásával súlytja.
- ha egy miniszter késve felel egy interpellációra, a házelnök 1-5 órás törvényjavaslatbenyújtási jogmegvonással súlytjta.
- a házelnöki tekintély parlamenti megkérdőjelezése (az első házelnöki figyelmeztetés után) 5 órás interpellálási, 10 órás törvényjavaslat benyújtási, és 24 órás parlamenti szavazati jogmegvonási penzumot von maga után.
- aki a fenti penzumokat megkapja, de mégis csinálja, ami tiltott, a házelnök köztársasági elnöki felülbírálásig megvonja a parlamenti szavazati jogát.
(Érthetően: szavazni persze penzum alatt is szavazhattok, de kamupolitikussal, és aki meg van büntetve, annaka mandátumát - egyet - a 'nem szavazott kategóriába rakom, névvel.)
A házelnök a penzumokat minden esetben a kiszabás percétől számítja. Fellebbezni, az utolsó eset kivételével, nem lehet.”
1. Javaslat a szeéndioxid-kibocsátással kapcsolatban.Benyújtja: Arnim Haugwitz, LP.
„A törvény célja hogy szabályozzuk az ország engedélyezett kibocsátható széndioxid mennyiségét, ami éves szinten 9 millió egységet tesz ki.
Ennek 38%-át a háztartások a fennmaradt 62%-át a gyárak és közintézmények termelhetik.
Évente háromszor (március, július, november) a szakemberek elemzik a részadatokat s azokon a települések vagy ipari körzetek, melyek megszegik a részarányosan számukra elfogadott széndioxid kibocsátás mértékét büntetésre számíthatnak.
A javaslott büntetés mértéke minden plusz széndioxid egység után 50 taka így például ha egy város ezer egységgel lépi túl az engedélyezett széndioxidkibocsátás mértékét, akkor 50 ezer taka büntetést kell fizetnie, ami jelentős összeg hisz több mint 100 bruttó bért tesz ki..
Emellett a környezetvédelmi- és agrárminisztérium mintegy 150 milliós taka alapot hoz létre, mely a lakosságot a környezetbarát energiaforrások felhasználására serkenti, s ezek beszerzéséhez segítséget nyújt.”
2. Javaslat a parlamenti szavazásokról. Benyújtja: Ben Mac, LP.
„1. Ha a parlamenti szabvazás eredménye: 100-100, döntsön a korelnök szavazata.
2. Ha a házelnök akadályoztatva van, és nem tudja időben lezárni a szavazást, akkor a határidő lejárta után 12 órával a házelnök helyettese zárja le a szavazást. Ehhez házelnökhelyettest kell választani.”
Házelnöki megjegyzés: a javaslat megszavazásához 2/3-os többség kell.
3. Javaslat a régiók védelmében. Benyújtja: ifjabb Széll Endre, SZP-MSZDP.
„Az a politikus, aki a régiója munkájában nem vesz részt, ne kaphassa meg az országos politikusnak járó pluszt.”
4. Javaslat az egészségesebb táplálkozás elősegítéséről. Benyújtja: Alex Haibu, RP-KP.
„Javaslom, hogy azok az üzemek és cégek, amelyek teljes kiőrlésű liszttel készített termékeket készítenek vagy forgalmaznak, kapjanak 1%-os adókedvezményt.”
5. Javaslat a hazai textilipar megvédése érdekében. Benyújtja: Arnim Haugwitz, LP.
„Felmérések mutatják, hogy a hazánkat elözönlő olcsó kínai textilipari termékek veszélyeztetik a hazai textilgyárakat, főként a kisebbeket, de ha időben nem lépünk, akkor a nagyobb gyáraink is veszélybe kerülhetnek. A behozott kínai textilipari termékek behozatali vámját javaslom megemelni 5 százalékkal. Ugyanakkor javaslom, különítsünk el 100 millió takát gyorssegélyként a leginkább bajban levő gyáraink megmentése érdekében.”
6. Javaslat a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról. Benyújtja: ifjabb Széll Endre, SZP-MSZDP.
„Ez a törvény állapítja meg az áruhoz kapcsolódó, a kereskedelmi ügylet lebonyolítását megelőzően, annak során és azt követően a fogyasztóval szemben alkalmazott kereskedelmi gyakorlatokra, valamint az ilyen kereskedelmi gyakorlat tekintetében alkalmazott magatartási kódexekre vonatkozó követelményeket, és az azok megsértésével szembeni eljárás szabályait.
Tilos a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat.
Tisztességtelen az a kereskedelmi gyakorlat,
a) amelynek alkalmazása során a kereskedelmi gyakorlat megvalósítója nem az ésszerűen elvárható szintű szakismerettel, illetve nem a jóhiszeműség és tisztesség alapelvének megfelelően elvárható gondossággal jár el (a továbbiakban: szakmai gondosság követelménye), és
b) amely érzékelhetően rontja azon fogyasztó lehetőségét az áruval kapcsolatos, a szükséges információk birtokában meghozott tájékozott döntésre, akivel kapcsolatban alkalmazzák, illetve akihez eljut, vagy aki a címzettje, és ez által a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg (a továbbiakban: a fogyasztói magatartás torzítása), vagy erre alkalmas.
Megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely valótlan információt tartalmaz, vagy valós tényt - figyelemmel megjelenésének valamennyi körülményére - olyan módon jelenít meg, hogy megtéveszti vagy alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztót egy vagy több tényező tekintetében és ez által a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas.”
„Az Országgyűlés, elismerve az önkéntes tűzoltó mozgalom több évszázados áldozatkész munkáját; az emberek életének, testi épségének, anyagi javainak, a nemzetgazdaság és a természeti környezet értékeinek hatékonyabb megóvása érdekében szükségesnek tartja a tűz elleni védekezést önként vállalók tev
1. Javaslat a régiók védelmében. Benyújtja: ifjabb Széll Endre, SZP-MSZDP.
„A régiók védelmében törvényjavaslatként nyújtom be, hogy ha a régiós parlamentek elé törvényjavaslat érkezik azt az aktuális eelnöknek féléven belül szavazásra kell bocsátania.
Amennyiben ez nem történik meg, és ennek oka nem elhárithatatlan dolog, akkor a régiós elnöknek a pozicóját át kell adnia az alelnöknek.”
2. Javaslat a ’megöntözött öntözőről’. Benyújtja: dr. Halász Sándor, MDP.
„A madén mezőgazdaság versenyképességének megőrzése érdekében szükség van az ország területén már meglévő öntöző csatornák felújítására, megtisztitására, illetve új csatornák megépítésére. Ahol ez nem lehetséges, vagy aránytalanul nagy költségekkel járna, ott javaslom a gazdák területi alapon történő támogatását a kútfúrások terén.
Ezért kérem a parlamentet, hogy fogadjon el egy olyan törvényt, hogy a Madenia területén már meglévő csatornarendszer tisztitásának illetve felújításának szükségességének felmérését végeztessük el, és, a felmérés alapján, szakemberek irányításával kezdődjön meg a kivitelezés. Szintén szakemberek bevonásával kezdödjön meg a felmérése az esetleges új öntözőcsatornák megépítési lehetőségének. A kútfúrás esetén pedig mérjük fel mekkora támogatásra van szükség.”
Tisztelt ház!
Szavazásra bocsátom az alábbi javaslatot a visszavonuló politikusokról. Benyújtja: Dorah Darko, KP-RP.
„Javaslom, hogy a madén politikusok visszavonulásakor ajánljunk fel mindenkinek egy két évre szóló, tiszteletbeli konzuli megbízatást, egy általa választott országba, ami akár olyan is lehet, ahol addig semmiféle képviseletünk nem volt. Persze ez nem kötelező a politikusokra nézve, pusztán egyfajta levezetés a sokéves stressz után.”
Hegedűs úr javaslatát saját kérésére nem bocsátom szavazásra.
Szavazni vasárnap este 10-ig lehet.
Tisztelettel, Kjurt Polanski, házelnök.
Köszönöm, hogy ismét bíztak bennem. Bár sajnálom, hogy ez egy jó ember, és egy jó politikus elvesztésével járt. Ilyen áron nem akartam volna a házelnöki széket, de hát ez már az utolsó ciklusom, nem hagyom hát önöket cserben.
Egyúttal kezdjük is el a munkát.
Szavazásra bocsátom az alábbi javaslatokat:
1. Javaslat a vitaminokról. Benyújtja: Hegedűs Döme, NP-SZM.
„Javaslom, hogy kötelezővé tegyük a magzatvédő-vitamin berakását az összes hazai lisztkereskedő termékeibe, tehát ha valaki bármilyen fajta lisztet eszik, azzal együtt eszi ezeket a vitaminokat is.
A magzatvédő-vitamin Czeiczel Endre magyar orvostudós alkotása, és négy vitaminból áll. (b2, b6, b11, b12). A magzatvédő-vitamin nem csupán a néhány hetes terheseknek segít abban, hogy a gyerekük ne nyílt gerinccel, vagy agy nélkül jöjjön a világra, hanem e vitaminnak fogyasztása drasztikusan visszaveszi az agyvérzésben és egyéb agyi betegségben halandók számát is. Az USA-ban 1998-ban vezették be Hilary Clinton vezényletével, és 50%-kal csökkentette az agyér-katasztrófában meghaltak számát.
„Hazánkban jelenleg csak az okleleveles anyakönyvvezetők, és az államilag elfogadott egyházak papjai (elnézést, ez itt gyűjtőszóként funkcionál) a hivatalos házasságkötők. Ezen személyek száma véges, és a procedúra megszervezése is idő- és pénzigényes. Sokan nem is vágynak a hivatalos keretekre... Javaslom tehát, hogy amerikai mintára, ezen túl hazánkban is ismerjük el hivatalos házasságnak azokat, amelyeket utasszállító gépek fő emberei (hajóskapitányok, vasúti forgalmi szolgálattevők, elsőpilóták, stb.) és nagy (500 ha-nál nagyobb) magánbirtokok tulajai celebráltak. E módszer egyszerű, egyúttal nagyszerű.”
Három dologban kérek játékos szavazást. Az egyik, amiről vitatkoztunk, a határidők, a másik a kormány megítélésének változtatása, a harmadik, hogy az eddigi 2 helyett csak 4 naponként legyen kötelező az aktivitás.
