Témaindító hozzászólás
|
2008.07.23. 12:06 - |
A DCP benyújtja az alábbi Törvényjavaslatot :
A munkanélküliek támogatását a DCP másképpen oldaná meg :
A mezőgazdaság támogatásának emelésével, a munkanélküliek száma valamelyest csökkenthető.(kiadni a munkanélkülieknek bérletbe a bevetetlen területeket, minimális bérleti dij fejében), 10 éves minimális szerződésre, amiből 5 év adómentességet garantálna az állam, ebből a keresetükből,a személyi jövedelem adójukat, a saját és családtagjaik egészségügyi járulékaikat , stb. be tudják fizetni, biztositva munkájukkal a családjuk megélhatését, nem beszélve a saját önbecsülésük is helyre állna. Nem éreznék magukat feleslegesnek, akit az állam tart el.
Egy idő után a kis gazdaságuk fejlesztésében is előre lépést igényelnének, tehát az ország gazdasága is emelkedő tendenciát mutatna.
Javaslom továbbá:
azok a munkanélküliek, akik vállalják a gazdálkodás lehetőségét, kapjanak segítséget :ingyenes továbbképzés formájában, a növénytermesztést és az állattenyésztést oktató tanároktól.
Központilag koordinálni kellene, hogy ki, mit termeljen (földrajzi adottság függvényében), amire az állam szavatolja a felvásárlást. (Ha valaki mást termel mint amit előirtak, az állam nem garantálja a felvásárlást.) Igy előre kalkulálhatna az állam ( a termelést illetően) és a dolgozó is ( a saját bérét illetően). Előre tudna kalkulálni az állam és a gazdálkodó. Igy az országban nem lenne tultermelés semmiből.
(A tultermelés a felvásárlási árak erős csökkenéséhez vezet, családok elszegényedéséhez és mukanélküliség növekedéséhez)
Az a munkanélküli, aki nem vállalná a felajánlott lehetőséget, kapjon pl a mostaninál
50 % -al kevesebb segélyt !
Randnai Tünde
DCP elnöke |
[390-371] [370-351] [350-331] [330-311] [310-291] [290-271] [270-251] [250-231] [230-211] [210-191] [190-171] [170-151] [150-131] [130-111] [110-91] [90-71] [70-51] [50-31] [30-11] [10-1]
Törvényjavaslat az Agrárenyhítésről
dr. Vérvölgyi Jázmin és Kovács Zoltán
A törvény célja a mezőgazdasági termelők önkéntes befizetéséből és az állam ezzel azonos összegű költségvetési támogatásából keletkező pénzügyi forrás létrehozása, amely a befizető mezőgazdasági termelők körében az elemi csapás okozta károk részbeni megtérítésére szolgál. A kárenyhítő juttatással kapcsolatos feladatokat az agrárpolitikáért felelős miniszter látja el. Kárenyhítési szerződés megkötésére az a mezőgazdasági termelő jogosult, aki elemi csapást szenvedett földjét illetően. A kárenyhítő juttatásra a szerződő fél abban az esetben jogosult, amennyiben kárt szenvedett. Ha az indítványozó fél elnyeri az állami kártámogatást, az állam köteles 31 napon belül eljuttatni a megítélt összeget. |
Danny T. Szociális és Munkaügyi miniszter törvényjavaslata:
Javaslom hogy minden olyan vállalat amely 200 főnél több alkalmazottat tart hogy minden 50 alkalmazottból legalább egy kismama legyen.Ezeket foglalkoztathatják részmunkaidőben is. |
A SZDP a következő építkezési tervet javasolja:
Mivel a madén lakosoktól egyre többször halalani hogy a fejlett országokba a vasút közlekedés, modernebb és gyorsabb mint itt,ezért a következő javaslatot teszük:
Építsük meg a Nagy Madeniai Földalatti Elektromos Gyorsvasutat,amely minden madén régiószékhelyt érintene és földfelszín alatt közlekedve nem zavarná a felszíni közlekedést. Így az emberek nem panaszkodnának hogy x székhelyről y-ra lassan értek oda mert z városban lassítani kellett mert késett az oda érkező vonat.
