Madenia
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Főmenü
 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

2068. júl.

Aktivitási periódus: márc. 12. déltől márc. 19. délig  


Pontos idő
 
Számláló
Indulás: 2007-03-08
 
Madenia himnusza

 Madenia himnusza:  a Hallelujah Madenia

http://www.youtube.com/watch?v=aRX6zL9mS0w

 
Fórum
Fórumok : MADENIA régi fórum Ide már ne írjatok! : Törvényjavaslatok Fórumok: 
Témaindító hozzászólás
Radnai-Tunde

2008.07.23. 12:06 -


A DCP benyújtja az alábbi Törvényjavaslatot :

A munkanélküliek támogatását  a DCP másképpen oldaná meg  :

A mezőgazdaság támogatásának emelésével, a munkanélküliek száma valamelyest csökkenthető.(kiadni a munkanélkülieknek bérletbe a bevetetlen területeket, minimális bérleti dij fejében), 10 éves minimális szerződésre, amiből 5 év adómentességet garantálna az állam, ebből a keresetükből,a személyi jövedelem adójukat, a saját és családtagjaik egészségügyi járulékaikat , stb. be tudják fizetni, biztositva munkájukkal  a családjuk megélhatését, nem beszélve a saját önbecsülésük is helyre állna. Nem éreznék magukat feleslegesnek, akit az állam tart el.
Egy idő után a kis gazdaságuk fejlesztésében is előre lépést igényelnének, tehát az ország gazdasága is emelkedő tendenciát mutatna.

Javaslom továbbá:

azok a munkanélküliek, akik vállalják a  gazdálkodás lehetőségét, kapjanak segítséget :ingyenes továbbképzés formájában, a növénytermesztést és az állattenyésztést  oktató tanároktól.

Központilag koordinálni kellene, hogy ki, mit termeljen (földrajzi adottság függvényében), amire az állam szavatolja a felvásárlást. (Ha valaki mást termel mint amit előirtak, az állam nem garantálja a felvásárlást.) Igy előre kalkulálhatna az állam ( a termelést illetően)  és a dolgozó is ( a saját bérét illetően). Előre tudna kalkulálni az állam és a gazdálkodó. Igy az országban nem lenne tultermelés semmiből.
(A tultermelés a felvásárlási árak erős csökkenéséhez vezet, családok elszegényedéséhez és mukanélküliség növekedéséhez)

 

Az a munkanélküli, aki nem vállalná a felajánlott lehetőséget, kapjon pl a mostaninál
50 % -al  kevesebb segélyt !

 

Randnai Tünde
DCP elnöke

[390-371] [370-351] [350-331] [330-311] [310-291] [290-271] [270-251] [250-231] [230-211] [210-191] [190-171] [170-151] [150-131] [130-111] [110-91] [90-71] [70-51] [50-31] [30-11] [10-1]

vjazmin Előzmény | 2008.11.13. 21:53 - #190

 

Benyújtja: KDSZ

Törvényjavaslat: a légi közlekedésről

2O4O évi IX. törvény

Madénia légterében végzett repülések szabadsága, a légi közlekedésnek és az azzal összefüggő egyéb tevékenységnek, a légi közlekedés biztonságának, a nemzetközi szerződésekben foglalt kötelezettségek teljesítésének, valamint a polgári és az állami légi közlekedés együttműködésének továbbfejlesztése céljából az Országgyűlés a következő törvényt alkotja. E törvény hatálya: Madénia légterében, illetve területén végzett légi közlekedésre és az azzal összefüggő tevékenységekre; a madén légi járművel az ország határán kívül végzett légi közlekedésre; a légi közlekedésben és az azzal összefüggő tevékenységekben a részt vevő személyekkel, a légi járművekkel, a repülőterekkel és a légi közlekedéssel kapcsolatos létesítményekkel, berendezésekkel összefüggő jogviszonyokra terjed ki. A légi járművel Madénia légterén kívül, illetve külföldi légi járművel Madénia légterében, illetve területén végzett légi közlekedésre és a légi közlekedéssel összefüggő tevékenységre e törvény hatálya nem terjed ki abban az esetben, ha nemzetközi szerződés eltérően rendelkezik. Nem terjed ki a törvény hatálya a Madén Honvédség légvédelmi célú készültségi repüléseire. Az állam feladatai: a légi közlekedés fejlesztésére vonatkozó - az épített és a természetes környezet védelmével, valamint a gazdasági fejlődés igényeivel összehangolt - koncepciók jóváhagyása; a légi közlekedés hatósági feladatainak ellátása; a nemzetközi kapcsolatokban a légi közlekedéssel összefüggő érdekek és kötelezettségek érvényesítése; a légi közlekedés ágazati irányításához szükséges adatgyűjtés elrendelése; a légi közlekedés rendészeti feladatainak ellátása; a légi közlekedés védelmével összefüggő biztonsági feladatok meghatározása és a feladatok ellátásának koordinálása; a honvédelemmel összefüggő légiközlekedési feladatok ellátása; országos légiforgalmi irányító, repüléstájékoztató, riasztó, légiforgalmi tájékoztató, léginavigációs és távközlési szolgálat fenntartása; országos repülésmeteorológiai szolgálat fenntartása, a bajba jutott légi járművek megsegítésére a nemzetközi követelményeknek megfelelő kutató-, mentőszolgálat fenntartása; az állami tulajdonú kereskedelmi repülőterek és a nem állami tulajdonú repülőterek létesítésének engedélyezése és szakmai felügyelete; a légiforgalmi irányító és repüléstájékoztató szakszemélyzet képzése, képzésének koordinálása;  a légi közlekedéssel összefüggő tudományos kutatások koordinálása. A madén légtér az országhatár által körbezárt terület feletti légtérnek a légi közlekedés számára fizikailag igénybe vehető magasságig terjedő része. A Madén Köztársaságot a madén légtérben teljes és kizárólagos szuverenitás illeti meg. A madén légteret az a légi jármű veheti igénybe, amely felségjellel és lajstromjellel, illetőleg jogszabályban meghatározott egyéb azonosító jelzéssel rendelkezik, továbbá amelynek vezetője a légiközlekedési hatóság, illetve a katonai légügyi hatóság által kiadott szakszolgálati engedéllyel rendelkezik. Külföldi polgári légi jármű a madén légteret a nemzetközi szerződés alapján, ennek hiányában a légiközlekedési hatóság előzetes engedélyével veheti igénybe. Az illetékes légiközlekedési hatóság engedélyével repülhet a madén légtérben az a légi jármű, amely vezető nélküli repülésre alkalmas, továbbá a jogszabályban meghatározott repülőmodell, illetve repülőeszköz. Külföldi állami légi járműnek a madén légtérbe való berepüléséhez a légiközlekedési hatóság a Belügyminisztérium, a Honvédelmi Minisztérium és a Külügyminisztérium illetékes hatóságaival egyetértésben ad hozzájárulást. A madén légtér igénybevételének, felügyeletének, az igénybevétel korlátozásának és tiltásának szabályait a Kormány rendeletben határozza meg. A madén légtérben a nemzetbiztonság, a közrend és a közbiztonság érdekében azonosítás céljából bármely légi jármű feltartóztatható, és meghatározott esetben leszállásra szólítható fel. A feltartóztatott légi járműnek a leszállásra való felszólítást, illetőleg jelzést haladéktalanul követnie kell. A felszólításnak nem engedelmeskedő légi járművet a nemzetközi jogban elfogadott eszközökkel (pl. állami légi jármű által) kényszeríteni lehet, azonban polgári légi jármű ellen nem alkalmazható fegyver és a légi jármű fedélzetén lévő személyek és a légi jármű biztonsága más módon sem veszélyeztethető. Ha külföldi állami légi jármű engedély nélkül repül be a madén légtérbe, illetve a madén légteret jogosulatlanul használja és a leszállásra utasító felszólításnak, jelzésnek nem tesz eleget, akkor a nemzetközi jogban elfogadott eszközök (pl. állami légi jármű által leszállásra kényszerítés) alkalmazhatók.

