Törvény a terrorizmus ellen
Benyújtotta: Red Tom honvédelmi miniszter (MIÉRT)
Az ismételt terrortámadások és Madéniában nemkívánatos személyek bejutását megakadályozandó a határőrség útlevélvizsgáló számítógépeit összeköttetésbe kell hozni a titkosszolgálat számítógépeivel és adatbázisaival. Illetve a belügyi szervekkel közösen létre hoznánk egy gyors reagáló osztagot a rendőrség terrorelhárító osztagából, a honvédség mesterlövészeiből és az elhárítás szakembereiből, ez lenne a Madén Biztonsági Védelmi Szolgálat ( a madén S.W.A.T.)
Ez lenne hazánk jelképe. 600 méter magasra nyúlna. 2 évet venne igénybe. 20 millió taka értékű lenne.
De Németországgal tárgyaltam és azt mondták hogy állják a felét ezért cserébe kérnek egy 10 hektáros területet ingyen.
Szerintem ez jó lehetőség lenne. És a területre az új Audi gyárat építenének fel.
Így munkahelyek is fognak teremtődni. Teljesen terrorista biztos lesz. Aki építette a Shanghai legmagasabb épületét ő építi majd.
6 millió taka értékben egy infrakapu építése a határátkelőknél.
Ez a forgalmat nem fogja megzavarni mert az ellenőrzés az útlevél kérésnél történik.
Ez a módszer a repülőtéren és a kikötőkben jól bevált.
Ezzel a módszerrel kiküszöböljük a fegyverek illetve a kábítószerek behozatalát ill. kivételét Madéniából
A kapu átvilágítja a kocsit és a benne lévő táskákat, bőrőndöket és nem ártalmas az emberi szervezetre.
Kiemelt feladatuk a rendszeresített eszközök karbantartása, valamint a hétvégi kiképzési időszak megtervezése. A teljes munkaidőben foglalkoztatott MNG katonák szerződés alapján meghatározott ideig szolgálnak, és járandóságuk megegyezik a hivatásos állományúakéval. Az MNG alakulataiban szolgáló állomány tagjait a szolgálati és a kiképzési időszakra a hivatásos állománynak megfelelő illetmény, fizetés illeti meg! Az MNG állományában 15 évet leszolgálókat nyugdíj illeti meg amelyet az állam és a régió felesben finanszíroz!
Mivel az MNG-katonák úgynevezett polgári katonák, akik saját közösségükön belül teljesítenek szolgálatot, és polgári foglalkozásuk van, ezért a kiképzést ennek figyelembevételével kell megszervezni. Az MNG tagjainak 3 havonta egy hétvégén kell részt venniük katonai szakmai kiképzésen. A hétvégi kiképzési időszak egy szombatot és egy vasárnapot jelent, azonban előfordul, hogy a katonáknak már péntek este jelentkezniük kell, ha a kiképzési feladatok bonyolultsága ezt indokolja. Az állományt elsősorban a korábban katonai szolgálatot teljesítő katonákból, illetve közvetlenül a polgári közösségekből toborozzák. Azoknak, akik korábban nem teljesítettek katonai szolgálatot, egy úgynevezett alapfokú kiképzésen kell részt venniük, amelyet utána haladó egyéni kiképzés követ.
A Nemzeti Gárda tagjai az egyéni kiképzés után kötelékkiképzésen vesznek részt. A rendelkezésre álló kiképzési idő hatékony kihasználása érdekében fontos szerep jut a korszerű kiképzési technológiáknak, különösen az ún. high-tech szimulációs kiképzésnek.
