A válasza elfogadhatatlan. Lelkiismeretlen, felelőtlen. A kormány nem törödik az életveszélyben lévő emberekkel.
Asszonyom! Nem a bekövetkezett tragédia után kell(ene) segíteni az embereknek, hanem a bajt kellene megelőzni.
Szégyen, hogy egy olyan Miniszter, akinek pártja a környezetvédelmet tűzte zászlajára, úgy gondolkodik, hogy nem baj ha a lösz fal leomlik. Majd segítünk utána az embereknek újra építeni a házaikat.
Asszonyom!
Több embernek több évtizedes munkája van az érintett ingatlanokban! Egy minisztertől több felelőség érzetett várnak el!
Felkérem, hogy intézkedjen a tragédia megelőzése érdekében!
Széll Endre! Minek kellene olyasmire pályázat, ami magától érthetődik és a támogatás azonnali. Magácska megint rosszúl van informálva. Jó, hogy nem kéri, hogy valaki vizet igyon, arra is pályázzon. Ha löszfal meggyengül stb. kell szólni és azonnal az illetékes szervek lépnek. 1. Ok azért, mert nem kell, hisz a segítség azonnali. 2. Nem tervezünk magánszemélyeknek pályázatot kiírni. Szilágyi Enikő
Antigon városban több főiskola és egy egyetem működik. Az egyetem az ország legerősebbje a Colos Tudományegyetem. Ha Ön erre gondol, akkor ez nem került magánkézbe és nem lett önálló hiszen ezt valaha édesanyám terjesztette elő és valósította meg. A Colos Tudományegyetem a legerősebb, legszínvonalasabb és legnagyobb egyeteme az országnak. Antigon város évi 45 mT támogatja az egyetemet, maga az állam diákleosztásra, alkalmazottak számának függvényében, infrastruktúra milyensége következtében utalja a pénzeket. Mivel a kutatások jó nagy része itt zajlik, szintén ettől a tárcától is pénzt kap. A Madén Tudományos Akadémiától szintén rengeteg összeget kap. A magánbefektetők, szponzorok, támogatók szintén elárasszák az egyetemet. Ha ön főiskolákra gondol, akkor elmondhatom, hogy kettő állami kézen van és 3 magánegyetem. A magánegyetemek valóban a költségvetésük 85 százalékát maguk állják, a többit az állami kötelességek. 2O58 és 2O62 között a Colos Tudományegyetem 1123 mT összeget kapott. DE, nincs magánkézen és nem önálló, és nem is lehet. Ha főiskolákra gondolt kérem mondja meg, hogy melyikre. Egy sem került ki állami kézből, a magánegyetemek indulásuktól az államtól függetlenül jöttek létre. Mint említettem a Colos Tudományegyetem (CTE) számtalan helyről kapja a pénzeit. Az oktatási és művelődési tárcától, a kutatásokra szánt pénzektől, az egészségügytől, a környezetvédelemtől, a Madén Tudományos Akadémiától, Antigon várostól, Antigon régióktól, az egyházaktól stb.. Hasznos és szükséges beruházásokat hajtottunk végre. A Colos Tudományegyetem kontinens első és a világban is első helyeken szerepel. Mindent meg tettünk és megteszünk, hogy ez így is maradjon.
Mielőtt a felvetett interpellációra válaszolnék, kérem engedje meg, hogy felhívjam a szíves figyelmét arra, hogy 2063-ban Madéniában nincsen világgazdasági válság. Kérem, tekintse meg a gazdasági mutatókat, országadatokat, és erre ön is rádöbbenhet. Kérem, ne riogassa országunk lakosságát nyilvánvaló hazugságokkal.
Még mindig a válaszadás előtt, szeretném figyelmébe ajánlani az új törvényjavaslatomat, melyet elolvashat a rendeltetési helyén.
A feltett kérdésre a válasz:
(Szilágyi Enikő stílusban) Nem. Szlovákia és Madénia nem szomszédos országok. (hiba az ön interpellációjában)
A válasz indoklása:
(Daniel W. Mcload stílusban):
A Madén Köztársaság Kormánya az állami szervek gépjárműparkját, egyéb szükséges eszközeit az Óceániai Szövetség szabályainak megfelelően, nyilvános közbeszerzési pályázatokon vásárolja meg. Ezek a tenderek (többek között az ÓSZ szabályok szerint is), nyilvános, nemzetközi pályázatok, ahol a legjobb minőség és ár alapján választunk győztest. Ez a madén emberek érdeke is, hogy ne költsük feleslegesen a pénzüket drágább és gyengébb minőségű szolgáltatásokra, eszközbeszerzésekre. Amennyiben a madén autógyártás (melynek jelentős része magántulajdonban van és így valószínűleg külföldi tulajdonban is) cégei adják a legolcsóbb ajánlatot, természetesen tőlük rendelünk.
