Témaindító hozzászólás
|
2008.07.23. 12:06 - |
A DCP benyújtja az alábbi Törvényjavaslatot :
A munkanélküliek támogatását a DCP másképpen oldaná meg :
A mezőgazdaság támogatásának emelésével, a munkanélküliek száma valamelyest csökkenthető.(kiadni a munkanélkülieknek bérletbe a bevetetlen területeket, minimális bérleti dij fejében), 10 éves minimális szerződésre, amiből 5 év adómentességet garantálna az állam, ebből a keresetükből,a személyi jövedelem adójukat, a saját és családtagjaik egészségügyi járulékaikat , stb. be tudják fizetni, biztositva munkájukkal a családjuk megélhatését, nem beszélve a saját önbecsülésük is helyre állna. Nem éreznék magukat feleslegesnek, akit az állam tart el.
Egy idő után a kis gazdaságuk fejlesztésében is előre lépést igényelnének, tehát az ország gazdasága is emelkedő tendenciát mutatna.
Javaslom továbbá:
azok a munkanélküliek, akik vállalják a gazdálkodás lehetőségét, kapjanak segítséget :ingyenes továbbképzés formájában, a növénytermesztést és az állattenyésztést oktató tanároktól.
Központilag koordinálni kellene, hogy ki, mit termeljen (földrajzi adottság függvényében), amire az állam szavatolja a felvásárlást. (Ha valaki mást termel mint amit előirtak, az állam nem garantálja a felvásárlást.) Igy előre kalkulálhatna az állam ( a termelést illetően) és a dolgozó is ( a saját bérét illetően). Előre tudna kalkulálni az állam és a gazdálkodó. Igy az országban nem lenne tultermelés semmiből.
(A tultermelés a felvásárlási árak erős csökkenéséhez vezet, családok elszegényedéséhez és mukanélküliség növekedéséhez)
Az a munkanélküli, aki nem vállalná a felajánlott lehetőséget, kapjon pl a mostaninál
50 % -al kevesebb segélyt !
Randnai Tünde
DCP elnöke |
[390-371] [370-351] [350-331] [330-311] [310-291] [290-271] [270-251] [250-231] [230-211] [210-191] [190-171] [170-151] [150-131] [130-111] [110-91] [90-71] [70-51] [50-31] [30-11] [10-1]
Törvényjavaslat: Divinus Aurum Excellentia(Fenséges Arany Érdemrend) bevezetése
2O35-ben Madénia 1OOO esztendőssé válik. Ennek tiszteletére létre kell hozni egy méltó állami kitüntetést, érdemrendet.
A Madén Állam nagyra becsüli a nemzet szolgálatában, az ország fejlődésének elősegítésében, a haza érdekeinek előmozdításában és az egyetemes emberi érdekek gyarapításában kifejtett kimagasló, példamutató tevékenységet. Ezek elismerésére az Országgyűlés Madén Állami Érdemrendet alapít. Az Érdemrendet a Köztársasági Elnök és Miniszterelnök, adományozza.