A régiók elnökei felelősséget viselnek a helyi MNG alakulatok megfelelő kiképzéséért és felszereléséért, a reguláris erőkkel való együttműködési képességek biztosításáért. Ebben a kérdésben szorosan koordinálnak a honvédelmi miniszterrel. A korszerű technikával való ellátás érdekében a beszerzésekre vonatkozó nemzeti tervek mindig tartalmazzák a tartalék erőkét is. Bár az egyes MNG-alakulatok szétszórtan helyezkednek el Madénia területén és a tartományokban, azonban az alakulatok úgy vannak kialakítva, hogy azok jelentős harci, harci támogató és harci kiszolgáló támogató képességeket tudjanak biztosítani a teljes Szárazföldi Erő számára. A fő célkitűzés egy teljesen interoperábilis erő biztosítása.
3.§: A Madén hadsereg szolgálati létrája:
a) Vezetői létra: Laktanya, alakulat parancsnok ŕ Vezérkar ŕ Vezérkari főnök ŕ Honvédelmi miniszter
b) Rendfokozatok:
1) szárazföldi, légi:
Rendfokozat Jelzés Rövidítés Angolul NATO-kód
Rendfokozat nélkül Honvéd 01honvéd.pnghonv. Private (PV1) OR-1
9% adminisztratív alakulatok, főleg parancsnokságok és más támogató alakulatok.
52% harci erők (lövész, tüzér, harckocsi stb.).
17% harci támogató erők (hadosztálytüzérség, karbantartók stb.).
22% harci kiszolgáló erők (víztisztító, karbantartó objektumok, egészségügyilétesítmények stb.).
A Nemzeti Gárda alakulatainak helyi parancsnokai a régiós elnökök alkotmányos jogkörük alapján hatáskörüknek megfelelően mozgósíthatják a Nemzeti Gárda helyi alakulatait. Ez lehetővé teszi, hogy ezek a politikai vezetők gyorsan tudjanak reagálni a különböző típusú katasztrófahelyzetekre. A MNG talán a legjobban akkor válik "láthatóvá", amikor a helyi közösségnek nyújt segítséget árvíz, erdőtüzek, tornádók, földrengések, nagyobb szélviharok és más természeti katasztrófák esetén. Polgári békétlenség idején a gárda rendelkezésre áll a helyi törvényt betartató szerveknek, amennyiben az szükséges. Ugyanakkor Madénia honvédelmi minisztere, mint a teljes madéniai fegyveres erők parancsnokának alkotmányos joga mozgósítani a Nemzeti Gárda alakulatait országos, vagy régiós szinten nagyobb szükséghelyzet esetén. Ez alapvetően a Nemzeti Gárda alakulatainak "állami szolgálati státus"-ba helyezését jelenti. Amikor ez bekövetkezik, a Nemzeti Gárda alakulatai a Szárazföldi Haderő vezérkari főnökének jelentenek, Madénián kívüli alkalmazása esetén közvetlenül az adott régió harci parancsnokának jelentenek.
A MNG-katonák 2, 4, vagy 6 éves tartalékos szerződés alapján teljesítenek szolgálatot, ami kötelezi a szolgálatot vállalókat a kiképzésen és az alkalmazásban történő részvételre. A szolgálati szerződés az egyén és az alakulat parancsnokának kölcsönös megegyezése alapján felülvizsgálható, figyelembe véve a katona elmúlt időszaki teljesítményét, valamint a MNG aktuális szakemberigényeit.
A MNG-alakulatok megfelelő készenléti állapotának biztosítása érdekében a személyi állomány egy kis hányada teljes munkaidőben teljesít szolgálatot. A MNG és az Állam- és Régióparancsnokságok törzseiben szolgálók szintén teljes munkaidőben végzik munkájukat.
Felépítése és működése a reformizálás és professzionalizálás után!