17 szavazásra jogosult játékos van (Főmenü: Aktív játékosok) plusz az én szavazatom. 2/3-os többség kell, tehát addig szavazgatunk, míg valamelyik javaslat nem kap 12 szavazatot. A változtatásokat az elfogadás után azonnal bevezetjük, és a reset után is érvényben maradnak!
1. Mennyi legyen az interpellációkra adott válasz és viszontválasz határideje?
A: Maradjon a 24 óra.
B: 48 óra
C: 36 óra
D: más.
2. A kormány megítélését így gondolom megváltoztatni (lásd a Főmenüben a táblázatot):
Az egyensúly az első három adatnál (m.nélküliség, infláció, GDP) +-0,5%-ra változna. Utána 0,5%-os lépcsőnként kapnának a kormánypártok pluszt vagy mínuszt.
0-0,5% 0
0,6%- 1,0% 1
1,1%- 1,5% 2
1,6%- 2,0% 3 és így tovább...
A 4-9 pontoknál értelemszerűen:
0-1% 0
1,1%- 1,5% 1
1,6%- 2,0% 2 és így tovább...
Tehát egy helyen akár több plusz vagy mínuszt lehetne szerezni.
Pl a mostani a 2%-os infláció csökkenés +3 pontot érne a kormánypártoknak.
Így nagyobb lenne az ingadozás a teljesítmény függvényében.
Figyelembe kell venni, hogy a reset után magasabb inflációval és munkanélküliséggel kezdünk (majd erről külön szavazunk).
Hogy ne érhessen a vád: kényemre-kedvemre tudok beavatkozni az infláció alakulásába, javaslom, hogy a dollár árfolyam, az arany és az olaj ára a mindenkori tényleges árfolyam szerint változzon százalékosan.
3. Az országjelentés 4 naponként lenne kiadva, és 4 nap állna rendelkezésre az aktivitás eléréséhez is. A kormánynak 4 naponként kéne a költségvetést elkészíteni. A választás, úgy mint eddig, kb 18 naponként lenne, és a K-kat is kiadnám 2 naponként, de az oddszok csak 4 naponként változnának (félévenként csak az extra pontokkal lennének korrigálva). A random minden K-nál új lenne.
Kérem, hogy szavazzatok a Játékosok szavazása topikban kedd este 10-ig.
1. Mennyi legyen az interepellációs válaszok és viszontválaszok határideje?
2. Egyetértetek-e a kormány megítélésének változtatásával?
3. 4 naponkénti költségvetés, országjelentés. 4 nap az aktivitás elérésére.
Kérem Önöket, tisztelt Képviselők, hogy szavazzanak a házelnök személyéről hétfő este 10-ig.
Ki legyen az Országgyűlés elnöke?
- Kjurt Polanski (KP-RP)
- Lipovics Károly (LP)
- dr Halász Sándor (MDP)
Ha a szavazáson egyik jelölt sem kap min. 101 szavazatot, akkor második forduló lesz, a két legjobban szerepelt jelölt jut tovább. Ott az egyszerű többség dönt.
2070 június 29-re kiírtam az Országgyűlési Választásokat.
Kérem a pártok vezetőit, hogy legkésőbb szombat délig nyilatkozzanak a választási szövetségekről.
A Parlament szombat délig ülésezik, akkor feloszlik. Az új összetételű parlament nyitó ülése vasárnap este lesz.
A parlamentben felszólalni szombat délig, interpellációt benyújtani péntek délig lehet.
A házelnöki tisztségre a jelentkezési határidő: vasárnap déli 12 óra.
Kérem az SZP, az SZMP, az MDP és a KP vezetőit, hogy jelöljék meg: mely pártnak adják mandátumaikat, ha nem érik el az 5%-ot!
Tisztelettel: a Közt.elnöke
A K1-et kedden adom ki. A K1-ben minden párt automatikusan megkapja a maximumot a parlamenti aktivitásra, de a média aktivitást kedden délig hozni kell!
1. Javaslat a kamionokról. Benyújtja: Ben Mac, LP.
„Javasolom, hogy szombat-vasárnap tiltsuk meg az áruszállító kamionok közlekedését. Csak a romlandó árut szállító kamionokkal lehet kivételt tenni. Ezzel is rászorítjuk a cégeket, hogy inkább vasúton szállítsanak.”
2. Javaslat a trafipaxokról. Benyújtja: Hegedűs Döme, NP-SZM.
„Javaslatom az, hogy sokszorozzuk meg az automatikus radar sebességmérő fényképezőgépeknek a számát, amelyek a maximális sebesség szigorúbb betartására kötelezik a járművek vezetőit. Ezzel drámaian tudnánk csökkenteni az úti balesetek által okozott halálesetek számát. Azt javaslom, hogy az adott régiók költségvetéséből kéne az erre vonatkozó költséget kivenni, tehát minden régiónak kötelessége lenne az adott területén meghatározott számban ilyen szerekezeteket elhelyeztetnie.”
3. Javaslat a vasút privatizációjáról. Benyújtja: Lipovics Károly, LP.
„Elérkezett annak az ideje, hogy az Országos Közforgalmú Vasuttársaság Zrt, az Országos Vasútgépészeti Zrt. , az Országos Pályafenntartási és Biztosítóberendezés Ellenőrzési Kht. privatizálásra kerüljön, a privatizációból befolyó összeget fejlesztésekre és a hazai magántőke erősítésére fordítjuk.
