Bebizonyított tény, hogy egészségünk megőrzésének a legjobb eszköze a betegségek kialakulásának megelőzése.
Éppen ezért a kormány egy olyan javaslatot fog a parlament elé terjeszteni, aminek az a lényege, hogy ösztönözzük az embereket arra, hogy megelőző,- és szűrővizsgálatokon vegyenek részt meghatározott időközönként.
A kormány biztosítani fogja azt az összeget, amely ahhoz kell majd, hogya megelőző, - és szűrővizsgálatok az egész ország területén megtörténhessenek. Ezeken a vizsgálatokon a részvételt nem tehetjük kötelezővé, ezért ösztönözni fogjuk az embereket olyan módon, hogy minden felnőtt, aki részt vesz ezeken időről-időre, annak az orvosi vizitek, és kórházi eltartás továbbra is ingyenes maradna. Ugyanakkor azik, akik nem vesznek ezeken rendszeresen részt, azoknak fizetni kellene a vizidtíjat, minden egyes orvosi vizit alkalmával, illetve a kórházi napidíjat minden kórházban eltöltött nap után.
A vizitdíj összege 2 taka a kórházi napidíj összege 1 taka lenne.
A munkanélküliek közül csak az kapja meg a segéyl teljes összegét, aki a képesítésének megfelelő közmunkát vállal. Akinke nem tudnak felajánlani ilyet, az is megkapja a teljes összeget. Aki nem fogadja le, az a segélynek csak a felét kapja meg.
A munkanélküliek kötelesek kéthavonta a munkaügyi központokban jelentkezni, és bizonyítani hogy munkát kersesett, de nem tudot elhelyzekedni. Ezt a munkanélküli igazolvány pecsétjével tudja igazolni.
A munkanélküli segéyl egy évig jár, utána még fél évig a segély felét kapja.
A kormány ingyenes átképző tanfolyamokat szervez a munkanélküliek részére. aki ilyenen résztvesz, nem kell közmunkán résztvennie, megkapja a segéyl teljese összegét. Magasabb képzettségűek átképzése eltarthat max. 2 évig, ekkor addig jár a segély, azzal a feltétellel hogy azelső év anygaából sikeres vizsgát tersz.
Törvényjavaslat a Madeniai Meteorológiai és Csillagászati Intézet szabályozásáról Benyújtja: dr. Halász Sándor
A MAMECSIabban az esetben ha különleges vagy extrém időjárási helyzet kialakulását észleli vagy tudomást szerez róla, hogy ilyen esemény fenyegeti a lakosságot. Abban az esetben azonnal értesítenie kell a Mentési központokat, hogy azok feltudjanak készülni az esetleges károk enyhítésére elhárítására és a sérültek ellátására, az értesítésnek három csatornán kell teljesülnie, ezek a következők: Telefonon élő szóba, e-mailbe, valamint egy belső riasztási rendszeren keresztül. Továbbá értesítenie kell az Áramellátó cégeket, a Kórházakat, a Kormányt, és a Lakosságot is.
A MAMECSI által mért adatok közinformációnak minősül ezért terjesztésük, közzétételük nyílvános és mindenki számára elérhető módon kötelező.
A MAMECSI három radarállomásának adatait azomban nek köteles nyilvánosságra hozni, de ezek az adatok is közérdekűek, ezért hozzáférésük szabad.
A MAMECSI éves költségvetése 10 millió taka. Ezen összeget kizárólag a saját maga fentartására és fejlesztésére használhatja fel.
A MAMECSI 5 csillagvizsgálót működtet amelyek kutatási költségvetése évi 8 millió taka.