A Divinus Aurum Excellentia érdemrend öt évente kerül kiosztásra és a legnagyobb állami kitüntetés övezi. A kitüntetés előtt egy évvel már tudatni kell a „méltók” névsorát. Az első kitüntetés 2O35-ben történik a Millennium évében. |
Törvényjavaslat: Módosítás a régiók felosztását illetően
Dr. Vérvölgyi Jázmin és Kovács Zoltán
Azúr-sziget régió
Javasoljuk, hogy vezessük be a nyolcadik régiót. Neve Azúr-sziget régió. Régióközpont: Safíria város. Fontos, hogy a sziget külön régióként vehessen részt, mert így sokkal nagyobb eséllyel rendelkezik a tőkebevonást, infrastruktúrát, fejlesztéseket illetően. Igaz, hogy az ország legkisebb régiója lenne, de a befektetéseket illetően, az országos átlag felett áll. Eddig Madén-felföldhöz tartozott, de a különválásnak köszönhetően a turizmusnak köszönhetően, egységes turisztikai és szigetvilági területnek lehet kikiáltani. Így esélye lenne a régiónak, hogy önállóan fejlődjön és mihamarabb a Kontinens szerkezeti és működési szigetvilágához tartozzon. |
Törvényjavaslat: Madénia Hivatalos Ünnepeit illetően
Dr. Vérvölgyi Jázmin és Kovács Zoltán
Január 1 – Újév
Február 11 – A Köztársaság Napja (191O-ben február 11-én kiáltották ki a köztársaságot)
Április (2 nap) – Húsvét Vasárnapja és Húsvét hétfője
Május 1 – Munka Ünnepe
Július 3 – A Nagy Interrai Háború vége
Augusztus 15 – Madénia Egyesülésének Napja, Boldogasszony Ünnepe, a Yondé folyónál Mária jelenések
Augusztus 29 – Filemon Király Ünnepe, az Államalapítás Ünnepe, Madénia Napja
Augusztus 3O , 31 – Egyszeri ünnep 2O35-ben Madénia éve tiszteletére
November 1- Mindenszentek Ünnepe
December 24,25, 26 – Szent Karácsony Ünnepe |
Törvényjavaslat Madénia Évét illetően, I. cikkely
2O33 és 2O34-ben különítsünk el az ország költségvetéséből 5O-5O mT. Tehát ez a két évre összesen 1OO mT lenne. Fontos, hogy méltóan tudjuk megünnepelni az ünnepi évet. Ebből az összegből fedeznénk az ünneppel járó kiadásokat, költségeket. |
LP törvényjavaslata a Zöld országról:
Nem nem a zöld energiára gondolok hanem:
Ha valaki vagy egy nagyobb cég engedély nélkül kivág egy/több fát akkor legyen fánként 120000Taka a büntetés.
Valamint ha engedélyel vágnak ki egy őshonos fát 1.5kell viszaültetni amit a környezet védelmi tárca fedezne 35%-al.Vagyis 2őshonos fánként 3kell ületni.Ugyanannyi támogatást kap ha egy nem őshonos fát vágnak ki és 1-et őshonosat kell helyette ültetni. |
Danny T. sportminiszter törvényjavaslata:
Javaslom hogy a mindekori kormány anyagi és elkölcsi garanciát vállal a 2036-os Óceániai Játékok megrendezésére. |
Törvényjavaslat, a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról
dr. Vérvölgyi Jázmin és Kovács Zoltán
A fogyatékos emberek a társadalom egyenlő méltóságú, egyenrangú tagjai, akik a mindenkit megillető jogokkal és lehetőségekkel csak jelentős nehézségek árán vagy egyáltalán nem képesek élni. A fogyatékos emberek hátrányainak enyhítése, esélyegyenlőségük megalapozása. E törvény célja a fogyatékos személyek jogainak, a jogok érvényesítési eszközeinek meghatározása, továbbá a fogyatékos személyek számára nyújtandó komplex rehabilitáció szabályozása, és mindezek eredményeként a fogyatékos személyek esélyegyenlőségének, önálló életvitelének és a társadalmi életben való aktív részvételének biztosítása.
A fogyatékos személynek joga van a számára akadálymentes, továbbá érzékelhető és biztonságos épített környezetre. A fogyatékos személynek, családtagjainak, segítőinek biztosítani kell a hozzáférés lehetőségét a közérdekű információkhoz, továbbá azokhoz az információkhoz, amelyek a fogyatékosokat megillető jogokkal, valamint a részükre nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatosak. A közlekedési rendszereknek, továbbá a tömegközlekedési eszközöknek, utasforgalmi létesítményeknek alkalmasnak kell lenniük a fogyatékos személy általi biztonságos igénybevételre. Közhasználatú parkolóban a közlekedésében akadályozott fogyatékos személyek számára megfelelő számú és alapterületű parkolóhely kialakításáról kell gondoskodni. A fogyatékos személy részére biztosítani kell a fogyatékossága által indokolt szükségleteinek megfelelő támogató szolgálat igénybevételét, továbbá segédeszközt. Az árhoz nyújtott támogatással beszerezhető segédeszközök körét és a támogatás módját. A fogyatékos személy számára biztosítani kell az állapota javításához, az állapotromlása megelőzéséhez szükséges rendszeres és hatékony egészségügyi ellátást. A fogyatékos személyeket ellátók speciális képzésének és továbbképzésének lehetőségét biztosítani kell. A fogyatékos személy lehetőség szerint integrált, ennek hiányában védett foglalkoztatásra jogosult. A fogyatékos személynek joga van a fogyatékosságának, személyes körülményeinek megfelelő - családi, lakóotthoni, intézményi - lakhatási forma megválasztásához.A fogyatékos személy számára lehetővé kell tenni a művelődési, kulturális, sport- és más közösségi célú létesítmények látogatását. A fogyatékos személynek joga van a rehabilitációra. E jog érvényesítését rehabilitációs szolgáltatások, ellátások biztosítják. |
A Kommunista Párt törvényjavaslata a minimálbér emelésére
A Kommunista Párt javasolj a a minimálbér emelését 135 takára.