vjazmin Előzmény | 2008.11.13. 21:49 - #189

2. Cikkely

Célkitűzés

Ezen Egyezménynek és minden kapcsolódó - a Felek Konferenciája által elfogadásra kerülő - jogi dokumentumnak a végső célja az Egyezmény vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően az üvegház-gázok légköri koncentrációinak stabilizálása olyan szinten, amely megakadályozná az éghajlati rendszerre gyakorolt veszélyes antropogén hatást. Ezt a szintet olyan időhatáron belül kell elérni, ami lehetővé teszi az ökológiai rendszerek természetes alkalmazkodását az éghajlatváltozáshoz, továbbá, ami biztosítja, hogy az élelmiszer-termelést az éghajlatváltozás ne fenyegesse, valamint, ami módot nyújt a fenntartható gazdasági fejlődés folytatódására.

3. Cikkely

Elvek

A Feleket az Egyezmény célkitűzéseinek elérésére és rendelkezéseinek végrehajtására irányuló intézkedéseikben, egyebek között, a továbbiak vezetik:

1. A Feleknek a ma élő és az eljövendő generációk javára az igazságosság alapján közös, de megkülönböztetett felelősségeiknek, valamint saját lehetőségeiknek megfelelően óvniuk kell az éghajlati rendszert. Következésképpen a fejlett országot képviselő Feleknek kell vezető szerepet játszaniuk az éghajlatváltozás és annak káros hatásainak leküzdésében.


vjazmin Előzmény | 2008.11.13. 21:48 - #188

1. Cikkely

Fogalommeghatározások

Jelen Egyezményben:

Az éghajlatváltozás káros hatásai jelentik azokat a fizikai környezetben vagy élőhelyekben bekövetkező - az éghajlatváltozásból eredő - módosulásokat, melyeknek jelentős ártalmas hatásai vannak a természetes és mesterséges ökológiai rendszerek összetételére, ellenállóképességére és termékenységére, a társadalmi-gazdasági rendszerek működésére, illetve az emberi egészségre és jólétre.

Éghajlatváltozás jelenti az éghajlat megváltozását, ami közvetlenül vagy közvetve a globális légkör összetételét módosító emberi tevékenységnek tudható be, és ami az összehasonlítható időtartamokon belül megfigyelt természetes éghajlati változékonyságon túli járulékos változásként jelentkezik.

Éghajlati rendszer jelenti a légkör, a hidroszféra, a bioszféra és az egyéb földi szférák, valamint azok kölcsönhatásainak összességét.

Emissziók jelentik az üvegház-gázok és/vagy azok elővegyületeinek a légkörbe történő kibocsátását egy bizonyos terület felett és meghatározott időtartam alatt.

Üvegház-gázok jelentik a légkör azon természetes és antropogén gáznemű alkotóelemeit, melyek elnyelik, majd újból kibocsátják az infravörös sugárzást.

Regionális gazdasági integrációs szervezet jelenti egy adott régió szuverén államaiból létrejött szervezetet, amely illetékességgel bír az ezen Egyezmény vagy ennek Jegyzőkönyvei által szabályozott ügyek vonatkozásában, és amely belső eljárási szabályainak megfelelően kellő felhatalmazást kapott, hogy az érintett dokumentumokat aláírja, megerősítse, elfogadja, jóváhagyja vagy azokhoz csatlakozzon.

Tározó az éghajlati rendszer azon összetevőjét vagy összetevőit jelenti, ahol egy üvegház-gáz vagy egy üvegház-gáz elővegyülete tározódik.

Nyelő jelenti mindazon eljárást, tevékenységet vagy mechanizmust, ami egy üvegház-gázt, aeroszolt vagy egy üvegház-gáz elővegyületét eltávolítja a légkörből.

Forrás jelenti mindazon eljárást vagy tevékenységet, mely egy üvegház-gázt, aeroszolt vagy egy üvegház-gáz elővegyületét bocsátja ki a levegőbe.

