Benyújtotta: Tommy R. Pannon, miniszterelnök, MIÉRT
Közalkalmazottak, honvédségi, belügyi alkalmazottak, bírák, ügyészek, igazságügyi alkalmazottak részére nyújtott lakáskölcsönök. Állami alkalmazottak lakáskölcsöneihez kapcsolódó állami kezesség vállalása.
Jogosult személyek feltételei:
a.) Határozatlan időre létesített munkaügyi jogviszony
b.) Legalább 3 éves közalkalmazotti jogviszony
c.) Felmentési vagy lemondási idejét nem tölti
d.) Nem folyik ellene fegyelmi eljárás vagy
e.) Nem áll büntetőeljárás alatt
f.) Korábban igényelt kezességvállalással biztosított hitelrészt a nyújtó hitelintézetnek kiegyenlítette, illetve az igénylővel közös háztartásban élő házas vagy élettárs - az igénylés időpontjában - állami kezességvállalással biztosított lakáscélú kölcsön törlesztésére nem kötelezett.
Az a)-d) pontban foglalt feltételek teljesülését, valamint a kezességvállalás alapjául szolgáló jogviszony fennállását a munkáltatói jogkör gyakorlója igazolja.
Az e)-f) pontokban foglalt feltételek teljesüléséről az igénylő nyilatkozik a kölcsönt nyújtó hitelintézetnek.
Kedvezményezett cél: új lakás felépítése, új és használt lakás vásárlása.
Igénybe vehető kölcsönök típusai:
Kiegészítő kamattámogatott lakáshitel
Jelzáloglevél kamattámogatott lakáshitel
A hitelcél megvalósítására igénybevett állami kamattámogatott lakáshitelek egyéb hitelkonstrukcióval nem kombinálhatók.
A hitelek futamideje
Terméktípustól függően minimum 1, 5, illetve 6 év, maximum 35 év, amelyből kamattámogatás a hitel futamidejének első 20 évében jár. A futamidő elején választható türelmi idő is, mely 3-tól 5 évig terjedhet. Türelmi idő igénylése esetén (amely magában foglalja az esetleges rendelkezésre tartási időt is) a minimális futamidő nem lehet kevesebb, mint 20 év.
Állami kezességgel biztosított lakáskölcsön akkor igényelhető, ha:
Lakásvásárlás esetén az eladó a jelzáloghitel adósának, adóstársának nem - a Ptk. 685. § b) pontja szerinti - közeli hozzátartozója és nem élettársa. Ez alól kivétel a közös tulajdon megszüntetése, ide nem értve a házasság, illetve az élettársi kapcsolat fennállása alatt a házastársak, illetve élettársak között fennálló közös tulajdon megszüntetését.
Lakás építése, vásárlása esetén az adósnak, adóstársnak, ezek házastársának, élettársának és szülői felügyelete alatt álló kiskorú gyermekeinek, valamint az együttköltöző családtagjainak írásban tett nyilatkozata alapján a 12/2001 Korm. rendelet szerinti jelzáloglevél kamattámogatott, illetőleg kiegészítő kamattámogatott, valamint a korábban hatályban volt jogszabályok alapján államilag támogatott lakásépítési, -vásárlási, -bővítési célú fennálló kölcsönük (a továbbiakban együtt: államilag támogatott kölcsön) nincs, illetve, ha a fenti pontban szereplő személyeknek államilag támogatott kölcsönük van, és együttes nyilatkozatukban vállalják, hogy azt a korábbi kölcsönt folyósító hitelintézetnek az új kölcsönszerződés aláírását követő 360 napon belül visszafizetik.
Maximális felvehető hitelösszeg
A nyújtható kölcsön összege (a banki kölcsönrész és az állami kezességgel fedezett kölcsön összege) nem haladhatja meg a Bank által a hitelcél ingatlanra megállapított hitelbiztosítéki érték 100%-át, illetve a 12/2001 Kormány rendeletben az adott termékkonstrukcióra vonatkozó maximális hitelnagyságot.
Új lakás vásárlása, építése esetén: 23.292 Taka
Használt lakás vásárlása esetén: 7.764 Taka
Adósminősítés
Az igénylőnek a kölcsönt nyújtó hitelintézet belső szabályai szerint - saját, illetve adóstársa jövedelmi helyzetét is figyelembe véve - a kölcsön teljes összegére (tehát az állami kezességgel biztosított és a kezességgel nem biztosított banki kölcsönre) vonatkozóan hitelképesnek kell lennie. Tehát az igényelt konstrukció csak jövedelem alapon nyújtható.