G. Haibu |
Aronba miniszterelnök törvényjavaslata
A nők munkahelyi esélyegyenlőségének biztosítására létrehozott központ megalapítására
Mindannyian tudjuk, hogy sajnos vannak olyan munkahelyek ahol a nők ugyanazért az elvégzett munkáért nem kapnak a férfiakkal azonos bért. Vagy ugyanazért a bérért sokkal többet kell dolgozniuk mint a férfiaknak. Nem is beszélve arról, hogy állásinterjú alkalmával a férfiak sok helyen kedvezményes kiváltságokat élveznek a nőkkel szemben. Azért hoznánk létre ezt a központot, hogy legyen egy olyan intézmény, amelyhez a nők bizalommal fordulhatnak, amennyiben a fentiekhez hasonló, vagy más megkülönböztetés éri őket a munkahelyükön. A központ bejelentés esetén kivizsgálja az esetet, s amennyiben a nő bejelntése igaznak bizonyul kötelezni fogják a munkaadót a bérek kiegyenlítésére visszamenőleg is. Persze előfordulhat hogy sok nő az esetleges megtorlástól való félelmében nem fordulna ehhez a központhoz. Ezért a törvényjavaslatom zárócikkelyei előírják, hogy a munkáltató részéről megnyilvánuló megtorlás esetében a munkáltató már komoly büntetésre is számíthat az államtól. |
Tom Mac törvényjavaslata a munkaerőhiány enyhítésére
Javaslom hogy a kormány részben oldja fel a külföldi munkavállalókra vonatkozó korlátozásokat. A Munkaügyi Minisztérium vizsgálja meg, hogy mely területeken van munkaerőhiány, és az ilyen szakképzettséggel rendelkező külföldi szakembereknek adjunk soron kívüli munkavállalási engedélyt. Maximum évi 100 ezer külön engedélyt lehet kiadni. Ez ösztönözné a beruházásokat, és ha kellő körültekintésel járunk el, nem okozná a hazai munkavállalók kiszorítását. |
Törvényjavaslat: Madénia államalapításának emlékére és a Filemoni Kehely jelképe
2035 Madénia Éve
dr. Vérvölgyi Jázmin Konzul és Kovács Zoltán
A nemzedék, amelynek megadatott, hogy a történelmet tagoló évezredek egyikéből átléphessen a másikba, egyaránt pillant a múltba, hogy számvetést készítsen a nemzet elmúlt ezer esztendejéről, s a jövőbe, hogy felkészüljön a következő évezredre.
Ezer évvel ezelőtt első királyunk Filemon, megkoronázásával a madén nép a keresztény hitben egyesült Interra népeivel. Azóta Madénia a keresztény Interra szerves része. Ez biztosította a Madénia fennmaradását és évszázadokon át betöltött meghatározó szerepét. Madénia ma is Filemon államalapító művén nyugszik. 1035-ben Antigon városban királlyá koronázzák és megalakul az első városállam. Ekkor a nemzet részét görögök és őslakosok egyaránt alkották.
