A munkanélküliek támogatását a DCP másképpen oldaná meg :
A mezőgazdaság támogatásának emelésével, a munkanélküliek száma valamelyest csökkenthető.(kiadni a munkanélkülieknek bérletbe a bevetetlen területeket, minimális bérleti dij fejében), 10 éves minimális szerződésre, amiből 5 év adómentességet garantálna az állam, ebből a keresetükből,a személyi jövedelem adójukat, a saját és családtagjaik egészségügyi járulékaikat , stb. be tudják fizetni, biztositva munkájukkal a családjuk megélhatését, nem beszélve a saját önbecsülésük is helyre állna. Nem éreznék magukat feleslegesnek, akit az állam tart el. Egy idő után a kis gazdaságuk fejlesztésében is előre lépést igényelnének, tehát az ország gazdasága is emelkedő tendenciát mutatna.
Javaslom továbbá:
azok a munkanélküliek, akik vállalják a gazdálkodás lehetőségét, kapjanak segítséget :ingyenes továbbképzés formájában, a növénytermesztést és az állattenyésztést oktató tanároktól.
Központilag koordinálni kellene, hogy ki, mit termeljen (földrajzi adottság függvényében), amire az állam szavatolja a felvásárlást. (Ha valaki mást termel mint amit előirtak, az állam nem garantálja a felvásárlást.) Igy előre kalkulálhatna az állam ( a termelést illetően) és a dolgozó is ( a saját bérét illetően). Előre tudna kalkulálni az állam és a gazdálkodó. Igy az országban nem lenne tultermelés semmiből.
(A tultermelés a felvásárlási árak erős csökkenéséhez vezet, családok elszegényedéséhez és mukanélküliség növekedéséhez)
Az a munkanélküli, aki nem vállalná a felajánlott lehetőséget, kapjon pl a mostaninál 50 % -al kevesebb segélyt !
Alex Haibu törvényjavaslata az internetes szavazásról.
Madéniábn már a családok 85%-ának van internete. Javaslom hogy kisérleti jellegel a régiós választásokat az inerneten keresztül bonyolítsuk. Minden szavazásra jogosult állampolgár kapna egy azonosítót, amivel felléphetne a szvazási odalra, és interneten kerseztül szavzhatna. Később ezt lehetne az orzságos szavazáson és a népszavazásokon is alkalmazni. Akinek nincs internet, az a polgármseteri hivatlokban hozzáférhetne a számítógéphez, internethez, és szavazhatna. Aki nem ért hozzá, mindenhol lenne olyan ember, aki segítene neki szavazni. A rendzser nem engedné hogy valaik kétszer szavzzon, vagy más helyett szavazzon. Ezzel sok millió takát lehetne megtakaritani, mert nem kéne szavazat szedő bizottság, szavazatszámláló bizottság, sok papir stb. És aza eredmény gyorsan meg lenne.
című felsőoktatásról szóló törvényjavaslatot benyújtja Hegedűs Döme PP-SZ alelnök
Kicsit hosszú lesz, de érdemes elolvasni. Az a rendszer ami a fejembe megszületett, az igazságosság jegyében született meg. Abból indultam ki ugyanis, hogy túl nagy a különbség a különböző szintű középiskolák évvégi osztályzatai között, így megeshet, sőt természetesen minden évben elő is fordul az, hogy egy elitgimnáziumban végzett diák nem tud bekerülni egy felsőoktatási intézménybe, holott példának okáért az elért hármasával még így is képzettebb, mint egy gyengébb minőségű iskola ötös tanulója. Ezt az igazságtalanságot próbálja az én rendszerem kiküszöbölni amely így nézne ki: minden diák, aki sikeres érettségi vizsgát tett jelentkezhet felsőoktatási intézménybe oda, ahova akar, olyan szakra, amilyenre akar és egyből fel is van véve. Nincsen felvételi, nincsenek felvételi pontok, ám az első év kivétel nélkül mindenkinek költségtérítéses. Ez alatt az egy év alatt a szakokon mindenhol nagy előadásokat tartanának alapozó törzsanyaggal, majd az első év végén minden szakon írnának a diákok egy nagy tesztet. Így minden szakon országos szinten kialakulna egy sorrend és amennyi állami támogatásos hely van, még mindig országos szinten, egy szakon annyi hallgató mehetne tovább állami támogatásos képzésre. A többiek is folytathatják, de tovább költségtérítésesen. Mondok egy példát, hogy jobban érthető legyen. Szóval magyar szakra országos szinten 5000-en jelentkeztek. Az állami támogatás a szakon 500 fő, akkor az 500 legjobban megírt teszt írója tanulhat tovább államin, a többi 4500 diák, ha akarják folytathatják költségtérítésesen. De ismétlem, a pédában szereplő 500 fő is országos szinten értendő.