Állami kezességvállalás:
Az állam a mindenkori költségvetési törvényben foglaltak terhére készfizető kezességet vállal a közalkalmazott, bíró, ügyész, igazságügyi alkalmazott által a lakás építéséhez, vásárlásához hitelintézettől igényelt - a lakáscélú állami támogatásokról szóló jogszabály szerint kamattámogatott - kölcsön összegének a hitel fedezetéül szolgáló, hitelcél szerinti lakásingatlan hitelbiztosítéki értékének 60%-át meghaladó részére legfeljebb e hitelbiztosítéki érték 100%-ig.
Kezességvállalási díj, és annak megfizetése:
Amennyiben az állami alkalmazotti jogviszony megszűnik a még fennálló kezesség után a központi költségvetés javára - a hitelintézet útján - egyszeri kezességvállalási díjat kell fizetnie. A kezességvállalási díj mértéke a kezességgel biztosított kötelezettség összegének 2%-a.
Benyújtotta: Tommy R. Pannon, miniszterelnök, MIÉRT
"Interra Unió 2. megalapítása"
• Az Unió egy gazdasági-politikai és katonai szövetség
• Az IU legfelsőbb törvényhozó és határozatalkotó szerve az Parlament. Tagjait minden ország állampolgára választja 5 évre, minden ötödik év november első vasárnapján. A képviselők lehetnek függetlenek, illetve politikai értékek szerint alapíthatnak frakciót is. A Parlament elnökét a mindenkori legnagyobb frakció adja. Minden ország méretétől függően kap mandátumot. 45 képviselő Gigantiából, 35 képviselő Madéniából, 25 Lemonellából és 15 képviselő Tradentből. Székhelye Gevela (Madénia)
• Az IU vezetője az Elnök, aki vezeti az uniós végrehajtó szervezetet, az Uniós Elnökséget. A Parlament választja az Elnököt, 5 évre, de csak két ciklusra.
- Kifelé az Uniót az Uniós elnökség képviseli, amely a minden évben más-más tagország kormánya látja el.
• A különböző szakpolitikai kérdéseket a mindenkori szakminiszterek vitatják meg a tagokból. Ez a szervezet a Miniszteri Konvent. Döntést nem hozhat, csak ajánlatot hozhat. Üléseit Hardexben (Gigantia) folytatja havi rendszerességgel.
• A legfontosabb döntéshozó szerv, amelynek döntése minden egyéb hivatalra vonatkozik, a Kormányfők Tanácsa. Itt szavaznak az alapvető irányokról, tagfelvételről. Csak a 75%-os támogatás, ami elfogadható.
• Az országok egyezsége szerint Gigantia 600 millió taka értékben a többiek 350 millió takával járulnak hozzá az első évben az Únióhoz, majd országunk ezt követően minden évben 150 millióval. Az első támogatások már rögtön a második Únióban eltöltött évben esedékesek. A lehívható összeg felső határa éves szinten 780 millió taka különféle fejlesztésekre.
• Az IU központja politikai központja Natari (Madénia), elügyi és kereskedelmi központja: Hardex (Gigantia)
- Az Unióban egységes vám és adó szabályok vannak ezek érvényesek kifelé, befelé pedig vámmentes a szervezet! A kifelé érvényes vámszabályokra és a benn használatos adószabályokra a jelenlegi Madén adó és vám szabályok az érvényesek!
- Az Interrai Unió létre hoz egy közös belügyi egységet, amelynek a tagjai mindenféle korlátozás nélkül tevékenykedhet az Unió határain belül! Ez a szervezet az Uniós Belügyi bizottságnak lenne alá rendelve!
- Az Unióhoz való csatlakozást minden leendő tagállamnak kétkörben kell eldöntenie! 1. kör: A saját parlament 2/3-os döntése. 2. kör: népszavazás ahol 25%-os részvételi arány mellett minimum 50%+1 igen szavazatnak kell lennie!
- Minden további csatlakozó tagország után a uniós parlament felülvizsgálja ezt a szerződést és módosíthatja ezt!"
Benyújtotta: Tommy R. Pannon, miniszterelnök, MIÉRT
1.§: Madéniában 2056. január 1.-től a nyugdíjkorhatár 60 év!
2.§: A nyugdíjkorhatár egységes és ugyanaz a hölgyeknél és az uraknál is!
3.§: 57. betöltött életév után el lehet menni előnyugdíjba, ha meg van a ledolgozott 40 munkaév!
4.§: Az előnyugdíj a nyugdíj 75%-a!
