Balla Péter napirend előtti felszólalása Ki is a nemzetiségi kérdés valódi zászlóshajója?
Köszönöm a szót, Házelnök Úr, Képviselőtársaim!
Mostanában ez a téma nagyon népszerűvé vált, sokak szerint azért, mert az ellenzék „felfújta” ezt a témát. Szerintem ez nem így van. Éppen, hogy a baloldal kész foglalkozni ténylegesen a kisebbségi kérdéssel. Ugyanis mi vagyunk és voltunk azok, akik szerint kell a kisebbségi önkormányzati rendszer, amely minden országban a legjobban tudja védeni a kisebbségek érdekeit. Ezzel szemben a kormány beterjeszt egy törvényt, amely képviseletet biztosít a nemzetiségeknek: itt mondanám, nekünk nem az ideával, hanem a megvalósítással van problémánk: ugyanis ha a kormánypárti jelölőbizottság fogja kiválasztani a tagokat, akkor ezt nem csak politikai problémákat vet fel, hanem elitizál: Aronba Képviselő Úr azt nyilatkozta, hogy ide okos, diplomás embereket választanának. Kérdezem én, hogy miért nem választhatják meg ők a saját reputációjukat, miért kell ezt a nagypolitikának elintézni? Miért nem dönthetik el, hogy ki az az aktivista, aki nem veszi figyelembe azt, hogy ki van kormányon ki van ellenzékben.
Innen üzenném a koalíciós politikusoknak: attól, hogy én nem sorolom a zsidókat nemzetiségbe, nem vagyok, és nem vagyunk fasisztoidok! Ugyanis az egyik sajtótájékoztató anyagából ezt szűrtem le, idéznék is, ha nem bánnák: „Modern időket élünk most Balla úr s elég szomorú, hogy Ön mint egy baloldali progresszív párt vezető személye ragaszkodik azokhoz a téves ideológiákhoz, mely a 20. században katasztrófához vezetett.”. Viszont szerintem Aronba Úr szavait csak félreértettem. Remélem ki tudunk abban egyezni, hogy a zsidók, akik Madéniában élnek, madénok.
Szóval, attól, hogy a zsidókat én vallási kisebbségnek tartom, nem vagyok náci! Ezek az emberek szerte a világban annak valljál magukat, ahol élnek: németnek, lengyelnek, magyarnak, orosznak, madénnak.
A Radikális Párt szeretné figyelmeztetni a kormányt ogy rossz irányba megyünk. A válság egyre jobban érzehető. Fogy a tartalék, ami nem lyan nagy baj, csak az a baj hogy nincs eredménye. Az életszinvonal csökkent, a GDP is , és az orzság megtorpant. Így nem tudunk ötről a hatra ahaladni. Kérem a kormányt és a minisztériumokat hogy dolgozzanaka ki olyan programot amely ismét felfelé ívelő pályára teszi az országot. Ha ez nem megy, jobb ha lemondanak, és a baloldal kész tervei érvényesülhetnek.
Balla Péter, a Progresszív Párt képviselőjének napirend előtti felszólalása
A jelenlegi kormány egyre alkalmatlanabb feladatai ellátására, főleg a gazdasági területen
Tisztelt Ház, Képviselőtársaim, Elnök Úr!
Azért kértem szót, hogy a szociális ellenzék nevében számon kérjem a kormánytól saját gazdaság- és szociálpolitikájukat, ismét. Az LP-KDSZ koalíció most is bemutatta, hogy képtelen a gazdaságot irányítani. Az ország ismét recesszióban, amikor még az előzőt sem heverte ki! És nem világjelenségről van szó, ez a gazdasági válság lokális, és a kormány hibája. Én nem értem, hogy a miniszterelnök úr miért nem gondolkodik el a gazdaságpolitikai és a fiskális rész irányítójának eltávolításáról?
Miért nem ezzel foglalkozik Kovács Zoltán is, ahelyett, hogy elemezgeti a választásokat, és extranegatívaknak nevezi a baloldali ellenzéket. Miniszter úr, miért nem a külpolitika kérdéseivel törődik, mikor a szomszédos államok utálnak minket, mivel Ön és kifejezetten az Ön pártja kergeti a nacionalista szélsőjobboldaliak „Nagy-Madéniáját”!
Engem érdekelne, hogy hol van a modern konzervativizmus gazdaságpolitikája? Miért nem lehet fejlődési pályára állítani a madén gazdaságot? És ez nem csak a mi, hanem a gazdasági élet szereplői is szeretnék tudni. A szakminiszter egyszer nem kezdeményezte, hogy leüljenek a kormány képviselői és az ellenzék képviselői. Emlékszem, mikor én voltam a miniszter, elfogadtunk egy közös javaslatot, ami anno megnyugtatta a piacot. Akkoriban a következő pontokról döntöttünk, ami a világválságot leszerelte, most arról nem tehetek, hogy a kormány őrjöngése tönkretette a gazdaságot:
cél az infláció 3% alá csökkentése
a kormány 1000 takáig biztosítja a banki befektetéseket
megtartja az új kormány a külföldi cégek alacsonyabb adósávját
szociális juttatásokat az infláció szintjével emel
ha kell, direkt mód injektál tőkét a banki szektorba
az új kormány figyelembe veszi és szükség esetén módosítja a gazdaságpolitikáját
Nos, ezek közül az infláció letörése, és a szociális juttatások rendszere nem megoldott, a mai napig. Pedig volt „négy lépés az infláció csökkentésére”, megjegyzem elég gyermeteg ötletek voltak.
De az ország a mai napig gondban van. És ha nem változik a gazdaságpolitika, itt csak rosszabb lesz.
Én is hozzászólnék Hegedűs úr törvényjavaslatához.
A Kommunista OPárt támogatja a törvényjavaslatot az alábbi kiegészítéssel: Jó, töröljük el a felvételit, mindenki tanulhasson aki akar. Vagyis mindenkit fel kell venni egyxetemre, főiskolára, aki ejelentkezeik. És az első év legeyn fizetős. DE! azoknak a fiataloknak, akik nehétz anyagi helyzetben vannak, az állam fizesse ki a tandíjat. Ahol az egy főre eső jövedeelm 240 taka alatt van, a tandíjat az állam vállalja át. A második évtől -ahogy Jázmin asszony mondja_ csak annyinak legyen ingynes, amennyire szükség van. Ez a tanulmányxi eredmény alapján dőlne le. És ez évenként változna, mondjuk 750-re van szükség. Akkor a második évtől a legjobb 750-nek lenne ingynes. A harmaadik évben ár nem biztos hogy uyganaz a 750 lenne. Ha valaki szegény, és mondjuk éppen nem kerül be a 750-be, például csak 800., akkor a diákhitelből tudna továbbtanulni. Aztán ha jól tanul, jkövetkező évben bekerülhet a lwegjobb 750-be éas akor megint ingyen tanulhat egy évig.