(A Madén Alkotmány alapjai)
1.§: A Honvédség feladatai:
a) a Madén Köztársaság függetlenségének, területének, légterének, lakosságának és anyagi javainak külső támadással szembeni fegyveres védelme,
b) a szövetségi és nemzetközi szerződésből eredő egyéb katonai kötelezettségek - különösen a kollektív védelmi, békefenntartó és humanitárius feladatok - teljesítése,
c) közreműködés az arra kijelölt és felkészített erőkkel a nemzetközi terrorizmus elleni harc katonai feladatainak ellátásában,
d) a honvédelem szempontjából fokozott védelmet igénylő létesítmények őrzése és védelme,
e) a befogadó nemzeti támogatás katonai feladatainak ellátása,
f) közreműködés a fegyveresen vagy felfegyverkezve elkövetett erőszakos cselekmények elhárításában,
g) talált robbanótestek tűzszerészeti mentesítése, illetőleg egyéb tűzszerészeti feladatok térítés ellenében való végrehajtása,
h) hozzájárulás a katasztrófavédelmi feladatok megoldásához,
i) állami szervek részére térítés ellenében katonai szakértelmet és speciális eszközöket igénylő feladatok ellátása,
j) részvétel az állami protokolláris feladatok teljesítésében.
2.§:Állomány felépítése:
a) Hivatásos állomány: 55.500 fő (teljes személyi állomány a Honvédelmi Minisztérium és annak háttérintézményeivel együtt). Erre a létszámra 2044. december 31.-ére kell le redukálni a hivatásos állományt!
b) Sorállomány: (svájci útmutatás szerint) 18-26 életévig. Először 20 hét kiképzés. Ez mindenkinek kötelező az említett életkor tartományban, aki nem nappali tanulmányokat teljesít. Ezek után a tisztesek, tiszthelyettesek 3 hetet kell eltölteni nyaranta egy „frissítő kiképzésen”.
c) Tartalékos állomány: 1) (svájci útmutatás szerint) Minden madén férfi 22 és 30 éves kor között kötelezően tartalékos! Otthonukban tartják egyenruhájukat, teljes felszerelésüket, fegyverüket. Lőszereiket viszont a lakóhelyük vezetősége őrzi biztonságosan elzárva, államilag lepecsételt fémdobozokban.
2) (amerikai példa szerint) Madén Nemzeti Gárda (MNG) létrehozása! Tartalékhoz hasonlóan az MNG-re azért van szükség, hogy a Szárazföldi Haderő kevesebb hivatásos katonával több feladat megoldására legyen képes. Az MNG lehetővé teszi egy nagy képességű katonai erő gazdaságilag előnyös kialakítását és fenntartását, amely képes gyorsan mozgósítani a "reguláris" erőket anélkül, hogy őket teljes munkaidő alapján kellene fenntartani. Az MNG alakulatok régióként vannak elosztva és csoportosítva!A Nemzeti Gárda alakulatai irányításának és vezetésének egyedülálló politikai dimenziója van. Békeidőszakban a Nemzeti Gárda a régió elnököknek és Dabukka Főváros főpolgármesterének jelent. A Nemzeti Gárda alakulatainak napi adminisztratív irányítását, vezetését a politikai döntéssel kinevezett állami főhadsegédek (Adjutant-Generals) látják el, akik professzionális katonák.
A Nemzeti Gárda alakulatait helyileg szervezik és töltik fel, ezért az integrált alkalmazás érdekében igen fontos, hogy a legfontosabb irányelveket központilag határozzák meg. Mindezek biztosítják, hogy a Nemzeti Gárda alakulatai képesek támogatni a szárazföldi és légierő háborús tevékenységét. A Nemzeti Gárda irányítási, vezetési struktúráját az utóbbisor szemlélteti: Madénia Köztársaság Honvédelmi minisztere,(főparancsnok) ŕ Régiós elnökökŕ Alakulat parancsnokok. Az MNG-katonák kiképzettségének követelményei azonosak az aktív szolgálatot teljesítő katonákkal és alakulatokkal. Vonatkozik ez mind a fegyverzetükre, mind a felszerelésükre, biztosítva ezáltal ezen alakulatok integrálását a Szárazföldi Erők struktúrájába, valamint a hatékony együttműködést.