Ezt követően a második évre kialakulna az állami támogatásosok listája és ezeknek a hallgatóknak az állam visszatérítené az első évben befizetett összeget az utolsó takáig.
Ez a rendszer mindenkinek jó lenne. Egyrészt a diákoknak, hiszen számukra igazságosabb a bejutás, és oda mehetnek, ahova akarnak. Másrészt az államnak, ugyanis az első évben befizetett összegből szabadon gazdálkodna, és nem kis összegről beszélünk. Harmadrészt a tanároknak, mivelhogy a diákok rá lennének kényszerítve arra, hogy még jobban tanuljanak, így könnyebb a közös munka velük. A kritizálás egy felől érheti a rendszert, mégpedig a szegényebb rétegek részéről, akik nem tudják előteremteni a befizetendő összeget az első évre. Mégis meg kell cáfolnom ezt a kritizálást, ugyanis a nagycsaládos hallgatók alanyi jogon kapnak most is szociális jutattást, s ez nem változna, ahogy a hátrányos helyzetű diákoknál sem. Az átlag összeg 10 hónapi részletfizetés mellett kamat nélkül természetesen a nettó minimálbér egyharmada lenne. Tehát nem egy megfizethetetlen összegről beszélünk. Ha mégsem lenne elég a szociális juttatás, akkor is dolgozhat a diák a tanulás mellett. Ez sem újszerű dolog, ma is rengetegen dolgoznak tanulmányaik mellett. Tudom nem könnyű, de csak egy évig tartana.
Összegezve a törvényjavaslatom ennyi lenne, kérem, hogy bármiféle kérdésük lenne, tegyék fel nekem, s kérem ne hamarkodjuk el a parlamenti szavazást a javaslatról. Először vitatkozzunk róla.
A Progresszív Párt – Szociáldemokrácia parlamenti frakciójának vizsgálóbizottság felállítására vonatkozó javaslata
Az utóbbi időszakban kirobbant botrányt a madén ellenzék szeretné minden szempontból kivizsgálni, ez alkotmányos joga a mindenkori ellenzéknek, főleg ilyen gyanús ügyben.
A bizottság vezetőjét az ellenzék adja. Alelnökeit egy kormánypárti és egy ellenzéki. A bizottság bárkit felkérhet, hogy részt vegyen és elmondja reflektálását a bizottság tagjainak.
A vizsgálóbizottság a mandátuma végén jelentést készít, amiről a Parlamentben napirendre kell venni, és a képviselőknek vitatkozni kell róla.
Mint Honvédelmi miniszter a következő változtatásokat és/vagy újjításokat szeretném bevezetni.
A katonák nem a mostani nevetséges 100takás fizetése legyen(azért ennyi mert ugye nem kell szállásról ételről rezsiről gondoskodniuk)hanem 120taka,hogy valamivel azért támogassa a családját.
A kiképzést és a felvételt a következő módon változtatnám:
Kizárólag 20éven felüli önkéntesek jeelentkezhetnek harci szolgálatra 18évtől pedig egy előkészítő katonaiskolába mehetnek ami bentlakásos lenne.