Tekintve hogy ez egy elég nagy kaliberű beruházás. A SZDP úgyvéli az országgyűlésnek kellene döntenie róla. |
Vérvölgyi Jázmin és Kovács Zoltán
Törvényjavaslat a BÁNYAJÁRADÉK bevezetését illetően
A Madén politika elfeledkezett a bányajáradékról, mely nagy nyereségtöbbletet jelent az Országnak. Elemzőkkel kiszámoltuk, hogy 45 mT nyereség. Ez óriásainak számít, hisz ha a környezetvédelmet nézzük és oda irányítjuk a befolyó összeget, akkor kétharmados többletet jelent.
A kitermelt nyersanyag és geotermikus energia után az államot részesedés, bányajáradék illeti meg.
Bányajáradékot köteles fizetni:
1.bányavállalkozó
2.bányászat körbe tartozó személy
3.geotermikus energiát kitermelő
(természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező társaság, az általa kitermelt nyersanyag és geotermikus energia után)
a. A bányajáradék mértéke geotermikus energia esetében a kitermelt geotermikus energia értékének 3 százaléka.
(Geotermikus energia: A földkéreg belső energiája, amely energetikai céllal hasznosítható. A geotermikus energia a legalább +30 °C hőmérsékletű folyékony vagy gáz halmazállapotú anyagok közvetítésével (geotermikus energiahordozók), ezek közvetlen földkéregből való kitermelésével vagy recirkuláltatásával nyert energia.)
b. A bányajáradék mértéke kőolaj, párnagáz és földgáz esetében a kitermelt nyereség 5 százaléka.
c. Szilárd ásványok és szilárd ásványi energiahordozók esetén a kitermelt nyereség 4 százalék.
Ásványvagyon-gazdálkodási vagy egyéb közérdekből a bányajáradék mértékét az állami csökkentheti vagy növelheti. Ezen döntésekkor a korrekciót figyelembe kell venni.
A bányajáradék kötelező önbevalláson alapszik. Ha ezen rendeletet megszegi a természetes vagy jogi személy szankciókkal és egyéb jogi viszonylattal sújtja a Madén törvényhozás.
Ezen törvény csak a kitermelés kritériumára érvényes, a feldolgozókra, továbbfejlesztőkre, szállítókra, befektetőkre stb. nem érvényes. Nekik a rájuk rótt adórendeletek szerint kell eljárniuk. |
A KP törvényjavaslatot nyújt be a szerencsejátékokról. Azok a magán cégek amelyek szerencsejátékokat működtetnek 2029 dec 31-ig kapjanak határidőt és azután abba kel hagyni a működést. 2030 jan 1-től csak az állami szerencsejátékok működhetenk, csak azok amelyeket az ÁSZH szervezi.
G. Haibu |
Vérvölgyi Jázmin és Kovács Zoltán
Törvényjavaslat a Főgimnáziumok Bevezetését illetően
Európában óriási sikernek örvend a főgimnáziumok bevezetése. Célja, hogy a középiskolások körében a kiváló és ügyes gyermekek az Ő szintjüknek megfelelő oktatást kapjanak. Ne kelljen „várniuk” a többi diák felzárkózására, hanem tudjanak haladni, mely majd az Ország javát fogja szolgálni.
Egy régióban három főgimnázium működne. Kettő elméleti és egy technikai, gyakorlati síkon. Minden főgimnázium öt profillal indulna.
Az elméleti főgimnázium profiljai:
1. Matematika – Számítástechnika(Informatika)
2. Filológia (Idegen nyelvű és irodalom szakosztály)
3. Természettudományok (Biológia, Kémia és Fizika)
4. Közgazdaságtan (Gazdasági szakosztály)
5. Társadalomtudomány (Történelem, Pszichológia, Filozófia, Szociológia)
A technikai főgimnázium profiljai:
1. Turizmus (Földrajz, Idegenforgalom)
2. Állatorvosi és állattartás (Nevertebrate, Vertebrate és Mammalia)
3. Növénytermesztés és növénynemesítés (Angiosmermatophyta, Gymnospermatophyta)
4. Fém technikum (Fémmegmunkálás, Fémipar, Nehézfémek)
5. Fa technikum (Fafeldolgozás, Faipar, Erdészet, Kerttervezés)
Nagyon fontos, hogy a különböző tehetségek saját szintjüknek megfelelően tanulhassanak. Ők ne érezzék, hogy nem fejlődnek, még a többiek ne érezzék, hogy nem „okosak”. Fontos, hogy minden fiatal a saját szintjének megfelelően tanulhasson. Minden régióban három főgimnázium létesülne.
