Benyújtotta: Red Tom oktatási és kulturális miniszter (MIÉRT)
Azoknak az "egyházaknak", szektáknak, vallási csoportoknak és azok vezetőinek, akik a madén népre, a nemzetünkre veszélyt jelentenek, vagy a vallás mögé bújva próbálnak gazdasági haszonra, előnyökre szert tenni, az országunkból örökre kitiltása és jogi felelősségre vonása!
Törvény a madén nemzeti ünnepekről és egyéb nevezetes napokról I.
Benyújtotta: Red Tom miniszterelnök helyettes (MIÉRT)
1.§: Nemzeti ünnepek Madéniában.:
2010 jún. 27. demokrácia napja (junta utáni első demokratikus vállasztás napja)
1957. nov. 15. Interra Nap: A Nagy Interrai Háború vége. Hardex bevétele. A Hardex-i Béke. Trafix fele Lemonellához kerül. A Gigantiai király lemond.
1852. dec. 1. felszabadulás ünnepe, amikor az utolsó gyarmatosító is feladta a madén állásokat
2. §: Világ napok és nevezetes napok amelyek nem járnak munkaszüneti napként hivatalosan, de a szakmákon belül a munkáltatók kiadhatják fizetett szabad napként!
I. negyedév:
Dátum Megnevezés
Január 01. Béke világnapja
Január 22. A Madén Kultúra Napja – Franz von Koeltschey megírja Madénia Himnuszát!
Január 27. Holokauszt emléknap
Január 30. A lepra elleni harc világnapja
Február 04. Rákellenes világnap
Február 05. Választások Világnapja (február első csütörtökje)
Február 06. A madén rádiótechnikai fegyvernem napja. A madén űrkutatás kezdete
Február 08. A házasság világnapja (február második vasárnapja)
Február 11. A betegek világnapja
Február 14. Az epilepszia világnapja, Szent Valentin az epilepsziások védőszentje is.
Február 14. Valentin nap - Szent Valentin ünnepe Madéniában
Február 21. Nemzetközi Anyanyelvi Nap
Február 22. A bűncselekmények áldozatainak napja az Európa Tanács javaslatára.
A munkaügyi per költségmentes, tehát a munkavállaló bírósági perköltség (illeték, szakértői díj stb.) nélkül érvényesítheti igényét, kivéve az alábbi eseteket, melyeknél tárgyi illeték-feljegyzési jog illeti meg a munkavállalót (azaz nem kell előzetesen, a per megindításakor leróni az illetéket, hanem majd a per végén kell megfizetni az illetéket annak, akit erre a bíróság kötelez):
a) a munkavállaló szándékos és súlyos gondatlan magatartásával, valamint
b) vezető állású munkavállaló polgári jogszabályai szerint kártérítési felelősségével kapcsolatban indult, továbbá
c) végkielégítés iránti per a törvény alapján járó összegen felüli részében, ha a minimálbér hússzorosát meghaladja.
6. Munkaügyi Bíróság működési helye:
Munkaügyi bíróságok minden régióban és a fővárosban működnek, így a keresetlevelet a munkáltató régiója szerint illetékes munkaügyi bírósághoz kell eljuttatni, kivéve, ha a munkaszerződés alapján a munkavállaló a munkát a munkáltató olyan telephelyén végzi, amely más régió munkaügyi bírósághoz tartozik.
7. A Munkaügyi Bíróságok jogi állása: A Munkaügyi bíróságok függetlenek, de döntéseik törvényi, jogi hatályúak, kötelező erejűek! A kirótt bíróságok, büntetések végre illetve behajtását az illetékes hatósági szerveknek kell ellenőriznie!
Benyújtotta: Red Tom miniszterelnök helyettes (MIÉRT)
Munkaügyi Bíróság
Munkaügyi jogvita a munkáltató és a munkavállaló között
1. A MUNKAÜGYI JOGVITA FOGALMA
Munkaügyi jogvitáról akkor beszélünk, ha munkaviszonyból eredő, vagy ahhoz kapcsolódó jogokkal és kötelezettségekkel összefüggésben vita keletkezik a munkáltató és a munkavállaló között.