Az OKV Zrt. -nél 10% maradna állami tulajdonba
Az OVAG Zrt. -nél 8% maradna állami tulajdonba
Az OPBIZ Kht. -nál pedig 2%-os részesedése lenne az államnak.”
1. Javaslat az állami kölcsönökről. Benyújtja: Hegedűs Döme, NP-SZM.
„Javaslom, hogy azok az emberek, akik állami pénzintézetekből vettek fel kölcsönt, és munkájuk elvesztése miatt nem tudják a hitelt fizetni, azok kapjanak egy év haladékot terheiknek visszafizetésére.”
2. Javaslat az állatvédelemről. Készítette, és eredetileg benyújtotta: Batha Áron, LP. Benyújtja: Linda Kovilonis, KP-RP-SZMP.
„Jelen javaslat a ház akkori inaktivitása miatt nem lett elfogadva, és hosszú évek óta az aktakupac mélyén porosodik. Ugyan Batha úrtól nem kértem engedélyt javaslata újbóli benyújtására, de reménykedem benne, hogy nem lesz belőle botrány, hisz a javaslat még most is helytálló és szükséges. Alább idézem:
’Mint tudják Madeniában található néhány olyan állatfaj, amely a világon már csak
itt lelhető fel, s sajnos egyre kisebb számban. Ezek az állatfajok a kipusztulás
szélére sodródtak, vannak amelyekből összesen nincs több mint 20-25 egyed.
Javaslatom a következő: mivel tudvalevő, hogy ezek az állatok hol élnek, ezeken a
területeken erősítsük meg az állatok védelmét, akár önkénteseket is toborozhatunk,
vagy munkanélkülieket is bevonhatunk. Véleményem szerint legkevesebb 1000 új emberre
lenne szükségünk az állatok védelmére. A munkanélkülieknek 250 takás fizetést javaslok
hisz ez veszélyes munka szembekerülhetnek vadorzókkal, akik nem ritkán még a
vadőrökre is tüzet nyitnak. Persze a relatív nagy fizetés tömegeket fog vonzani ezért
javaslom csak olyan munkanélkülieket vegyünk fel akik fegyverviselésre ki vannak
képezve - volt rendőrök, bíztonságiőrök.
Ezenfelül szükségesnek tartom, hogy az eddigi pénzbírságokat - amit azokra róttunk
ki, akik a vadásztilalom ellenére levadásszák ezeket a ritka állatokat, s nem csak
azokat -, jelentősen emeljük meg, legalább 300 takára. amennyiben a vadórzó nem tudja
ezt kifizetni, ítéljük letöltendő börtönbüntetésre. A befolyt bírságokból tudnánk
fizetni az új vadőröket, valamint élelmet is tudnánk vásárolni az állatoknak.’”
3. Javaslat az árumozgatás korszerűsítéséről. Készítette és eredetileg benyújtotta: Franitsek Darko, KP. Benyújtja: Linda Kovilonis, KP-RP-SZMP.
„Jelen javaslat az egykori gyógythatatlannak látszó politkai ellentétek miatt nem lett elfogadva, bátorkodom most tehát újra benyújtani, a látszólagos enyhülés időszakában, hisz még mindig létező problémát hivatott kezelni. Alább idézem:
'Madenia úthálózata aztért van elszomorító állapotban, mert kontinensünk árumozgásának nagy része itt zajlik, kamionok segítségével. E javaslat célja, hogy megszavazzuk, ezentúl a nagykereskedelmi mennyiségű árut vasúton szállítsuk át egyik határtól a másikig (főleg Gigantia-Leomnella-Tradent útirány ez). Igaz, hogy ez az átállás sokba kerül, de higyjék el, visszatérül az által, hogy ezentúl sokkal kevesebbet kell majd költenünk a mellékutak karbantartására.'”
4. Javaslat a banki kölcsönökről. Készítette és eredetileg benyújtotta: Peter Smith, SZDP. Benyújtja: Linda Kovilonis, KP-RP-SZMP.
„Jelen javaslat annak túlontúl 'szociális' volta miatt nem került annak idején elfogadásra. Mivel újabban békülékeny időszakot élünk, és különben is, a mostani 'csomagban' is van ilyen jellegű javaslat, bátorkodtam előszedni. Enneél sem egyeztettünk az eredeti benyújtóval, esetleges, és jogos, haragjának állok elébe. A módosításokat magam eszközöltem. Alább idézem:
'Egyre több ember keül a csőd szélére a banki kölcsönök miatt, mivel nincs korlátozva ezeknek a száma. Ezért a SZDP javasolja hogy a egy ember, egy időben maximum egy nagyobb (1000 taka) és egy kisebb (300 taka) kölcsönnel rendelkezhet.'”
Újból a véleményeteket kérem. Az alábbi szabályváltoztatásokat javaslom:
1. Csak az aktív játékosok szavazhassanak játékos szavazásokon és népszavazásokon.
Jelen pillanatban az alább felsorolt játékosok számítanak aktívnak (17 játékos)
Veres S.
dr. Halász S.
dr. Kovács N.
Hegedűs D.
Szilágyi E.