2. Cikkely

Célkitűzés

Ezen Egyezménynek és minden kapcsolódó - a Felek Konferenciája által elfogadásra kerülő - jogi dokumentumnak a végső célja az Egyezmény vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően az üvegház-gázok légköri koncentrációinak stabili


vjazmin Előzmény | 2008.11.13. 21:47 - #187

felismerve, hogy az államoknak hatékony környezetvédelmi jogszabályokat kell törvénybe iktatniuk annak érdekében, hogy a környezeti szabványok, gazdálkodási célkitűzések és prioritások tükrözzék azokat a környezeti és fejlesztési összefüggéseket, amelyekre vonatkoznak, továbbá, hogy az egyes országok által alkalmazott szabványok más országok, de különösen a fejlődő országok számára esetenként nem megfelelőek vagy nem kívánatosak, illetve szükségtelen gazdasági és szociális költségekkel járhatnak,

tudatában lévén annak az értékes elemző munkának, amit az éghajlatváltozással kapcsolatban sok ország végez, továbbá a Meteorológiai Világszervezet, az Egyesült Nemzetek Környezeti Programja, továbbá egyéb szervek, szervezetek és az Egyesült Nemzetek testületei, valamint más nemzetközi és kormányközi testületek fontos hozzájárulásaival a tudományos kutatás eredményeinek cseréjében és a kutatás koordinálásában,

felismerve, hogy az éghajlatváltozás megértéséhez és kezeléséhez szükséges lépések környezeti, társadalmi és gazdasági szempontból akkor a leghatékonyabbak, ha a vonatkozó tudományos, műszaki és gazdasági megfontolásokon alapulnak, és azokat folyamatosan újraértékelik ezen területek eredményei alapján,

felismerve, hogy az éghajlatváltozással kapcsolatos különféle intézkedések gazdaságilag saját jogukon indokolhatók és ugyancsak segíthetnek más környezeti problémák megoldásában,

felismerve ugyancsak annak igényét, hogy a fejlett országok világos prioritások alapján, rugalmas módon, haladéktalanul tegyenek intézkedéseket, melyek az átfogó válaszstratégiák első lépését képezik globális, nemzeti és - ahol ebben megállapodnak - regionális szinteken, számításba véve az üvegház-gázokat, kellően mérlegelve azok viszonylagos hozzájárulását az üvegházhatás erősödéséhez,

felismerve továbbá, hogy alacsonyan fekvő és más kis szigetországokat, valamint a mélyföldi parti, száraz, félszáraz vagy árvizeknek, szárazságnak és elsivatagosodásnak kitett területeket és a törékeny hegyvidéki ökológiai rendszerekkel rendelkező fejlődő országokat az éghajlatváltozás káros hatásai különösen érzékenyen érintheti,

felismerve, hogy az üvegház-gázok emisszióinak korlátozására tett intézkedések különös nehézségeket jelentenek azon országok - és főképpen azon fejlődő országok - számára, melyek gazdasága kiváltképpen függ a fosszilis tüzelőanyagok termelésétől, felhasználásától és kivitelétől,

megerősítve, hogy az éghajlatváltozásra való reagálást a társadalmi és gazdasági fejlődéssel összhangban kell koordinálni, tekintettel ez utóbbira kifejtett káros hatások elkerülésére, teljességgel számításba véve a fejlődő országok jogos prioritási igényeit a fenntartható gazdasági növekedés elérésére és a szegénység megszüntetésére,

felismerve, hogy minden országnak, de kiváltképpen a fejlődő országoknak hozzá kell jutniuk a fenntartható társadalmi és gazdasági fejlődésük eléréséhez elengedhetetlen erőforrásokhoz, és annak érdekében, hogy a fejlődő országok előrehaladhassanak e cél felé, energiafogyasztásuknak növekedni kell, számításba véve a nagyobb energiahatékonyság elérésének és az üvegház-gáz kibocsátások ellenőrzésének lehetőségeit általában, beleértve az új technológiák olyan feltételekkel történő alkalmazási lehetőségét, melyek ezeket gazdaságilag és társadalmilag hasznossá teszik,

attól a szándéktól vezérelve, hogy az éghajlati rendszert megvédjék a ma élő és az eljövendő generációk számára,

a következőkben egyeztek meg:


vjazmin Előzmény | 2008.11.13. 21:46 - #186

 

Benyújtja: KDSZ

Törvényjavaslat: az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezmény kihirdetéséről

2O4O évi VIII. törvény

Az Országgyűlés a Rio de Janeiróban aláírt ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményt e törvénnyel kihirdeti. Az egyezmény madén nyelvű szövege a következő:

ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezmény

Az ezen Egyezményben részes Felek
tudomásul véve, hogy a Föld éghajlatának változása és annak káros hatásai az emberiség közös gondját képezik,
aggódva amiatt, hogy az emberi tevékenységek az üvegházhatású gázok légköri koncentrációjának jelentős emelkedéséhez vezetnek, tovább fokozva ezáltal a természetes üvegházhatást, ami átlagosan a Föld felszínének és légkörének további felmelegedését fogja eredményezni és károsan befolyásolhatja a természetes ökológiai rendszereket és az emberiséget,
figyelemmel arra, hogy az üvegház-gázok történelmi és jelenlegi kibocsátásának legnagyobb része a fejlett országokból eredt, továbbá, hogy a fejlődő országokban az egy főre jutó emissziók még mindig viszonylag alacsonyak és a globális emissziók fejlődő országokból származó része tovább fog nőni azok társadalmi és fejlődési igényeik kielégítése érdekében,
tudatában lévén az üvegház-gázokat nyelő és tározó szárazföldi, valamint tengeri ökológiai rendszerek szerepének és fontosságának,
figyelemmel arra, hogy az éghajlatváltozás előrejelzéseit számos bizonytalanság terheli, különös tekintettel annak időzítésére, nagyságrendjére, regionális jellegzetességeire és időbeni alakulására,
tudomásul véve, hogy az éghajlatváltozás globális természete valamennyi ország lehető legszélesebb együttműködését teszi szükségessé és azok részvételét igényli a hatékony és megfelelő nemzetközi cselekvésben, közös, de megkülönböztetett felelősségeiknek és adott lehetőségeiknek, valamint társadalmi és gazdasági feltételeiknek megfelelően,
emlékeztetve az Egyesült Nemzetek Konferenciájának az Emberi Környezetről 1972. június 16-án, Stockholmban elfogadott Nyilatkozatának idevágó megállapításaira,
emlékeztetve arra is, hogy az Egyesült Nemzetek Chartájának és a nemzetközi jog elveinek megfelelően az államok szuverén joga a saját környezeti és fejlesztési terveik alapján felhasználni erőforrásaikat, valamint az államok felelőssége azt biztosítani, hogy a fennhatóságuk vagy ellenőrzésük alatt folytatott tevékenységek ne okozzanak más államok vagy nemzeti fennhatóságuk határain túl fekvő területek környezetében kárt,
újólag megerősítve az államok szuverenitásának elvét az éghajlatváltozáshoz kapcsolódó nemzetközi együttműködéseik vonatkozásában,

vjazmin Előzmény | 2008.11.13. 21:42 - #185

3. Cikkely

Alapelv

Az Egyesült Nemzetek Kartájával és a nemzetközi jog alapelveivel összhangban az Államok szuverén joga a saját erőforrásaik felhasználása a saját környezetpolitikájuk szerint, s felelőssége annak biztosítása, hogy törvénykezési vagy ellenőrzési területükön belüli tevékenységük ne okozzon kárt más Államok vagy a nemzeti fennhatóságon kívül eső területek környezetében.