Filemon király műve nyomán virágzó állam alakult ki a Yondé medencéjében. A madén állam az évszázadok során, feltartóztatva a támadásokat, hozzájárult a keresztény világ és Interra fejlődéséhez. Az eltelt ezer év alatt kialakítottuk a magunk összetéveszthetetlenül egyéni kultúráját, amely egyszersmind elválaszthatatlan része az interrai nemzetek sokszínű közösségének.
A madén állam és a madén nemzet Filemon látnoki személyisége, isteni gondviselésben bízó küldetéstudata és vasakarata révén vált alkalmassá arra a történelmi szerepre, amelyet ezer éven keresztül betöltött. A keresztény hit felvétele és a nemzetállam kiépítése tette lehetővé, hogy ne csak győzelmeiben, de a hódoltságok, megszállások, feldarabolások és diktátumok idején is megőrizze erkölcsi tartását, és túléljen öröknek hitt, hódító birodalmakat.
A Filemon király görögkeleti Kelyhe a madén állam folytonosságát és függetlenségét megtestesítő ereklyeként él a nemzet tudatában és a madén közjogi hagyományban.
Az államalapítás ezeréves évfordulója alkalmából méltó helyére kell emelni Filemon király Kelyhét, és az Országgyűlés oltalma alá kell helyezni.
Tekintettel Filemon király államalapítására és Kelyhére kiemelkedő történelmi jelentőségére - a következő törvényt kell megalkotni:
1. A Filemon-i államalapítás a madén történelem meghatározó sorsfordulója, ezért emlékét az Országgyűlés törvényben megörökíti.
2. Filemon Kelyhét - az őrzés helyéül szolgáló épületre irányadó látogatási rendnek megfelelően - bárki megtekintheti. A megtekintést a nemzeti ünnepeken ingyenesen kell biztosítani és Madénia Évében egész évben ingyenesen kell biztosítani.
3. A Filemoni Kehely védelmére és megóvására, valamint a vele kapcsolatos intézkedések megtételére Filemoni Testületet kell létre hozni.
4. A Testület tagja a köztársasági elnök, a miniszterelnök, az Országgyűlés elnöke, az Alkotmánybíróság elnöke és a Magyar Tudományos Akadémia konzula. A Testület elnöke a köztársasági elnök. A Testület elnökének akadályoztatása esetén az elnöki feladatokat a Testület korelnöke látja el.
5. 2035 hivatalosan Madénia éve.
6. Madénia évét méltóan és tisztelettel kell megünnepelni.
7. Ez a törvény a kihirdetése napján lép hatályba. |
A Szociáldemokrata Párt frakciójának határozati javaslata az új vízalatti gázvezeték és a gáztárolóról szóló kormányzati rendeletéhez
A Gazprom és a madén kormány megegyezett egy új gázvezeték és -tároló építéséről, ami 5000, kevéssé iskolázottságú embert is, igényel. Mivel a frakció úgy érzi, hogy ez egy össznemzeti ügy kérjük, hogy a Parlament szavazzon meg egy határozati javaslatban foglalt támogatást |
Programjavaslat az infláció megállítása érdekében
KDSZ-MATT indítvány, annak érdekében, hogy a Madén infláció visszaszorulhasson 3 százalék alá. dr. Vérvölgyi Jázmin és a Madén Nemzeti Bank közös javaslata
Az infláció az árszínvonal tartós emelkedése. Ezzel szemben a defláció az árszínvonal tartós csökkenését jelenti. Tehát nem beszélünk inflációról, ha egy, vagy pár termék ára megemelkedik. Infláció az, ha a gazdaság egészében tapasztalható áremelkedés, majdnem minden termék ára növekszik. Az inflációnak feltétele még a tartósság is, az egyszeri áremelkedés nem infláció. Az infláció tehát folyamat. Az infláció tartós árszínvonal emelkedés. Az árszínvonal a gazdaság termékárainak súlyozott átlaga. A termékárak az áru és pénzpiac összjátékának eredményeként alakulnak. Ha a makrokereslet meghaladja a makro kínálatot, akkor nem csak az egyes termékek esetén, hanem összességükben emelkednek meg az árak. A makrokereslet meghaladhatja a kínálatot, úgy, hogy a kereslet nő a kínálathoz képest, vagy úgy, ha a kínálat csökken a kereslethez képest. Ezek alapján beszélhetünk keresleti, vagy költség- (kínálati) inflációról. Keresleti infláció azért