Sportminiszteri javaslat az inasrendszer átvételéről. Benyújtja: Franitsek Darko, CF.
"Javaslom, vegyük át az angol mintát, a hivatalosan bejegyzett sportklubok a fiatalokat 12 éves koruktól úgynevezett inasszerződés keretében szerződtethessék. Ennek előnye a visszaélések kikerülése, mégsem kell a kluboknak profiként kezelni a fiatalokat, és mégis szabályosan magukhoz köthetik őket. Egy inas nem kap fizetést, csak ellátást, viszont a szerződtetés kezdetétől bármikor kaphat profi szerződést, megkerülve azt, hogy amúgy csak 18 éves korban lenne köthető. Inasszerződést csak 18 éves korig lehet kötni."
"Ezen túl sportolóink ne szerződhessenek külföldi klubhoz 18 éves korukig, megelőzve ezzel elkallódásukat, és emelve honi bajnokságaink fényét. továbbá e javaslat előkészíti a 6+5 szabály pár éven belüli bevezetését (bár forrásaink szerint ez még idáig csak a futballra vonatkozik)."
Kultúrminiszteri javaslat két tradicionális zenei fesztiválunk újjáélesztéséről. Benyújtja: Franitsek Darko, CF.
"Állami garancia két legendás zenei fesztiválunk, a borgai és a makári újraindítására. Előbbi a nyolcvanas évekig 19 szezont élt meg, utóbbi egészen '95-ig megrendezésre került, a hetvenes évektől. A junta alatt egyiket sem rendezték meg, msot épp itt az ideje. Az állami segítséget egy külön e célre létrehozott, 4 milliós alapban képzelem el, mely nyílt a magánbefektetők számára. E két fesztivál első sorban mindig is a hazai zenekaroknak biztosított fellépési lehtőséget, e szép hagyományt szeretném folytatni. Mindkettő jövő nyártól kerülne megrendezésre. Munkahelybiztosító szerepük kimagasló: nagyjából 5000 állandó, és több mint 20000 időszakos munkahelyet jelentenek."
Oktatási miniszteri javaslat a felsőoktatási reformról. Benyújtja: Franitsek Darko, CF.
„Kihangsúlyozandó célunk a felsőoktatás tömegessé tétele, a 2008-as magyar pontrendszer átvétele (részletek itt: http://felvi.hu/ft9/alt_tud.ofi?mfa_id=393&fft=szept&fej=18&a=21). Minden, többségében állami üzemeltetésű felsőoktatási intézmény minden nappali alapszakának kapacitásának 10%-kal való megemelése első évben, majd évente egy-egy százalékkal. Erre a madén állam vállal garanciát.
Szükséges egyúttal a tandíjrendszer bevezetése, mivel eddig ugye a kis létszámú oktatás teljesen ingyenes volt. A tanulmányi eredmények alapján minden félévben, a vizsgaeredmények tudatában kicserélődik az költségesek felső-, és az államisok alsó 15%-a, felvételkor pedig a pontszám dönt, az egyetem/főiskola döntése alapján, de itt is 15%-nyi ember költségesként indul. A költségtérítést két kategóriában képzelem el: azok a családok, akiknek éves összbevétele több, mint 750 taka, 150 takát fizetnek félévente minden gyerek, vagy eltartott után. Azok a családok, akik évente kevesebb, mint 750 taka bevétellel rendelkeznek, egy gyerek után 100, a többi után 80 takát kötelesek fizetni félévente.
Jelen javaslat második része idén szeptembertől jelen kormány ciklusának végig él.”
Oktatási miniszteri javaslat a nyelvtanulásról. Benyújtja: Franitsek Darko, CF.
„Javasoljuk a kötelező érettségi tételét a gigant-, a lemon-, vagy a tradenti angol nyelvek valamelyikéből. Ez szorosan hozzátartozik az úgynevezett ’tabula rasa’ programhoz.”
Kultúrminiszteri javaslat állam és egyház mindenkori viszonyáról a modern madén köztársaságban. Benyújtja: Franitsek Darko, CF.
„Az egyházak ezen túl magánvállalatként kerülnek bejegyzésre az állam színe előtt, mint ilyen, többé nem élvezik a kivételezett állami támogatást, és ugyanúgy adókötelesek, mint más magánvállalkozások. Azt elkerülendő, hogy sok kis egyház tönkremenjen, a hivatalosan 10000 fő alatti egyházakat nonprofit szervezetként kezeljük, de szintén a nem állami támogatott kategóriába tartoznak. Az egyházakat, mint bármilyen más, bejegyzett intézményt, természetesen lehet támogatni a szabad egy százaléknyi adóval.
Ebben a nehétz helyzetben ez ésszerű megszorítás.”
Balla Péter, a BDSZ képviselőjének a régiók kialakításával kapcsolatos törvénytervezete
Jelenleg nincs Madenia területén második szintű közigazgatási formula. Ezért a törvényjavaslat benyújtója az állam és a települési önkormányzatok közé létrehoznák a régiókat.