4. Cikkely

Illetékességi kör

Tekintettel más Államok jogaira, hacsak kifejezetten nem rendelkezik másként az Egyezmény, ezen Egyezmény rendelkezései minden Szerződő Fél vonatkozásában érvényesek

a) a biológiai sokféleség komponenseinek esetében a nemzeti illetékesség határain belül, és

b) azon folyamatokra és tevékenységekre - tekintet nélkül arra, hogy hatásuk hol jelentkezik -, amelyeket fennhatóságuk vagy ellenőrzésük alatt, nemzeti fenségterületükön vagy azon kívül végeznek.

5. Cikkely

Együttműködés

Minden Szerződő Fél - amennyire csak lehetséges és megfelelő - együttműködik más Szerződő Felekkel közvetlenül, vagy ahol lehetséges, ott az illetékes nemzetközi szervezeteken keresztül, a nemzeti fennhatóság határain kívül eső területek vonatkozásában, valamint a kölcsönös érdekeket érintő más ügyekben a biológiai sokféleség megőrzése és fenntartható alkalmazása érdekében.


vjazmin Előzmény | 2008.11.13. 21:42 - #184

1. Cikkely
Célkitűzések
Ezen Egyezménynek a vonatkozó rendelkezései szerint követendő célja a biológiai sokféleség megőrzése, komponenseinek fenntartható használata, a genetikai erőforrások hasznosításából származó előnyök igazságos és méltányos elosztása, beleértve a genetikai erőforrásokhoz való megfelelő hozzáférhetőséget, a vonatkozó technológiák megfelelő átadását - az ezen erőforrásokkal és technológiákkal kapcsolatos minden jog figyelembevételével - és a megfelelő pénzeszközök biztosítását.
2. Cikkely
Fogalmak használata
Ezen Egyezmény céljaira:
Biológiai sokféleség a bármilyen eredetű élőlények közötti változatosságot jelenti, beleértve többek között a szárazföldi, tengeri és más vízi-ökológiai rendszereket, valamint az e rendszereket magukban foglaló ökológiai komplexumokat; ez magában foglalja a fajokon belüli, a fajok közötti sokféleséget és maguknak az ökológiai rendszereknek a sokféleségét.
Biológiai erőforrások tartalmazzák a genetikai erőforrásokat, szervezeteket vagy azok részeit, populációkat vagy az ökológiai rendszerek bármely más élő komponensét, amely az emberiség számára ténylegesen vagy potenciálisan felhasználható vagy értékes.
Biotechnológia bármely olyan technológiai alkalmazást jelent, amely biológiai rendszereket, élő szervezeteket vagy ezek származékait használja fel meghatározott felhasználású termékek vagy folyamatok létrehozására vagy módosítására.
Genetikai erőforrások származási ország azt az országot jelenti, amelynek birtokában vannak azok a genetikai erőforrások in-situ körülmények között.
Genetikai erőforrást szolgáló ország azt az országot jelenti, amely genetikai erőforrásokat szolgáltat in-situ forrásokból gyűjtve, beleértve mind a vad, mind a háziasított fajok populációit, vagy olyan ex-situ forrásokból véve, amelyek származhattak, vagy nem származhattak az illető országból.
Háziasított vagy termesztett fajok olyan fajokat jelölnek, amelyeknél az emberek saját hasznukra befolyásolták az evolúciós folyamatot.
Ökológiai rendszer (ökoszisztéma) jelenti a növény-, állat- és mikroorganizmus-közösségek, valamint ezek élettelen környezetének dinamikus együttesét - egy funkcionális egységben.
Ex-situ védelem a biológiai sokféleség komponenseinek természetes élőhelyen kívüli megőrzését jelenti.
Genetikai erőforrás (genetikai anyag) bármely növényi, állati, mikrobiális vagy más eredetű, az öröklődés funkcionális egységeit tartalmazó anyagot jelent.
Élőhely olyan hely vagy helytípus, ahol egy élőlény vagy populáció a természetben előfordul.
In-situ feltételek olyan feltételeket jelentenek, ahol a genetikai erőforrások ökológiai rendszereken belül és természetes élőhelyeken léteznek, illetve háziasított és termesztett fajok esetében abban a környezetben élnek, hol megkülönböztető sajátságaik kifejlődtek.
In-situ védelem ökológiai rendszerek és természetes élőhelyek megőrzését és a fajok életképes populációinak helyreállítását és fenntartását jelenti természetes környezetükben, valamint háziasított vagy termesztett fajok esetében abban a környezetben, melyben a rájuk jellemző tulajdonságaik kifejlődtek.
Védett terület meghatározott védelmi cél érdekében létesített vagy szabályozott és fenntartott, földrajzilag meghatározott területet jelent.
Regionális gazdasági integrációs szervezet egy adott régió szuverén államaiból alakult olyan szervezetet jelent, amelyre a tagállamok átruházták az ezen Egyezményben szabályozott ügyekkel kapcsolatos illetékességüket, és amely saját szabályzata szerint, megfelelő felhatalmazással rendelkezik az egyezmény aláírására, ratifikálására, elfogadására, jóváhagyására és életbeléptetésére.
Fenntartható használat a biológiai sokféleség komponenseinek olyan módon és ütemben történő használatát jelenti, mely nem vezet a biológiai sokféleség hosszú távú csökkenéséhez, ezzel fenntartva a benne lévő lehetőséget a jelen és jövő generációk igényeinek és törekvéseinek kielégítésére.
Technológia magában foglalja a biotechnológiát.

