Témaindító hozzászólás
|
2009.06.09. 17:39 - |
Elfogadott törvényjavaslatok |
[251-232] [231-212] [211-192] [191-172] [171-152] [151-132] [131-112] [111-92] [91-72] [71-52] [51-32] [31-12] [11-1]
2012/3
Sportminiszteri javaslat értékeink megtartásáról. Előkészítette: Danny-T., LP, és Franitsek Darko, CF. Benyújtja: Franitsek Darko, CF
"Ezen túl sportolóink ne szerződhessenek külföldi klubhoz 18 éves korukig, megelőzve ezzel elkallódásukat, és emelve honi bajnokságaink fényét. továbbá e javaslat előkészíti a 6+5 szabály pár éven belüli bevezetését (bár forrásaink szerint ez még idáig csak a futballra vonatkozik)." |
2012/2
Sportminiszteri javaslat az inasrendszer átvételéről. Benyújtja: Franitsek Darko, CF.
"Javaslom, vegyük át az angol mintát, a hivatalosan bejegyzett sportklubok a fiatalokat 12 éves koruktól úgynevezett inasszerződés keretében szerződtethessék. Ennek előnye a visszaélések kikerülése, mégsem kell a kluboknak profiként kezelni a fiatalokat, és mégis szabályosan magukhoz köthetik őket. Egy inas nem kap fizetést, csak ellátást, viszont a szerződtetés kezdetétől bármikor kaphat profi szerződést, megkerülve azt, hogy amúgy csak 18 éves korban lenne köthető. Inasszerződést csak 18 éves korig lehet kötni." |
2012/1
Kultúrminiszteri javaslat állam és egyház mindenkori viszonyáról a modern madén köztársaságban. Benyújtja: Franitsek Darko, CF.
„Az egyházak ezen túl magánvállalatként kerülnek bejegyzésre az állam színe előtt, mint ilyen, többé nem élvezik a kivételezett állami támogatást, és ugyanúgy adókötelesek, mint más magánvállalkozások. Azt elkerülendő, hogy sok kis egyház tönkremenjen, a hivatalosan 10000 fő alatti egyházakat nonprofit szervezetként kezeljük, de szintén a nem állami támogatott kategóriába tartoznak. Az egyházakat, mint bármilyen más, bejegyzett intézményt, természetesen lehet támogatni a szabad egy százaléknyi adóval.
Ebben a nehéz helyzetben ez ésszerű megszorítás.” |
2011/7
Oktatási miniszteri javaslat a nyelvtanulásról. Benyújtja: Franitsek Darko, CF.
„Javasoljuk a kötelező érettségi tételét a gigant-, a lemon-, vagy a tradenti angol nyelvek valamelyikéből. Ez szorosan hozzátartozik az úgynevezett ’tabula rasa’ programhoz.”
|
2011/6
Oktatási miniszteri javaslat a felsőoktatási reformról. Benyújtja: Franitsek Darko, CF.
„Kihangsúlyozandó célunk a felsőoktatás tömegessé tétele, a 2008-as magyar pontrendszer átvétele (részletek itt: http://felvi.hu/ft9/alt_tud.ofi?mfa_id=393&fft=szept&fej=18&a=21). Minden, többségében állami üzemeltetésű felsőoktatási intézmény minden nappali alapszakának kapacitásának 10%-kal való megemelése első évben, majd évente egy-egy százalékkal. Erre a madén állam vállal garanciát.
Szükséges egyúttal a tandíjrendszer bevezetése, mivel eddig ugye a kis létszámú oktatás teljesen ingyenes volt. A tanulmányi eredmények alapján minden félévben, a vizsgaeredmények tudatában kicserélődik az költségesek felső-, és az államisok alsó 15%-a, felvételkor pedig a pontszám dönt, az egyetem/főiskola döntése alapján, de itt is 15%-nyi ember költségesként indul. A költségtérítést két kategóriában képzelem el: azok a családok, akiknek éves összbevétele több, mint 750 taka, 150 takát fizetnek félévente minden gyerek, vagy eltartott után. Azok a családok, akik évente kevesebb, mint 750 taka bevétellel rendelkeznek, egy gyerek után 100, a többi után 80 takát kötelesek fizetni félévente.
Jelen javaslat második része idén szeptembertől jelen kormány ciklusának végig él.”
|
2011/5
Balla Péter, a BDSZ képviselőjének a régiók kialakításával kapcsolatos törvénytervezete
Jelenleg nincs Madenia területén második szintű közigazgatási formula. Ezért a törvényjavaslat benyújtója az állam és a települési önkormányzatok közé létrehoznák a régiókat.
A régió saját önigazgatással és hatáskörrel rendelkező, választás útján legitimált közigazgatási egység. A régiók vezetői a régió-elnökök (Dabukka Régióban a főpolgármester), akiket a választanak, kétfordulós eljárásban, ahol. A Regionális Parlamentek az adott jelölt szavazati arányában kap mandátumokat. A regionális választásokat a helyhatósági választásokkal egy időben választják. A költségvetésüket a regionális adókból, az állami költségvetésből, és a régió által előírt adókból fedezi.