Fleto Fletonovics törvényjavaslata az erdőgazdálkodás szabályozására
A Törvény értelmében a kitermelt fák helyére 2 hónapon belül új csemetéket kell dugványozni, amiket folyamatos gondozással kell ellátni. Nem termelhető 150 négyzetméternél nagyobb egybefüggő terület. A fakitermelés folyamán nem használható környezet illetve növénykárosító szerszám, gép, kizárólag, a meghatorozott környezetivédelmi előírásoknak megfelelő szerszámok, gépek használhatók kitermelésre. Ha a tarra vágott terület nagysága meghaladja a törvényben meghatározott területet akkor annak fügvényében, hogy mekkora a törvénysértés, pénzbüntetéssel 5000 és 9000 taka között, illetve ha a tarvágás nagysága meghaladja illetve eléri a törvényben meghatározott terület nagyságának a dupláját vagyis 300 négyzetmétert 2-6 év szabadságvesztéssel is súlytható. Azon erdőket, ahol védett állatfalyok élnek kizárólag miniszteri és Erdőgazdálkodási Igazgatósági engedélyen lehet vágni. A beteg állomány kivágására engedélyt nem kell kérni, de dokumentumokkal, fényképekkel, igazolni kell azt, hogy az beteg állományírtás volt-e. Ha azomban, nem tudják igazolni a beteg állomány írtását akkor szintén 5000 és 9000 taka közötti büntetést szab ki az illetékes hatóság vagyis az Erdőgazdálkodási Igazgatóság. Az erdőtelepítésre 50 négyzetméter felett kell csak engedélyt kérni. A csemetedugványozás során ügyelni kell arra, hogy olyan facsemete legyen eldugványozva, amely az adott táj jellegébe beleillik és az ott élő állatok élőhelyéül is szolgálhat. Az erdőgazdálkodás során kitermelt fára 50 köbméterenként erdőtelepítési hozzájárulást kell fizetni ami a ősszel és télen 430 taka, nyáron és tavasszal pedig 320 taka. Ebből a pénzből az állam erdőtelepítési segélyt oszt szét a telepítőknek, így segítve az erdőterület növelését.
Fleto Fletonovics törvényjavaslatot nyújt be A szarvasgomba termesztésről ésannak védelméről
Madeniában Natari régiójában a szarvasgombászatnak középkorra visszanyúló hagyománya van, ami a két világháború és az azt kővető időszakban kiveszett. Az elmúlt évtizedben sikerült a triflászatot újból életre kelteni, továbbá a szarvasgombák termesztése is újra gyökeret vert a régiónkban . A termesztés számunkra azért is nagy jelentőségű, mert egy szegmense lehet az agrárszerkezet átalakításának, valamint bővítheti a vidéki lakosság számára az alternatív jövedelemszerzés és a megélhetés lehetőségeit . Különösen jó esélyt biztosít a gyenge termőképességű nagy kiterjedésű homoki területek hasznosításában az egyetlen édes ízű homoki szarvasgomba (Mattirolomyces terfezioideds) ültetvényes termesztése. Nyugat-Európában a fekete szarvasgombák közül a második legfontosabb, és legnagyobb mennyiségben kereskedelmi forgalomba kerül ő gomba: a nyári szarvasgomba (Tuber aestivum), mely Madeniában is bőven terem Neves francia szakértők is elismerik, hogy hazánk termőhelyi adottságai kiválóak és a nyári szarvasgomba legjobb élőhelyei között tartják számon .
Egy hektárról általában 40-80 kg gomba gyűjthető, de kedvező időjárás esetén, jó adottságú területeken, a termesztéstechnológiát betartva akár 100-150 kg triflatermés is betakarítható . Gasztronómiai szempontból hazánkban 20-25 szarvasgombafaj jöhet számításba.
Javaslom, hogy azoknak a termesztőknek akik vállalják a szarvasgomba termesztését legalább 5 éven keresztül azoknak a kormány nyújtson támogatást. Így segítve a vidéki élet és mezőgazdaság fejlődését.
E kezdeményezéssel kívánom segíteni a szarvasgomba termesztést és a mezőgazdaság fejlődését Madeniában.
Fleto Fletonovics törvényjavaslata a preventív vizsgálatokról.
Javasoljuk hogy ezentúl minden rákszűrő vizsgálat ingyenes legyen, és beutaló nélkül lehessen igénybe venni. Minden rendelőintézetben és kórházban beutaló nélkül lehessen csontritkulás vizsgálatot kérni.