Az utóbbi napokban megjelent ez a gondolatunk, ami leginkább a kormányzat ezzel foglalkozó miniszterétől kapott interpelláció váltott ki belőlünk. Ez az egyneműek jogairól szólt, és a Ignácz miniszterasszony büszkén jelentette ki: nincs esélyegyenlőség, mert egy heteroszexuális magasabb rendű, mint egy meleg vagy leszbikus madén. Ezért gondoltuk úgy, hogy ezt nem hagyjuk annyiban , és létrehozunk vezető politikusokból és értelmiségiekből álló csoportot, akik szerint a homoszexuálisoknak is vannak jogaik!
És el kell keserítsem ex-lex Elnökasszony: nem vagyok meleg, de attól jóérzésű vagyok, aki nem hódol be az egyházi nyomásnak. És én vallom a KDSZ az egyház kinyújtott karja! És ők is olyan madénok mint én, ő és Ön!
A másik célcsoport a gigant kisebbség kérdésköre és problematikája. A népszavazás,és a kormány csapnivaló külpolitikája miatt ma a gigantokat fenyegetik a madén nacionalista és félkatonai szervezetektől, akik terrorizálják őket! Az ő jogait is biztosítani akarjuk mi, a Charta aláírói és alapítói. Akár egy önálló kisebbségi tartománnyal akár!
Azt kérném Önöktől is, ha Önök szerint is fontos az emberi jogok biztosítása, írják alá!
• nyerjenek megerősítést a nevelési–oktatási intézményekben a szabadidős tevékenységek, a szabadidős sportfoglalkozások, a mindennapos testedzés és a művészetekre épülő személyiségfejlesztő tevékenységek. Szükséges, hogy óvodákban, iskolákban és kollégiumokban egyaránt erősödjön a művészeti és a sporttevékenység, a kreatív, manuális tevékenységet igénylő – a „kéz műveltségét” igénylő, fejlesztő, alkotó tevékenység, de nem mint számon kérhető tananyag-közvetítés, hanem mint feszültség- és stresszoldó pedagógiai eszközök és területek, amelyek a gyermeki, tanulói önbecsülés és tanulási motiváció megszerzésének lehetséges formái lehetnek.
• a kerettantervek elkészítésénél kapjanak hangsúlyt ezek a tevékenységek,
• a tehetséggondozó tanulmányi versenyek köre szélesedjen ezeken a területeken,
• a nem szakrendszerű oktatás ötödik, hatodik évfolyamokra történő kiterjesztése során az iskolák építsenek a művészetek, a sport nevelési és pedagógiai funkciójára
Gyermekeink fejlődése és integrálódása a nyugati világhoz érdekében, az iskolákat meg kell menteni. Valaha a felsőoktatást rendbetettük, most következik a többi:
Az Oktatási Minisztérium támogatja a tizenkét évfolyamos egységes iskola megerősítését, amely a gyermekek képességeinek és felkészültségének figyelembe vételével jobban biztosíthatja az egyes tanulók képességeinek sikeresebb kibontakoztatását, a folyamatos tanulás feltételeit - iskolaváltási kényszer nélkül - a tankötelezettség teljes időszaka alatt.
Ennek érdekében a következő rendeleteket és intézkedéseket teszi:
erősíteni kell az eddig elindított, az alap- és középfokú iskolák pedagógiai és működési szintű összekapcsolódását,
a közoktatási célú normatív támogatások elosztási szabályainak ezt a megoldást támogató rendszerét,
erősíteni kell az alap és középfokú iskolák szervezeti összevonásából létrejött egységes intézményeket, különösen a közoktatási törvény szerinti egységes iskolát, amely jobban biztosíthatja az egyes tanulók egyéni képességeinek sikeresebb kibontakoztatását, a folyamatos tanulás feltételeit – iskolaváltási kényszer nélkül - a tankötelezettség teljes időszaka alatt.
A Minisztérium hangsúlyozza, hogy az iskolának mindent meg kell tennie a rendelkezésére álló eszközökkel annak érdekében, hogy megelőzze az iskolai erőszak, agresszió minden formáját. Meg kell előzni az agresszió súlyosabb formájának megjelenését, a deviáns magatartást mutató tanulókra pedig kiemelt figyelmet kell fordítani. Tény, hogy a pedagógusok egy részénél még nem tudatosodott az integrált nevelés, a társadalmi környezet és az iskolával szembeni elvárások változása miatti kritikus helyzet kezelésének, feldolgozásának a fontossága.
Ennek érdekében az Oktatási Minisztérium az alábbi rendeleteket hozza:
• az óvodák, iskolák, kollégiumok pedagógiai tevékenységében erősíteni kell a nevelési funkciót,
• teret kell engedni a tanulói értékelés új lehetőségeinek (fejlesztő értékelés),
• erősíteni kell a kooperatív oktatási módszereket, az adaptív oktatást a közösségi élethelyzetek növelése céljából,
• meg kell erősíteni a gyermek- és ifjúságvédelmi felelősök munkáját, alkalmazásuk feltételeit,
• a nevelési-oktatási intézményeknek kapcsolatot kell kiépíteni, azt továbbfejleszteni a gyermekvédelem intézményrendszerével,
• erősíteni kell a gyermekjóléti szolgálattal való együttműködést, rendszeressé kell tenni az iskola és a gyermekjóléti intézményekben dolgozó szakemberek találkozóit,
• a gyermekjóléti szolgálat által nyilvántartott szabadidős programokról rendszeresen tájékoztatni kell a nevelési-oktatási intézmények pedagógusait,
• erősíteni kell a szakmaközi bűnmegelőzési tevékenységet a nevelési-oktatási intézményekben, a helyi bűnmegelőzési kezdeményezéseknek partnerségi összefogáson, széles körű szakmai együttműködésen kell alapulniuk, amelyben az országos és helyi rendészeti szervek együttműködő partnerek.
• a rendészeti szerveknek végig kell gondolniuk szerepvállalásukat e szakmaközi együttműködésben.