Törvény egy tengeralattjáró- és hadihajógyár építéséről
Benyújtotta: Red Tom honvédelmi miniszter (MIÉRT)
Antigon körzetében egy Tengeralattjáró és Hadihajó gyár létesítése Madén-Német-Japán együttműködésben, 34-33-33%-ban. Ebben a gyárban teljesen NATO kompatibilis hadi hajók készülnének, amelyekőbl a Madén flottát is tervezzük korszerűsíteni, illetve az itt gyrátott hajók árának a 60%-a a Madén államot illeti.
Benyújtotta: Red Tom oktatási és kulturális miniszter (MIÉRT)
Az egészség, a környezet és a természet védelmet együttesen szemelőtt tartva 2040. április 1.-jétől legyen tilos a következő anyagokat tartalmazó berendezés, eszköz és bárminemű termék előállítása, Madéniába való behozatala és Forgalomba hozatala:
- Azbeszt:
Kémiai képlete: Mg3Si2O5(OH)4.
Megjelenése: jellegzetesen szálas kötegeket alkot, megnyúlt alakban kristályosodik.
Színe: fehér, zöldessárga, vöröses sárga.
Az azbesztiozis megbetegedésen túl a tüdőrák nagyon gyorsan kifejlődő formáját okozza. A bányászat során az ivóvíz bázisokba bekerülő bányavízből is kialakul szennyező hatása. Egészségkárosító hatása miatt a legtöbb iparilag fejlett államban az azbeszt felhasználását betiltották. Fékbetétek adalékanyagául ennek ellenére több helyen még használatban van.
- Ólom: Kémiai vegyjele: Pb
A természetben főleg oxidjai és más vegyületei fordulnak elő. Az emberi szervezetbe bejutva kiszorít egyéb, létfontosságú fémeket (vasat, cinket, kalciumot), sejtméregként viselkedik, nagyobb adagban ólommérgezést okoz. Az ókortól a késő középkorig az ólom-acetátot édesítőszerként és kozmetikumok alkotórészeként használták, ezzel súlyos köszvényt és egyéb megbetegedéseket okozva.
Az ólomból készült vízvezetékek, étkező eszközök voltak a szervezetbe való bejutás másik útjai. A vörös ólom-oxidot mázas kerámiák előállításához használják. Például, az erdélyiKorond fazekasközpontban emiatt főleg az 50-es évektől a 90-es évekig (az ólommentes máz megjelenéséig) nagyon sok ólommérgezés történt. Az ólmozott benzin és füstje szintén komoly veszélyforrás volt, de ma már nem használják ezt az üzemanyagot.
- Higany: Kémiai vegyjele: Hg
A higanyvegyületek mérgező hatása régóta ismert. A higanysók használata a nemezkalapok gyártása során, valamint a rosszul szellőztetett helyiségekben az ezt követő szárítási folyamatban keletkező por az alkalmazottak között súlyos idegrendszeri elváltozásokat okozott. Maga a fém is toxikus és fejfájást, remegést, húgyhólyaggyulladást és emlékezetvesztést okozhat. A higany szerves vegyületei is mérgezőek, és veszélyesebbek az elemnél vagy annak szervetlen vegyületeinél, mivel könnyebben felszívódnak. A környezetbe került higanyvegyületek a mikroorganizmusok hatására metileződnek, ami a táplálékláncba kerülve az ember számára is veszélyt jelent: 1952-ben a japán Minamatában 52 ember halt meg, mert a fő táplálékukként szolgáló halak szokatlanul nagy koncentrációban tartalmaztak szerves higanyvegyületeket.
- Halogénezett szénhidrogének (CFC) mérgező és ózon lyukért felelős vegyületek!
Valamint 2041.01.01.-től véglegesen ki kell vónni őket a használatból és veszélyes hulladékként azonnal megsemmisíteni!