A. Haugwitz
Danny T Jr
Marcell King (Marci mostanában nem játszik, de ő annyit tett a játékért, hogy szerintem megilleti a szavazati jog, ha véleményt akar nyilvánítani.)
Ben Mac
Lipovics K.
Széll E.
P. Smith
Bartha P.
Lunacsek M.
A. Haibu
Kelemen Gy.
K. Polanski
A többi játékos szerintem jelenleg inaktívnak tekinthető. Ők rajta maradnak a pártlistán, és bármikor aktivizálhatják magukat, rögtön visszakapják a szavazati jogot. Új játékos egy héttel a belépése után kaphat szavazati jogot, de csak akkor, ha valamilyen értékelhető aktivitást mutat.
Kérném, hogy nekem is legyen egy szavazatom, de csak játékos szavazásnál, népszavazásnál természetesen nem kérem.
2. Szüntessük meg a dupla személyiséget.
Javaslatom: mindenki szabadon eldöntheti, hogy mikor megy nyugdíjba. Nők 55 és 65 éves kor között, férfiak 65 és 70 között. A nyugdíjba vonuláskor mindenki kijelöli az utódját, aki azonnal belép helyette a játékba. Az utód új játékosnak számít, és szabadon, oddsz vesztés nélkül választhat pártot és pozíciót.
3. Minden pártban, ahol 2-nél többen vannak, kötelező legyen legalább 4 évenként szavazni a pártelnök személyéről.
Itt is csak az aktívak szavazhatnak. Az aktív játékosok listája a Főmenüben lesz, és aki két hétig semmit nem csinál, lekerül róla (kivétel: bejelentett szabadság).
4. Támogattok-e elvben egy resetet (teljes újrakezdést)?
A részleteket előtte alaposan megbeszélnénk, és 2/3-os szavazás lenne róla. A resetet úgy képzelem, hogy visszamennénk 2009-be, a helyszínt közösen eldöntenénk, az ország 0 tartalékkal és 0 hitellel indulna, mindenki újra alapíthatna pártot, bármilyen pozíciót elfoglalhatna.
Kérem, hogy szavazzatok a Játékosok szavazása topikban csütörtök délig.
1. Javaslat a cigarettáról. Benyújtja: Linda Kovilonis, KP-RP-SZMP.
„Az USA-ban kezdősött, majd az EU-ban lett nagy trend az, ami mára világszinvonalon is jelen van: nevezetesen, hogy a cigarettás dobozokban egyre kevesebb szál van, az áruk pedig egyre magasabb. Most 14 szál/doboznál tartunk, ára pedig átlagosan egy taka. Lakossági kapcsolattartásunkból kiderül, hogy ezzel egyre inkább elégedetlenek a dohányosok - magam is közéjük tartozom, és egyetértek velük. Nem igazságos ez a fajta kizsákmányolás.
Javaslom tehát, térjünk vissza a régi módihoz, az egy dobozban lévő cigaretták számát határozzuk meg húszban. Ettől csak árengedmény árán térhessenek el a gyártók. A jelenlegi ártendenciát meghagyhatjuk, de valljuk be, mindannyiunknak, a nem dohányzóknak, is vannak szenvedélyink, hisz emberek vagyunk, ne pont ebből, az egyébként igen jelentős számú, csoporttól várjuk azt, hogy eldobják 'hobbijukat'. Ha már úgy is száműztük őket a közterekről...”
2. Javaslat a középiskolai felkészítés menetéről. Benyújtja: Hegedűs Döme, NP-SZM.
„Véleményem szerint a mai fiatalok, mikor leérettségiznek, nagyon keveset tudnak a pénzügyekről, pedig általában ilyenkor önállósulnak, és ez kemény gondokat okozhat.
Ezért szeretném, ha bevezetnénk a kötelező közgazdaságtan órát az utolsó gimnáziumi évben heti egy órában.”
3. Javaslat a száműzetésről. Benyújtja: Linda Kovilonis, KP-RP-SZMP.
„Tisztelt ház!
Hazánk büntető törvénykönyvének legnagyobb kiszabása a letöltendő életfogytiglani + kényszermunka kombináció, mivel az országgyűlés már többszöri próbálkozásra sem fogadta el a halálbüntetést - a feltételeset sem. Ezt helyettesítendő, a kényszermunkás életfogytiglant überelendő javaslom, hogy a következő esetekben ki lehessen szabni, alternatív büntetésként az országból való száműzetést:
- előre megfontolt szándékkal elkövetett gyilkosság.
- nemi erőszak.
- orvosi műhiba.
- hazaárulás.
- dezertálás.
- 200 millió takánál nagyobb pénzügyi csalás.
A száműzetés intézményét úgy képzelem, hogy a büntetett elveszti büntetése idejére madén állampolgárságát és minden, hazánkban megszerzett képesítését - amit természetesen a célország visszaadhat.
A kiszabandó intervallumok:
- 2 év.
- 5 év.
- 10 év.
- 20 év.
- életfogytiglan.
Enyhítési és fellebbezési lehetőség nincs. Ha a büntetett a száműzetés ideje alatt országunkban mutatkozik, a rendőrség köteles azonnal elfogni, és a bíróság ítélje minimum 10 év letöltendő börtönre.