Az Oktatási Minisztérium szükségesnek tartja, hogy az iskolák és a kollégiumok egyértelműen és következetesen fogalmazzák meg a tanulóikkal szemben támasztott magatartási, értékelési és fejlesztési követelményeket, és azokat hozzák nyilvánosságra. Az iskolai házirendben és a pedagógiai programban foglalt követelményeket következetesen kérjék számon.
Ennek érdekében az Oktatási Minisztérium a következő rendeleteket hozza:
• a magatartási szabályok kialakításában, folyamatos felülvizsgálatában vegyenek részt a szülők, a szülői szervezetek (közösségek), a tanulók, illetve a diákönkormányzatok képviselői, és kapcsolódjanak be a végrehajtás ellenőrzésébe,
• a gyermeki és a tanulói jogok és kötelességek álljanak az óvodai, az iskolai és a kollégiumi nevelő és oktató tevékenység, a gyermeki, tanulói ügyekben való döntések középpontjában,
• össze kell gyűjteni, és hozzáférhetővé kell tenni a jó gyakorlatokat, példákat.
Az Oktatási Minisztérium felhívja a figyelmet arra, hogy az óvodákban, iskolákban, kollégiumokban szervezett szabadidős tevékenységek, szabadidős sportfoglalkozások, a mindennapos testedzés és a művészetekre épülő személyiségfejlesztő tevékenységek hozzájárulnak a teljesítmény növeléséhez, a kudarcélmények csökkentéséhez, a gyermeki, tanulói sikerélmény megéléséhez.
Ennek érdekében a Minisztérium az alábbi rendeleteket hozza:
• az óvodákban, iskolákban és kollégiumokban fordítsanak nagyobb figyelmet a művészeti és a sporttevékenység gyakorlásához szükséges feltételek megteremtésére, nem számon kérhető tananyagként, hanem önkéntes, feszültség- és stresszoldó pedagógiai eszközként, ezzel is lehetőséget biztosítva a gyermeki, tanulói önbecsülés és tanulási motiváció növelésére.
A Szociális és esélyegyenlőségi Minisztérium ennek tekintetében 3 nagy programsorozatot vezet be:
Prevenció:
A prevenciós programoknak is egyfajta ártalomcsökkentő szemlélet kell hordozniuk, vagyis olyan információkat is terjeszteniük kell, amelyekből kiviláglik, hogy a különböző illegális szerek korántsem tekinthetőek homogénnek, a különböző szereknek, az eltérő élethelyzetekben történő legális és illegális szerek használatnak eltérő kockázatai vannak. Ezek feltárása, a vonatkozó készségek, jártasságok fejlesztése megkerülhetetlen feladata a prevenciós programoknak is.
Kezelés, ellátás:
A droghalálozás csökkentéséhez hozzájárulhat, hogyha a kezelésekhez való hozzáférést megkönnyítjük, biztosítjuk a differenciáltabb, a kliens tényleges igényeit messzemenően figyelembe vevő ellátásokat, növeljük a kezelésben maradás mértékét, valamint fejlesztjük az alacsony-küszöbű szolgáltatásokat. A közvetlen droghalálozás különös kockázatát jelenti a börtönből, vagy intézményes kezelési rendszerekből való kikerülést követő egy-három hét. Ezen ellátások tekintetében egyre jobban segíteni kell a kezelésben maradást, valamint a kezelést követő átmeneti támogatások működését. Ezek közé tartozik a távozók figyelmeztetése a kezelést követő időszak kockázataira, a más kezelési opciókba való átvétel megkönnyítése és a szociális támogatási programok rendelkezésre állása.
A túladagolás kockázatainak csökkentése tekintetében a droghasználók sajátos helyzetéhez igazodó elsősegély (sürgősségi) nyújtási ismeretekre való felkésztés csakúgy jó eredményhez vezethet, mint a rendőrség, a mentők és a droghasználók közötti együttműködés elősegítése annak érdekében, hogy a súlyos veszélyeket jelentő sürgősségi helyzetekben a megfelelő segítség minél gyorsabban jusson el a rászorulóhoz, enyhítve a droghasználók félelmeit a hatóságokkal való találkozástól. Kutatások bizonyítják, hogy különböző drogok együttfogyasztása, így az alkohol és a szedatívumok alkalmazása nagy mértékben megnövelheti a droghalálozás kockázatait, ezért a politoxikománia kérdésére fokozott figyelmet kell fordítani. A droghasználók, valamint a hozzátartozók, sőt a lakosság tájékoztatása is döntő lehet.
Ártalomcsökkentő programok:
A tűcsere és egyéb, a szerfogyasztóval közvetlen kapcsolatba kerülő alacsonyküszöbű programok vannak leginkább abban a helyzetben, hogy a szerhasználókat figyelmeztessék az esetleg megjelenő fokozott kockázatokra. Ezek a programok azonban erre csak akkor képesek, ha intenzív információ áramlás történik a különböző területeken dolgozó szakemberek között, pl. a rendőrségi laboratóriumokban megjelenő ismeretlen, újszerű összetételű szerekről azonnal információt kapnak azok, akik a szer-használókkal napi szinten foglalkoznak. Az ilyen típusú információcsere lenne az egyik legfontosabb megnyilvánulási formája az ENSZ által is támogatott un. "korai jelzőrendszernek" - early warning system.
A kockázat csökkenthető a használó által a túladagolás szempontjából kisebb rizikójú beviteli módok választásával. Általában elmondható, hogy az intravénás beviteli mód a legkockázatosabb, hiszen ebben az esetben a szer egyből a véráramba kerül, azaz gyakorlatilag azonnal a teljes bevitt dózis kifejti a hatását. Az orrnyálkahártya (szippantás vagy inhalálás esetén) szintén gyors felszívódást biztosít, s ezáltal a túladagolás kockázata itt is jelentős, bár kisebb, mint az intravénás adagolásnál. A legkisebb kockázatot a szájon át történő adagolás jelenti.
Több országban működnek úgynevezett biztonságos injektáló szobák (safer injection rooms), ahol a használó számára steril felszerelést biztosítanak az általa hozott heroin használatához, illetve, ahol rendelkezésre áll olyan egészségügyi személyzet, amelyik túladagolás esetén életmentő beavatkozásokra képes. Fontos hangsúlyozni, hogy a túladagolásos esetek elsősorban a heroin vonatkozásában fordulnak elő, amely szer esetében rendelkezünk olyan anyaggal (naltrexon), amely képes blokkolni a heroin hatását, s ezáltal megmenthető a használó, ha időben részesül felkészült orvosi segítségben. Madénia nagyobb városaiban létrehozunk ilyen szobákat, kísérlet szempontjából.