vjazmin Előzmény | 2008.11.13. 21:41 - #183

felismerve számos hagyományos életstílusú bennszülött és helyi közösség szoros és tradicionális függését a biológiai erőforrásoktól, és a biológiai sokféleség megőrzésével, illetve komponenseinek fenntartható használatával kapcsolatos tradicionális tudásból, újításokból és gyakorlatból származó haszon egyenlő megosztásának kívánatosságát,

felismerve a nők alapvető szerepét is a biológiai sokféleség megőrzésében és fenntartható használatában, és megerősítve annak szükségességét, hogy a nőknek a biológiai sokféleség megőrzésére vonatkozó politika kialakításában és kivitelezésében minden szinten teljes részvételt kell biztosítani,

hangsúlyozva az Államok, a kormányközi szervezetek és a nem-kormányzati szektor közötti nemzetközi, regionális és globális együttműködés fontosságát és elősegítésének szükségességét a biológiai sokféleség megőrzésének és komponensei fenntartható használatának céljából,

elismerve, hogy új és további pénzügyi források biztosítása, valamint a megfelelő technológiák kellő hozzáférhetősége várhatóan lényeges változást eredményezhet majd világszerte a biológiai sokféleség csökkenésének kezelésében,

elismerve továbbá, hogy külön intézkedés szükséges a fejlődő országok igényeinek kielégítésére, beleértve új és további pénzügyi források és a vonatkozó technológiák megfelelő hozzáférhetőségének biztosítását,

megjegyezve e tekintetben a legkevésbé fejlett országok és kis szigetállamok sajátos feltételeit,

elismerve, hogy a biológiai sokféleség megőrzésére jelentős beruházások szükségesek, és hogy ezen beruházásokból sokféle környezeti, gazdasági és társadalmi haszon várható,

felismerve, hogy a fejlődő országokban a gazdasági és társadalmi fejlődés, valamint a nyomor leküzdése az első és legfontosabb prioritás,

annak tudatában, hogy a biológiai sokféleség megőrzése és fenntartható használata alapvető fontosságú a világ növekvő népességének élelmezési, egészségügyi és más szükségleteinek ellátásában, és e célból lényeges mind a genetikai erőforrások, mind a technológiák hozzáférhetősége és megosztása,

megjegyezve, hogy végső soron a biológiai sokféleség megőrzése és fenntartható használata az Államok közötti baráti viszonyt fogja erősíteni, és hozzá fog járulni az emberiség békéjéhez,

igényelve a biodiverzitás és komponenseinek fenntartható használatával kapcsolatos meglevő nemzetközi intézkedések megerősítését és kiegészítését,

eltökélten a jelen és jövő nemzedékek érdekében a biológiai sokféleség megőrzésére és fenntartható használatára,

a következőkben állapodtak meg:


vjazmin Előzmény | 2008.11.13. 21:37 - #182

 

Benyújtja: KDSZ

Törvényjavaslat: a Biológiai Sokféleség Egyezmény kihirdetéséről

2O4O évi VII. törvény

Az Országgyűlés a Rio de Janeiróban, aláírt Biológiai Sokféleség Egyezményt e törvénnyel kihirdeti.  Az egyezmény madén nyelvű szövege a következő:

BIOLÓGIAI SOKFÉLESÉG EGYEZMÉNY

A Szerződő Felek
tudatában a biológiai sokféleségben rejlő értékeknek, valamint a biológiai sokféleség és komponensei ökológiai, genetikai, társadalmi, tudományos, oktatási, kulturális, rekreációs és esztétikai értékeinek,
tudatában a biológiai sokféleség jelentőségének az evolúcióban és a bioszféra életfenntartó rendszereinek megtartásában is,
megerősítve, hogy a biológiai sokféleség megőrzése az emberiség közös ügye,
megállapítva, hogy az Államok szuverén jogokkal rendelkeznek saját biológiai erőforrásaik felett,
megállapítva azt is, hogy az Államok felelősek biológiai sokféleségük megőrzéséért és biológiai erőforrásaik fenntartható módon történő használatáért,
aggódva amiatt, hogy a biológiai sokféleség jelentősen csökken bizonyos emberi tevékenységek miatt,
tudatában annak, hogy a biológiai diverzitással kapcsolatos információ és tudás általában hiányzik, és hogy sürgősen szükség van tudományos, technikai és intézményi kapacitás kifejlesztésével azon alapvető ismeretek megszervezésére, melyek alapján a megfelelő intézkedések megtervezhetők és végrehajthatók,
megjegyezve, hogy a biológiai sokféleség jelentős csökkenésének vagy elvesztésének okait létfontosságú előre látni, megelőzni és okait megszüntetni,
megjegyezve azt is, hogy ahol a biológiai sokféleség jelentős csökkenésének vagy elvesztésének veszélye fenyeget, a teljes tudományos bizonyosság hiánya nem használható érvként az e fenyegetés elkerülésére vagy mérséklésére irányuló intézkedések elhalasztására,
megjegyezve továbbá, hogy a biológiai sokféleség megőrzéséhez az alapvető követelmény az ökológiai rendszerek és természetes élőhelyek in-situ védelme és a fajok életképes populációinak fenntartása és helyreállítása természetes környezetükben,
megjegyezve továbbá, hogy a mindenekelőtt a származás szerinti országban végrehajtott ex-situ intézkedéseknek szintén fontos szerepe lehet,

vjazmin Előzmény | 2008.11.13. 21:35 - #181

 

Benyújtja: KDSZ

Törvényjavaslat: a találmányok szabadalmi oltalmáról

2O4O évi VI. törvény

A madén nemzetgazdaság műszaki fejlődésének, a korszerű technika meghonosításának, valamint a feltalálók erkölcsi és anyagi elismerésének előmozdítása érdekében, összhangban a Madén Köztársaságnak a szellemi tulajdon védelme terén fennálló nemzetközi kötelezettségeivel, az Országgyűlés a találmányok szabadalmi oltalmáról a következő törvényt alkotja: Szabadalmazható minden új, feltalálói tevékenységen alapuló, iparilag alkalmazható találmány. Új a találmány, ha nem tartozik a technika állásához. A technika állásához tartozik mindaz, ami az elsőbbség időpontja előtt írásbeli közlés, szóbeli ismertetés, gyakorlatbavétel útján vagy bármilyen más módon bárki számára hozzáférhetővé vált. Feltalálói tevékenységen alapul a találmány, ha a technika állásához képest szakember számára nem nyilvánvaló. Iparilag alkalmazható a találmány, ha az ipar vagy a mezőgazdaság valamely ágában előállítható, illetve használható. A találmányra szabadalmat kell adni, ha a találmány bejelentése megfelel az e törvényben megszabott feltételeknek. A találmány nem részesülhet szabadalmi oltalomban, ha közzététele vagy hasznosítása a közrendbe vagy a közerkölcsbe ütközne; a hasznosítás nem tekinthető a közrendbe ütközőnek pusztán azért, mert valamely jogszabállyal ellentétben áll. A szabadalom a feltalálót vagy jogutódját illeti meg. A szolgálati találmány értékesítése esetén a feltalálót találmányi díj illeti meg.