alakult ki, mert a makrokereslet elemei változatlan kínálat mellett nőttek. Költség- (kínálati) inflációról akkor beszélünk, ha a kínálat változatlan kereslet mellett csökken. A makrokereslet autonóm elemeinek a növekedése inflációt gerjeszt. Nem lehet eldönteni, hogy az infláció a bérnövekedésnek a következménye, vagy fordítva. Az inflációt elsősorban a forgalomban lévő pénz mennyisége, az inflációs várakozások, a kamatok, és az árfolyam határozza meg. Ezen tényezők befolyásolása, változtatása az úgynevezett monetáris politika része, melyet a Madén Nemzeti Bank irányít. Ha több pénz van forgalomban, akkor kevesebb lesz az értéke, ellenben ha kevesebb kerül forgalomba, akkor többet ér. Képzeljünk el egy gazdaságot, ahol semmi mást nem lehet kapni csak 10 kg kenyeret. Hány takába kerül 1 kg kenyér, ha 10 taka van forgalomban és mennyibe, ha 10 millió taka?
Az alábbi programokat kellene megvalósítani a Madén államnak és a Madén Nemzeti banknak, hogy az inflációt megfogjuk:
1. Refinanszírozási politika: Az inflációt markánsan meghatározza a forgalomban lévő pénz mennyisége. Ezt az Madén Nemzeti Bank úgy is növelheti, hogy pénzt nyom, melyre egyébként kizárólag ő jogosult és ezt a kereskedelmi bankok „refinanszírozásával” helyezi forgalomba. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy hitelt nyújt a kereskedelmi bankoknak az általa meghatározott jegybanki alapkamat mellett, ily módon azok hitelkihelyezésének kamatainál irányadó lesz a jegybanki alapkamat. A jegybanki alapkamat a kereskedelmi bankok a Madén Nemzeti Banknál elhelyezet két hetes betéteire vonatkozik. A Madén Nemzeti Bank így közvetett módon határozza meg a kereskedelmi bankok kamatpolitikáját, befolyásolva a forgalomba kerülő pénz mennyiségét.
2. Nyíltpiaci műveletek: A nyíltpiaci műveletek során a Madén Nemzeti Bank saját számlájára értékpapír-ügyleteket köt. Eladáskor az adott értékpapírért kapott jegybankpénzt bevonja, így csökkenti a forgalomban lévő pénz mennyiségét, míg vételkor a megvásárolt értékpapír ellenértékeként új jegybankpénzt teremt, ezzel növelve a pénz mennyiségét.
3. Hiteles kommunikáció: Az inflációs várakozások is szoros kapcsolatban vannak az inflációval. Ha mindenki 40 %-os inflációra számít, és ezt beleépíti az általa meghatározott árakba, bérkövetelésbe, akkor valóban 40 % körüli lesz az infláció, hisz minden termék, szolgáltatás ára emelkedik minimum 40 %-kal. A Madén Nemzeti Bank hitelességének alapfeltétele a függetlenség. A jegybank az inflációs várakozásokra csak így tud hatni. A sikeres - azaz alacsony költségű – infláció csökkentés kulcstényezője az infláció ellenes folyamat hitelessége. Ha a magánszektor bízik az Madén Nemzeti Bank előrejelzésében, az árak és bérek gyorsan igazodnak az infláció új, alacsony üteméhez. |
Törvényjavaslat a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról
dr. Vérvölgyi Jázmin és Kovács Zoltán
A kis- és középvállalkozások tőkeerejének növekedése melletti elkötelezettség szem előtt tartásával, fejlődésük előmozdítása, verseny- és foglalkoztatási képességük megőrzése, hazai és uniós szinten történő növelése, ezáltal a gazdaság és a társadalom kiegyensúlyozott fejlesztésének elősegítése, továbbá a statisztikai adatgyűjtésnek az uniós módszerekkel való összehangolása, és az adatok, gazdasági folyamatok összehasonlíthatósága, valamint a kisvállalkozók közötti kapcsolatok áttekinthetőbbé, átláthatóbbá tétele érdekében a következő törvényt javasolja. A törvény célja a mikro-, kis- és középvállalkozások fejlődésük előmozdítását szolgáló állami támogatások összefoglalása, és ezáltal olyan gazdasági feltételek kialakítása, amelyek hosszú távon, hazai és uniós szinten egyaránt biztosítják a verseny- és foglalkoztatási képesség növekedését, a versenyhátrányok csökkenését.