2029-ben és 2030-ban csak Dabukka régióban a tesztelése végett. Utána a többi régióban is bevezethető, ha sikeresnek mutatkozik. Az állam ezen középiskolákra más figyelmet kell majd fordítson. Itt a tankönyvek nem öt évre íródnak majd, hanem kettő. Mert a tudomány fejlődik és ezen tehetségeknek is fejlődniük kell. Felvételi rendszer és pontrendszer szerint történne a bejutás. Kemény munka és jó tehetség szükségeltetik, majd a bejutáshoz. Ezen középiskolák az akadémiai Konzulhoz tartoznának majd. Mert ezen középiskolák fiataljaiból nagy tehetségek lesznek a felsőoktatásban.
Költségvetése: Semmi, mert három középiskola átalakulna minden régióban és továbbra is a középiskolai rendszer szerint működnének, plusz az Madén Tudományos Akadémia támogatná az oktatási és kutatási alapból. |
(folytatás)
A tudományos köztestület legfőbb szerve a közgyűlés. A közgyűlés határozza meg az Akadémiaalapszabályát, ügyrendjét, költségvetését, az Akadémia egész működését érintő tudománypolitikai elveket és programokat, megvitatja a kormány számára évente készített tájékoztatót az MTA működéséről.
A közgyűlés a különbözőfeladatok ellátására állandó bizottságokat választ: felügyelő bizottság, jelölőbizottság, könyv bizottság, tudományetikai bizottság, vagyonkezelő kuratórium.
Az Akadémia elnökét, alelnökeit, főtitkárát és főtitkárhelyettesét a hazai akadémikusok közül a közgyűlés négy évre választja meg. A négy év elteltével a megbízás egy alkalommal megújítható. Az elnököt tisztségében a köztársaság elnöke és a Konzul megerősíti.
A régiók közigazgatásban és fejlesztésben betöltött szerepének növekedésével a regionális bizottságok erősítése az MTA alapvető érdeke. Az MTA támogatja és ösztönzi a területi bizottságok bevonását a regionális folyamatokba.
Az akadémikusok körét rendes és levelező, valamint külső, illetőleg tiszteleti tagok alkotják.
A hazai akadémikusok az Akadémia levelező és rendes tagjai. A 70 évesnél fiatalabb hazai akadémikusok száma a 355 főt nem haladhatja meg.
Levelező taggá az a madén állampolgár választható meg, aki a Madén Tudományos Akadémia doktora címmel vagy az Akadémiai Törvény alapján azzal egyenértékűnek minősített tudományos fokozattal rendelkezik, és aki tudományát elismerten és különösen magas színvonalon, alkotó módon műveli.
Rendes taggá az a levelező tag választható meg, aki levelező tagságának elnyerése óta jelentős tudományos eredményeket ért el.
Minden hazai akadémikus az Akadémia valamelyik osztályába és valamelyik tudományos bizottságába tartozik.
Költségvetése és fenntartása:
Egyszeri alkalommal 45mT, amelynek segítségével felépülhet az Akadémia Székhelye és a Területi Intézmények. A KDSZ sokat vizsgálódott ez ügyben és Antigon városát javasolja erre a célra. Mivel ott van az Unió Székhelye is biztonsági szempontból könnyű védelmet biztosítani számára. Meghitt környezet, nemzetközi politikusok,nemzetközi akadémikusok, nemzetközi szervezetek, mind Antigonban tartózkodnak. Nyugodt és békés terület az oktatási, kutatási és tudományos munkához.
Az oktatási tárca részéről évi 150 mT. Amiből az Akadémia a felsőfokú oktatást felügyeli, szervezi, fejleszti. A felsőfokú oktatáson kívül az oktatási, ifjúsági tudományos tevékenységeket felügyelő rendszer is egyben.
A Kutatási és Fejlesztési alapból ezentúl évi 225 mT átruházása az Akadémia részére, melynek köszönhetően ezentúl minden áttekinthetővé válik is értelmezhető. Az összes kutatás ezentúl az Akadémiára hárulna. A Konzul pedig mindent felügyelne és évi jelentést készítene az Országháznak és beszámolna a Köztársasági Elnöknek.