Benyújtotta: Maurer Andor (MIÉRT) munkaügyi miniszter
1§: A biztonságos műszaki állapot megőrzése érdekében időszakos biztonsági felülvizsgálat
alá kell vonni a veszélyes technológiát és a veszélyes munkaeszközt, továbbá azt a munkaeszközt, amelynek felülvizsgálatát jogszabály, szabvány, vagy a rendeltetésszerű és biztonságos üzemeltetésre, használatra vonatkozó dokumentáció előírja. Az időszakos biztonsági felülvizsgálatot - kivéve a veszélyes technológia esetét - szakirányú képzettséggel és munkavédelmi szakképzettséggel rendelkező személy (munkabiztonsági szaktevékenység) vagy külön jogszabályban erre feljogosított személy, illetve erre akkreditált intézmény végezheti. A veszélyes
technológia vizsgálatát szakirányú munkabiztonsági szakértői engedéllyel rendelkező személy
végezheti.
2§:A munkahelyet, az egyéni védőeszközt, a munkaeszközt, a technológiát az üzemeltető
munkáltatónak soron kívül ellenőriznie kell, ha az a rendeltetésszerű alkalmazás során közvetlenül
veszélyeztette a munkavállaló egészségét és biztonságát, vagy ezzel összefüggésben munkabaleset
következett be. Az ellenőrzés elvégzéséig annak üzemeltetését, illetve használatát meg kell tiltani. Az
ellenőrzés elvégzése - a veszélyeztetés jellegétől függően - munkabiztonsági, illetve munkaegészségügyi szaktevékenységnek minősül.
3§: A szociális és családügyi miniszter az egészségügyi miniszterrel egyetértésben meghatározza a
munkaeszközökre, továbbá az egészségügyi miniszterrel együttesen a munkahelyekre vonatkozó
munkavédelmi követelmények minimális szintjét, ideértve az ideiglenes vagy változó helyszínű
építkezésekre vonatkozó munkavédelmi szabályokat is.
4§: Minden munkavállaló részére biztosítani kell
a) megfelelő mennyiségű, az egészségügyi előírásoknak megfelelő minőségű ivóvizet;
b) a munkahely és a munka jellegének megfelelően az öltözködési, tisztálkodási, egészségügyi,
étkezési, pihenési és melegedési lehetőséget.
5§: A munkahely és a munka jellegének megfelelően gondoskodni kell a rendről, tisztaságról, a
keletkező szennyező anyagok, szennyvíz, hulladék kezeléséről oly módon, hogy veszélyt vagy egészségi ártalmat ne okozzanak és a környezetet ne károsítsák.
6§: A munkahelyen a dolgozók létszámának és a veszély jellegének megfelelő jelző- és
Benyújtotta: Maurer Andor (MIÉRT) munkaügyi miniszter
1§: Munkahely, létesítmény, technológia tervezése, kivitelezése, használatba vétele és
üzemeltetése, továbbá munkaeszköz, anyag, energia, egyéni védőeszköz előállítása, gyártása, tárolása,mozgatása, szállítása, felhasználása, forgalmazása, importálása, üzemeltetése a munkavédelemre vonatkozó szabályokban meghatározott, ezek hiányában a tudományos, technikai színvonal mellett elvárható követelmények megtartásával történhet.
2§: Az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés követelményeinek teljesítése
helyett a munkáltató pénzbeli vagy egyéb megváltást a munkavállalónak nem adhat.
3§: Munkaeszközt üzembe helyezni, valamint használatba venni csak abban az esetben szabad, ha az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés követelményeit kielégíti, és rendelkezik az adott munkaeszközre mint termékre, külön jogszabályban meghatározott megfelelőségi nyilatkozattal, illetve megfelelőségi tanúsítvánnyal.
4§: Egyéni védőeszközt forgalomba hozni, használatba venni akkor szabad, ha az rendelkezik
megfelelőségi nyilatkozattal, illetve típusbizonyítvánnyal. Az egyéni védőeszközök megfelelőségének
tanúsítását a foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter rendeletében foglaltak szerint kell elvégezni.
5§: A foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter az egészségügyi, szociális és családügyi
miniszterrel egyetértésben meghatározza az egyéni védőeszköz megfelelőségi nyilatkozata,
típusbizonyítványa kiadásának, valamint az egyéni védőeszközök minőségét biztosító rendszer, továbbá a gyártás minőségbiztosítási rendszere ellenőrzésének részletes szabályait.