vjazmin Előzmény | 2008.11.13. 21:33 - #180

Benyújtja: KDSZ

Törvényjavaslat: az egyházak és az állam kapcsolata

2O4O évi V. törvény

Madéniában az egyház az államtól elválasztva működik. Az egyház belső törvényeinek, szabályainak érvényre juttatására állami kényszer nem alkalmazható. Az egyházakat azonos jogok illetik és azonos kötelezettségek terhelik. Az állam az egyházak irányítására, felügyeletére szervet nem hozhat létre. Az egyházi jogi személy törvénysértése esetén az ügyész pert indít az egyházi jogi személy ellen. Az egyházi jogi személy elláthat minden olyan nevelési-oktatási, kulturális, szociális, egészségügyi, sport, illetőleg gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységet, amelyet törvény nem tart fenn kizárólagosan az állam vagy állami szerv (intézmény) számára. E tevékenységi körben az egyházi jogi személy intézményt létesíthet és tarthat fenn. Az egyházi jogi személy az állam által fenntartott nevelési és oktatási intézményekben - a tanulók és a szülők igényei szerint - nem kötelező jelleggel (fakultatív tantárgyként) vallásoktatást tarthat. Az egyházi jogi személy vagyona elsősorban természetes személyek, jogi személyek, jogi személyiség nélküli szervezetek adományaiból és egyéb hozzájárulásaiból, illetőleg az egyházi szolgáltatásokért fizetett díjakból képződik. Az egyházi jogi személy - az egyház belső törvényeiben és szabályaiban meghatározott módon, külön engedély nélkül - adományokat gyűjthet. Az egyházi jogi személy - a céljai megvalósításához szükséges gazdasági feltételek megteremtésére - gazdasági-vállalkozási tevékenységet folytathat, a társadalmi szervezetekre vonatkozó szabályok szerint vállalatot alapíthat, továbbá gazdasági társaságot hozhat létre, illetőleg abban részt vehet. Nem tekinthető gazdasági-vállalkozási tevékenységnek, ha az egyházi jogi személy: kulturális, nevelési-oktatási, szociális és egészségügyi, gyermek- és ifjúságvédelmi intézményeket működtet, a hitélethez szükséges kiadványokat, kegytárgyakat állít elő és értékesít, az egyházi célra használt épületeket részlegesen hasznosítja, temetőt tart fenn. Az állam az egyházi jogi személy nevelési-oktatási, szociális és egészségügyi, sport, gyermek- és ifjúságvédelmi intézményei működéséhez - külön törvény rendelkezései szerint - normatív módon meghatározott, a hasonló állami intézményekkel azonos mértékű költségvetési támogatást nyújt, illetőleg a támogatás az ilyen ellátásokra elkülönített pénzeszközökből történik. Az egyházi jogi személynek egyéb tevékenysége segítésére állami támogatás adható, amelyet az Országgyűlés - az állami költségvetés elfogadása során - egyházanként és konkrét célonként állapít meg.

vjazmin Előzmény | 2008.11.13. 21:30 - #179

Benyújtja: KDSZ
Törvényjavaslat: a lelkiismereti és vallásszabadságról
2O4O évi IV. törvény
A madéniai egyházak, felekezetek, vallási közösségek a társadalom kiemelkedő fontosságú, értékhordozó és közösségteremtő tényezői. A hitélet körébe tartozó munkálkodásuk mellett kulturális, nevelési-oktatási, szociális-egészségügyi tevékenységükkel és a nemzeti tudat ápolásával is jelentős szerepet töltenek be az ország életében. A lelkiismereti és vallásszabadság érvényre juttatása, a mások meggyőződését tiszteletben tartó, a tolerancia elvét megvalósító magatartás elősegítése érdekében, és ennek garanciájaként az egyházak önállóságának biztosítása, az állammal fennálló kapcsolatainak szabályozása céljából - összhangban az Alkotmánnyal, továbbá a Madénia nemzetközi kötelezettségvállalásaival - az Országgyűlés a következő alkotmányerejű törvényt alkotja:
Lelkiismereti és vallásszabadság mindenkit megilltő alapvető emberi szabadságjog, amelynek zavartalan gyakorlását a Madén Köztársaság biztosítja. A lelkiismereti és vallásszabadság joga magában foglalja a vallás vagy más lelkiismereti meggyőződés szabad megválasztását vagy elfogadását, és azt a szabadságot, hogy vallását és meggyőződését mindenki vallásos cselekmények, szertartások végzése útján vagy egyéb módon - akár egyénileg, akár másokkal együttesen - nyilvánosan vagy magánkörben kinyilváníthassa vagy kinyilvánítását mellőzze, gyakorolhassa vagy taníthassa, ha az a svájci egyezményt nem sérti meg. A vallás vagy más lelkiismereti meggyőződés terjesztése a tömegtájékoztatási eszközök útján is történhet. Ebben az esetben e tevékenységre a tájékoztatásra vonatkozó törvény rendelkezéseit kell alkalmazni, amit a svájci egyezmény határozott meg. Vallása, meggyőződése és azok kinyilvánítása, illetőleg gyakorlása miatt senkit semmilyen hátrány nem érhet és semmiféle előny nem illet meg. Állami (hatósági) nyilvántartásba vallási és más meggyőződésre vonatkozó adatot felvenni nem szabad. A nyilvántartásban már szereplő ilyen adatról csak az érintett személy vagy - halála után - egyenesági rokona részére adható tájékoztatás. A lelkiismereti és vallásszabadság gyakorlásában senkit sem szabad akadályozni, a jog gyakorlása azonban nem mentesít az állampolgári kötelezettség teljesítése alól. A szülőnek, gyámnak joga van ahhoz, hogy a kiskorú gyermek erkölcsi és vallási neveléséről döntsön, és arról megfelelően gondoskodjék, ha a svájci egyezményt nem sérti meg. Az egyéni és közösségi vallásgyakorlást lehetővé kell tenni a szociális, egészségügyi, gyermek- és ifjúságvédelmi intézményben gondozott, a büntetésvégrehajtási intézetben fogvatartott számára a svájci egyezmény szerint.  A katonai létesítményben a katonai szolgálatot teljesítő a vallását - a szervezet működési rendjével összhangban - egyénileg szabadon gyakorolhatja. A katonai létesítményen kívül a katonai szolgálatot teljesítő egyéni és közösségi vallásgyakorlása nem korlátozható. Az azonos hitelveket követők, vallásuk gyakorlása céljából, önkormányzattal rendelkező vallási közösséget, vallásfelekezetet, egyházat hozhatnak létre. Egyház minden olyan vallási tevékenység végzése céljából alapítható, amely az Alkotmánnyal nem ellentétes, a svájci egyezményt nem hágja át és amely törvénybe nem ütközik.