Összegezve: egyszeri 45 mT kiadása évi 100 mT nyereséget hoz. Megalakul minden ország legmagasabb tudományos rendszere az Akadémia. Minden Államnak a legfontosabb oktatási, tudományos és kutatási szervezete és rendszere. Megszűnik nagyban az átláthatatlanság, bürokrácia és korrupció az említett rendszerekben. |
Tíz szaktestületből állna:
I. Filozófiai és Történettudományok akadémiai szekciója
II. Nyelv- és Irodalomtudományok akadémiai szekciója
III. Matematikai Tudományok akadémiai szekciója
IV. Orvosi Tudományok akadémiai szekciója
V. Biológiai Tudományok akadémiai szekciója
VI. Kémiai és Fizikai Tudományok akadémiai szekciója
VII. Földtudományok akadémiai szekciója
VIII. Gazdaság- és Jogtudományok akadémiai szekciója
IX. Agrártudományok akadémiai szekciója
X. Műszaki Tudományok akadémiai szekciója
A Madén Tudományos Akadémia Kutatóintézetei:
Állatorvos-tudományi Kutatóintézet, Atommagkutató Intézet, Limnológiai Kutatóintézet, Csillagászati Kutatóintézet, Etnikai-nemzeti Kisebbségkutató Kutatóintézet, Filozófiai Kutatóintézet, Földrajztudományi Kutatóintézet, Geodéziai Kutatóintézet, Geofizikai Kutatóintézet, Geokémiai Kutatóintézet, Irodalomtudományi Kutatóintézet, Izotópkutatási Intézet, Fizikatudományi Kutatóintézet, Jogtudományi Intézet, Kémiai Kutatóintézet, Anyag és Környezetkémiai Kutatóintézet, Biomolekuláris Kutatóintézet, Nanokémiai Kutatóintézet, Katalízis Kutatóintézet, Szervetlenkémia Kutatóintézet, Szerkezeti Kémiai Kutatóintézet, Atomenergia Kutatóintézet, Hidrogénenergia Kutatóintézet, Részecskegyorsító Kutatóintézet, Magfizikai Kutatóintézet, Orvostudományi Kutatóintézet, Kísérleti Orvostudományi Kutatóintézet, Közgazdaságtudományi Kutatóintézet, Mezőgazdasági Kutatóintézet, Óceánbiográfia Kutatóintézet, Óceángeográfia Kutatóintézet, Óceánenergetikai Kutatóintézet, Műszaki Fizikai Kutatóintézet, Anyagtudományi Kutatóintézet, Művészettörténeti Kutatóintézet, Madén Kutatóintézet, Néprajzi Kutatóintézet, Növényvédelmi Kutatóintézet, Nyelvtudományi Kutatóintézet, Ökológiai Kutatóintézet, Botanikai Kutatóintézet, Környezetvédelmi Kutatóintézet, Politikai Tudományok Kutatóintézet, Pszichológia Kutatóintézet, Virológiai Kutatóintézet, Regionális Kutatóintézet, Régészeti Kutatóintézet, Matematikai Kutatóintézet, Számítástechnikai Kutatóintézet, Automatizálási Kutatóintézet, Programozási Kutatóintézet, Biofizikai Kutatóintézet, Biokémiai Kutatóintézet, Ezimológiai Kutatóintézet, Etológiai Kutatóintézet, Nevertebrate Kutatóintézet, Vertebrate Kutatóintézet, Mammalia Kutatóintézet, Olajkutatási Kutatóintézet, Genetikai Kutatóintézet, Növénybiológiai Kutatóintézet, Patológiai Kutatóintézet, Laboratóriumi Kutatóintézet, Paleontológiai Kutatóintézet, Gemmológiai Kutatóintézet, Nukleáris Kutatóintézet, Radiológiai Kutatóintézet, Szilárdtest Kutatóintézet, Optikai Kutatóintézet, Űrkutatási Kutatóintézet, Humánbiológia Kutatóintézet, Szociológiai Kutatóintézet, Talajtan Kutatóintézet, Meteorológiai Kutatóintézet, Megújuló erőforrások Kutatóintézet, Társadalomkutató Intézet, Agrokémiai Kutatóintézet, Történettudományi Kutatóintézet, Nemzetközi Kutatóintézet, Interra Kutatóintézet, Titkos állami Kutatóintézet, Zenetudományi Kutatóintézet, Család Kutatóintézet, Ásványtani Kutatóintézet, Kőzettani Kutatóintézet, Víz Kutatóintézet, Nanorobot Kutatóintézet, Vallás Kutatóintézet, Etimológiai Kutatóintézet, Anatómiai Kutatóintézet, Gázok Kutatóintézet. |
Vérvölgy Jázmin és Kovács Zoltán
Törvényjavaslat a Madén Tudományos Akadémia létrehozását illetően
Nélkülözhetetlen a Madén Tudományos Akadémia megalkotása
Mi a célja?