Több országban folynak olyan programok, amelyben a krónikus heroin használóknak ellenőrzött minőségű heroint (diamorfint) biztosítanak, ezzel kivédve nem csupán a társadalmi ártalmakat (beszerzési bűnözés), hanem a túladagolás, illetve a heroin mellett az utcai drogban megtalálható szennyezőanyagok szervezetbe kerüléséből származó kockázatokat is. Ezen programot abban az esetben alkalmaznánk, ha jobban elfajulna a drogfogyasztás és sikeres az injektáló szobaprogram.
A túladagolásos esetek ismét felhívják a figyelmet arra, hogy fontos nagyobb figyelmet fordítani az olyan helyettesítő terápiák alkalmazására, melyek révén az opiáthasználó személy kontrollált minőségű gyógyszerként (metadon, buprenorfin, buprenorfin-naloxon kombináció) jut hozzá a számára szükséges, hosszabb távon a szerről történő leállást elősegítő készítményekhez. Ezért ezen a területen is előrelépéseket teszünk.
A Minisztérium 2O47 január 25-én vezeti be az intervenciókat.
Szociális és esélegyenlőségi miniszter felszólalása:
A kábítószer okozta közvetlen halálozás okai és az annak elkerülése érdekében alkalmazandó intervenciók
A kábítószer-függőket érintő legnagyobb kockázat a túladagolás. A bekövetkező tragikus kimenetelű balesetek különösen sürgetővé teszik annak átgondolását, hogy vajon mindent megteszünk-e a halálesetek elkerülése érdekében?
Madéniában évente 95 ember hal meg kábítószer-túladagolásban. A becslések szerint több mint 10 000 tiltott szerfogyasztó ember él. Ebből 85 százaléka fiatal. Minden 5-dik fiúgyermek egyszer életében már kipróbálta. Ennek tükrében cselekednünk kell, hogy megakadályozzuk szeretett gyermekeink degradálását. (Statisztikai hivatal adatai)
A drogok élettani hatását számos tényező befolyásolja, amelyek négy csoportba sorolhatók. Az első a drog különböző fizikai és farmakológiai jellemzői: farmakológiai összetétele, az egyes hatóanyagok (és egyéb összetevők) mennyisége, koncentrációja, de színük, formájuk, szaguk is módosíthatja a hatásukat. A második tényező a szervezetbe juttatás módja, ami a drogtól függően történhet szájon át, orrba szippantva, inhalálva, illetve bőr alá vagy intravénásan befecskendezve. A harmadik tényező a használó fizikai és pszichés jellemzői. Ide tartoznak a használó elvárásai, korábbi ismeretei és tapasztalatai a droggal kapcsolatban, de befolyásolja a hatást a használó fáradtsága, izgalmi állapota, gyomortartalma (orális használatnál) és egyéb jellemzők is. A negyedik tényező a fizikai és szociális környezet jellemzői, azaz, hogy hol, kivel, kikkel történik a használat.
A fentiekben felsorolt tényezők befolyásolhatják a droghasználat általános élményét és intenzitását is. Ennek megfelelően a túladagolásos esetek okait is ezen tényezők között kell keresnünk. Nyilvánvaló, hogy a túladagolást leginkább az alkalmazott dózis befolyásolja. Természetesen a dózis tekintetében nem a használt drog mennyisége, hanem az abban található hatóanyag mennyisége a mérvadó. A szerfogyasztó aktuális fizikai és pszichés állapota ugyanazon dózis esetében is eltérő hatást eredményezhet. Például, detoxifikálást, vagy huzamosabb szermentes állapotot követően a korábbiakban megszokott dózis használata életveszélyes kockázatot jelenthet, hiszen a szermentes időszak alatt megszűnik a droggal szemben korábban kialakult tolerancia.
Egyértelmű hogy az utcai kereskedelemben vásárolt drogok összetétele, illetve a hatóanyag mennyisége a vásárló/használó számára ismeretlen. Bár a szerhasználók gyakran próbálnak egy adott dílertől vásárolni, hogy kiküszöbölhessék a hatóanyag koncentráció-ingadozásból származó kockázatot, természetesen maga a díler is változó minőségű kábítószerhez jut hozzá. A túladagolás egyik jelentős kockázatát ily módon éppen az adja, hogy a használó nem ismeri az általa megvásárolt drog összetételét és hatóanyagtartalmát. Ily módon egy nagyobb hatóanyag koncentrációjú drog megjelenése a kábítószerpiacon nagyon jelentős túladagolási kockázatot jelent.
Természetesen fokozott kockázatot jelenthet a drog összetevőinek megváltozása is, illetve azok a hígító vagy szennyező anyagok, amelyeket az egyes eladási pontokon adnak a droghoz a nagyobb anyagi haszon érdekében. A más, legális vagy illegális drogokkal történő kombináció szintén fokozza a túladagolás veszélyét.
Annak ellenére, hogy Madéniában - Óceáni összehasonlításban - nem tekinthető kritikusnak a kábítószer-használattal összefüggő halálozási helyzet, föltétlenül vizsgálni szükséges, hogy milyen eszközök, intervenciók révén lehet a létező kockázatokat a leginkább mérsékelni.
Együttműködés kialakításának támogatása a falfirka elleni küzdelemben érintett szervezetek, különösen a helyi önkormányzatok, rendőrség, közterület-felügyelet, polgárőrség között.
Javaslat készül az érintett nagyvárosi helyi önkormányzatoknak és szövetségeiknek arról, hogy az illegális graffiti elleni fellépésben alkalmazzák az utcai szociális munka eszközeit, a kortárssegítés módszerét használó, az elkövető fiataloknak alternatívát jelentő támogató tevékenységi elemeket.
A Szociális és Igazságügyi Minisztérium a következőket teszi:
A felderítési hatékonyság növelése graffiti-jelenség elleni fellépésben érintett szereplők szakértelmének és cselekvési hajlandóságának növelésével.
Rendőrségi nyilvántartási rendszert kell kialakítani és működtetni az észlelt szabálysértésekről és bűncselekményekről, valamint a jól azonosítható elkövetői csoportokról és jellegzetes tag-jeikről a bűnüldözési tapasztalatok hatékonyabb hasznosítása érdekében. A rendőrség az internet-figyelés eszközével is bővítse az elkövetőkről/elkövetői csoportokról rendelkezésre álló ismereteit. A rendőrség szakmailag támogassa az antitag-diszpécserszolgálatok működtetésére irányuló kezdeményezését és országos szintű kiterjesztését. A járőröket fogékonnyá kell tenni a cselekmények észlelésére, és ösztönözni kell az azok elleni azonnali, gyors fellépésre.