6§: Amennyiben külön jogszabály egyes munkaeszközök üzembe helyezését hatósági engedélyhez
köti, ez a hatósági engedély egyenértékű a 3§ szerinti megfelelőségi tanúsítvánnyal.
Benyújtotta: Red Tom oktatási és kulturális miniszter (MIÉRT)
1.§: Minden természetes és jogi személy, valamint más szervezet kötelessége a természeti értékek és területek védelme. Ennek érdekében a tőlük elvárható mértékben kötelesek közreműködni a veszélyhelyzetek és károsodások megelőzésében, a károk enyhítésében, következményeik megszüntetésében, a károsodás előtti állapot helyreállításában.
2.§: A természeti értékek és területek csak olyan mértékben igénybe vehetők, hasznosíthatók, hogy a működésük szempontjából alapvető természeti rendszerek és azok folyamatainak működőképessége fennmaradjon, továbbá a biológiai sokféleség fennmaradjon, továbbá a biológiai sokféleség fenntartható legyen.
3.§: A természet védelméhez fűződő érdekeket a nemzetgazdasági tervezés, szabályozás, továbbá a gazdasági, terület- és településfejlesztési, illetőleg rendezési döntések, valamint a hatósági intézkedések során figyelembe kell venni.
4.§.: A Madén Köztársaság a természetvédelme érdekében együttműködik más államokkal és nemzetközi szervezetekkel, illetve nemzetközi természetvédelmi szerződések részesévé válik. A Madén Köztársaság nemzetközi egyezmény hiányában is figyelembe veszi más államoknak a természet védelméhez fűződő érdekeit.
Benyújtotta: Red Tom oktatási és kulturális miniszter (MIÉRT)
Pacific Cooperative Association of States Free (P.C.A.S.F.) létre hozása!
Azaz madénul: Csendes-Óceáni Együttműködő Szabad Államok Szövetsége
Egy olyan Csendes-Óceán régiójára épülő szövetség, amely gazdaságilag, kulturálisan és katonailag is együttműködik.
Székhelye: Darwin, Ausztrália
Tagországok: Ausztrália, Új-Zéland, Madénia, Lemonella, Tradent (felszabadulása és stabilizálódása után), Japán, Tajvan (katonailag Kína ellenszenvének kízárása miatt nem lehet tagja), Fülöp-Szigetek
Gazdasági együttműködés: - Belső vám mentesség, közös ipari, élelmiszeripari és egyébb szabványok, követelmények, előírások használata
Katonai együttműködés: Közös hadsereg felállítása nem lesz, de kölcsönösen megvédik egymást a felek! A Katonai együtt működés neve és rövidítése: Pacific Ocean Military Alliance (POMA): Csendes-óceáni Katonai szövetség!
Kulturális: A tagországok egymás között elfogadják bármelyik másik tagországban kiálított bizonyítványokat, végzetségeket! Egyetemeiken helyeket tartanak fenn a többi tagországból érkező diákopk számára!
Belügyi együttműködés: Pacific Ocean Cooperative Enforcement Team (POCET) - Csendes-óceáni Együttműködő Rendvédelmi Csapat. A rendőrségi szervek fokozott együttműködése, kölcsönmös kiadatással és korlátlan rendvédelmi munkával a másik ország területén (amennyiben indokolt), de ehez szükséges az adott országból is egy partner legalább!
Valamint közös katasztrófavédelmi és mentő csapat felállítása!
Benyújtotta: Red Tom oktatási és kulturális miniszter (MIÉRT)
Az OKJ rendszer bevezetése szakközép iskolákban, szakmunkásképzőkben, Technikumokban illetve a felnőt szakképzésben! Moduláris és e-learning rendszer előtérbe helyezésével!