Nélkülözhetetlen egy Ország részére, mint tudományos, mint kutatási szempontból. Átveheti az összes szerepkört az oktatási fejlesztési tevékenységeket illetően. Leegyszerűsíti a bürokratikus rendszert. Ezáltal kb. 100 mT töblet lehet, amit másra lehet fordítani. Felügyeli az Ország minden oktatási, tudományos és kutatási munkáját, egységesíti és adatbázist létrehozva, mindent felügyel és koordinál. Az Akadémia felügyeli a kutatásokat, tudományos munkákat. Az állam titkos kutatásait szintén az Akadémia hatáskörébe tartozik. A legfelsőbb intézményt jelenti, ami nélkül Madénia bürokratikus és kezelhetetlenné válhat, a tudományokat, kutatásokat, fejlesztéseket illetően.
Az állam legfelsőbb intézménye.
Egységesíti az ország legnagyobb kutatóit, doktorait, oktatóit és értelmiségi személyeit, valamint a jelenlegi kormány munkáját segíti és levezeti.
Tervezet:
A Madén Tudományos Akadémia (MTA) tudományos köztestület, amelynek fő feladata a tudományos művelése, a tudomány eredményeinek terjesztése, a kutatások támogatása, a madén tudomány képviselete.
Az akadémia munkáját a Köztársasági Elnök felügyeli az általa megbízott Konzul segítségével. A Konzul az Akadémia elnökének és az egész tudományos szaktestületet munkáját ügyeli fel. Ő a legfelsőbb vezető, aki az egész akadémiai rendszert felügyeli és vétójoggal rendelkezik. A Köztárasági Elnök a Konzul személyét 4 évre válassza meg. A Konzul feladata, hogy az Országházban bemutassa az Akadémia munkáját. A Konzul négy turnusra választható meg. A Konzul a legfelsőbb személy az Országban a tudományos és kutatási munkákat illetően. Az Akadémia elnökével ellentétben nem kell doktori címmel rendelkezzen, hanem szakértelme és munkája révén kell megválasztani, hiszen az Országházban képviseli a Tudományt.
A tudományos osztály ellátja az Akadémia feladataiból a tudományágazatára háruló teendőket. Figyelemmel kíséri, segíti és értékeli a tudományágazat körében folyó tudományos tevékenységet, számon tartja a tudományágazat tudományos kutatóhelyeit, egyetemi és más tudományos műhelyeit, továbbá az azon kívül működő kutatókat, kapcsolatot tart a tudományágazatába tartozó tudományos társaságokkal, tudományos üléseket szervez, ellátja a Madén Tudományos Akadémia Doktora tudományos cím odaítélése tárgyában megindult eljárásokban rá háruló feladatokat, részt vesz a döntés előkészítésében és javaslatot tesz a döntésre, véleményt nyilvánít az erőforrások elosztásának a tudományágazatot érintő ügyeiben, ellátja az illetékességi körébe tartozó köztestületi tagok felvételével, besorolásával, nyilvántartásával, felfüggesztésével, lemondásával kapcsolatos rá háruló feladatokat.