5.§: A nyugdíj szerinti munkaévekbe számítson bele a szakmunkásképző, a technikum, felsőoktatási intézmény nappali tagozata és a honvédség (sorállomány, nemzeti gárda) keretein belül eltöltött időszak is!
Benyújtotta: Tommy R Pannon miniszterelnök (MIÉRT)
1.§: A madenicum különleges, egyedi, jellegzetes, csak Madéniára jellemző dolog, amely lehet egy madén mű, madén termék, őshonos állatok, kulturális tényezők, de a jelzőt esetenként alkalmazzák társadalmi vagy közéleti jelenségekre is.
2. §: A madenicumok csoportjai
Élelmiszerek,
Gyógyhatású madenicumok,
Madén népmesék,
Néprajzi madenicumok,
Zenei madenicumon,
Kézművesség,
Múzeumok,
Tájegységek
3.§: A madenicum névjegy alatt védettséget szerzett termékek csak Madéniában állíthatóak elő, illetve a megfelelő jogdíjak és szabályok szerint használhatóak fel máshol!
Benyújtotta: Tommy R Pannon sportminiszter (MIÉRT)
1.§: A Madén Köztársaság polgárai számára a sport mint önszerveződésre épülő autonóm civil tevékenység a madén és az egyetemes kultúra része, a nemzeti egészségfejlesztés alapvető eszköze, valamint a szabadidő eltöltésének társadalmilag is hasznos módja. A sport jelentős szerepet tölt be az ifjúság erkölcsi-fizikai nevelésében, a személyiség formálásában és hozzájárul a testi-lelki jóléthez.
2.§: Mindezeket figyelembe véve az állam aktív magatartásával elősegíti a polgárok sportoláshoz fűződő jogának gyakorlati érvényesülését, támogatja a tisztességes játék (fair play) és az esélyegyenlőség eszményének jegyében kifejtett sporttevékenységet, sportolóinknak a kiemelkedő nemzetközi sportrendezvényeken való részvételét, az olimpiai eszmét, valamint előmozdítja a mozgásgazdag életmód terjedését, a rendszeres testmozgás hagyománnyá válását. Az állam ösztönzi a sporttal kapcsolatos üzleti vállalkozásokat, elősegíti azon feltételrendszerek kialakítását, amelyek hozzájárulnak a sport piaci típusú átalakításához. Az állam további feladata a sportolással járó kockázatok csökkentése, a káros önveszélyeztető tendenciák (dopping- és drogfogyasztás) korlátozása, a sportrendezvények biztonságáról való gondoskodás, valamint a sporttevékenység összeegyeztetése a környezetvédelemmel és a területfejlesztéssel.
3.§:A SPORTOLÓ
I. Fejezet
A SPORTOLÓRA VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK
A versenyszerű sportoló köteles:
a) a tisztességes játék (fair play) elvei szerint felkészülni és versenyezni;
b) a sportág jellegének megfelelő - külön jogszabályban meghatározott - sportorvosi vizsgálatokon részt venni;
c) a sportág hazai és nemzetközi versenyszabályzatában, valamint egyéb szabályzataiban foglaltakat betartani;
d) annak a sportszervezetnek az érdekeit figyelembe venni, amellyel tagsági vagy szerződéses viszonyban áll.
4. §(1) A sportoló nem használhat, illetve nem alkalmazhat külön jogszabályban meghatározott, tiltott teljesítményfokozó szereket, készítményeket, illetve módszereket (a továbbiakban együtt: doppingtilalom).
(2) A sportoló a külön jogszabályban meghatározottak szerint köteles részt venni a doppingtilalom betartásának ellenőrzésére irányuló vizsgálaton (a továbbiakban: doppingvizsgálat), valamint az egészségügyi alkalmassági és szűrővizsgálaton (a továbbiakban: sportegészségügyi ellenőrzés).
(3) A doppingvizsgálatot és a sportegészségügyi ellenőrzést az országos sportegészségügyi hálózat végzi.
(4) Az országos sportegészségügyi hálózat működtetése állami feladat, amelynek költségeire a fedezetet a központi állami, valamint társadalombiztosítási költségvetésben kell biztosítani.
(5) A doppingtilalomra és a doppingvizsgálatra vonatkozó részletes előírásokat külön jogszabály állapítja meg.
Törvény az üzletek és vendéglátó egységek ünnepi nyitvatartásáról
Benyújtotta: Kurhéjja Zsolt igazságügy miniszter (MDP)
Az üzletek a jogszabályban rögzített ünnepnapokon zárva tartanak.