A világgazdasági válsággal kapcsolatos fejtegetéseire nem kívánok tartamban reagálni, hiszen azok alaptalanok. Engedje meg, hogy felhívjam az interpellációjában található tévedésekre, csúsztatásokra, hibákra a szíves figyelmét.
Bár az interpellációjában Szlovákiát és Madéniát megpróbálja szomszédos országokként beállítani, nem elég, hogy nem azok - más kontinensen helyezkednek el - de még helyzetükben is nagyon különböznek egymástól.
A képviselő úr, az interpellációjában azt is elfelejtette megemlíteni, hogy a Kia cég valójában egy Koreai Egyesült Köztársaság-beli vállalat, tehát nem mondható éppen szlovák autógyártásnak amit ők végeznek, esetleg csak szlovákiában végzett koreai autó-összeszerelésnek. Úgy vélem, hogy a madén ipar képes ennél feljettebb produkciók véghezvitelére például a biotechnológiában, vagy a gyors- és mágnesvasút építésben.
A vasúttal az interpelláció elutasításának újabb okához érkeztünk. A Madén Köztársaság Gazdasági és infrastrukturális minisztériuma a közösségi közlekedést előnyben részesíti az egyéni közlekedéssel szemben, így semmilyen állami eszközzel nem kívánja a gépjárműgyártást tovább erősíteni, amikor egyik fontos célja, hogy olyan szintű tömegközlekedési infrastruktúrát biztosítson az országban, ami bárkinek, bármikor lehetőséged ad arra, hogy gépkocsi nélkül is tökéletesen boldoguljon.
Tisztelettel:
Daniel W. Mcload
A Madén Köztársaság Gazdasági és infrastrukturális minisztere
LP
Elnézést, nyomda hiba került az elöző interpellációmba. Helyesen:
Széll Endre interpellációt nyújt be dr. Kovács Nimród Oktatási és kulturális Miniszterhez: „Szükséges vagy luxus beruházások az Antigoni Főiskolán?” címmel
Tisztelt Miniszter Úr!
Valamennyi antigoniörült, amikor a város főiskolája a polgári kormány előterjesztésére, a parlament elsöprő többségének támogatásával önálló lett .
Az elmúlt években jelentős fejleszt években jelentős fejlesztések valósultak meg, melyek javították az itt tanulók és dolgozók helyzetét .
Tisztelt Miniszter Úr!
Kérdezem Öntől:
1. 2058. és 2062. között összesen hány takát fordítottak a költségvetésből az antigoni Főiskola fejlesztésére?
2. A költségvetésen kívül milyen összegeket vontak még be a beruházásokba ?
3. Sajtóhírek szerint milliós beruházások szükséges, hasznos, vagy luxus beruházásokat valósítottak meg?
Széll Endre interpellációt nyújt be dr. Kovács Nimród Oktatási és kulturális Miniszterhez: „Szükséges vagy luxus beruházások az Antigoni Főiskolán?” címmel
Tisztelt Miniszter Úr!
Valamennyi antigoniörült, amikor a város főiskolája a polgári kormány előterjesztésére, a parlament elsöprő többségének támogatásával önálló lett .
Az elmúlt években jelentős fejleszt években jelentős fejlesztések valósultak meg, melyek javították az itt tanulók és dolgozók helyzetét .
Tisztelt Miniszter Úr!
Kérdezem Öntől:
1. 2002. és 2008. között összesen hány takát fordítottak a költségvetésből az antigoni Főiskola fejlesztésére?
2. A költségvetésen kívül milyen összegeket vontak még be a beruházásokba ?
3. Sajtóhírek szerint milliós beruházások szükséges, hasznos, vagy luxus beruházásokat valósítottak meg?
Széll Endre interpellációt nyújt be Veres Sándor Egészségügyi Miniszterhez „A Madén gyógyászati segédeszközök forgalmazása és támogatása” címmel
Tisztelt Miniszter Úr !