Tíz szaktestületből állna:
I. |
Danny T. Szociális és Munkaügyi miniszter törvényjavaslata:
Most hogy elegendő mennyiségű és minőségű(!) haljléktalaszálló létesítése elkészült országszerte kb 60 millió Taka értékben javaslom hogy 2029. jaunárjától a hajléktalan embereknek kötelezővé tegyünk a szállókba való minumum éjszakai bevonulását.És ennek ellenében fizikai teljesítőképességük arányában végezzenek közmunkát....
|
Vérvölgyi Jázmin és Kovács Zoltán
Törvényjavaslat az ifjúsággal kapcsolatban
A törvény létrehozásának legfőbb oka, hogy az ifjúságra nem tér ki a Madén törvényhozás behatóan. A törvény elsődleges célja nem új intézmények megteremtése, hanem a jelenlegiek hatékonyságának, hatókörének kibővítése, az Ifjúsági Vezetőségi Testület létrehozása, amely a fiatalok élethelyzetének alakulását elemzi és értékeli. Segíti az ifjúságpolitika feladatainak ellátását, biztosítja az országos jelentőségű ifjúsági ügyekben való civil részvételt, valamint elősegíti az ifjúságpolitika tevékenységének széles körű nyilvánosságát és megismerhetőségét. Ezenkívül általános véleményező, javaslattevő és koordinatív feladatokat is ellát majd, 2 évenként pedig jelentést készít az ifjúsági program teljesítéséről. A két évre szóló programnak elsősorban az oktatással, szakképzéssel, foglalkoztatással, lakáshoz juttatással, kultúrával és a sporttal kell foglalkoznia. Az Ifjúsági Alapprogram létrehozása: projektek, programok pályázati úton való támogatását végzi majd. Az Alapprogram Tanácsa dönt az éves pénzösszegek felhasználásáról és elosztásáról az ország régiói között, ezenkívül a pályázatok elbírálását végzi. Az Alapprogram Tanácsának ülései és döntései nyilvánosak. Az Alapprogram bevételi forrásaiból támogatni lehet a helyi önkormányzatok ifjúsággal kapcsolatos egyes feladatainak fejlesztését és bővítését, a helyi ifjúsági tanácsok működését, az ifjúság testi-, lelki-, szellemi fejlődését elősegítő programokat, az interrai integrációs folyamatban való ifjúsági részvételt, valamint a nemzetközi kapcsolatok kiépítését segítő kezdeményezéseket, a határon túli ifjúsági szervezetek tevékenységét, kezdeményezéseit, a hátrányos helyzetben lévő ifjúsági csoportokat és tagjaikat segítő programokat, stb. A regionális ifjúsági tanácsok a régióik területén élő, tanuló, dolgozó fiatalok részvételét biztosító döntéshozó, véleményező és javaslattevő szervezetek lennének. Meghatározza az ifjúsággal kapcsolatos önkormányzati szolgáltatások, illetve egyéb közfeladatok rendszerét. Az önkormányzatoknak foglalkoznia kell ifjúsági szolgáltatásokkal, ifjúsági közösségi tér, ifjúsági információs pont, ifjúsági információs és tanácsadó iroda, közterületi ifjúsági szolgáltatás, ifjúsági tábor létrehozásával, ifjúsági szolgáltatások működésének engedélyezésével, helyi ifjúsági cselekvési tervvel. A törvény által megjelennek, illetve egységessé válnak az ifjúsági korosztály által általánosan igénybe vehető - tehát nem csak a speciális élethelyzeteikre koncentráló - ifjúsági szolgáltatások. A helyi önkormányzatok ifjúsági feladatainak ellátásához az állam a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott normatív támogatással járul hozzá. Az Alapprogram bevételi forrásai a központi költségvetésből nyújtott, az éves költségvetési törvényben meghatározott összegű támogatás, az Alapprogram javára tett önkéntes befizetések, valamint a külön törvényben és más jogszabályokban meghatározott egyéb bevételi források. |
Aronba LP elnök törvényjvaslatot nyújt be a
Köztársasági Őrezred létrehozására
A Köztársasgi Őrezred feladata lenne a Köztársasági Elnök, a Köztársasági Elnöki Hivatal, a miniszterelnök, a miniszterek, a minisztériumok és a hazánkba látogató külföldi politikusok védelme.
Gondolom mindannyiunkban szomorúan marad meg szeptember 15-e. Kérem most ne a felelőst keressék, hanem járuljanak hozzá e törvény megszavazásával ahhoz, hogy elkerüljük a hasonló eseteket.