A háziorvosok kapjanak továbbképzésükhöz anyagot, amelyek a rákszűrés legmodernebb eszközeit és módszereit ismertetik. Minden egészségügyi intézményben szórólapokat kell elhelyezni, amelyek a rákszűrés és a megelőzés fontosságát magyarázzák. Iskolákban is előadásokat kell tartani a rákszűrésről.
Idősekkkel foglalkozó intézményekben előadásokat kell tartani a csontritkulásról, annak vizsgálatáról és a megelőzésről.
Tv-ben, sajtóban ismertetőket kell tartani a rákszűrésről, különös tekintettel a nőgyógyászati rákszűrésre.
Biztosítani kell a kórházaknak és rendelőintézeteknek a rákszűréshez szükséges legmodernebb eszközöket. Gondoskodni kell arról, hogy mindig kellő számú szakember álljon rendelkezésre. Ez az egészségügyi minisztérium feladata lesz.
Fleto Fletonovics törvényjavaslata a találmányok szabadalmi oltalmáról
A madén nemzetgazdaság műszaki fejlődésének, a korszerű technika meghonosításának, valamint a feltalálók erkölcsi és anyagi elismerésének előmozdítása érdekében, összhangban a Madén Köztársaságnak a szellemi tulajdon védelme terén fennálló nemzetközi kötelezettségeivel, az Országgyűlés a találmányok szabadalmi oltalmáról a következő törvényt alkotja: Szabadalmazható minden új, feltalálói tevékenységen alapuló, iparilag alkalmazható találmány. Új a találmány, ha nem tartozik a technika állásához. A technika állásához tartozik mindaz, ami az elsőbbség időpontja előtt írásbeli közlés, szóbeli ismertetés, gyakorlatbavétel útján vagy bármilyen más módon bárki számára hozzáférhetővé vált. Feltalálói tevékenységen alapul a találmány, ha a technika állásához képest szakember számára nem nyilvánvaló. Iparilag alkalmazható a találmány, ha az ipar vagy a mezőgazdaság valamely ágában előállítható, illetve használható. A találmányra szabadalmat kell adni, ha a találmány bejelentése megfelel az e törvényben megszabott feltételeknek. A találmány nem részesülhet szabadalmi oltalomban, ha közzététele vagy hasznosítása a közrendbe vagy a közerkölcsbe ütközne; a hasznosítás nem tekinthető a közrendbe ütközőnek pusztán azért, mert valamely jogszabállyal ellentétben áll. A szabadalom a feltalálót vagy jogutódját illeti meg. A szolgálati találmány értékesítése esetén a feltalálót találmányi díj illeti meg.
Fleto Fletonovics törvényjavaslata a "roncs" beszámításról
A madén gépjármű flotta fiatalítása illetve a visszaeső kereslet növelése érdekében javaslom, hogy azoknak a magánszemélyeknek, akik új autót kívánnak vásárolni és a jelenleg legalább 1 éve a tulajdonukban lévő gépjárművük elmúlt már 6 éves, azoknak a új gépkocsi vételárából az állam vállaljon át 10%-t, míg a 10 éven felüli gépkocsik esetén 20%-t.
Az elszámolás a kereskedőkkel szigorú ellenőrzés keretében történne, utólagosan.
A vasút jelenlegi struktúrájában nem finanszírozható tovább, ezért a struktúrát a következőképpen alakítjuk át.
OKV személyszállítás
CARGO teherszállítás
PFT-GÉP gépészet-pályafentartás
A CARGO tulajdonában kizárólag tehervogonok szerepelnek.
A PFT-GÉP tulajdonában a mozdonyok és a pályafentartási eszközök szerepelnek.
Az OKV tulajdonában a személykocsik és a humánerőforrás kap helyet.
A kedvezményrendszer átalakításáról
A vasúti személyszállításba a teljes kedvezményrendszert átkell alakítani.
80%-kos rokkant nyugdíjas, hadiárva, hadiözvegy
a többi kedvezményt kérem megszüntetni, mert az OKV nem kap jegyárkiegészítést! Vagyis a jegyek árát az állam nem fogja megtéríteni vagyis kiegészíteni 100%-ra! Továbbá a vasúti személyszállítás 60%-kos leépítését kezdeményezem, takarékossági szempontokra hivatkozva!