A Madén fogyatékkal élőket, egyre súlyosabban érinti a hazai gyógyászati segédeszközök drágulása, a társadalombiztosítási támogatások folyamatos csökkenése, valamint a támogatott
segédeszközök körének és számának drasztikus szűkülése. A jelenlegi gyógyászati segédeszközöket és azok igénylőit, a társadalombiztosítási kassza részéről támogató rendszer erősen elavult . A gyakran hibás megközelítésekből levont döntések alapján, igen sok esetben, nem megfelelő gyógyászati segédeszközök kerülnek az érintettek részére kiutalásra és támogatásra. Az egyedi elbírálást igénylő gyógyászati segédeszközök engedélyezési metódusa egyenesen katasztrofális . Véleményemet tapasztalatommal is alá tudom támasztani, mivel próbavásárlást, alkalmaztam szerény személyemben . A személyes tapasztalataim kiábrándítóak és egyben megbotránkoztatóak . Sajnos jelenleg Madeniában gyógyászati segédeszközök
businesséről beszélhetünk, ami legkevésbé a fogyatékkal élő rászorultaknak kedvez .
Tisztelt Miniszter Úr!
Kérem tájékoztatását, tervezi-e a Minisztérium, hogy a fogyatékkal él őkkel, azok nagyobb szervezeteivel mint éríntettekkel, a gyártókkal és forgalmazókkal, egy új támogatási rendszer alapjait dolgozzák ki, ami nem rontja, hanem javítja a rászorulók pozícióját, egyben tisztességes és korrekt viszonyokat teremt a gyártók és forgalmazók között is?
Széll Endre interpellációt nyújt be Daniel W. Mcload Gazdasági és infrastrukturális Miniszterhez: „A MADÉN GÉPKOCSI gyártásról” címmel
Tisztelt Miniszter Úr!
A Madén gépkocsigyártás állami megbecsülésére, segítésére kívánom írásbeli kérdésemmel a Miniszter Ur figyelmét felhívni . Úgy hiszem, és ezzel tudom, hogy nem vagyok egyedül, sőt egyre többen képviselik, képviseljük azt az álláspontot, hogy egyszerűen nem engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy ahol tehetjük és miért ne tehetnénk sok, sok területen, Madén árut, Madén terméket vásároljunk, nem pedig külföldit. Sajnos kijelenhető a mindennapi vásárlási szokásaink, a külföldi termékek keresése felé orientálódott és ez a tendencia az utóbbi években sem akar megváltozni, sőt, talán még fokozódik . Úgy érzem, a mai világgazdasági válsággal, elérkeztünk számos, komoly felismeréshez, amely felismeréseinket, ha jól fogjuk meg, talán még nyertesei is lehetünk hosszú távon a mai válságból eredő kényszerű változtatásaink eredményeinek.
Tisztelt Miniszter Úr!
Véleményem szerint, a helyzetünkből eredően, változásnak szükséges megtörténnie a Madén autógyártásunk preferálásában is. A környező országokat időről, időre járva, fel tűnik, hogy vannak szomszédjaink, akik ezt már megtették . Engedje meg nekem Miniszter Ur, hogy egy szlovák példával éljek, a Kia gyár egy komoly beruházást hajtott végre Szlovákiában azzal, hogy ott autógyártó üzemet létesített. Ebből a tényből kifolyólag már egyértelműen látható és kijelenthető, hogy az ottani állam és állami szervek megértették, hogy miről is van szó és példának okáért az ottani rendőrség új gépkocsi beszerzéseiket, már a hazai gyártású Kia gépkocsikkal oldják meg. En örülnék a leg jobban, ha a Cseh, Szlovák, vagy Osztrák rendőrök Madén gyártású gépkocsikkal járnának, te tudjuk, érezzük, hogy ez nem fog bekövetkezni. Viszont elfogadhatatlannak érzem, hogy csak a rendőrség példájánál maradjunk, egy-két év leforgása alatt, külföldi gépkocsik ezreit vásárolja meg a Madén állam külföldi gyártóktól, amikor itt van nekünk egy nem is akármilyen Madén gépkocsigyártásunk, ami sajnos komoly mértékű megrendeléshiánnyal és ebből kifolyólag dolgozói létszámelbocsátással küszködik, tudom elsősorban a világgazdasági válság miatt.
Tisztelt Miniszter Úr!
Nem akarom írásbeli kérdésemet hosszabb lélegzetűre fogni és drága idejét rabolni, de kérem, engedje meg nekem, hogy a következő kérdéseimet feltegyem Önnek .
Tisztelt Miniszter Úr!