A büntetettnek nem szabjuk meg a céloszágot, viszont nem kap állami támogatást az ottani újrakezdéshez. Természetesen, ha a penzum letöltése után haza szeretne költözni, börtönbüntetettként kezeljük, és elbírálás után kaphat bizonyos összegű állami kölcsönt.”
4. Javaslat a klónozásról. Benyújtja: Danny-T. Jr., LP.
„Úgy érzem, elérkezett az idő, hogy endedélyezzük a klónozást.
Ezt nagy mennyiségben, úgymond, iparszerűen endedélyeznénk. Csak állatokat és emberi szerveket lehet klónozni és csak az állam által kijelölt és számukra endedélyezett kórházakban, laboratóriumokban.”
A négyes számú javaslathoz lásd még: ’Parlamenti felszólalások’.
1. Javaslat a VOLÁN vállalatok átszervezéséről. Benyújtja: Lipovics Károly, LP, és Kelemen Gyula, SZMP-RP-KP.
„A VOLÁN vállalatok jelenleg átfedésekkel üzemeltetik járataikat, amely átfedések csupán a járatokban hasznosak. Azonban a bérletjegyeket nem fogadják el más volán cégeknél. Jó példa erre, hogy ha valaki Gordaszból utazik Dabukkába, és bérlete van erre az útra, akkor csak a Dabbukka Regionális Volán fogadja el, hiába üzemeltet más volán is ezen az útvonalon autóbuszjáratot, arra nem érvényes a bérlet, hiszen a jegyárkiegészítést az illetékes volán kapja. Ezért javasoljuk, hogy a regionális volánok kerüljenek összevonásra egyetlen nagy céggé, amit MRVV-nek nevezünk el, vagyis Madén Regionális Volán Vállalatok Nyrt. -nek.
Azért lesz nyílt körű a részvénytársaság, hogy a szabad piac betörhessen és ezzel a közlekedési színvonal emelkedhessen.”
2. Javaslat egy tourette-intézet megynitásáról. Benyújtja: Linda Kovilonis, KP-RP-SZMP.
„Hazánkban jelenleg számtalan betegséget kezelendő vannak különböző központok, de mint néhány lakossági levélből kivettük, a tourette-szindrómára specializálódott hely nincs, pedig ebben a betegségben is sok madén szenved. Az átlag kétszáz lakosból egy, persze ezen a kóron belül is vannak fokozatok, minden esetre sok levelet kaptunk, amelyek témája egy ilyen jellegű intézet hiánya, és megnyitására ösztönzés volt.
Javaslom tehát egy tourette-szindróma-kezelő intézet megnyitását. Vannak e betegségre specializálódott ápolóink, de már Lemonella is jelezte, hogy küld segítőket.
A vállalkozás nonprofit, 50 millió takába kerül, Dabukkába javaslom felépíteni.”
1. Javaslat a kormányrendeletek demokratizálásáról. Benyújtja: Linda Kovilonis, KP-RP-SZMP
"Először idézem pártom legendájának, Gabriel Haibu volt elnök-, alelnök-, és társelnök úrnak jelen javaslatom alapjául szolgáló javaslatát, melyet akkoriban nem fogadott el a ház:
'Javaslom, hogy 1000 millió takánál nagyobb összegű, a költségvetésben eredtileg nem szereplő, kiadást vagy kölcsönt a kormány köteles legyen a parlament elé vinni, és szavazásra bocsájtani. 1000 millió takánál nagyobb öszeget csak a parlament beleegyezésével lehesen elkölteni. Hogy ne fordulhasson elő a mostani eset a Gigantiának adott kölcsönnel.'
Ez a javaslat számomra abból a szempontból lett ismét érdekes, hogy a kormány egyre-másra privatizáltatja el energetikai egységeit, melykre hatalmas pénzeket költ. Ez a demokrácia lábbal tiprása, a választójog arcába való beleröhögés, ahogy ez mostanában oly sokszor előfordul... talán nem egyenlően felosztva az oldalakon...
Javaslatom lényege, hogy ezen túl a mindenkori kormány vezető pártja köteles legyen szavazást kiírni a parlamentben a 800 millió takánál drágább projektek eladását, privatizálását demokraizálandó: egyáltalán rajtuk kívül a többi párt is ezt akarja-e tenni?
Ha javaslatom nem kerül elfogadásra, az a nemmel szavazók erkölcsi szegénységi bizonyítyána, bár nyilvánvalóan nem lesz semmiféle következménye rájuk nézve...”
2. Javaslat a miniszteri lemondásokról, koalícióból való kiugrásokról. Benyújtja: Linda Kovilonis, KP-RP-SZMP
"Az utóbbi napok eseményeit átélve jutottam az alábbi javaslatig.
Először: a miniszteri lemondásokról.
- ha egy miniszter lemond tárcájáról, abban a ciklusban már ne térhessen oda vissza.
- egy megüresedett tárcát a mindenkori miniszterelnök csak egyszer tölthessen be önszántából más emberrel.
- a második és a további megüresedéseknél az egész parlament szavazzon a következő miniszter kilétéről. Természetesen, aki már egyszer abban a ciklusban volt miniszter azon a tárcán, többet ne indulhasson.
- a második és további megüresedéseknél bármelyik képviselő indulhasson a tárcáért.
Másodszor: egy parlamenti koalícióból való kiugrásról.