A Kormány T/2016-os 3. sz. törvényjavaslata a patikarendszer átalakításáról
Madéniában 2010-ben indult az egészségügyi biztosítók reformja, ez az egészségügyi reform második szakaszában, átalakítjuk a patikarendszert is.
Ebben a Kormány azt kezdeményezi: a) az önkormányzatnak joga van azt az épületet, amit a hatóságok elfogadnak, eladhatja, illetve bérbe adhatja jogi illetve természetes személynek b) a patikatulajdonos nem köteles gyógyszerészeti vagy orvosi végzettséggel rendelkezni, ugyanakkor a patikában köteles fentebb említett végzettségű személyt munkaviszonnyal foglalkoztatni. A kikötés annyi: rendelkezzen megfelelő tőkével c) annyi patika működhet egy településen, amennyit engedélyez egy település és a megfelelő szakmai hivatal, nincs korlát.
Azok a nem vényköteles gyógyszerek, amelyekről a szakfelügyelet megállapítja, hogy nem csak megfelelően elzárt helyen kell tartani, azt akármelyik boltban lehessen forgalmazni, akivel a gyártó megegyezik.
Törvényjavaslat: Madéniában élő nemzeti és nyelvi kisebbségek országgyűlési képviseletéről
Madéniában a gigantiai, a lemonellai, a görög, a német, az új- zélandi, a polinéziai, a pápuai és a zsidó közösségnek az a része, amely önmagát a legteljesebb önkéntesség alapján nemzeti-etnikai kisebbségnek vallja ezért, az Országgyűlésben egy képviselővel kell rendelkezzenek.
A kisebbségek képviselője az Országgyűlés alakuló ülését követően hatvan napon belül jelölő bizottság tesz javaslatot. A jelölőbizottságot a kormánypártok képviselői és a köztársasági elnök alkotja. Ha az Országgyűlés a jelöltet nem választja meg, a jelölő bizottság legkésőbb tizenöt napon belül új javaslatot tesz. Az e törvény alapján megválasztott országgyűlési képviselő jogállása azonos a többi képviselőével, csak feladatkörébe a kisebbségek védelme is hozzátartozik. Ha az e törvény alapján megválasztott képviselő megbízatása az Országgyűlés működésének befejezése előtt szűnik meg, helyére új képviselőt kell választani.
Törvényjavaslat: értékpapírok, értékpapirok nyilvános forgalomba hozataláról és forgalmazásáról
Az Országgyűlés a tőkeáramlás elősegítése, az értékpapírpiac fejlesztése, a befektetők védelme érdekében felismerve, hogy az értékpapírpiac megfelelő működéséhez a gazdasági nyilvánosság növelése, a piacra kerülő értékpapírok egységes értékelését lehetővé tevő és a piac szereplőinek jogait, valamint kötelezettségeit egységesen előíró szabályok alkalmazása szükséges, figyelembe véve, hogy az értékpapírpiac fejlesztése további intézmények, ezek között is elsősorban az értékpapírtőzsde és Állami Értékpapír-felügyelet létrehozását, szervezeti és működési keretei kijelölését igényli, a következő törvényt alkotja:
Ez a törvény szabályozza az Állami Értékpapír-felügyelet hatáskörét, működését és eljárását, a törvény hatálya alá tartozó értékpapírok nyilvános forgalombahozatalát, forgalmazását, az értékpapírtőzsde alapítását, szervezetét, működését, a tőzsdetagok jogait, kötelezettségeit, felelősségét, továbbá a befektetők, a kibocsátók és a forgalmazók jogait és kötelezettségeit. E törvény hatálya alá tartozik a kötvény, a részvény, valamint értékpapír nyilvános forgalomba hozatala és forgalmazása.