2. A Munkaügyi Bíróság hatálya:
A követekező ügyek tartoznak a Munkaügyi Bíróság hatálya alá: - munkaviszonyból, közalkalmazotti jogviszonyból, közszolgálati és szolgálati jogviszonyból származó perek - ezen jogviszonyok létrejöttét megelőző tárgyalásra, illetve a megszűnést követően a jogviszonyra alapított igényekkel indult perek - kollektív szerződéskötésre jogosult személyeknek szerződésével kapcsolatos jogvitái - sztrájkkal, egyéb munkaharccal kapcsolatos jogviták - foglalkoztatási jogviszonnyal közvetlenül kapcsolatban lévő jogra alapított ügyek - társadalombiztosítási és egyes közigazgatási határozatok felülvizsgálata.
3. MIKOR ÉS HOGYAN KELL BÍRÓSÁGHOZ FORDULNI?
a) a munkáltató egyoldalú intézkedésével végrehajtott munkaszerződés-módosítással,
b) a munkaviszony megszüntetésével, ideértve a közös megegyezésen alapuló megszüntetést is,
c) a rendkívüli felmondással,
d) a munkavállaló kötelezettségszegése miatt alkalmazott jogkövetkezménnyel,
e) a fizetési felszólítással, valamint a kártérítésre – ideértve a leltárhiány megtérítésére – kötelező határozattal kapcsolatban.
Bármilyen más esetben a munkajogi elévülési időn, azaz 3 éven belül lehet bírósághoz fordulni.
4. KERESETLEVÉL
Főszabály szerint a pert írásban foglalt keresetlevél benyújtásával indíthatja meg, de a keresetet a perre illetékes munkaügyi bíróságnál jegyzőkönyvbe is lehet mondani. A keresetlevél benyújtása esetén az iratban fel kell tüntetni:
a) az eljáró bíróságot,
b) a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását,
c) az érvényesíteni kívánt jogot (elmaradt munkabér megfizetése, eredeti munkakörébe történő továbbfoglalkoztatás, stb.), az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával (már ha Ön rendelkezik ilyennel),
d) azokat az adatokat, amelyekből a bíróság illetékessége megállapítható (a munkáltató székhelyének megadása, illetve ha Ön a munkát a munkáltató olyan telephelyén végzi, amely más megyei munkaügyi bírósághoz tartozik, akkor annak a ténynek ismertetése, esetleg a munkaszerződés becsatolása, mely az előbbi adatokat tartalmazza),
e) a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem, például: fizessék meg az Önnek járó végkielégítést).
Amennyiben lehet, a keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik. Így, ha a felmondást tartja jogtalannak, akkor annak egy másolatát példányát, ha viszont éppen munkáltatói mulasztás miatt van folyamatban jogvita, értelemszerűen, ha nem tud, nem kell csatolni okiratot. Ha volt békéltetési eljárás, annak sikertelenségét dokumentáló jegyzőkönyvet is mellékelni kell.
Minden madén egyetemen úgynevezett fakultatív tantárgyként legyen jelen Marx Károly és Engels Frigyes tanainak a tanulása. Mindenki, aki szeretné tanulhasson ilyesmit.
Madén Országos Betétbiztosítási Alap megalapítása. Ebbe a bankok kötelesek pénzt betenni, és ha egy bank csődbe megy, ez garantálja a betétesek pénzét 100000 takáig személyenként.
Benyújtotta: Red Tom miniszterelnök helyettes (MIÉRT)
Minden ipari üzem, hőközpont kéményére kötelező "katalizátort", szűrőket szerelni! A mindenkori emissziós értékek, amelyeket be kell tartani az aktuális Európai Uniós és a Világegyezményekhez alkalmazkodnak, és ezek számai a mérvadóak!
Benyújtotta: Red Tom oktatási és kulturális miniszter (MIÉRT)
1.§: A dohánytermékek reklámja tilos 1943. július 1.-től!
2.§: Szeszesitalt és felnőtteknek szóló termékeket és szolgáltatásokat TV-ben és rádióban csak este 22:00 után lehet reklámozni!
3.§: Óvodák és iskolák 150 méteres körzetében csak egészséges életmóddal összekapcsolható reklámok helyezhetőek el, ebbe nem férnek bele a játékok és a kimondottan a gyermekeket célzó reklámok!