- ha egy párt tagjai demokratikusan megszavazzák, hogy kilépnek az esetleges parlamenti, választási koalícióból, abban a ciklusban már ne térhessenek oda vissza.
- a kiugrott pártnak nem kötelező parlamentinek maradnia. Az előző választáson megszerzett mandátumait átadhatja bármelyik másik pártnak, ő maga pedig parlamenten kívül vonulhat.
Szintén, mint előző javaslatomhoz, ehhez is azt fűzöm hozzá, hogy a nemmel szavazók gyávaságát és becstelenségét bizonyítja, ha a javaslat nem kerül elfogadásra.”
3. Javaslat az 'interra Kultúrális Fővárosa' program beindításáról. Benyújtja: Linda Kovilonis, KP-RP-SZMP
"Javaslom, indítsuk el európai mintára a címben említett programot, melynek lényege, hogy évente más-más várost neveznénk ki kontinensünk kultúrális fővárosának, ami abból állna, hogy adott évben abban a városban gyűlne össze minden kultúrnagyság: színházi bemutatók az egész kontinensről, vándorló múzemui tárlatok, képzőművészeti kiállítások, írószövetségek főkonferenciái, filmfesztiválok, satöbbi, minden, ami a széles értlemben vett kultúrába beletartozik.
A címre pályázni lehete, egy város egy ötéves szakaszon belül csak egyszer nyerheti el. A szponzorációt meghirdetnénk magáncégeknek, de ha nincs ilyen, akkor a kormányok vállalják a támogatást.
A javaslat egyszerre kerül szavazásra Interra minden országában.”
1. Javaslat az árvaházak és szociális intézmények ügyében. Benyújtja: Hegedűs Döme, NP-SZM.
„Tudjuk nagyon jól, hogy a szociális othonokban és árvaházakban rengeteg bűncselekmény történik. Az árvaházakban élő legtöbb gyermeknek már volt része ellene irányuló erőszakban, mind testi- mind nemi értelemben. Ezt persze nem lehet csak a nevelőkre fogni, hogy ők a hibások, de a felelősségteljességük hiánya okozza kétségtelenül a legtöbb erőszakot.
Ezért azt javaslom, hogy adjuk meg a lehetőséget azoknak a női keresztény szerzetesrendeknek, akik válallnák, hogy teljes egészében átveszik az állami árvaházak és szociális otthonok irányítását, hogy állami pénzen tegyék mindezt természetesen kezdetben szigorú ellenőrzés mellett. Így azt a pénzt, amelyet most az állami intézmények fenntartásáért adunk az árvaházaknak és szociális otthonoknak, a női keresztény szerzetesrend kapná meg, illetve az adott szerzetesrend egyháza külön pénzt kapna a szerzetesrend szolgálatáért.
Az adott vallás oktatását hallgatni hittanórákon természetesen nem lenne kötelező, de rosszat biztos nem okozna.”
A törvény értelmében az energiaszektor szabad nyitása a törvény esetleges elfogadásakor azonnal életbelép. Ez azt jelenti, hogy az energiaszolgáltatásban több önálló cég is részt vehet, ezáltal az árakat a konkurencia lefelé nyomja majd, és nem engedi felfelé kúszni.
A törvény értelmében az energiaszolgáltatás teljesen magánkézbe kerül, tehát az energiaár szabályozását a piac végzi.
A törvény értelmében a villamosipari energiaelosztás és rendszerirányítás is magánkézbe kerül, de kizárólag egyetlen cég vásárolhatja meg, tehát a VER egészében privatizálható csak, illetve adható tovább, nem lehet részekre bontani.
A törvény értelmében az állam csak akkor szólhat bele a villamosipari tevékenységbe, ha azt a gazdaság indokolja.
A törvény értelmében az a cég, amely az energiaszolgáltatási feltételeknek nem felel meg, nem vásárolhat részt egytlen ellátórészlegből sem, vagyis ki van zárva a vevők köréből.
A törvény értelmében az a cég, amely rendelkezik részvényekkel és az ellátási feltételeknek már a tulajdoni jog megszületése után nem felel meg, azt az energiahivatal pénzbírságra kötelezheti.
A törvény értelmében a kormány köteles fenntartani egy külön az energiaszektor felügyeletére alkalmas szervet, név szerint az Energiahivatalt, vagy az ezzel egynevű energetikai minisztériumot.
2.§ Ellátás
A törvény értelmében minden fogyasztót köteles ellátni az ellátási területét már megváltott szolgáltató.
A törvény értelmében a szolgáltatókat az ügyfél szabadon választhatja meg.
A törvény értelmében a szolgáltatók nem büntethetik meg a szolgáltatóváltó ügyfeleket többlet kezelési díjjal.
A törvény értelmében a szolgáltatók kötelesek havonta VER adatokat közölni az Energiahivatal irányába.
3.§ Rendszerirányítás és erőműellátás-biztosítás
A törvény értelmében a rendszer irányítását 5 személy végzi ebből 3 fő aktív rendszer irányítást végez, vagyis a rendszer felügyeletét látja el, 2 fő pedig passzív rendszer irányítást végez, vagyis a rendszerrel nem áll közvetlen kapcsolatban, csak a felügyeleti rendszerekkel.
A törvény értelmében az erőművek kötelesek belső kommunikációs vonalat kiépíteni, amely biztonságos, egy esetleges üzemzavar esetén pedig könnyen elérhető.