Nem tartozik a törvény hatálya alá: Védelmiértékpapírok nem nyilvános forgalomba hozatala, valamint a csekk, a takarékbetétről kiállított okirat, a letéti jegy, a szövetkezeti részjegy, célrészjegy és üzletrész, valamint a váltó forgalomba hozatala és forgalmazása. Az állampapír: az állam által kibocsátott értékpapír, valamint az elkülönített állami pénzalapok, a tanácsok, a Madén Nemzeti Bank és az Állami Fejlesztési Intézet által kibocsátott értékpapír is, ha a kibocsátó kötelezettségének teljesítéséért az állam kötelezettséget vállal. Értékpapír-forgalmazó: az a korlátolt felelősségű társaság vagy kizárólag névre szóló részvényekkel rendelkező részvénytársaság, amely az e törvényben meghatározott engedély birtokában a jog által felruházás szerinti tevékenységek valamelyikét, vagy azokat együttesen végzi.
Fleto Fletonovics törvényjavaslata a múzeumok ingyenes látogatásáról
Javaslom hogy az összes állami tulajdonú múzeumokban, kiállítóhelyeken, képtárakban, ttörténelmi gyűjteményékben legyen ingynes a belépés. Ezzel lehetne segíteni a diákokat, nyugdíjasokat, és a külföldi túristákat. Növelné az idegenforgalmat.
Törvényjavaslat: A nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól
Követve a madén történelem legnemesebb hagyományait és értékeit, a demokrácia eszméi iránti elkötelezettség jegyében, a népek és nemzetek közötti megértés és baráti együttműködés elősegítésének szándékával, továbbá annak tudatában, hogy a nemzeti és etnikai kisebbségek harmonikus együttélése a többségi nemzettel a nemzetközi biztonság alkotó eleme, az országház kinyilvánítja, hogy a nemzeti és etnikai önazonossághoz való jogot az egyetemes emberi jogok részének tekinti, a nemzeti és etnikai kisebbségek sajátos egyéni és közösségi jogai alapvető szabadságjogok, amelyeket tiszteletben tart, és mindezeknek Madéniában érvényt szerez.
Ezen jogok összessége nem a többség adománya és nem a kisebbség kiváltsága, forrásuk pedig nem a nemzeti és etnikai kisebbségek számaránya, hanem az egyén szabadságának és a társadalmi békének tisztelete alapján a másság joga.
Madénia területén élő, madén állampolgárságú nemzeti és etnikai kisebbségek nyelve, tárgyi és szellemi kultúrája, történelmi hagyományai, valamint a kisebbségi létükkel összefüggő más sajátosságaik egyéni és közösségi önazonosságuk része.
Mindezek különleges értékek, megőrzésük, ápolásuk és gyarapításuk nemcsak a nemzeti és etnikai kisebbségek alapvető joga, de a madén nemzet, végsősoron pedig az államok és nemzetek közösségének érdeke is.
A történelmi együttélés tényéből kiindulva ezen törvényben az országgyűlés is biztosítja mindazon jogokat, amelyek a kisebbségekhez tartozó személyeknek, mint madén állampolgároknak és ezek közösségeinek nemcsak emberi jogai, hanem olyan politikai jogok, amelyek segítségével nemzeti vagy etnikai önazonosságuk megőrzése elősegíthető. E törvény célja, hogy a Genfi egyezmény elvei alapján megteremtse a kisebbségi lét megéléséhez szükséges intézményes alapokat, beleértve az anyaországokkal és nemzetekkel való szabad, élő kapcsolattartást is.
E törvény hatálya kiterjed a Madénia területén élő mindazon madén állampolgárságú személyekre, akik magukat valamely nemzeti vagy etnikai kisebbséghez tartozónak tekintik, valamint e személyek közösségeire.
A törvény értelmében nemzeti és etnikai kisebbség minden olyan, Madénia területén legalább egy évszázada honos népcsoport, amely az állam lakossága körében számszerű kisebbségben van, tagjai madén állampolgárok és a lakosság többi részétől saját nyelve és kultúrája, hagyományai különböztetik meg, egyben olyan összetartozás-tudatról tesz bizonyságot, amely mindezek megőrzésére, történelmileg kialakult közösségeik érdekeinek kifejezésére és védelmére irányul.
A törvény hatálya nem terjed ki a menekültekre, a bevándorlókra, a letelepedett külföldi állampolgárokra és a hontalanokra.
A nemzeti vagy etnikai önazonossághoz való jog olyan alapvető emberi jog, amely egyéneket és közösségeket egyaránt megillet.