A kizárólag kis- és középvállalkozások fejlődését szolgáló támogatások finanszírozását a Gazdasági Minisztérium költségvetése a kis- és középvállalkozói célelőirányzat biztosítja. A célelőirányzat központi költségvetésből biztosított forrásának összegét évente a központi költségvetés határozza meg.
Támogatásban részesíthetők azok a programok, amelyek célja:
A vállalkozásindításhoz szükséges feltételek megteremtése. A vállalkozói ismeretek és az közösség előírásainak elsajátítása, valamint a vállalkozói kultúra fejlesztése, beleértve az ezzel kapcsolatos képzési programok szervezését és lebonyolítását, továbbá módszertani és oktatási anyagok készítését. A kis- és középvállalkozók vezetési színvonalának, gazdasági tevékenységének javulását szolgáló módszerek elsajátítása és elterjesztése. Műszaki-gazdasági, üzleti, valamint az interrai közösségi szabályokról, pályázatokról szóló információk nyújtása, a szolgáltatandó információk gyűjtése, kiértékelése és terjesztése. A technológia fejlesztése és a termékek, szolgáltatások minőségi színvonalának növelése révén a versenyképesség javítása. A beszállítói kapcsolatok kialakulásának és megerősödésének előmozdítása.
|
Darko Úr törvényjavaslatát tovább gondolva kezdeményezem, mint Kultúrális Miniszter hogy a vakok és gyengénlátók esélyegyenlősége érdekében a jelbeszédet ismerje el a Parlament, mint hivatalos nyelvet.
|
A KP társelnökének legutóbbi parlamenti hozzászólása:
"Mint tudják, nemrég európai körtúrát tettem, ahol benéztem néhány parlamentbe is. Elolvastam néhány régi törvénykönyvet, az ember sosem szabadulhat meg attól ami, tudják hogy van ez...
A lényeg: egy elmaradott kis kelet-európai ország, Magyarország, az EU keretein belül, már 2007-ben meghozta azt az esélyegyenlőségi törvényt, miszerint ezen túl minden terméken kötelező feltüntetni a gyártónak brallie írásban is hogy mi is a termék, mit tartalmaz, és lényegében az egészet, ami amúgy latin betűkkel rajta van! Gondolták volna? Most arra gondoltam, szavazhatnánk erről, hogy nálunk is legyen ilyen, hisz ez egy nagy ötlet, a vakok hálásak lennének ezért, higyjék el!
Köszönöm a szót." |
A Kommunista Párt törvényjavaslata a szakszervezetek támogatásáról
Madéniában gyengék a szakszervezetek, és anygai gondokkal küszködnek. Ezért nem képsek védeni a dolgozó érdekeit. A KP javasolj hogy ezentúl a befolyt adó 1%-át fel lehessen ajánlani a szakszervezetek részére úgy mint az egyházaknak a másik 1%-ot. Ez éves szinten kb 16-17 millió Takát tenne ki, ami bőven elég lenne ahhoz hogy a szakszervezetek anaygi gondaji megoldódjanak. Így jobban tudnák képviselmi a dolgozók érdekeit.