A régió saját önigazgatással és hatáskörrel rendelkező, választás útján legitimált közigazgatási egység. A régiók vezetői a régió-elnökök (Dabukka Régióban a főpolgármester), akiket a választanak, kétfordulós eljárásban, ahol. A Regionális Parlamentek az adott jelölt szavazati arányában kap mandátumokat. A regionális választásokat a helyhatósági választásokkal egy időben választják. A költségvetésüket a regionális adókból, az állami költségvetésből, és a régió által előírt adókból fedezi.
Kelemen Béla törvényjavaslatot nyújt be Madeniáról I. címmel
A Madén Köztársaság független, demokratikus jogállam.
A Madén Köztársaságban minden hatalom a népé, amely a népszuverenitást választott képviselői útján, valamint közvetlenül gyakorolja.
Senkinek a tevékenysége sem irányulhat a hatalom erőszakos megszerzésére vagy gyakorlására, illetőleg kizárólagos birtoklására. Az ilyen törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és egyben köteles fellépni.
A pártok közhatalmat közvetlenül nem gyakorolhatnak. Ennek megfelelően egyetlen párt sem irányíthat semmiféle állami szervet.
Madenia államformája: Köztársaság
Neve: Maden Köztársaság
Fővárosa:Dabukka
Legfőbb hatalmi szerve: Parlament
Legfőbb előljárója: A mindenkori Köztársasági elnök
A Diktatúra idején vezető pozíciót betöltő személyekről
Fontosnak tartom hogy ezt a törvényjavaslatot a Parlament az elsők között fogadja el. Enne értelmében mindazok a személyek akik a diktatúra idején vezető beosztást töltöttek be, az új Madén Köztársaságban ne tölthessenek be közfunkciót. Ezeknek az embereknek lényeges szerepük volt a Junta hatalmának fenntartásában, ezért nem tartom elfogadhatónak, hogy a demokratikus köztársaságban is fontos szerepük legyen.
Kelemen Béla törvényjavaslatot nyújt be az árvízvédelmi és gátőrzési feladatok ellátására.
Az árvízvédelmi és gátőrzési feladatokat a gátőri hálózat biztosítja melynek vezetője a regionális vízgazdálkodási igazgatóság. A gátőrzést naponta öt alkalommal kell elvégezni a minimális várakozás két mérés között 2 óra. Ha a gátőr olyan eseményt észlel melynek során veszélybe kerülhet a gát állapota illetve a lakosság. Abban az esetben a belső hálózaton keresztül azonnal rádiós figyelmeztetést ad le az igazgatóságnak majd a gát és a lakosság védelmében az önkéntes gátvédelmet riadóztatja és a kárt vagy jelenséget megpróbálja elhárítani.
Kelemen Béla törvényjavaslatot nyújt be a Vasúti törvény modosításáról
Vasúti közlekedési törvény modosítása
III. fejezet
Országos Közforgalmú vasút közlekedés szabályozása
12. § (1) A közszolgáltatásnak minősülő országos közforgalmú vasúti személyszállítás végzésére a miniszter az országos működési engedéllyel rendelkező vasúti társasággal a 27. § (1)-(8) bekezdésének és 27/A. §-ának rendelkezései szerint közszolgáltatási szerződést köt.
(2) Nemzetközi személyszállítási és árufuvarozási tevékenység végzésére az országos működési engedéllyel rendelkező vasúti társaság a vonatkozó nemzetközi szerződések rendelkezései szerint jogosult.
14. § (1) Országos vasúti pályahálózat működtetését olyan gazdasági társaság végezheti, amelynek egyedüli tagja (részvényese) a Madén Állam.
19. § A vasúti személyszállításra kötött szerződésekre a Polgári Törvénykönyvnek (a továbbiakban: Ptk.) a szerződésekre vonatkozó általános, továbbá a vállalkozási szerződésre vonatkozó rendelkezéseit a személyszállításra vonatkozó külön jogszabályban foglalt kiegészítésekkel kell alkalmazni.
(2) A vasúti személyszállítás részletes feltételeit a Kormány rendeletben határozza meg.
(2) A közforgalmú menetrendet a vasúti közszolgáltatást végző vállalkozó vasúti társaság és a többi szervezet (különösen a vasúti közszolgáltatást végző vállalkozó vasúti társaság, illetve az adott térségben autóbusszal menetrend szerinti személyszállítást végzők) a csatlakozások összehangolása, valamint a szükségtelen párhuzamos közlekedések kiküszöbölése érdekében - annak hatálybalépését megelőzően külön jogszabályban meghatározott határidőben - egyeztetni kötelesek.
24. § A vasúti társaság kizárólag olyan tevékenység (vasúti személyszállítás vagy vasúti árutovábbítás) végzéséhez nyújthat vontatási szolgáltatást, amelyre működési engedéllyel rendelkezik.
69. § (1) A vasúti igazgatási szerv határozatai és végzései ellen közigazgatási eljárás keretében fellebbezésnek nincs helye, azokat felügyeleti jogkörben megváltoztatni vagy megsemmisíteni nem lehet.