Kelemen Béla interpellációt nyújtott be Halász Sándor Energetikai és Hírközlési Miniszterhez. Lesz áram vagy nem lesz áram? címmel.
Tisztelt Miniszter Úr!
Mi lesz a vasút trafóállomások sorsa? Privatizáljak-e azt is? Esetleg mikor lesznek felújítások, mert értesüléseim szerint már nagyon rájuk férne egy alapos felújítás! A vasúttársaság 21 trafóállomást használ amit kizárólag a vasúti járművek meghajtására tart fent. Ezért kérdezem tehát a fentieket.
Az vasúttársaság az idén 140 millió támogatást kapott az államtól. A jegyárkiegészítés összege mintegy 60 millió taka. A 30 db MV314 megvásárlására szánt 120 millió takát pedig a tartalékokból gond nélkül előteremthetjük.
Kelemen Béla interpellációt nyújtott be Arnim Pénzügyminiszterhez. Mennyi is az annyi? címmel
Tisztelt pénzügyminiszter úr!
Mennyi állami támogatást kap idén a vasúttársaság? Mennyi jegyárkiegészítést kap idén a vasúttársaság, és miből kívánja finanszírozni a 30 db új MV314-es típusú motorvonatokat?
Kelem Úr buzdításával csak és kizárólag erkölcsi aggályaink vannak....ha ezt tisztességesnek tartja lelke rajta.
Ugyanis nem hiszem hogy az ellenzéknak az a dolga hogy a kormány ellen uszítsa az embereket....
Sőt lehet hogy a sztrájkolók sem nagyon kérnek Kelemn Úrból...ugyanis innentől fogva az egésznek politikai töltete lesz.
Ha a munkavállalók valóban elégedetlenek természtesen jogukban áll sztrájkolni...de ezt ne próbálja meg Kelemem meglovagolni pár plusz népszerűségi százalékért.
Erős túlzás azt állítani, hogy a kormány földönfutóvá teszi a mezőgazdaságból élő embereket. Valóban csökkentettük a mezőgazdaság támogatását. Tettük ezt azért, mert a gazdaságban struktúraváltásra van szükség. A kormányban az a véleményünk, hogy a mezőgazdaság túl nagy szerepet játszik, „túlsúlyos” lett. Ezen a területen foglalkoztatják a legtöbb vendégmunkást is. Madénának megvan az alapja ahhoz, hogy az ipart fejlessze, azon belül is a csúcstechnológiai ágazatokat. Ezért többet áldozunk kutatás-fejlesztésre, és a szabad munkaerőt átirányítjuk az iparba. A munkanélküliség csak átmeneteileg növekedett, a felszabaduló munkaerő reményeink szerint megtalálja a helyét az új beruházásoknál.
FletoFletonovics interpellációt nyújt be Danny T. Szociális Munkaügyi és Esélyegyenlőségi Miniszterhez a kormány és a sztrájk jog összefüggése címmel
T. Miniszter Úr!
Az Ön kormány társai több alkalommal kérték számon Kelemen Úron, hogy milyen jogon búzdítja a munkavállalokat sztájkra.
T. Miniszter Úr!
Madenia demokratikus állam és mint ilyen államokban lehetőség van a munkavállalóknak arra, hogy nem tetszésüket sztrájkkal fejezzék ki. Természetesen törvényes keretek között.
Ezért nem értem, hogy ezt a kormány tagjai miért akarják meg akadályozni.
Csak fél mondat a viszontválaszában tett kérdésre a miniszterelnök-helyettesi poszt nem madén találmány több országban is működik az intézmény sőt van olyan ország ahol 4-5 miniszterelnök helyettes is van. A miniszterelnök-helyettes feladata helyettesíteni a miniszterelnököt annak távollétében. Végezhetné a belügyminiszter is de akkor azt külön ki kell hangsúlyozni, megjegyzendő a jelenlegi strukturális felépítésben a belügyminiszter egyúttal honvédelmi miniszter így szerencsésebb ha a miniszterelnök helyettesítésére külön személyt jelölünk ki.
Nevetségesnek tartom amit mond! Véleményem szerint Hegedüs úr, csakis azért része a kormánynak, hogy meglegyen a töbség! Ez a képmutatás! És az is az akárki akármit állít, hogy egyszer szidunk valakit egyszer meg mellette állunk, ez olyan, hogy szidjuk a hentest, hogy nem jól vágja le a disznót, közbe meg hívjuk hozzánk, hogy ugyan má jöjjön el vágja le a disznót! Ez a képmutatás! Én nem félek a liberálisoktól, de ez nem azt jelenti hogy egyetértek velük! De sosem nyilatkoztam képmutató szavakat! De ha már ennyire belemerültünk mi a feladata a Miniszterelnök-helyettesnek?? Ugyanis ez sem teljesen tisztázott, ez olyan poszt ami teljesen felesleges! Hiszen simán helyettesíthetné egy másik miniszter is szvsz a miniszterelnököt például a Belügyminiszter is. Ez az általába megszokott módszer, nem pedig az hogy minden áron bezsúfolunk valakit a kormányba aztán jólesz egy semmitmondó székbe! Sebaj a fizetése elég jó, nem számít hogy képmutató! Önöket nem Liberális pártnak hanem Kapitalista Bolsevikok Pártjának kéne nevezni! Válaszát természetesen nem tudom elfogadni!