A rendőrségnek intenzívebb együttműködést kell kezdeményeznie a lakossággal. A lakosságot aktív fellépésre kell ösztönözni és a bejelentéseket gyors és hatékony hatósági felderítésnek kell követni.
Tájékoztató elkészítése és eljuttatása a települési (nagyvárosi) önkormányzatok polgármestereinek a hatályos jogszabályokról, az alkalmazható szankciókról, valamint a megelőzés és helyreállítás jó gyakorlatairól.
A visszatartó hatás fokozása kommunikációval
Rövid és „hatásos” tájékoztató kiadványt kell készíteni a falfirka jelenségéről, az azzal okozható erkölcsi és anyagi károkról, valamint a jogkövetkezményekről a gyerekeknek és a fiataloknak. A tájékoztató szakmai tartalma felhasználható lenne a fiatal generáció környezettudatos magatartásának erősítésére. A tájékoztatót a falfirkákat készítők által frekventált egyéb helyeken (üzletekben, extrémsport pályákon, legálfalak területén, ifjúsági klubokban) is el kell helyezni. A tájékoztató anyagnak mindenképpen magában kell foglalnia a büntető törvénykönyv és a szabálysértésekről szóló törvény releváns tényállásainak, a lehetséges szankcióknak, valamint a jogellenesen okozott kár megtérítése polgári jogi szabályainak ismertetését.
Médiakampány szervezése, amelynek keretében a sikeres rendőri, igazságszolgáltatási eljárások, anonimizált bírósági ítéletek elektronikus formában közzétételre kerülnek. A rendőrség és az Igazságügyi Minisztérium kiemelt kommunikációs feladatává kell tenni azt, hogy – legalább félévente, jelentősebb ügy esetén soron kívül – ismertessék a vonatkozó statisztikákat, a sikeres rendőri intézkedéseket, kísérjék figyelemmel az ítélkezési gyakorlatot, hívják fel a nyilvánosság figyelmét az ilyen ügyekben tartandó tárgyalásokra. Cél az, hogy mind a lakosság, mind az elkövetők érzékeljék azt, hogy a problémát „komolyan veszik” a hatóságok.
Gyűjteni kell a pártfogó felügyelői szolgálatok közreműködésével a rongálás tényállásába sorolt graffitizést elkövetőkkel kapcsolatos esetleírásokat, riportokat. Ezeket a szaktárca a helyreállító programok és az azokban résztvevő elkövetők/áldozatok/lakóközösségek ezzel kapcsolatos tapasztalatai széles körű megismertetése céljából minden érintetthez eljuttatja és a honlapján közzéteszi.
El kell érni, hogy az illegális falfirka elkövetéséért felelősségre vontakkal szemben a lehető legtöbb esetben alkalmazzanak kár-helyreállítást, jóvátételt eredményező szankciókat.
Annak érdekében, hogy az illegális falfirka elkövetőivel szemben nagyobb számban alkalmazzanak jóvátételi jellegű szankciókat, a büntetés végrehajtására lehetőséget biztosító munkahelyekről és programokról rendszeres tájékoztatást kell nyújtani a legfőbb ügyésznek.
Az említett intézkedéseket a Minisztérium 2O47 január 15-től kezdi meg.
Balla Péter, a Progresszív Párt képviselőjének napirend előtti felszólalása
A kormány teljesítményéről
Tisztelt Ház, Képviselőtársaim, Elnök Úr!
Sokat gondolkodtam, hogy mit mondjak így a ciklus végén utolsó felszólalásomban.
Először a gazdaságról beszélnék. A madén kormány arra hivatkozik, hogy nőtt a gazdaság most. Ez igaz, de ne feledjük el, hogy egy év alatt majdnem 9%-ot estünk, ezt még nem tornáztuk vissza. Ez tény. Az is tény, hogy az infláció beállt 5 és 6% között mozog. Ennek az eredményét látják évek óta a nyugdíjasok, akiknek 40%-al csökkent a nyugdíjuk, amit igenis megsínylettek. Ugyanígy jártak a bérből és fizetésből élők tömegei, akiknek az inflációt nem meghaladó mértékben emeltek.
Aztán most itt volt a korrupciós ügy, amit a KDSZ tartózkodással védett, ki és egy elég satnya védelemmel. Szerintük az egész kormány ellen nyújtottuk be az indítványt. Tisztelt ex-lex elnökasszony! Egy ilyen javaslatot csak egy egész kormány ellen lehet benyújtani! És az, hogy az Önök bizottsága nem talált gyanút, ugyan ez csak lárifári! Mondják ki: fontosabbak a kormányzati juttatások, mint hogy ellenzéki javaslattal együtt szavazzanak. A miniszterelnök maga ismerte be továbbá, hogy egy bizottság dönt madén vállalkozók eltüntetéséről? Ez etikus?
Egyébként is hány ellenzéki javaslat kapott többséget szemben akkor, amikor mi kormányoztunk?
Aztán a Parlamentben és azon kívül a KDSZ elődje betegeknek nevezi a homoszexuálisokat? Ez toleráns kormány? Mi a KP javaslatát teljes mellszélességgel kiállok, most is, és vállalom!
A kormány külpolitikája sem jó.
Szóval itt a váltás ideje! Elérkezett az idő, hogy a most az egységbe kovácsolódott baloldal 2050-ben nyerhessen, most még nem állunk rá készen.
Amiért fel kell szólalnom az a szomorú ügy amely a Madén kormánypártokat érinti.
A Miniszterelnök Úr saját szavaival ismerte el, hogy a Liberális Párt minisztereit és a Miniszterelnököt a Miniszterelnökhöz és családjához köthető cégek fizetik hónapról hónapra.
Kérdem én, ha egy képviselő magáncégektől kapja a fizetését kinek az érdekeit fogja képviselni? Annak a csoportnak akitől a pénzt kapja vagy azoknak az embereket akik kétkezi munkával szerzik jövedelmüket, vagy egy egész életen át tartó munka után nyugdíjas éveiket töltik?
A PP-Sz által benyújtott bizalmatlansági indítványra a korrupt LP NEM-mel szavaz, a másik kormány párt a KDSZ pedig arra hivatkozva tartozkodik, hogy nem tudja eldönteni korrupció vagy félreértésen alapuló ügyről van szó.