4.§: Kulturális és sport rendezvényeken csak Madéniában készült szeszesitalt lehet reklámozni!
Benyújtotta: Red Tom miniszterelnök helyettes (MIÉRT)
1. §: A főállású szülő elfogadása, mint hivatás! 2 kiskorú gyermek után bármelyik szülő lehet főállású szülő! Az állam a szülőknek járó jutatásokon kívül a mindenkori minimálbért és gyermekenként +5%-ot fizet havonta! De az önkormányzatok kötelesek ellenőrizni, hogy a szülő ellátja-e feladatát, az iskoláskorú gyermekek járnak-e iskolába. Ha az ellenőr nem találja rendben a szülő tevékenységét, vagy a gyermek nem jár iskolába, akkor a sem a jutatások, sem a szülői fizetése nem jár!
2. §: Az aktív dolgozó vagy aktív korban lévő madén állampolgár kérheti, hogy személyi jövedelem adójának 1,5%-ával a szülője, hozzátartozója, vagy önként megjelölt személynek a nyugdíjalapját, vagy nyugdíját növelje, a kikötés, hogy a megjelölt személynek be legyen töltve az 50. életéve!
A kormány egyes termékekre Általános Forgalmi Adót (ÁFA) vet ki.
Az ÁFA szintje különböző:
A hazai szeszes italokra 5%, az import alkoholos italokra 10%, a dohányárúra 15%, a környezetszennyező dolgokra (üzemanyag, azt felhasználó járművek) 20%
Benyújtotta: Red Tom miniszterelnök helyettes (MIÉRT)
A biztosítótársaságok, nyugdíjpénztárak, bankok és egyéb pénzügyi intézetek saját vagyonukkal is feleljenek a befektetőik, ügyfeleik befektetéseiért, betétjeikért, befizetéseikért!
Benyújtotta: Red Tom sport-és ifjusági miniszter (MIÉRT)
a.) Minden régió központban építendő egy minimum 30.000 Főt befogadni képes labdarúgó stadion! A költségeket 75 - 25 %-ban állná az állam és a régiók!
b.) Minden régió központban építendő minimum egy-egy nemzetközi verseny célokra is alkalmas uszoda, amely akár 10.000 nézőt is képes befogadni! A kötségeket 75 - 25 %-ban állná az állam és a régiók!
c.) ATP tenisz torna rendelkezésére alkalmas tenisz stadion építése Dabukka városban! A költségeket 50-50%-ban állná az állam és a főváros!
d.) Minden olimpikonunk, aki bármelyik olimpián pontot szerez, kapjon 30. életéve után évenként életjáradékot, pontonként 700 Takát évente!
Törvény a szabályozott maximált kampány költségekről
Benyújtotta: Fleto Fletonovics (SZMP)
A madén pártok állami forrásból nem költhetnek kampányra, kizárólag a támogatóktól összegyűjtött pénzt költhetik kampányra. Továbbá a választások után az elszámolást a költségekről nyilvánosságra kell hozni.
Törvény a hitelbirálati szempontok szigorításáról.
Benyújtotta: dr Halász S. igazságügyminiszter (MDP)
Mint tudjuk a lakosság egyre jobban eladosódik, melynek egyik oka a bankok megkönnyitett hitel kihelyezése.
Ezért javaslom a következő szigorítások bevezetését:
- önrész minimum 20%
- futamidő gépkocsik esetén maximum 6 év, lakások esetén maximum 15 év, fogyasztási cikkek esetén maximum 6 hónap.
- THM maximálása
- a hitelfelvevő összes hiteltörlesztése nem lehet több, mint a nettó jövedelem 50%-a
- a nettó jövedelemből le kell vonni a Statisztikai Hivatal számítása szerinti megélhetési kiadásokat
- a jövedelemnél a hitelfelvevőn kivül a háztartás többi tagjának jövedelmét és megélhetési kiadásait is figyelembe kell venni
- kezes csak közeli hozzátartozó lehet
Egy totális és nagymértékű útburkolat javítási program.A települések jelentkezhetnének, hogy hol vészes az út állapota és ott kijavítanánk. Államilag állva a költségeket.Nem igazán tudom megmondani mennyi pénzbe kerülne, de az erre hivatott szervek majd pontosan meghatározzák.