Minden kisebbség jogosult arra, hogy nemzeti vagy etnikai közösségként létezzen és fennmaradjon.
Minden kisebbségi közösségnek és kisebbséghez tartozó személynek joga van a szülőföldjén való élet, valamint a szülőfölddel való kapcsolattartás zavartalanságához. A szülőföldhöz való jog nemcsak a saját születési helyéhez, hanem a szülők, nevelők, ősök születési vagy lakhelyéhez, az óhazához és annak kultúrájához, hagyományaihoz való kötődés szabadságát és oltalmát is jelenti.
A kisebbségek mindennemű hátrányos megkülönböztetése tilos.
Törvényjavaslat: Madén Orvosi Kamara létrehozásáról
Az Országgyűlés elismeri az orvosi hivatás gyakorlóinak jogát a szakmai önkormányzathoz.
A szakmai önkormányzat lehetővé teszi, hogy az orvostársadalom közvetlenül és a maga által választott testületei, tisztségviselői útján demokratikusan önállóan intézze szakmai ügyeit, meghatározza és a közérdekkel összhangban képviselje szakmai, etikai, gazdasági és szociális érdekeit, társadalmi súlyának, szellemi tőkéjének megfelelő mértékben hozzájáruljon az egészségpolitika alakításához, a lakosság egészségügyi ellátásának javításához.
Az orvosi kamara feladatai:
-az orvosi hivatás gyakorlásával összefüggő ügyekben képviseli és védi az orvosi kar tekintélyét, testületeinek és tagjainak érdekeit és az orvosok jogait
-orvosetikai szabályokat, etikai statútumot alkot
-véleményezési jogot gyakorol az orvosok szakmai tevékenységét, anyagi helyzetét közvetlenül befolyásoló, illetőleg valamennyi, az egészségügyet egyéb módon érintő jogszabály megalkotásánál
-véleményezési jogot gyakorol az egészségpolitika, az orvosi tevékenység szervezete és működése alapvető fejlesztési irányainak, terveinek meghatározásában
-véleményezési jogot gyakorol magasabb vezető és vezető beosztású orvos kinevezésénél
-részt vesz és egyetértési jogot gyakorol az orvosi hivatás gyakorlói és az egészségbiztosítás szervei közötti általános szerződési feltételek kialakításában
-véleményezési jogot gyakorol az orvosképzés, a szakképzés, a szakmai továbbképzés követelményszintjét illetően
-ajánlásokat ad az egyes orvosi szolgáltatások díjtételei alsó határaira
A törvény célja, hogy meghatározza az államtitokká minősíthető adatfajtákat.
Államtitok az az adat, amely meghatározott adatfajta körébe tartozik, és a minősítési eljárás alapján a minősítő kétséget kizáróan megállapította, hogy az érvényességi idő lejárta előtti nyilvánosságra hozatala, jogosulatlan megszerzése vagy felhasználása, illetéktelen személy tudomására hozása, továbbá az arra jogosult részére hozzáférhetetlenné tétele sérti vagy veszélyezteti a Madénia honvédelmi, nemzetbiztonsági, bűnüldözési vagy bűnmegelőzési, központi pénzügyi vagy devizapolitikai, külügyi vagy nemzetközi kapcsolataival összefüggő, valamint igazságszolgáltatási, továbbá a Kormány és az ügyrendje alapján létrehozott testület zavartalan működéséhez fűződő érdekeit.
Az államtitokká minősítés érvényességi ideje: 10, 25 ,50, 100 év lehet.
Törvényjavaslat, a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról
A fogyatékos emberek a társadalom egyenlő méltóságú, egyenrangú tagjai, akik a mindenkit megillető jogokkal és lehetőségekkel csak jelentős nehézségek árán vagy egyáltalán nem képesek élni. A fogyatékos emberek hátrányainak enyhítése, esélyegyenlőségük megalapozása. E törvény célja a fogyatékos személyek jogainak, a jogok érvényesítési eszközeinek meghatározása, továbbá a fogyatékos személyek számára nyújtandó komplex rehabilitáció szabályozása, és mindezek eredményeként a fogyatékos személyek esélyegyenlőségének, önálló életvitelének és a társadalmi életben való aktív részvételének biztosítása.