Kérdem Én mit nem lehet azon eldönteni, hogy a Miniszterek fizetését a kormánypárthoz kötödő cégek fizetik az állam helyett?
És néhány idézet a frissen megválasztott majd felfüggesztett, de mégis kinevezett KDSz Elnök asszonytól:
"Szomorú szívvel olvastam a baloldali pártok azon összefogását, hogy Kacy King Úr miniszterelnök ellen, sőt az egész kormány ellen bizalmatlansági indítványt indítottak. Egy személy miatt, az egész kormányt le akarják váltani."
A PP-SZ a Madén állampolgárokat képviseli, és mível bebizonyosodott, hogy a kormány egy része biztosan, a másik része pedig cinkos társként korrupt, ezért nincs más választásunk.
Hangsúlyozni kívánom, a kormány ezt elkerülhette volna, ha a Miniszterelnök felvállalja tettét és lemond tisztségéről, DE nem tette.
"Összesítve, arra jutottunk, hogy mivel az egész kormány ellen indult eljárás, nem hagyhatjuk a baloldali pártok indítványának igenlését (ha igazuk is volna). Érvünk az volt, hogy a KDSZ Szövetség, soha nem volt korrupciós gyanúba keveredve. Sőt, nem is lesz!"
Téved, mivel az indítvány ellen szavaznak azzal, hogy nem támogatják így Önök is cinkostársak, vagy ha úgy tetszik bűntársak. Önöknek kérniük kellett volna a Miniszterelnök lemondását. E helyett fényűző ünnepséget rendeztek.
"Tehát a KDSZ Szövetség komoly és súlyos problémái miatt, most ebből az ügyből kimarad! Mi elismerjük és elfogadjuk a nemzet döntését, hogy a Liberális Párt munkája messze meghaladja Madénia demokráciájának történelmében bármely párt sikerét. Javasoljuk, hogy ezt mások is elfogadják. Ha tetszik, ha nem, ezek a tények. Kacy King Úrnak szeretnék előre kívánni további sikeres és boldog négy esztendőkormányzást. Pártjának szintúgy!"
Ebből kimaradnak. Tévedni tetszik Elnökasszony. Ha egyáltalán szólítható így. Önnök vagy így vagy úgy részesei a korrupciós botránynak. Nem nevezném sikernek egy olyan kormányzást ahol a Madén demokrácia legsúlyosabb korrupciós botránya derült ki. Ez a PP-SZ számára nem elfogadható kormányzás. A nép megvezetése hamis nyilatkozatokkal, populista rendezvényekkel és demagóg mellé beszélésekkel, amit a kormány évek óta művel.
A PP-SZ nevében kérem Kacy King Úrat gondolja át tetteit és lássa be alkalmatlan Miniszterelnöknek. Ön mint nem méltó arra, hogy képviselje Madéniát.
Balla Péter, a Progresszív Párt – Szociáldemokrácia parlamenti képviselőjének napirend előtti felszólalása A madén kormány kül- és gazdaságpolitikai lépései veszélyesek a társadalomra
Tisztelt Házelnök Úr, Kedves Képviselőtársaim!
Ma Madenia helyzete soha nem látott válságba süllyedt: a gazdasági kudarcok most már elviselhetetlenül nehezednek az ország lakosaira. A gazdaság 16%-os csökkenése már Izland szintjére süllyedt. Lassan már létünket veszélyezteti a kormányzat rossz gazdaságpolitikája. Mert ez nem csak a külföldi behatás! Az még csak most jön!
Egy negyed év alatt a munkanélküliség 5%-os! Mint ahogy Hegedűs Képviselőtársam is utalt rá, ez meghaladja a fejlett országok ideális rátáját, a 2-3%-ot. Önök mindig azt hangsúlyozták, tagadva a kapitalizmus alapszabályait, hogy megoldják a 100%-os foglalkoztatottságot. Miről beszélünk, kedves képviselőtársaim!
A szociális juttatások semmivel, de az infláció megint nőtt.
A gigant vállalatok persze az elmérgesedett viszony miatt
Az imént egy fergeteges hozzászólást hallhatunk a kisebbik kormánypárt Elnökasszonyától.
Ugyan a mélyen tisztelt Úrhölgy azt kiálltotta az imént e gyönyörű épület légterébe, hogy Én és Balla képviselőtársam mondhat bármit, úgy se érdekli. Most mégis reagálok az elhangzott csipkerózsika mesére.
Mindenekelőtt kedves képviselőtársam, hagy mondjam el kegyednek, hogy ha a Madén politikában eltöltött évtizedek alatt még nem jött volna rá a politika az nem egy romantikus lányregény.
És Most hogy tisztáztuk hogy a politika milyen gonosz is tud lenni nézük mit is mesélt nekünk az Elnökasszony:
"Balla Péter képviselőúr rosszindulata"
Igen Én és Balla Úr is rosszindulatú akkor, ha a rosszindulat azt jelenti, hogy a recesszióba száguldó Madén gazdaságon segíteni szeretnénk.
"valaha megfogadtam, hogy többet nem vitázom az ellenzékkel, mert értelmetlen és időpazarlás."
Ez úgye nem azt jelenti kedves kormánypárti politikusok, amit szószerint jelent? Azaz Madeniában felesleges dolog a Parlamenti demokrácia elég ha a hatalmon lévő kormány megmondja mit csinál.
Úgy érzem, hogy ez ismét alátámassza az eddigi félelmünket, hogy mióta a KDSZ hatalmon van azóta veszélyben a demokrácia.
"Balla Péter a konzervatívoknak ne szabjon feltételt, mert nem diktatúrában élünk és nincs joga hozzá."
Természetesen nincs joga hozzá egy diktatúrában, amely támogat egy katonai juntát ott nincs joga hozzá. De Madenia eddig demokrácia volt, lehet, hogy már nem az?
"amiket az ellenzék felhoz, mert nem tisztességesen, nem erkölcsösen és nem politikushoz méltóan teszik."
Ezt kikérem magamnak. Mi az, hogy nem tisztességesen nem erkölcsösen és nem politikushoz méltóan teszik? Hölgyem akár tetszik akár nem Madeniában DEMOKRÁCIA van még talán...
Kérem tartozkodjon a rágalmazásoktól!
Nem tudom tudomásul venni, hogy Madeniában az ellenségnek HALGASS!!! a neve!