Kiképzés+fegyverzet:
Gyalogság:4hónapos alapkképzés(közepes nehézség) 3hónapos fegyverkiképzés(magas szintű) 2hónapos elméleti kiképzés(közepes) 3hónapos vegyes kiképzés plusz "vadonpróbák"(nagyon kemény)(kitesszük a semmmi közepén őket egy kulacs vízel minimális élelemmel és 1bicskával meg egy térképpel iránytűt meg kell találniuk és azzal el kell jutniuk a kijelölt pozicióba(van náluk egy rádió hogyha segítség kéne)durván 5napos az út.Fegyverzet(harci)1db MA14b 4póttár (gépkarabély) vagy A1M2b Grant(puska távcsővel vagy anélkül) 3póttár.Colt 41c 3póttár 4db GW40/d repeszgárnát 1dbHe29c füstgránát
elit gyalogság/komandó:6hónapos alapkiképzés( legnehezebb)4hónapos fegyverkiképzés(legkifinomultabb) 2hónapos fizikai kiképzés(legdurvább) 4hónapos elméleti kiképzés(magas szintű) 5hónapos vegyes kiképzés+"vadonpróbák)(legdurvább).1dbMA14b 4póttár(gépkarabély) vagy 1db V3g 6 póttár(géppuska) A4M2Crúz(autómata puska)8póttár Colt42B 3póttár 4db GW40/d repeszgránát 1db HE29c füstgránát.
harckocsiszemélyzet:kiképzés ugyan az mint a gyalogságnak,fegyverzet Colt41c 2póttár,+tank,önjárólöveg vagy páncélvadász
repülőgépszeméylzet:ugyan az mint az elit gyalogságnak+6000órányi repülés abból 2000óra éjszakai.fegyverzet Colt41c 1póttár+repülő vadászbombázó vagy bombázó
Mint Honvédelmi miniszter a következő változtatásokat és/vagy újjításokat szeretném bevezetni.
A katonák nem a mostani nevetséges 100takás fizetése legyen(azért ennyi mert ugye nem kell szállásról ételről rezsiről gondoskodniuk)hanem 120taka,hogy valamivel azért támogassa a családját.
A kiképzést és a felvételt a következő módon változtatnám:
Kizárólag 20éven felüli önkéntesek jeelentkezhetnek harci szolgálatra 18évtől pedig egy előkészítő katonaiskolába mehetnek ami bentlakásos lenne.
Kiképzés:
Gyalogság:4hónapos alapkképzés(közepes nehézség) 3hónapos fegyverkiképzés(magas szintű) 2hónapos elméleti kiképzés(közepes) 3hónapos vegyes kiképzés plusz "vadonpróbák"(nagyon kemény)(kitesszük a semmmi közepén őket egy kulacs vízel minimális élelemmel és 1bicskával meg egy térképpel iránytűt meg kell találniuk és azzal el kell jutniuk a kijelölt pozicióba(van náluk egy rádió hogyha segítség kéne)durván 5napos az út.
elit gyalogság/komandó:6hónapos alapkiképzés( 4hónapos fegyverkiképzés 2hónapos fizikai kiképzés 4hóónapos elméleti kiképzés 5hónapos vegyes kiképzés
Hazánkban egyre aggasztóbb a köztéri reklámok helyzete, egyre inkább csúfítják a város- és faluképet a nem oda illő, engedélynélküli, ellenőrizetlen plakátok, továbbá a szórólapozás kérdése sem ellenőrzött. Lakossági levelekből, és saját tapasztalatból tudom, hogy egy-egy nap végén akár több tucat papírlap is előkerül a zsebből, amikről azt sem tudjuk, mikor került oda, és persze, végül a szemetesben végzik be pályafutásukat...
E helyzet megoldására javaslom a következőket:
- a közterületi hirdetéseket ezen túl csak önkormányzati engedéllyel, a reklámozó valós elérhetőségének feltüntetésével lehessen kitenni.