Kérem, tájékoztasson, hogy a Madén Kormány és a Gazdasági Minisztérium, tervezi-e Madén gyártású gépkocsikkal feltölteni a különbözőállami állami szervek cserére váró, cserére szoruló gépkocsiparkját?
Kérem, tájékoztasson, hogy tervezik-e a közbeszerzési eljárás szabályait úgy változtatni, szigorítani, hogy azok a Madén gyártást helyezzék előtérbe és középpontba?
Kérem, tájékoztasson, hogy milyen intézkedéseket terveznek foganatosítani, a Madén gépjárműgyártás és bedolgozó-beszállítói ipar védelme és megsegítése érdekében .
Széll Endre interpellációt nyújt be Szilágyi Enikő Környezetvédelmi és agrár Miniszterhez "Partfalak megerősítésére miért nem nyújthatnak be pályázatot magánszemélyek? "
Tisztelt Miniszterasszony !
Natari közelében több magántulajdonú ingatlant érint a löszfalak leomlásának veszélye . A magántulajdonú ingatlanokkal kapcsolatban nincs lehetőség pályázat benyújtására, mert
kizárólag az önkormányzati tulajdont képező ingatlanok után lehet pályázni, holott települési érdek a további erózió megakadályozása .
Tisztelt Miniszterasszony! Kérdezem Öntől:
Mi az oka annak, hogy partfalak megerősítésére magánszemélyek nem nyújthatnak be pályázatot?
Tervezi-e a tárca, hogy a jövőben lehetővé teszi magánszemélyek számára is a pályázati lehetőséget?
Széll Endre! Mivel nincsen válság nem is beszélhetünk ilyesmiről. A mezőgazdaság és állattenyésztés erős támogatást kap, versenyképes és kontinens és OSZ első. Nem értem, akkor mi az aggodalma? Sikeresek vagyunk, erősek és szavahihetőek. Húsz éve nem volt ilyen erős, ezt az akkori centrista kormány kezdte el. Azóta is tökéletesen és egyre jobban működik. Szilágyi Enikő
Hogy ne tett volna. Elindítottunk két módszert. Az egyik, hogy minden faluban heti egyszer kötelezően kirendelünk orvost, a másik, hogy hetente 3-szor külön buszjáratot indítunk, akik az embereket vizsgálati központokba, korházakba stb. szállítják. A másik, hogy azon orvosok, akik ilyen falukba mennek dolgozni, prémiumba részesülnek.
Mielőtt válaszolnék a kérdésére, kérem, engedje meg, hogy felhívjam a szíves figyelmét arra, hogy a nevemet a madén nyelv helyesírásának megfelelően, kis l-lel kell írni, tehát Mcload. Vagyis Daniel W. Mcload. Köszönöm.
Az interpellációs válasz:
Országunkban az élelmiszerkereskedelem az alábbi szervezeti formákban történik:
Hipermarketek 44%
Szupermarketek 21%
ABC-k, egyéb élelmiszer jellegű boltok 17%
Kisboltok, éjjel-nappal nyitvatartó üzletek 10%
Egyéb, élelmiszert is áruló kiskereskedelmi egységek 5%
Piacok, vásárok 3%
Az ön által megnevezett kereskedőlánc fogalmat a statisztikáink nem ismerik, de vélemény szerint a láncok leginkább a hipermarketek és a szupermarketek között vannak jelen. Ezen üzlettípusok tulajdonosi megoszlása:
Hipermarketek Magántulajdon: 100%
Hazai cégek tulajdona: 9%
Nemzetközi cégek tulajdona: 91%
Szupermarketek Magántulajdon: 100%
Hazai cégek tulajdona: 23%
Nemzetközi cégek tulajdona: 77%
A Madén kormánynak nem áll rendelkezésére statisztika a külföldi országok helyzetéről, de meglátásom szerint Interra kontinens minden országában a mienkhez hasonló lehet a tulajdonosi helyzet, ahogy a nemzetközi tőke szerepvállalása a kiskereskedelmi forgalomban nagyon jellemző az egész 21. századra.
Szeretném felhívni ugyanakkor arra a szíves figyelmét, hogy az ön által interpellált adatok minden évben megjelennek a Madén Statisztikai Hivatal évkönyvében, én is onnan olvastam fel azokat. Kérem, legközelebb legyen bátor és nyissa ki a könyvet, mielőtt fölösleges statisztikai adatokról kérdez.
Tisztelettel:
Daniel W. Mcload
A Madén Köztársaság Gazdasági és infrastrukturális minisztere
LP