"Az interpellációkra kötelesek vagyunk válaszolni, ezért ott megtesszük."
Kérem asszonyom, ne hazudjon. Senkinek nem de egy hölgynek semmi féleképpen nem áll jól a hazugság. Éppen az elmúlt napokban fordult elő, hogy a T. Miniszter Úr nem válaszolt az interpellációra.
"Köszönjük, a konzervatívok megvannak és rendesen vezetik az országot a liberálisokkal karöltve"
Hova vezetik a gazdasági válságba, asszonyom? Immár nyilvánosak a legfrissebb féléves adatok. 3. féléves adatok is a gazdaság csökkenését mutattják.
"Balla Péter Úr. Ön számunkra CSAK az országházban létezik, ha kérdez minket. Mondhat, amit akar, nem érdekel, csak az országházon belül."
Ismét demokrácia ellenes kijelentés. Rövid időn belül harmadszorra.
"Megsértettek, de ez nem számít. Mivel a parlamentben együtt kellene dolgoznunk."
Megsértettem, mert interpelláltam a Parlamentben. Ezt én inkább a választóim által támasztott követelménynek nevezném. Sajnálom, hogy Önt és a pártját Antigon városán kivül más nem érdekli. Asszonyom! Madenia nem csak Antigonból áll! Antigonon kivül még sok város és még több település létezik az országban! És lehet, hogy Önnek ez meglepetés, de Madenia lakosainak többsége Antigonon kivül él. Tudom Ön ez nagyon sajnálja.
"Önök csak bírálni, rosszindulatot kelteni és fondormányokat hivatottak tenni. Köszönöm, mi ebből nem kérünk."
Erre tudok Önnek és pártjának egy Madenia népe számára remek lehetőséget kinálni: Kérem fontolják meg és a kormány mondjon le. És akkor nem kell a gonosz, erkölcstelen, rosszindulató, gusztustalan és még kitudja milyen jelzőkkel illetet ellenzéket hallgatni! A döntés az Ön(ök) kezében van.
És végezetül szeretném mégegyszer megszólítani kedves Elnökasszonyt és frakciótársait. Ahogy a mélyen tisztelt úrhölgy kifejtette nem muszáj válaszolni. Nem tartok rá igényt. Majd az általam sokkal jobban tisztelt választok a szavazófülkében döntenek. De mégegyszer felhívom figyelmét arra, hogy nem minden madén antigoni.
Balla Péter képviselőúr rosszindulata arra vezetett, hogy felszólaljak, ezért fogadalmam ellenére kivételesen megszólalok. Valaha megfogadtam, hogy többet nem vitázom az ellenzékkel, mert értelmetlen és időpazarlás. Továbbra is ekképpen cselekszem, de most egy röpke gondolatra ezen ügyben felszólalok.
Legelső dolog, Balla Péter a konzervatívoknak ne szabjon feltételt, mert nem diktatúrában élünk és nincs joga hozzá. Második dolog, azért nem szólalunk fel az ügyekben, amiket az ellenzék felhoz, mert nem tisztességesen, nem erkölcsösen és nem politikushoz méltóan teszik. Az interpellációkra kötelesek vagyunk válaszolni, ezért ott megtesszük.
Köszönjük, a konzervatívok megvannak és rendesen vezetik az országot a liberálisokkal karöltve. Ha annyira hiányolnak minket, akkor emberhez és testvérhez méltóan beszéljenek velünk és rólunk. A volt Köztársasági Elnök valaha, egy szép és barátságos Madéniát álmodott meg. Jelenleg a barátságos rész, nincs még megközelítve sem. Én, mint a KDSZ elnöke, megkértem mindenkit a szövetségen belül, hogy ne zavarjuk az ellenzéket beszédeinkkel, cselekedeteinkkel. Továbbra sem fogjuk zavarni az Önök köreit, Balla Péter Úr. Ön számunkra CSAK az országházban létezik, ha kérdez minket. Mondhat, amit akar, nem érdekel, csak az országházon belül. Ez személyes vélemény volt. Bevallom sokszor cselekedett ellenünk Széll Úrral karöltve, de amiket manapság művelnek, azt személyes ügyként felvállalom. Megsértettek, de ez nem számít. Mivel a parlamentben együtt kellene dolgoznunk.
Mikor Önök kormányon voltak, mi nem bántottuk Önöket, csak a jóindulat határain belül. De ha Önök ilyen megalázóan tudnak viselkedni, mint politikusok, akkor nem vagyok kíváncsi, hogy a mindennapi életben milyenek lehetnek.
Megnyugtatom Önöket, hogy lehet 1 év múlva már nem én leszek a szövetség elnöke, ezért akkor lehet újra párbeszéd alakulhat ki. Igaz, a szövetségen belül senkit nem tudok, akik Önökkel szóba állnának, még nem váltanak stílust. Peter Smith és kedves fia, messze felülmúlja Önöket. Reméltük, Ő közülük kerül ki az új elnök, de nem így lett. Számunkra ez sajnálatos, mivel ŐK ERKÖLCSÖS EMBEREK. Mindenkivel tudunk beszélgetni, dolgozni, kivétel Önökkel. Már nem is azon fáradoznak, hogy Madéniának jó legyen, hanem azt keresik, hol gonoszkodhatnak. Ám tegyék. Felszólalhatnak, beszélhetnek, de azt nem tehetik, hogy nekünk feltételeket szabjanak. Még, hogy mi sértünk állandóan demokráciát!!!!!!!
Ha felszólalunk az a baj, ha nem, akkor az is baj. Ne is létezzünk, Balla és Széll Urak?
Lassan nyugdíjba vonulunk, a KDSZ szövetség öregjei. Én, 6 év múlva már nem leszek. Addig kérem a támadásaikat még aktívabbá tegyék, mert még lemaradnak valamivel… Igaz, nem fog érdekelni, ahogy azt 5 éve teszem. Ha egyszer változtatnak viselkedésükön, első leszek, aki jobbomat nyújtom Önöknek.
Madénia máskor is volt ilyen helyzetben, de mi támogattuk Önöket. Nehéz helyzetekben tisztességes politikus ezt teszi. Önök csak bírálni, rosszindulatot kelteni és fondormányokat hivatottak tenni. Köszönöm, mi ebből nem kérünk.