Kivételt képezhetnek azon üzletek, amelyek non-stop üzemmódban, illetve vasárnap is nyitva tartanak. Ezen üzletekben az ünnepnapokon csak a tulajdonos, illetve segítő családtag végezhet munkát.
A vendéglátó egységek ünnepnapon is nyitvatarthatnak.
Benyújtotta: Kurhéjja Zsolt igazságügy miniszter (MDP)
A gépkocsik műszaki vizsgáztatásakor nemcsak a gépjármű műszaki állapotát ellenőrizze a hatóság, hanem a környzetvédelmi állapotát is, illetve az eredetiségét is.
Ha a gépjármű bármelyik előírásnak nem felel meg, a vizsgabiztos azonnal érvénytelenítse a forgalmi engedélyt, és jelezze a hatósági nyilvántartásnak.
Érvénytelen forgalmi engedéllyel a gépjármű nem vehet részt a forgalomban. A tulajdonos köteles a gépjárműt forgalomba helyezéshez szükséges állapotba hozni vagy gondoskodni annak forgalomból való végleges kivonásáról.
Törvény a hadkiegészítő parancsnokságok átalakításáról
Benyújtotta: Tommy R Pannon honvédelmi miniszter (MIÉRT)
A Madén Köztársaság - Régiós (fővárosi) hadkiegészítő parancsnokságok jogutódjaként – 2052. január 1-jétől a katonai igazgatás területi szerveként megkezdi működését a Madén Honvédség Észak-Madéniai Hadkiegészítő Parancsnokság (székhelye:Permond ) és a Madén Honvédség Dél-Madéniai Hadkiegészítő Parancsnokság (székhelye: Gavella).
Alárendeltségükben – kötelékükben – Toborzó és Érdekvédelmi Központok valamint Toborzó és Érdekvédelmi Irodák kerültek kialakításra.
A hadkiegészítő parancsnokságok rendeltetése az illetékességi területükön az alábbi tevékenységekkel összefüggő honvédelmi feladatok ellátása:
A honvédség állományának toborzás útján történő kiegészítése;
Megelőző védelmi helyzet és rendkívüli állapot idején a honvédség hadkötelesekkel történő kiegészítése, valamint a védelmi igazgatási szervek tevékenységének segítése;
A honvédség rendvédelmi szervek részére szükséges gazdasági és anyagi szolgáltatási kötelezettség teljesítése;
A honvédség nyugállományú tagjai, a hadkötelesek (volt hadkötelesek), illetve azok hozzátartozói szociális érdekeinek védelme, valamint kegyeleti tevékenység.
3.§: A 2.§ 2052. Január 1.-től Honvédek, belügyi szervek, Kormányzati és állami tisztségviselőknek vehető igénybe! 2054. Január 1. -től a Pénztár nyílt pénztárként működjön!
Benyújtotta: Tommy R Pannon miniszterelnök (MIÉRT)
1.§: A rongálást (a graffiti kivételével) akár 1 és 10 év közötti szabadságvesztéssel lehessen büntetni!
2.§: A rongálás által okozott kárt a rongáló köteles legyen megtéríteni, ha nincs rá pénze, akkor az elzárás alatt köteles ledolgozni!
3.§: Amennyiben az elkövető kis illetve fiatalkorú, úgy a szülő tartozik kártérítési és büntető jogilag felelőséget vállalni!
4.§: A graffitit nem lehet az 1.§ szerint bűntetni, hacsak nem nemzeti, vallási, etnikai emlékhelyen, kegyeleti helyen történik!
5.§: A graffiti okozta károkra a 2. és a 3.§ érvényes!
6.§: Ha valaki történelmi, nemzeti, vallási, etnikai emlék illetve kegyeleti helyet rongál meg, azt akkor is tiltsák ki Madéniából, ha Madén állampolgár, miután az anyagai kárt rendezte és letöltötte a kiszabott bűntetését!
Benyújtotta: Tommy R Pannon miniszterelnök (MIÉRT)
A képviselő-testület határozatával jutalmat állapíthat meg a polgármesternek meghatározott időszakban végzett munkája értékelése alapján, de a jutalom évi mértéke nem haladhatja
Benyújtotta: Tommy R Pannon miniszterelnök (MIÉRT)
A taxiengedély érvényességi területe szerint illetékes települési önkormányzat rendeletben megállapíthatja a személytaxi szolgáltatásért felszámítható árat és annak alkalmazási feltételeit. A személytaxi szolgáltatás díjszabását a képviselő-testület - a helyi körülmények mérlegelésével - legmagasabb hatósági árként vagy rögzített hatósági árként határozhatja meg.