- alakuljon egy ellenőrcsoport, mely az országot járva, szúrópróbaszerűen vizsgálja a különböző plakátokat, és ha azok nem törvényesen vannak kint, esetleg fiktív az elérhetőség, ezt jelentsék az adott település polgármesterének, akinek kötelessége legyen azt két héten belül eltüntetni. Ha ez nem valósul meg, a helyi önkormányzat hirdetésenként 5 ezer takát legyen köteles fizetni a kormánynak, melyet ezen ellenőrcsoport fenntartására, illetve karitatív célokra kelljen felhasználni.
- a szórólapokra hasonló szabályok legyenek érvényesek.
Ezen iparágra immár maffia épül, ami aggasztó. Tegyünk ellne!
A Progresszív Párt – Szociáldemokrácia parlamenti frakciója bizalmatlansági indítványt nyújt be a kormány ellen
Azért döntöttünk az indítvány mellett, mert Kacy King miniszterelnök két interpellációban adott válaszában elismerte, hogy a Liberális Párt minisztereinek fizetése a párttól, míg a párt ezt konszernektől, a miniszterelnök érdekeltségébe tartozó Madén Auto Korps állja, ami a hatályos törvényekkel (kiváltképp a pártfinanszírozással) és felveti a korrupció gyanúját is.
Javaslat egy népszavazásról:
Javaslom hogy Madenia csatlakozzon a NATO-hoz.Eddig ők jó párszor Interra segítségére jöttek és azzal hogy belépnénk a mi helyzetünk is megoldódna a védelem témában. Amennyiben a javaslat átmegy a Parlamenten egy népszavazást kezdeményezünk róla amely majd meghozza a végső döntsét.
"A helyzet tarthatatlan, kedves parlament, engem legalábbis messzemenőkig elborzaszt, ami Gigantiában folyik. A szó éles, de a kard méginkább. Azt javaslom tehát, hogy vezessük be újra a kötelező katonai szolgálatot hazánkban, de ez legyen mindössze négy hónapos, de sokkal alaposabb, mint a régi rendszer. És akik ezen keresztülmennek, azok legyenek mindig bevethetők. Ez nem támadó, szigorúan csak védekező sereg lenne. Ha máshonnan érné támadás Gigantiát, mi ne avatkozzunk be. De legyen ott az a bizonyos kard, jól képzett nyelvünk biztosítékaként!
1.Javaslat: Mid és Klot egyesülése és Mandello régióba helyezése
Javaslom hogy Mid és Klot városa egyesüljön újra ahogy régen is egybe volt. Valamint Midklot áthelyezése (mármint csak Mid rész) Mandello régióba. A város így Mandello régió legnépesebb és legnagyobb területtel rendelkező települése lesz.
2.Javaslat: a 2 új régió székhelyeinek meghatározása
Mandello régiószékhelye: két lehetőség van kérem a T.házat döntse el meik:
Midklot (csak amennyiben eggyesült)
Madentia
Luna régiószékhelye:
Tiham
Ebben a három városban nagypolgármester választás rendezése. (tehát minden párt számára nyílvános)
3.Javaslat: Nemzeti ünnep
Javaslom Május 29.-ét nemzeti ünnepnek (az "Egyesülés napjának") nyílvánítani.
1.Minden évben 100hektár erdőt ültet az állam azért,hogy felgyorsítcsa a már megszavazott erdőültetési törvényjavaslatot.
2.Az autópályák mellé fákat ültessünk de az autópája és a fák között lenne egy bambusz kerítés és mivel a bambus olyan kemény mint a fa tökéletes erre a feladatra.
3.Dabukkában ezentúl csak környezetbarát épületeket lehet építeni.VAlamint egy Dabukkai negyed építése a (főváros álná)ami ilyen környezetbarát épületekből áll 880mT lenne.
A Kérdés: Jóváhagyjuk-e Tradent számára, hogy bevezesse a Takát fizetőeszközként?
Mint pénzügyminiszter tárgyalásokat folytattam a tradenti pénzügyminiszterrel s a tárgyalások során a következő választ kaptam kérdésemre:
Tisztelt Miniszter úr!