Köszönöm
|
Aronba LP elnök törvényjavaslatokat nyújt be:
1.Nemzeti Tanácsok létrehozásáról
2. Kisebbségek nyelvének hivatalossá tételéről, azokon a településeken, ahol az adott kisebbség lélekszáma eléri a 20%-t
Javaslom hogy a Madeniában élő nemzeti kisebbségekkel együttmőködve, hozzunk létre Nemzeti Tanácsokat az itt élő kisebbségek számára. Erre nagy szükség lenne, hisz ezek a Nemzeti Tanácsok oldhatnák meg az adott kisebbségek, kultúrális, oktatási gondjait, kérdéseit. Ezenfelül javaslom, hogy azokon a településeken, ahol, egy kisebbség lélekszáma meghaladja a 20%-t ott az adott kisebbség nyelve is legyen hivatalos. S természetesen ezeken a településeken olyan közhivatalnokokat kell alkalmazni, akik beszélik az adott kiebbség nyelvét. |
A Kommunista Párt törvényjavaslatot nyújt be.
1. Álami Szerencsejáték hivatal alapításra
2. Állami lottó és totó játék bevezetésére.
Madéniában a szerencsejátékok –lottó-totó-sorsjegyek-lóverseny magán kézben vannak. Főleg Gigantaii cégek szervezésében működnek. 6% adót fizetnek ami nevetséges. Mindenhol többet vtnek ki.
Fokozatosan vegyük álami kézbe a szerencsejátékokat! Először indítsunk állami lottót és totót olcsóbb szelvényekkel, nagyobb nnyereményekkel, és adjunkmég 1 évet a magáncégeknek, aztán legyen minden szerencsejáték állami! Ebből nagy bevétel jönne az államnak!
G. Haibu
|
A DCP az alábbi Törvényjavaslatot teszi az RP elnökének javaslatára :
*A család adókedvezményt érdemel*
A család ügyében kezdeményeztünk beszélgetéseket Madénia polgáraival. Az első dolog, amit érdemes itt megemlítenem, hogy Madéniában a család szó alatt nem mindenki ugyanazt érti. Hány családod van? kérdezik. És ha elkezdik bizonygatni, hogy még nem váltunk el, akkor nem értik a választ. A madén ember fejében a család az a gyermekkel azonos. Ellenben számunkra a család minden olyan együttélés, ahol gyermek van. A család ellentétje a versenynek és a piacnak. A család az önzetlen gondoskodás helyszíne, ezért ahol önzetlen gondoskodás van két ember között, azt mi családnak tekintjük. Nincs tehát csonka család, csak teljes értékű család van.
Amikor a családok kérdésével foglalkoztunk, néhány érdekes összefüggésre is sikerült fölhívni a figyelmet. Először is nemzetközi elemzések bizonyítják, hogy a családban élők, hosszabb ideig élnek, mint a magányosok. 5-8 évvel élnek hosszabb ideig. A családban élők mind egészségesebbek, mint a magányosok, és kétszer nagyobb az esély egy súlyos betegségre a magányos embernél, mint akit család ölel körül. A madén nép a legindividualistább népek között tartatik számon. Csak kevés olyan ország van, amely indiviualistább mint a madén, amely az egyéni érdek követését fontosabbnak érezné, mint mi. Ezek mind angolszászok: az Egyesült Államok, Nagy Britannia, Írország, Ausztrália, Új-Zéland és utána rögtön mi madénok következünk.
De ez az angolszász világokban mégsem eredményez önző, kíméletlen, és könyörtelen társadalmat. Mert az elmúlt 2-300 évben - hol mennyi - a demokrácia megerősítette a közösségi formákat, legyen szó munkahelyi vagy lakóhelyi közösségekről. Madéniába mintha elbillenne az érdek, és elbillenne a közérdek is az egyéni érdek irányába. Ugyanakkor ezek a nemzetközi felmérések kimutatták, hogy van egy olyan közösségi forma, amelyet a madénok a világ szinte minden népénél fontosabbnak tartanak, ez pedig a család. A madénok a világ egyik legcsaládszeretőbb népe. Az asszonyok pedig általában több gyermeket szülnének, mint amennyit végül vállalnak. Az otthonteremtés is a legerősebbvágyak között szerepel.
Minden országnak van családtámogatási rendszere. Madéniának is volt és most is van. De ezt sokkal jobban kell támogatni. Be kell vezetni a gyermekek utáni adókedvezményt.