Állam által elismert (OKJ) szakképesítés
Az Országos Képzési Jegyzékben (OKJ) szereplő szakképesítés. A Jegyzék határozza meg a képzésre vonatkozó alapadatokat (a szakképesítés típusa, szintje, tanulmányi területe, szakmacsoportba sorolás, szükséges iskolai végzettség stb.), a részletes követelményeket és leírást pedig az adott szakképesítésre vonatkozó szakmai és vizsgakövetelmény-rendelet tartalmazza.
Modul
A moduláris képzési rendszert alkotó kisebb, összetartozó egységek, melyek egymásra épülnek.
Moduláris képzés
A modul rendszerű képzés során az elsajátítandó tananyag kisebb, összetartozó egységekre, modulokra van szétbontva, melyek egymásra épülnek. Előnye a tantárgyival szemben az, hogy megkönnyíti a szakmák közötti átjárhatóságot, valamint lehetőséget teremt a szakképzésből történő folyamatos ki- és belépésre mind az ifjúsági, mind a felnőttképzésben. Ez azt jelenti, hogy néhány modul elsajátításával a képzésben résztvevők rész-szakképesítést is kaphatnak, visszalépéskor ezek beszámításával és további modulok elsajátításával újabb, illetve magasabb szintű szakképesítéshez juthatnak.
Moduláris rendszer
Meghatározott, összekapcsolható egységekből (modulokból) álló képzési program, tananyag, amely lehetővé teszi a képzés kimeneti követelményének teljesítéséhez szükséges ismeretek részenkénti elsajátítását, biztosítja a szakmák közti átjárhatóságot, az eltérő tudásszintekhez, munkatapasztalatokhoz való alkalmazkodást, a képzések különböző irányú specializálását. A modulok egymáshoz illesztésével, cseréjével különböző moduláris képzési programok, tananyagok állíthatók össze.
E-learning
Az e-learning információs- és kommunikációs technológiával segített tanulás. Ötvözi a hagyományos és távoktatási módszereket, melyet az internet nyújtotta lehetőségekkel együttesen alkalmaz. Nem helyettesíti, hanem kiegészíti a hagyományos oktatási, továbbképzési formát azáltal, hogy kiküszöböli az időbeli és a földrajzi korlátokat, illetve a hallgatók akkor és ott tanulhatnak, amikor és ahol számukra kényelmes.
Benyújtotta: Red Tom oktatási és kulturális miniszter (MIÉRT)
1.§ Az Óvodai nevelés országos alapprogramja - a hazai óvodai neveléstörténet értékeire, nemzeti sajátosságaira, a pedagógiai és pszichológiai kutatások eredményeire, a madén óvodai nevelésügy nemzetközileg elismert gyakorlatára építve, az emberi jogok és alapvető szabadságjogok, valamint a gyermeket megillető jogok biztosítása érdekében a Madén Köztársaság által aláírt nemzetközi szerződésekben vállalt kötelezettségeket figyelembe véve - meghatározza a magyarországi óvodákban folyó pedagógiai munka alapelveit.
Az óvodai nevelés pedagógiai alapelveinek meghatározásánál abból kell kiindulni, hogy
a) az óvodai nevelésnek az emberi személyiség teljes kibontakoztatására, az emberi jogok és alapvető szabadságok tiszteletben tartásának megerősítésére kell irányulnia;
b) a gyermeket - mint fejlődő személyiséget - különleges védelem illeti meg;
c) a gyermek nevelése elsősorban a család joga és kötelessége, s ebben az óvodák kiegészítő szerepet játszanak.
Az Óvodai nevelés országos alapprogramja alapján érvényesülhetnek az óvodai nevelésben a különböző pedagógiai törekvések, mivel az alapprogram biztosítja az óvodapedagógusok pedagógiai nézeteinek és széles körű módszertani szabadságának érvényesülését, megkötéseket csak a gyermek érdekében tartalmaz.