Benyújtotta: Tommy R Pannon honvédelmi miniszter (MIÉRT)
Ezentúl aki a Madén Köztársaság területén idegen fegyveres szervezetbe - szövetséges fegyveres erőn kívül - katonai szolgálatra, katonai érdekű egyéb szolgálatra toboroz, vagy ilyen szolgálatra vállalkozókat közvetít, bűntettet követ el, és egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő. E szerint büntetendő az a madén állampolgár, aki - szövetséges fegyveres erőn kívül - nemzetközi vagy nem nemzetközi fegyveres összeütközésben résztvevő idegen fegyveres szervezetbe önként belép, erre ajánlkozik, vagy ilyen fegyveres szervezetben kiképzésen vesz részt.
A Nemzeti Színház vidéki részlegeinek létrehozása! Így az adott város színházának működtetésében 15%-ot a Nemzeti Színház és 25%-ot az állam (Kultúrális Minisztérium) állja. Nemzeti színház létrehozása az alábbi városokban: Permond, Megan, Midklot, Gavela, Natari, Longrut.
Benyújtotta: Tommy R Pannon miniszterelnök (MIÉRT)
1.§: a) A szabadság kiadására vonatkozó munkavállalói igény elévülése a munkaviszony fennállása alatt nem évül el.
b) A szabadság megváltásával kapcsolatos munkavállalói igény elévülése a munkaviszony megszűnésének napján kezdődik.
c) A munkaviszony szünetelésének időtartamára a következő esetekben jár szabadság: a gyermek gondozása vagy ápolása miatt kapott fizetés nélküli szabadság első évére.
2. §: A szabadságot esedékességének évében kell kiadni. A munkáltató kivételesen fontos gazdasági érdek, illetve a működési körét közvetlenül és súlyosan érintő ok esetén a szabadságot legkésőbb a tárgyévet követő év március 31-éig, kollektív szerződés rendelkezése esetén a tárgyévet követő év június 30-áig, adja ki, ha az esedékesség éve eltelt.
3.§:
a) Az alapszabadság munkavállaló rendelkezésétől függő egynegyedét, valamint az alapszabadság legalább felét az esedékesség évében kell kiadni. Ettől eltérni csak akkor lehet, ha az baleset, elemi csapás vagy súlyos kár, továbbá az életet, egészséget, testi épséget fenyegető közvetlen és súlyos veszély megelőzése, illetőleg elhárítása érdekében szükséges.
b) E törvény alkalmazásakor a munkáltató 1.) működési körét közvetlenül és súlyosan érintő, illetve 2.) gazdálkodását meghatározó módon befolyásoló, a munkaszervezéstől független körülményt kell kivételesen fontos gazdasági érdeknek tekinteni.
4.§: Az alapszabadság egynegyedét – munkaviszony első három hónapját kivéve – a munkáltató a munkavállaló kérésének megfelelő időpontban köteles kiadni. A munkavállalónak erre vonatkozó igényét a szabadság kezdete előtt legkésőbb tizenöt nappal be kell jelentenie. Ha a munkavállalót érintő olyan körülmény merül fel, amely miatt a munkavégzési kötelezettség teljesítése számára személyi, illetőleg családi körülményeire tekintettel aránytalan vagy jelenős sérelemmel járna, a munkavállaló erről haladéktalanul értesíti a munkáltatót. Ebben az esetben a munkáltató az alapszabadság egynegyedéből összesen három munkanapot – legfeljebb három alkalommal – a munkavállaló kérésének megfelelő időpontban, a tizenöt napos bejelentési határidőre vonatkozó szabály mellőzésével köteles kiadni. A munkavállaló a munkáltató felszólítása esetén a körülmény fennállását a munkába állásakor haladéktalanul igazolni köteles.
Az ingatlanvásárlási illetékről szóló törvény módosítása
Benyújtotta: Tommy R Pannon miniszterelnök (MIÉRT)
A visszterhes vagyonátruházási illeték általános mértéke 4 százalék, ha azonban az illetékalap az 1,43 millió Takát meghaladja, az e feletti rész után az illeték mértéke 2 százalék, de ingatlanonként legfeljebb 285.714,30 Taka lenne. A lakásszerzés esetén fizetendő kedvezményes illeték lakásonként 8572 Takáig továbbra is 2 százalék, a forgalmi érték e feletti része után pedig 4 százalék illetéket kellene fizetni.