Az utóbbi 5 évnyi konzervatív-liberális koalíció megmutatta, hogy neki fontosabb az ország gazdasági kiegyensúlyozottsága, mint a madénok szociális biztonsága. Ez nem gond, csak be kell vallani. Én, és szerintem senki sem, nem haragszok érte, elvégre különböző politikai elgondolások szerint irányítjuk az életünket, irányítjuk Madeniát.
Viszont feltételként szabnám meg, hogy a kormány egyetlen tagja se (köztük Aronba miniszter úr se) mondjon olyat, hogy ezalatt az öt év alatt Madenia a jólét hazája. Ez nem igaz. Mióta a baloldal nem kormányzati szereplő, az infláció mértékével nem emelkedtek! Dollár ide, dollár oda!
Mert lehet, hogy az USA-ba készülő nyugdíjasnak jó lesz az átváltáskor a takához viszonyított dollár árfolyama, de ez hány százaléka a madén nyugdíjasrétegnek? Egy, kettő, fél vagy egy se?! Nem az lenne az ő érdekük is, hogy itthon kevesebb legyen a kenyér, a tej, a gáz? Pénzügyminiszter Úr, az Ön ellenvetései minden alapot nélkülöznek, sajnálom, hogy ezt kell Önnek mondanom. Ugyanígy értékelem Bagoly miniszterelnök-helyettes úr válaszát is. Látni, hogy a kormányzat nem tud mit kezdeni a madén válsággal, ami nem csak a külföldi begyűrűzése!
A válság akkor kezdődött, amikor még én voltam a pénzügyminiszter, remélem emlékeznek. Ekkor fogadtattunk el egy közös parlamenti nyilatkozatot, és ekkor tettünk meg olyan fontos lépéseket, amik garanciát nyújtottak a gazdaság megőrzésére, gondolok itt az aranyvalutára. Most viszont nem látjuk, hogy a kormány reális gazdasági tervvel jönne, amikor a magánszektor kivonul, és a kormány egyre inkább az állam által felügyelt 100%-os piaccal kacérkodik, ami súlyos következményeket vonhat mag után: gondoljunk Kelet-Európa szovjet befolyási területeire!
De az adó csökkentése most sem, mint szerintem soha, lehet megoldás, mikor éppen a költségvetés stabilitására van szükség! Most szemléletváltozásra, gazdasági metamorfózisra kell összpontosítanunk, hogy visszanyerjük a külföld bizalmát. De ebben leginkább a miniszterelnök úrnak kellene elöljárni, tájékoztatni a madén embereket arról, hogy mit gondol az egészről, de Aronba Úron kívül (akit ezért hatalmas dicséretet érdemel) egyik konzervatív politikus se aktivizálja magát.
Pedig ez lenne az ország érdeke, és nem az, hogy különböző politikusok csak a regionális választásokra aktivizálódnak, hogy polgármesterek, regionális elnökök legyenek!
Remélem, hogy a madén társadalom rá fog jönni melyik párt képviseli leginkább a lakosság hosszútávú érdekeit. És ezek mi progresszívak, baloldaliak, szociáldemokraták vagyunk!
Felszólítom Mapecho Környezetvédelmi és Agrár Miniszter urat a lemondásra, mivel nem válaszolt a hozzá címzett interpellációra, ezért nem méltó a minszteri poszt betöltésére!
Felhívnám figyelmáét, hogy Ön nem interpellációról hanem napirend előtti felszülalásról van szó. Ilyenkor nem lehet a minisztert válaszadásra kötelezni, a saját belátására van bízva, válaszol-e s ha igen mikor. Ha ön azonnali választ akar képviselő úr akkor kérdését interpellációként nyújtsa be.
Kérem, hogy Ház Elnöki tisztségénél fogva legyen szíves Madénia Parlamentjének Házszabályait betartatni még ha a kormányról is van szó. (Taps és Pfújolás)
Kérem utasítsa rendre a Külügyminisztert és az Ő munkájáért felelős Miniszterelnököt hogy válaszoljon a az interpelációra, amire hónapok óta nem képes válaszolni.
T. Miniszterelnök Úr!
Kérem, hogy hatalmánál fogva hasson oda külügyminiszterére, hogy a napirend előtti kérdésre válaszoljon! Vagy ha nem veszi a miniszter Úr a fáradságot arra hogy válaszoljon az ellenzéki kérdésekre, akkor mint felettese tegye meg Ön! Természetesen csak a Házszabályokat kellene betartani.
T. Külügyminiszter Úr!
Sajnálattal vettem tudomásul, hogy annyira el van foglalva bokros teendőivel, hogy hónapok óta válaszra se méltat. Pedig azt nyilatkozta, hogy most aztán hatékony lesz a külpolitika.
T. Miniszter Úr!
Miután Ön a jelek szerint nem képes Madénia képviseletére ezért kérem mondjon le Miniszteri posztjáról!
T. Miniszter Úr a kérdéseimre természetesen még mindig várom a válaszát!
A munkaügyi miniszter úr majd részletesebb választ adhat a kérdéseire, viszont mivel részben felszólalása a pénzügyminisztériumot is illeti én is válaszolok Önnek.
Először is kedves Uram, javaslom először a saját pártján belül egyeztessenek az álláspontjukat illetően. Ön 2-3 százalékos munkanélküliséget tartana megfelelőnek hazánkban a jóléti társadalomhoz. Érdekes mód néhány éve, mikor a munkanélküliség e körül járt kedves párttársai majdnem a fejemet vették, hogy az nagyon magas. Most akkor hogy is van ez tisztelt Uram? Ön 3 százalékos munkanélküliséget szeretne, még Széll úr azt soknak tartja? De az önök komunikációs hibájának megoldása nem az én dolgom.
A kormány azért foglalkozik munkahelyteremtéssel, mert mint látja több tízezer honfitársunk maradt munka nélkül a külföldi gyárak bezárása miatt. Ezenfelül külföldi madénok tízezrei jönnek hazánkba munkát keresni. Ha ilyen feltételek között nem teremtenénk számukra munkalehetőséget a munkanélküliség most nem 1,2 százalékon, hanem 4-5 százalék között lenne, amit minden bizonnyal már Ön is sokalna. Ha figyelemmel kiséri a költségvetéseket, akkor azt is tudja, hogy a szociális juttatások mértékét a kormány folyamatosan növeli, tehát ilyen téren sem lehet oka panaszkodni képviselőtársamnak. Ami a felesleges inflálódást illeti: mint az utolsó adatokból is láthatja, lehet úgy is munkahelyeket teremteni, hogy közben csökken az infláció, vagyis a munkahelyteremtés nem jár az infláció növekedésével.