Az óvodák saját nevelési programjuk alapján dolgoznak, amelyeknek összhangban kell állniuk az Óvodai nevelés országos alapprogramjában foglaltakkal. Az óvoda vagy önállóan készít programot, vagy kész programok közül választ. Az Óvodai nevelés országos alapprogramja és az azzal összhangban lévő óvodai nevelési programok egymásra épülő, szakmailag összehangolt rendszere a biztosíték arra, hogy az egyes intézmények szakmai önállósága, az óvodai nevelés sokszínűsége mellett érvényesülnek azok az általános igények, amelyeket az óvodai neveléssel szemben a társadalom a gyermek érdekeinek figyelembevételével megfogalmaz.
2.§ Az óvodai nevelési program elkészítésekor az Óvodai nevelés országos alapprogramja mellett figyelembe kell venni
a) a Nemzeti, etnikai kisebbség óvodai nevelésének irányelvét is, ha az óvoda nemzeti, etnikai kisebbségi nevelést végez;
b) a Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelvét is, ha az óvoda sajátos nevelési igényű gyermek nevelését végzi.
3.§ Az óvodai nevelés általános feladatai
Az óvodai nevelés feladata az óvodáskorú gyermek testi és lelki szükségleteinek kielégítése. Ezen belül:
- az egészséges életmód alakítása,
- az érzelmi nevelés és a szocializáció biztosítása,
- az értelmi fejlesztés, nevelés megvalósítása.
4. § Személyi feltételek
1. Az óvodában a nevelőmunkát az óvodapedagógus végzi, jelenléte a nevelés egész időtartamában fontos feltétele az óvodai nevelésnek. Az óvodapedagógus modellt, mintát jelent a gyermekek számára.
2. Az óvodapedagógus tevékenységnek és az óvoda működését segítő nem pedagógus alkalmazott munkájának hozzá kell járulnia az óvodai nevelés eredményességéhez.
3. A nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozó gyermekeket nevelő óvodában dolgozóknak feladatuk, hogy megvalósuljanak a nemzetiségi, etnikai óvodai nevelés célkitűzései.
5. § Tárgyi feltételek
Az óvoda épületét, udvarát, kertjét, berendezését oly módon kell kialakítani, hogy szolgálja a gyermekek biztonságát, kényelmét, megfeleljen testméreteiknek, biztosítsa egészségük megőrzését, lehetővé tegye mozgás- és játékigényük kielégítését, és a gyermekeket harmóniát árasztó színekkel, formákkal, anyagokkal vegye körül. Az óvoda tárgyi környezete egyidejűleg - a mindenkori előírásokkal összhangban - biztosítson megfelelő munkakörnyezetet az óvodapedagógusoknak.
Benyújtotta: Red Tom oktatási és kulturális miniszter (MIÉRT)
Az általános iskola 2. osztályától kötelező a nyelvoktatás valamelyik világnyelvből (angol, német, spanyol, olasz, arab, kínai, orosz), harmadik osztálytól biztosítani kell a gyemeknek ígény szerint a kisebbségi anyanyelvének tanulását, amennyiben az adott kisebbség aránya az adott településen eléri a 1,5 %-ot, általános iskola 4. osztályától kötelező a 2 nyelv tanítása, amelyből az egyiknek kötelezően világ nyelvnek kell lennie. Közép iskolában végig kötelező a 2 db nyelv tanulása, amelynek az első 2 évben az egyiknek a latinnak kell lennie. A főiskolai diplomához szükséges legyen minimum 1 db középfokú nyelvvizsga valamely világ nyelvből, az egyetemi szakokon kettő. Az Interrai Egység Egyetemén a középfokú nyelvvizsga mellé kötlező legyen még egy interrai nyelv alapszintű nyelvvizsgája!
Benyújtotta: Red Tom oktatási és kulturális miniszter (MIÉRT)
Minden iskolának biztosítani kell a vallási alaptanulmányokat (hittan, valástörténet, vallásfilozófia, stb... valamelyikét) a diákjaik számára, amelyik diák ezen tartágyak egyikét sem igényli annak filozófiát!