Nem hinném hogy Hegedűs Flórián félős ember lenne. S azt sem hiszem, hogy a liberálisoktól félnie kellene bárkinek. Legalább is nem hiszem hogy okot adtunk volna a félelemre. Lehet, hogy a múltban voltak a Liberális Pártnak olyan döntései, amelyek nem nyerték el teljes egészében Hegedűs úr tetszését, de ez nem ok arra, hogy ne lehessen kormányon velünk. Ez nem képmutatás, én inkább felelős magatartásnak tartom. S hogy miért tartom helyesnek, hogy Hegedűs úr kormányon van? Mert koalíciós kormányokban nem azt nézik ki mit nyilatkozott 1, 5 vagy akárhány évvel ezelőtt, hanem azt, hogy az adott kormányban mindenki a lehető legtöbbet tegye a hazájáért.
Az adatai nem teljesen frissek, ugyanis pont miniszterségemmel együtt indult a Siemens program melynek keretében 350 berendezést cserélnek ki a legmodernebbekre. Tehát elképzelhető, hogy van hely ahol még találhatóak régi felszerelések, de azok fél éven belül le lesznek cserélve!
Kelemen Béla Interpellációt nyújt be Arnim Miniszterelnök Úrhoz!
Mit keres egy félős ember a kormányba?
Tisztelt Miniszterelnök úr!
Hegedüs Flórián úr azt nyilatkozuta, hogy félni sőt rettegni kell a liberálisoktól, ennek ellenére most nem fél! Pedig egy kormányba van velük, na mi a képmutatás, ha nem ez????? Helyesnek tartja-e ezt a szituációt? És ha igen akkor miért?
Válaszát nem tudom elfogadni! Hiaszen olyat állít ami nem igaz! A vasútállomások és nyiltvonali vasúti elágazások 68%-ka a KÖFI vagyis Központi Forgalmi Irányítási Biztosító és Biztonsági berendezéssel van ellátva, ami mint tudjuk 1997 és 2001 között került beszerelésre! Valamint SH vagyis Siemens-Halske típusú berendezésből is még 53 darab működik az országba, amik kora meghaladja a 110 évet is! A berendezések elavultak! Akár mikor megtörténhet egy ilyen regionális összeomlás!
Biztosíthatom róla, hogy a vasútállomásaink a világ egyik legbiztonságosabb rendszerével rendelkeznek mostmár és már nagyon kevés esély van, hogy lesznek újabb ilyen esetek. Ezeket a tüzeket mind kivizsgáltuk és megvannak az "elkövetők" is. Erről már a belügyminisztert kérdezze.
Tisztelettel: Gordon Baker, Gazdasági és Közlekedési miniszter
Kelemen Béla interpellációt nyújtott be Gordon Baker Gazdasági és Közlekedési miniszternek, hol van a biztonság címmel.
Tisztelt Miniszter úr!
Mostanába nagyon sok a tűzeset a vasúti biztosítóberendezések központjába, példának okáért Bajuno állomás, Fertovi állomás, Dabukka Főpályaudvar, Tiham Külső pályaudvar, Permond Kikötő pályaudvar, Gavela Pályaudvar. Ezek a tüzek 2 hónap alatt pusztítottak, megbénítva a környék teljes vasúti közlekedését révén a KÖFI irányítási rendszernek, kérdezem tehát, hogy hol van a vasúti közlekedés biztonsága? Mit kíván tenni a kormány a vasúti biztosítóberendezések körszerüsítése érdekében valamint a tűzesetek megelőzésére és kivizsgálására.
Csak zárójelben jegyzem meg a viszontválaszában tett kérdésére: természetesen igaza van az adóhatóságok maguktól is eltudják, sőt el is kell hogy lássák az ilyen feladatot csak arról volt szó, hogy minisztériumba érdekes jelentések érkeztek s ezek kivizsgálására hívtam fel az adóhatóságok figyelmét.
Fleto Fletonovics interpellációt nyújt be Ben Mac Környezetvédelmi és agrár Miniszterhez : Miért teszi a kormány földönfutóvá a mezőgazdaságból élő embereket? címmel
T. Miniszter Úr!
A kormány drasztikusan csökkentette a mezőgazdaság támogatást, amely következtében sok alul képzett munkaerő vált munkanélkülivé. Ezek az emberek a szerény képzettségük miatt nem vagy nagyon nehezen talál munkát.
Önök miért teszik földönfutóvá a mezőgazdaságból élőket?
Az adóhatóságok az állam érdekében dolgoznak, miután minisztériumomba jutottak olyan jelentések, hogy egyes helyeken gyanósabn sok a minimálbéren bejelentett dolgozó az adóhatóságok kivizsgálják ezeket az esteket. Ebben semmiféle politikai szándék nincsen csak csupán gazdasági.