Polanski Előzmény | 2008.11.11. 11:08 - #178

A Kommunista Párt törvényjavaslata az ombudsmannokról, Kjurt Polanski tolmácsolásában:

Madeniában jelenleg minden nagy körzetben két ombudsmann - érdekképviselő - dolgozik, alacsony fizetéssel, gyenge hatékonysággal. Ez elszomorító. Ennek folyamodványa a rengeteg panaszlevél, ami ezen közalkalmazottak irodájában megoldatlanul hever. Ezekből egy idézet:

"Tisztelt Greskó Mária!

Levelemet e témáról immárom harmadik alkalommal küldöm el önnek. A megoldás már egy éve várat magára, de jól tudom, ennek nem az ön nemtörődömsége az oka.

Fiam, alulírott K. Rantsekovic, másfél éve betegeskedik a megani kórházban, leukémiás, a kezelésekre költjük a család jövedelmének jó részét. Javulás csak az első időkben volt, azóta szinte semmi, az orvosok, de méginkább az ápolók és az alkalmazottak elutasítóak. Naponta látogatom, naponta kell sorban állnom a recepciónál - úgy, hogy senki nem áll a sorban, egyszerűen a műszakváltás, hisz csak akkor érek rá bemenni, egy-másfél órára is elhúzódik, közben a friss munkaerő csak dohányzik és beszélget az ajtó előtt.

Az egészségügy megreformálása más ügy, magasabb, amíg a régi népszavazás volt érvényben, jobb volt a helyzet. Önt csupán arra kérem, alljon ki érdekeimért, ebben a szomorú helyzetben legalább a várakozással ne kelljen ennyi időt eltöltenem, hadd lássam minden nap, rögtön munka után a fiamat, aki nagyon masszívan küzd betegsége ellen, képzelje, képregényt is rajzol fájdalmasan sok szabadidejében! És ez a sorozat a helyi lapnál is megjelenik!

Kérem, segítsen!

Köszönettel, az aggódó anyuka és K. Rantsekovic"

Ezért most azt javaslom, a parlament szavazza meg, ezentúl minden 10000 lakosnál nagyobb városban dolgozzon három érdekképviselő, demonstráló emberekkel, ha értik mira gondolok (töröljük el a maffiát, mi legyünk azok!), és erős törvényekkel, formálható legitimitással, gördülékeny hozzáálláással, nagy szervező készséggel, magasabb bérrel és veszélyességi pótlékkal. ezen túl egy speciális kiképző tanfolyamon képezzünk ombudsmannokat. E célra a Kommunista párt évi 5 millió takát tud elkülöníteni.

Ami legális, nem feltétlenül legitim! Ezt tartsuk szem előtt, kollégák, ők azok, akik szavaznak ránk, legyünk felelősséggel irántuk!


Admin Előzmény | 2008.11.10. 16:01 - #177

A közt.elnök törv.javaslata

Hajlott koromra való tekintettel lemondok, és javaslom, hogy a t. Ház válasszon új közt.elnököt.

Törv.javaslat a közt.elnök választásának szabályairól

-         A közt.elnököt az Országgyűlés választja 4 év időtartamra.

-         A közt.elnök választásához 2/3-os többség kell (min. 134 szavazat)

-         Közt.elnöknek minden madén születésű, 25. életévét betöltött, büntetlen előéletű állampolgár jelentkezhet.

-    Akit közt.elnöknek megválasztanak, le kell mondania minden más funkciójáról.

-         A közt.elnököt az Országgyűlés 2/3-os többségi szavazással bármikor leválthatja.

-         Amennyiben senki nem jelentkezik a posztra, vagy senki nem kapja meg a 134 szavazatot, akkor az előző közt.elnök által kinevezett helyettes veszi át a funkciót, mindaddig, amíg az Országgyűlés nem választ új közt.elnököt.

-         A közt.elnök jogosult az oddszok megállapítására, a választások kiírására, vitás esetekben döntési joga van.

Gacsó Tibor Közt.elnök


ballapeter Előzmény | 2008.11.08. 22:51 - #176

Tisztelt Elnök Úr!

A Progresszív Párt – Szociáldemokrácia parlamenti frakciójának alkotmánymódosító javaslata a nemzeti kisebbségi önkormányzatok létrehozására

A Progresszív Párt szerint fontos a madén területen élő, magát nem madénként meghatározó polgárok képviselete. Ezért indítványozzuk, hogy a Parlament az Alkotmányba rögzítse a nemzeti kisebbségek jogait és testületeit

A nemzeti kisebbségi önkormányzatok

Ezek az autonóm szervezetek képviselik a legfelsőbb szinten a kisebbségek jogait. Vezetőiket a nemzetiséghez tartozó, Madénia területén állandó lakcímmel rendelkező választópolgár választja meg négy évre, egy időben a helyhatósági választásokon.

A választásokon indulhatnak a madén politikai pártok, saját, önálló kisebbségi pártok, alapítványok vagy független színekben is. Azok a kisebbségek alapíthatnak politikai egyesületet, amelyek rendelkeznek saját nemzetiségükön belül legalább 2%-nyi taggal.

Minden olyan nemzetiség, amely a lakóterületén legalább 5%-os számot mutat, létrehozhat települési kisebbségi önkormányzatot. Az a nemzetiség, amely egy adott régión belül a teleülések legalább 15%-ban alakított önkormányzatot.

Országos önkormányzatot az a nemzeti kisebbség alakíthat, amely a régiók legalább 1/3-ban regionális kisebbségi önkormányzatot alakított.

