A kormány képviselői leültek tárgyalni a sztrájk vezetőivel. Örömmel jelenthetem be, hogy közel a megoldás, azaz a szakszervezetekelfogadták a kormány javaslatát a fizetésemelésről, munkafeltételek jobbáttételéről. Közös megállapodásra jutottunk, hogy a sztrájk nem használ senkinek, hisz az polgárok életét nehezíti meg. A sztrájkolok a legrövidebb időn belül feloldják a sztrájkot A sztrájk vezetői örömüket fejezték ki, hogy a kormány ilyen gyorsan hajlandóak voltak tárgyalóasztalhoz ülni velük.
Ne haragudjon de eltévesztette, ugyanis az IKARUS nem gyárt metrót, talán nem IKARUS-t hanem Metrocov-ot akart írni, ami mint tudjuk Orosz cég, és jóval drágábban adja a metrókocsikat mint a Vakondok Metró!
Közbeszerzési pályázatba nem szoktak alkudozni ezért ezt az állítását hazugságnak tartom! Nem gondolom, hogy egy kiváló minőségű autobusz túl drága lehet! Sőt az Ikarus árfekvését tekintve egy nagyon jó autóbusz olcsó, és minőségi! Nevetsáéges, hogy az ár a kifogás egy vadnat új és minőségi autóbusznál! Nem szeretném ha ennek a kijelentésének az lenne az eredménye, hogy további embereket bocsát el a gyár!
Jelenleg az Ikarussal van szeeződéünk ami az év végén lejár. Ekkor majd megvizsgáljuk a lehetőségeket és ha úgy találjuk a Vakondok Metróval fogunk szerződést kötni.
Őszintén szólva nem tudom honnan veszi ezeket az információkat de biztosíthatom félre tájékoztatták Önt.
Pont egy éve 2060 júliusában járt itt a NOB felügyelői bizottsága és mindent a legnagyobb renden talált és azóta is a tervnek mgfelelően haladnak az építkezések és előkészületek.
Volt egy kis vitánt a gyárral ugyanis irreálisan magam árat szabtak meg...de szerencsére sikerült őket meggyőznünk így leadtuk a rendelést és hamarosan megkezdődik a járművek leszálíítása.
Széll Endre interpellációt nyújt be Hegedűs Döme Belügyminiszternek " Emberek hol a közbiztonság? "címmel
T. Miniszter Úr!
Az emberek nem mernek kimenni az utcára.
Az egyik sarkon bomba robban, a másik sarkon közlekedésieg harcolnak a rendőrökkel, a harmadik sarkon a kormánypártok tüntetést szerveznek az esélyegyenlőség és az ellenzék ellen.
A büntetést megkapta pártom. Ön írta, hogy már tárgytalan és nem is kell válaszoljak rá. Azóta új interpelláció nem érkezett. Akkor most Ön minek kéri, ha visszamonta? Utána megint megkérdeztem, hogy válaszoljak-e, de válasz nem érkezett.
Válaszának azt a részét eltudom fogadni, hogy adnak munkát! Vagyis a válaszát elfogadom!
Megjegyzés:Az Ikarus értékesítési árai a legalacsonyabban 160-180 éves multra tekint vissza az Ikarus autóbuszgyár, ezért a minőséget ne hasonlítsa más autóbuszgyárakéhoz! Ez méltánytalan dolog!
A boltokban 67 százalékban hazai termékek vannak. Léteznek olyan ágazatok, amiben hazánk nem jeleskedik vagy egyáltalán nem is gyárt. Ezért vannak más termékek is. A hazai ágazatokat kormányunk magasfokon támogatja.
A hazai termékek itthon is eladhatók és külföldön is. Folyamatosan elősegítjük a versenyképesség növelését a hazai termékeket illetően. 1OO százalék soha nem lesz, mert a világon ezer szám vannak olyan termékek, amiket hazánk nem gyárt. Pl. a mexikói tequilát nem tudom elképzelni, hogy itthon gyártsák, vagy a francia borokat és még sorolhatnám a beláthatatlan termékek számát. Nem lesz 1OO és nem is támogatom. Mi nem halogatunk semmit, és a ló tuloldalára nem fogunk lépni.
A közalkalmazottak száma az utóbbi időben csak minimális mértékben nőtt. Ennyire szükség van, mert a lakosság létszáma is gyarapodott. Az állami beruházásokon tényleg egyre több ember dolgozik, pontosan ezért tudjuk alacsony szinten tartani a munkanélküliségi rátát. A magáncégek adója mindössze 4%, ez sokkal kevesebb mint máshol. Ezt nem tervezzük tovább csökkenteni. Mindenhol a világon visszestek a beruházások a gazdasági válság miatt. A legjobb feltételek biztosításával xsem tudjuk megakadályozni a cégek leépülését. Ha az állami beruházásokat nem erősítenénk, nagy lenne a munkanélküliség, és Ön az interpellációjában azt kérdezné, hogy miért nem csinál az állam több beruházást, hogy csökkentse a munkanélküliséget. Kíváncsian várom hogy milyen eszközöket ajánl az ellenzék a probléma megoldására.
Az Ikarusnál kialakult helyzetnek a gyár vezetése az oka. Olyan irreálisan magas árat kért először az autóbuszokért és a villamosokért, hogy azt nem tudtuk vállalni. Egy gigant autóbusz gyár negyedannyiért kínált hasonló minőségű buszokat. Ennek ellenére tovább tárgyaltunk az Ikarusszal, és mostanra már elfogadható árat mondtak. Az elküldött szakemberek egy részét visszavették, a többieknek a minisztérium segít, hogy állami cégeknél kapjanak végzettségüknek megfelelő munkát. Kérem fogadja el válaszomat.