G. Haibu KP |
Törvényjavaslat az állategészségügyről
dr. Vérvölgyi Jázmin és Kovács Zoltán
Az állat - ideértve a vadon élő állatot is - tartásának, tenyésztésének, szaporításának, szállításának, forgalmazásának, levágásának, leölésének, az élelmiszer és az állati eredetű termék előállításának, tárolásának, szállításának, forgalmazásának, az állati eredetű melléktermék előállításának, feldolgozásának, ártalmatlanításának, gyűjtésének, tárolásának, szállításának, forgalmazásának, felhasználásának, a takarmány előállításának, tárolásának, felhasználásának, szállításának és forgalmazásának állat-egészségügyi és higiéniai feltételeit biztosítani kell. Az állat egészségének megőrzését, egészségi állapotának vizsgálatát, az állat gyógyítására vonatkozó követelményeket be kell tartani. Állatgyógyászati termék forgalomba hozatalát, az állatgyógyászati készítmény gyártását, gyakorlati kipróbálását, forgalmazását, tárolását, felhasználását, az állatgyógyászati készítmény hatóanyagának gyártását szigorúan be kell tartani. Az állat-egészségügyi laboratóriumi tevékenységet szigorúan el kell végezni. Az állatbetegségek kórokozóival folytatott egyes tevékenységeket vizsgálni kell. Ellenőrizni kell az állat-egészségügyi, élelmiszer-higiéniai, -biztonsági, takarmányhigiéniai, -biztonsági ellenőrzését, a fertőzés-közvetítő anyagoknak és eszközöknek járványügyi és higiéniai szempontját . |
Törvényjavaslat a fiatalok életkezdési támogatásáról
dr. Vérvölgyi Jázmin és Kovács Zoltán
A törvény alapján meghatározott feltételekkel a 2029. december 31. napja után született gyermeket önálló életkezdéséhez életkezdési támogatás illeti meg. A gyermek 18. életévének betöltése napjáig a Életkezdés-számlára terjed ki. Az életkezdési támogatással kapcsolatos ellenőrzési feladatok - az összegét meghatározó állami támogatás, valamint az adómentesség összefüggésében - az állami adóhatóság hatáskörébe tartoznak. Az életkezdési számlamegnyitásához a szülő hozzájárulása a gyermek adatainak hozzájárulásával és a befizetett díjjal érheti el. A gyermek születésének évében (első utalási összeg), továbbáa gyermek születésének évét követő hetedik évben (második utalási összeg) és a gyermek születésének évét követő tizennegyedik évben (harmadik utalási összeg) történik meg. A végösszeget a szerződésben megállapított kamat mértékével megkapja a fiatal 18 életévét betöltő hét napon belül. A támogatás abban áll, hogy az állam nem adózza meg az illetékes összeget és ezáltal még a banki adó sem vehető le. Ezáltal az összeg éves szinten 38 százalékos a kamat. |
A Liberális Párt Törvényjavaslata
Egészségügyi törvényjavaslat
1. A kormány kezdeményezzen tárgyalást a nagyobb gyógyszergyárakkal, hogy a létfontosságú gyógyszerek árát csökkentsék, ehhez az állam kompenzációt biztosítana. Cserébe beleegyezünk, hogy az eddig hatóságilag megállapított árú egyes nem alapvető fontosságú gyógyszerek árát szabaddá tegyük.
2. A gyógyszerár- támogatást teljes körűvé tesszük a nyugdíjasoknak, a munkanélkülieknek és a minimálbért keresőknek.
3. Minden biztosított kapjon egy internetes kódot az eü számához kapcsolva. Ezzel a kóddal lehetősége lesz az interneten keresztül közvetlenül az EÜ Minisztérium felé panaszt tenni bármely kórházban tapasztalt hiányosságról, rossz bánásmódról, vagy akármelyik orvosról. Ha egy eü intézményről vagy orvosról több panasz érkezik, ezt a minisztérium hivatalból kivizsgálja.
4. A költségvetés terhére emeljük az alapellátás színvonalát. Aki extra szolgáltatást igényel, annak lehetősége lesz az eü intézményeken belül, vagy magánkórházakban, magánszanatóriumokban külön fizetségért ezt igénybe venni.
5. Szigorúan büntetni fogjuk a gyógyszeripari cégek ún. orvoslátogatásait. Minden erre vonatkozó bejelentést a minisztérium kivizsgál. Meg kell akadályozni az orvosok korrumpálását ilyen téren is.
Tom Mac egészségügyi miniszter |
|