A Madéniában a teljes lakosságon belül legalább 1%-kal rendelkező kisebbségek (kvóta):

  • gigantiaiak
  • lemonellaiak
  • spanyolok
  • németek
  • görögök

           

Az Országos Kisebbségek Regionális Önkrományzati Tanács (OKRÖ) a választások után egy hónappal összeül, ahol a regionális vezetők döntik el, hogy ki legyen a Parlament általuk delegált tagja mint nemzetiségi képviselő.                             

 

 


Danny-T Előzmény | 2008.11.08. 21:08 - #175

Benyújtja: Vérvölgyi Jázmin (KDSZ) és Danny T. (LP)

A filmgyártás az egész világon más rendszerben működik. Sok amerikai film 3D animációt, robottechnikát használ. A filmesek szakszervezetekbe tömörülnek, munkájuk igen jól szervezett, szerződéseikben előre meghatározott tiszteletdíjakat kötnek ki. Európában a filmművészet dominál és nem a filmipar. A fizetések sokszor nagyon alacsonyak, kisstábbal  dolgoznak, a forgatási nyersanyaggal takarékosan bánnak.

Eljött az ideje, hogy Madénia szintén filmipari hatalommá váljon. Ennek érdekében az állam megalapítja a Madén Filmakadémiát. Dabukkában valaha elkészült a Hollywoodi Stúdió mely kontinenshíressé vált.
A Madén filmakadémia célja, hogy világsikerű műveket alkothasson Madénia, kiváló színészeket képezzen ki és az Amerikai Egyesült Államok filmiparával közös koprodukciókban együtt dolgozni.

aronba Előzmény | 2008.11.08. 15:49 - #174

Benyújtja: LP

Törvény a vendégmunkások számának szabályozásáról, s a nyugdíjasok, s a fiatalok munkalehetőségéről

 

Mivel Madéniában a vendégmunkások száma nagy mértéket ért el, a madén kormány cselekvésre szánta el magát. Törvényjavaslatunk értelmében, gátat vetünk a vendégmunkások szabad beáramlásának. Azt akarjuk elérni, hogy országunkban ne lehessen egyszerre több 650 ezer vendégmunkásnál. Ez alól kivételt képezhetnek az olyan elismert külföldi szakemberek, akadémikusok tanárok, ügyvédek, mérnökök, kiknek munkája különösen hasznos Madénia számára. Az ő esetükben kivételt teszünk s velük átléphető a 650 ezres korlát.

A törvény természetesen nem vonatkozik a külhoni madénokra. Azokra akik kettős állampolgársággal rendelkeznek, s azokra is akik még nem rendelkeznek ezzel a dokumentummal, de a bizonyítani tudják madén származásukat. Hisz ők madénoknak tekintendők. A külhoni madénok országunkba való bejutását természetesen ez a törvény nem korlátozza.

S hogy a vendégmunkások beáramlásának megállítása ne okozzon munkaerőhiányt a kormány szintén cselekedni akar.  A helyzetet úgy akarjuk megoldani, hogy azon nyugdíjasok, ki nyugdíjba vonulás után hajlandóak munkahelyükön tovább dolgozni azt megtehessék, de csak abban az esetben ha erre  igény van a munkáltató részéről is, s akkor ha a nyugdíjas foglalkoztatása nem vesz el munkahelyet a fiatal munkaerőktől.

Ami a fiatalokat illeti, velük is pótolni lehet a munkaerőhiányt. E törvénnyel szabályozzuk a diákmunkát is. A diákmunka ideje is beleszámítson a munkaévekbe kötelező jelleggel. Mint tudjuk eddig a munkáltatók gyakran kibújtak azon kötelezettség alól, hogy a diákmunkát végzőket bejelentsék. Most e törvény kötelezni fogja rá őket, így a fiatalok szívesen fognak dolgozni, hisz tudják, hogy munkájuk nem vész kárba, hisz komoly hivatalos szerződéssel rendelkeznek majd s az alapján állnak munkába.


vjazmin Előzmény | 2008.11.08. 15:45 - #173

 

Benyújtja: KDSZ

Parlamenti szavazás II:

Ha elismeri Madénia Tradentet külön országnak, támogassa az Unió felvételére?

vjazmin Előzmény | 2008.11.08. 15:44 - #172

 

Benyújtja: KDSZ

Parlamenti szavazás I.:

Az ENSZ és az Interrai Unió elismerte Tradent függetlenségét. Ennek értelmében a Madén Államnak is lépnie kell. A kormány parlamenti szavazást tart a következő kérdésben:
 
Madénia Köztársasága elismerje Tradent függetlenségét, mint külön államot?

vjazmin Előzmény | 2008.11.08. 15:42 - #171

 

(folytatás)

Állami felsőoktatási intézményt az Országgyűlés létesíthet és szüntethet meg. Nem állami felsőoktatási intézmény az Országgyűlés hozzájárulásával (állami elismerésével) létesíthető.

A felsőoktatási intézmények feladata:

a felsőfokú szakemberképzés;

felkészítés a nemzeti és az egyetemes kultúra közvetítésével az értelmiségi létre;

felkészítés a tudományos ismeretek bővítésére és alkalmazására, művészeti és más alkotások, eredmények létrehozására; továbbá feladata

a tudományok, a művészetek és a kultúra fejlesztése.

Jogszabályokban meghatározott feltételek mellett a felsőoktatási intézmények természetbeni és pénzbeli juttatásokkal, továbbá ösztöndíjakkal és más eszközökkel segíthetik képzési és kutatási feladataik megoldását.

A felsőoktatási intézmények feladataikat az oktatók, a tudományos kutatók, más foglalkoztatottak és a hallgatók együttműködésével valósítják meg.

Egyetemen - főiskolai karon kívül is - folyhat főiskolai képzés.

A felsőoktatás általános nyelve a madén; képzés azonban bármely nemzeti és etnikai kisebbségi nyelven, és - részben vagy egészben - más nyelven is folyhat.

Az állami felsőoktatási intézményekben a feladatok ellátásnak, a felsőoktatás fejlesztésének alapvető anyagi feltételeit az állam biztosítja. Ezeket a feladatokat az intézmények

központi költségvetési támogatás;

az államháztartás más alrendszereibe tartozó források;

tandíj és más hallgatói térítések, igénybe vett szolgáltatások díja;

az alap- és vállalkozási tevékenység bevétele;

adomány jellegű és más bevételek felhasználásával;

állami vagyon, illetőleg szerződés alapján, továbbá adományként kapott saját vagyon használatával látják el.

 


 

Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!