A fogyatékos személynek joga van a számára akadálymentes, továbbá érzékelhető és biztonságos épített környezetre. A fogyatékos személynek, családtagjainak, segítőinek biztosítani kell a hozzáférés lehetőségét a közérdekű információkhoz, továbbá azokhoz az információkhoz, amelyek a fogyatékosokat megillető jogokkal, valamint a részükre nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatosak. A közlekedési rendszereknek, továbbá a tömegközlekedési eszközöknek, utasforgalmi létesítményeknek alkalmasnak kell lenniük a fogyatékos személy általi biztonságos igénybevételre. Közhasználatú parkolóban a közlekedésében akadályozott fogyatékos személyek számára megfelelő számú és alapterületű parkolóhely kialakításáról kell gondoskodni. A fogyatékos személy részére biztosítani kell a fogyatékossága által indokolt szükségleteinek megfelelő támogató szolgálat igénybevételét, továbbá segédeszközt. Az árhoz nyújtott támogatással beszerezhető segédeszközök körét és a támogatás módját. A fogyatékos személy számára biztosítani kell az állapota javításához, az állapotromlása megelőzéséhez szükséges rendszeres és hatékony egészségügyi ellátást. A fogyatékos személyeket ellátók speciális képzésének és továbbképzésének lehetőségét biztosítani kell. A fogyatékos személy lehetőség szerint integrált, ennek hiányában védett foglalkoztatásra jogosult. A fogyatékos személynek joga van a fogyatékosságának, személyes körülményeinek megfelelő - családi, lakóotthoni, intézményi - lakhatási forma megválasztásához.A fogyatékos személy számára lehetővé kell tenni a művelődési, kulturális, sport- és más közösségi célú létesítmények látogatását. A fogyatékos személynek joga van a rehabilitációra. E jog érvényesítését rehabilitációs szolgáltatások, ellátások biztosítják.
Fleto Fletonovics a következő törvényjavaslatot nyújtja be:
Törvényjavaslat a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról
A kis- és középvállalkozások tőkeerejének növekedése melletti elkötelezettség szem előtt tartásával, fejlődésük előmozdítása, verseny- és foglalkoztatási képességük megőrzése, hazai és uniós szinten történő növelése, ezáltal a gazdaság és a társadalom kiegyensúlyozott fejlesztésének elősegítése, valamint a kisvállalkozók közötti kapcsolatok áttekinthetőbbé, átláthatóbbá tétele érdekében a következő törvényt javasolja. A törvény célja a mikro-, kis- és középvállalkozások fejlődésük előmozdítását szolgáló állami támogatások összefoglalása, és ezáltal olyan gazdasági feltételek kialakítása, amelyek hosszú távon, biztosítják a verseny- és foglalkoztatási képesség növekedését, a versenyhátrányok csökkenését.
A kizárólag kis- és középvállalkozások fejlődését szolgáló támogatások finanszírozását a a kis- és középvállalkozói célelőirányzat biztosítja. A célelőirányzat központi költségvetésből biztosított forrásának összegét évente a központi költségvetés határozza meg.
Támogatásban részesíthetők azok a programok, amelyek célja:
A vállalkozásindításhoz szükséges feltételek megteremtése. A vállalkozói ismeretek és az közösség előírásainak elsajátítása, valamint a vállalkozói kultúra fejlesztése, beleértve az ezzel kapcsolatos képzési programok szervezését és lebonyolítását, továbbá módszertani és oktatási anyagok készítését. A kis- és középvállalkozók vezetési színvonalának, gazdasági tevékenységének javulását szolgáló módszerek elsajátítása és elterjesztése. Műszaki-gazdasági, üzleti, valamint az interrai közösségi szabályokról, pályázatokról szóló információk nyújtása, a szolgáltatandó információk gyűjtése, kiértékelése és terjesztése. A technológia fejlesztése és a termékek, szolgáltatások minőségi színvonalának növelése révén a versenyképesség javítása. A beszállítói kapcsolatok kialakulásának és megerősödésének előmozdítása.