A törvény értelmében az erőművek között egy független kommunikációs csatornát kell kiépíteni, melyet a VER irányítója szabadon használhat és ezen tájékozódhat az esetleges terhelésről vagy üzemzeverról, továbbá, ha az internetes kommunikáció nem működne, ezen a csatornán szabályozzák az erőművek termelését.
A törvény értelmében az állam köteles biztosítani az erőművek ellátását, vagyis humánerőforrás-biztosításra kötelezett. Ez a villamosipari szakemberek képzésében továbbképzésében merül ki.
A törvény értelmében az Energiahivatal nem oszthatja ki a szolgáltatási területet, azt a szolgáltatók maguk osztják el egymás között.
A törvény értelmében a szolgáltatónak minimum 3 erőművel kell szolgáltatási szerződést kötnie az ellátás biztosítása érdekében.
4.§ Erőműgazdálkodás
A törvény értelmében az erőműveket függetlenül az üzemeltetésének formájától (szél, nap, szén, gázturbina) hetente egyszer tesztet kell lefolytatni, mely alatt az erőmű nem kiapcsolható a VER-re.
Az erőművek minden év végén összesített VER adatot kötelesek közzétenni, amely közérdekű adatnak minősül.
Az erőművekről az Energiahivatal nyilvántartást vezet, mely minden adatot tartalmaz az adott erőműről.
Az erőművek üzemzavar esetén azonnal kivonandók a VER-ből.
A VER tartalmaz egy dinamikus rezgésszámmérőt és fogasztáskiegyenlítőt, amelynek használatát és irányítását szintén a rendszerirányító mérnök látja el.
Ha a VER terhelése egy másodperc alatt meghaladja a 5%-os növekedési küszöböt, a rendszerbe az azonnal bekapcsolható erőműveket készenléti álapotba kell állítani.
A VER legalább 20%-ának szabályozható erőműnek kell lennie, vagyis szén, gázturbina, atomerőmű, ugyanis a szél-, naperőművek teljesítménye nem szabályozható! Ha a VER szabályozhatósága 20% alatt van, akkor korlátozni kell a nagy felhasználók energiaellátását, hogy a rendszer ne omoljon össze.
5.§ A törvény hatálya kiterjed a Madenia közigazgatási területén található összes energiaszolgáltatóra, valamint összes erőműre és az energiaszektor összes szereplőjére.”
3. Javaslat az utódnemzés tudományosításáról szóló törvény eltörléséről. Benyújtja: Kelemen Gyula, SZMP-RP-KP.
„Tisztelt Országgyűlés! Kérem tisztelettel, hogy semmisítsék meg a gyermekek neménem megváltoztatásáról szóló törvényemet.”
Az EHM közleményeb tudatja hogy a tervekkel ellentétben 25db 50Mw teljesítményű szélerőművet épít a Madén felföld területén és Észak-Madéniában a következő 1 évben, valamint 10db 250Mw teljesítményű napkollektort Dél-Madeniában, az építkezések 1300 millió takába kerülnek és utána értékesítésre kerülnek, ezekkel az építkezésekkel Madenia teljesen független lesz a környező országoktól! Tehát 2069 január 1-jén ünnepi keretek között lekapcsoljuk magunkról a környező országok energiahálózatát.
Én Kelemen Gyula megalapítom a Baloldali Blokk Pártszövetséget, amely nem választási szövettsége! Nem minősül semmiféle pártfúziónak, csupán a baloldali pártok összefogásának jelképe!
1. Javaslat a buszmegállók árnyékosításáról és az elemek elleni védelméről. Benyújtja: Linda Kovilonis, KP-RP-SZMP
„A mostani furcsa idővel érezhetően megnőtt azon lakossági levelek száma, melyek a buszmegállók hiányos állapotáról szólnak. Javaslom tehát, hogy tegyük kötelezővé azon buszmegállókban egy, legalább, 10 ember befogadására alaklmas bódé felállítását, melynél naponta négy, vagy annál több járat áll meg. Védve ezzel a várakozókat a széltől, esőtől, esetleg a kellemetlen, szembe sütő naptól.
Ennek végrehajtásáért, lakott területen (ahol 10 fő/négyzetkilométernél nagyobb a népsűrűség) a lakott terület kormányzata felelős, lakott területen kívül pedig az a busztársaság, amelynek legtöbb járata áll meg az adott megállónál. A feltételek teljesülését bízzuk a rendőrségre. Ha nem teljesülnek, a felelős köteles befizetni 50 taka bírságot a régió legnagyobb árvaházának számlájára.”
2. Javaslat a játszóterekről. Benyújtja: Linda Kovilonis, KP-RP-SZMP
„Javaslom, hogy minden általános iskola 120 méteres körzetébe építtessünk játszótereket abból a célból, hogy heti egy testnevelés órát ott legyen ezen túl kötelező megtartani a szaktanároknak 1-4. osztályig.
Az építéseket pályáztassuk meg magánbefektetőknek, akiknek cserébe az adott régió fő médiumában (újság, televízió, honlap) adjunk bizonyos százaléknyi reklámjogot. Ha valamely esetben nincs ilyen befektető, az állami köteles garanciát vállalni az építtetésre.”