A régiók név szerint:
a) Észak-Madenia (Permond)
b) Madén-felföld (Megan)
c) Gavela (Gavela)
d) Dabukka (Dabukka)
e) Antigon (Antigon)
f) Natari (Natari)
g) Dél- Madenia (Longrut)
h) Luna
i) Mandello |
2011/4
Kelemen Béla törvényjavaslatot nyújt be Madeniáról I. címmel
A Madén Köztársaság független, demokratikus jogállam.
A Madén Köztársaságban minden hatalom a népé, amely a népszuverenitást választott képviselői útján, valamint közvetlenül gyakorolja.
Senkinek a tevékenysége sem irányulhat a hatalom erőszakos megszerzésére vagy gyakorlására, illetőleg kizárólagos birtoklására. Az ilyen törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és egyben köteles fellépni.
A pártok közhatalmat közvetlenül nem gyakorolhatnak. Ennek megfelelően egyetlen párt sem irányíthat semmiféle állami szervet.
Madenia államformája: Köztársaság
Neve: Maden Köztársaság
Fővárosa:Dabukka
Legfőbb hatalmi szerve: Parlament
Legfőbb előljárója: A mindenkori Köztársasági elnök
Tisztelettel kérem a javaslat elfogadását!
Kelemen Béla |
2011/3
Arno (Liberális Demokrata Párt) törvényjavaslata
A Diktatúra idején vezető pozíciót betöltő személyekről
Fontosnak tartom hogy ezt a törvényjavaslatot a Parlament az elsők között fogadja el. Enne értelmében mindazok a személyek akik a diktatúra idején vezető beosztást töltöttek be, az új Madén Köztársaságban ne tölthessenek be közfunkciót. Ezeknek az embereknek lényeges szerepük volt a Junta hatalmának fenntartásában, ezért nem tartom elfogadhatónak, hogy a demokratikus köztársaságban is fontos szerepük legyen.
|
2011/2
Kelemen Béla törvényjavaslatot nyújt be az árvízvédelmi és gátőrzési feladatok ellátására.
Az árvízvédelmi és gátőrzési feladatokat a gátőri hálózat biztosítja melynek vezetője a regionális vízgazdálkodási igazgatóság. A gátőrzést naponta öt alkalommal kell elvégezni a minimális várakozás két mérés között 2 óra. Ha a gátőr olyan eseményt észlel melynek során veszélybe kerülhet a gát állapota illetve a lakosság. Abban az esetben a belső hálózaton keresztül azonnal rádiós figyelmeztetést ad le az igazgatóságnak majd a gát és a lakosság védelmében az önkéntes gátvédelmet riadóztatja és a kárt vagy jelenséget megpróbálja elhárítani.
Tisztelettel kérem javaslatom elfogadását!
Kelemen Béla MP
|
2011/1
Kelemen Béla törvényjavaslatot nyújt be a Vasúti törvény modosításáról
Vasúti közlekedési törvény modosítása
III. fejezet
Országos Közforgalmú vasút közlekedés szabályozása
12. § (1) A közszolgáltatásnak minősülő országos közforgalmú vasúti személyszállítás végzésére a miniszter az országos működési engedéllyel rendelkező vasúti társasággal a 27. § (1)-(8) bekezdésének és 27/A. §-ának rendelkezései szerint közszolgáltatási szerződést köt.
(2) Nemzetközi személyszállítási és árufuvarozási tevékenység végzésére az országos működési engedéllyel rendelkező vasúti társaság a vonatkozó nemzetközi szerződések rendelkezései szerint jogosult.
14. § (1) Országos vasúti pályahálózat működtetését olyan gazdasági társaság végezheti, amelynek egyedüli tagja (részvényese) a Madén Állam.
19. § A vasúti személyszállításra kötött szerződésekre a Polgári Törvénykönyvnek (a továbbiakban: Ptk.) a szerződésekre vonatkozó általános, továbbá a vállalkozási szerződésre vonatkozó rendelkezéseit a személyszállításra vonatkozó külön jogszabályban foglalt kiegészítésekkel kell alkalmazni.
(2) A vasúti személyszállítás részletes feltételeit a Kormány rendeletben határozza meg.
(2) A közforgalmú menetrendet a vasúti közszolgáltatást végző vállalkozó vasúti társaság és a többi szervezet (különösen a vasúti közszolgáltatást végző vállalkozó vasúti társaság, illetve az adott térségben autóbusszal menetrend szerinti személyszállítást végzők) a csatlakozások összehangolása, valamint a szükségtelen párhuzamos közlekedések kiküszöbölése érdekében - annak hatálybalépését megelőzően külön jogszabályban meghatározott határidőben - egyeztetni kötelesek.
24. § A vasúti társaság kizárólag olyan tevékenység (vasúti személyszállítás vagy vasúti árutovábbítás) végzéséhez nyújthat vontatási szolgáltatást, amelyre működési engedéllyel rendelkezik.
69. § (1) A vasúti igazgatási szerv határozatai és végzései ellen közigazgatási eljárás keretében fellebbezésnek nincs helye, azokat felügyeleti jogkörben megváltoztatni vagy megsemmisíteni nem lehet.
Kérem a törvénymodosítás elfogadását!
Kelemen Béla MP |
Elfogadott törvényjavaslatok |
|