Dél-Madéniában jártunk egy olyan családnál, ahol kilenc kiskorú gyermeket nevelnek. Kiszámoltuk, hogy ha volna a gyermekek után adókedvezmény, majdnem három hónap plusz pénz menne a családnak. És egy kilenc tagú családnál az nem kis pénz.
Kovács Zoltán
RP elnök megbizásából
Radnai Tünde
DCP elnök
|
Balla Péter képviselő módosító indítványt nyújtott be a T/2022-s 2. számú, a polgármesterek választásáról és a regionális választásokról szóló törvényhez
Ebben azt kezdeményezi, hogy minden olyan jelölt részt vehessen, aki megszerzi a szavazatok 15%-át és még egy szavazatot.
|
Balla Péter és Peter Smith (SZDP képviselők) régiók kialakításával kapcsolatos törvénytervezete
Jelenleg nincs Madenia területén elsőszintű közigazgatási formula. Ezért a törvényjavaslat benyújtói az állam és a települési önkormányzatok közé létrehoznák a régiókat.
A régió saját önigazgatással és hatáskörrel rendelkező, választás útján legitimált közigazgatási egység. A régiók vezetői a régió-elnökök (Dabukka Régióban a főpolgármester), akiket a választanak, a polgármesteri választásokkal megegyező eljárásban. A Regionális Parlamenteket arányos választási rendszerben, listáról választják meg a választók. A regionális választásokat a helyhatósági választásokkal egyidőben választják. A költségvetésüket a regionális adókból, az állami költségvetésből, és a régió által előírt adókból fedezi.
A régiók név szerint:
a) Észak-Madenia (Permond)
b) Madén-felföld (Megan)
c) Gavela (Gavela)
d) Dabukka (Dabukka)
e) Antigon (Antigon)
f) Natari (Natari)
g) Dél- Madenia (Longrut) |
A DCP az alábbi törvényjavaslatot nyújtja a Parlament elé:
Miután több száz panaszos levél érkezett a DCP vizsgálóbiztosaihoz, felülvizsgáltuk a börtönök állapotát. Sajnos a BV Intézetek aggató képet mutattak. A panaszosok meghallgatásával megtudtuk, hogy ha rövidesen nem történik változás, a zsufoltságot és az étkezést illetően, börtönlázadás fognak kirobbantani.
Mindezek figyelembevételével a DCP 2 új börtön komplexum felépítését szorgalmazza. A kéréseik: elviselhetőbb körülmények, tisztálkodási lehetőség (minden napi melegviz), ehető ételek.
A DCP vizsgálóbizottsága szerint az elitéltek kérése jogos. A mostani állapotok a katasztrófa szélét súrolják. Egy 4 föt befogado cellában, 9 fő van összezsúfolva. Az ételek ehetetlenek, melegvíz 2 hétben egyszer van.
Radnai Tünde
DCP elnök |
A DCP törvényjavaslata a Kormány felé :
A DCP felülvizsgálta Madénia tengeri kikötőit. A vizsgálat megállapitotta, hogy mind a 2 kikötő állapota katasztrofális, súlyosan balesetveszélyes, az áruk kirakodása és behajózása majdnem lehetetlen. Azonkívül a 2 db kikötőt már régen "kinőtte" az ország. Ezért javasoljuk további 2 új kikötő felépítését, a tengerhajózás gyorsabb, több teherhajót befogadó és azok kiszolgálása érdekében.
Radnai Tünde
DCP elnök |
- Javasoljuk egy számitástechnikai gyár létrehozását, mely a saját országunkat látja el számítógépekkel a drága külföldi gépek helyett. Országunk fejlettségi szintje jelentősen függ az iskolák és a családok álltal megvásárolt számítógépek számától. A családok kapjanak kedvezményt a vásárláskor, pl: 3 vagy több gyermek esetén 50 %, 2 gyermeknél 35 %, 1 gyermekes családoknál 20 % . Az iskolák szintén.
- Javasoljuk, az iskolák számitógépes felszerelségének felülvizsgálatát. Ahol szükséges modernizálását. Miután a vidéki iskolákban a számitógépes oktatás csak "álom" , tegye a kormány elérhetővé számukra a beszerzés lehetőségét, egészen alacsony áron, hogy a vidéki gyerekek az eddigi hátrányukat behozzák a városi gyerekek szinvonalára.
GeorgPály
DCP alelnök |
|