Tradent kormánya garanciát vállal arra, hogy nem fog felelőtlen pénzügyi politikát folytatni. A pénz kibocsátását természetesen egyeztetni fogjuk a Madén Nemzeti Bankkal. Önök szabják meg, hogy mennyi új pénzt lehet kibocsátani Tradentben. Arra azonban nem tudunk vállalkozni, hogy megjósoljuk: a taka bevezetése Tradentben milyen hatással lesz az inflációra és a taka árfolyamára, mert itt olyan hatások is működnek, amelyekre nincs befolyásunk.
Ennek ismeretében kérném Önöket szavazzanak engedélyezik- e a taka bevezetését Tradentben
Törvényjavaslat a madén szociológia támogatásáról. Benyújtja, KP, Kjurt Polanski
"Tisztelt Ház!
Mint észrevették, sok felhasználahtó adat gyűlt össze mostanában szociológusainktól, főleg a bevándorlók esetében. Ezen adatgyűjtések viszont redszertelenül valósultak meg, hisz ez a szakma országunkban nem központilag rendszabályozott, csak civil szervezetek megrendelésére végeznek ilyetén felméréseket.
Ezért kérem a törvényhozást, szavazzák meg, hogy ezentúl állami felkérésre, háromévente népszámlálást, évente pedig a deviáns viselkedésekre, és a szegénységre, egyenlőtlenségre, illetve a szociológia többi fontos terültére vonatkozó felméréseket készíthessen az a szociológusgárda, akik azokat is készítették, amikből Darko úr a felföldön hirdetett szavazást.
Törvényjavaslat az oktatásról, benyújtja a Kommunista Párt, Kjurt Polanski:
"Tisztelt Ház!
A jóléti állam egyik alappillére a kultúra felvirágoztatása, ezt, sajnos, legkönnyebben bizonyos kényszer formájában érhetjük el. Pártom legutóbbi ülésén erről - is - szó volt. A következőre jutottunk:
vezessünk be egységes kötelezőolvasmány listát a középiskolában. Ennek tartalma:
- Montesquieu: A törvények szelleme
- Platón: Az állam
- Karl Marx: Gazdasági-filozófiai kéziratok 1844-ből
- Arisztotelész: Poétika
- Edgar Wind: Művészet és anarchia
- Nick Hornby: Pop, csajok, satöbbi
- Kurt Vonnegut: Bajnokok reggelije, A titán szirénjei
- Epiktétosz kézikönyvecskéje
És persze az eddigi, általános olvasmányokat (pl. Szophoklész drámái) is tartsuk meg, csak egységesítsük mindenképp a listát.
A madén Országgyűlés a mai napon a következő országoknak vízumkötelességet vezet be. A legtöbb ország a felsoroltak közül a Madén Köztársaság számára vízumkényszert kötelez. Ennek értelmében Madénia Országgyűlése szintén bevezeti a számukra a vízumkötelességet. A többi országnak a vízumkötelességet annak céljából tesszük, hogy megelőzzük a bevándorlási inváziót. Mivel korlátozva van a külföldi állampolgárok száma, megkell előzni a feketemunka megnövekedését.
A Kommunista Párt legutóbbi ülésén törvényjavaslat született az esélyegyenlőség témakörnek tovább-boncolásában:
Ezen túl engedélyezzük országunk területén a homoszexuálisok házasságát, plusz a törvény eszközeivel szűrjük ki, és toroljuk meg a saját nemükhöz vonzódó embertársaink diszkriminálását!
Kérem a köztársasági elnököt, tűzze szavazásra ezt a javaslatot.
Törvényjavaslat a személyi jövedelemadó határértékeinek megváltoztatásáról Benyújtja: Aronba pénzügyminiszter
A kormány 2022-ben egy törvénnyel bevezette a 4 kulcsos adórendszert
idézet:
„I. fejezet: A személyi jövedelemadók kulcsa(i)nak módosítása
A Kormány, választási ígéreteinek megfelelően, változtatásokat eszközöl a madéniai személyi jövedelemadó témakörében. a jelenlegi egykulcsos, egységesen 17%-os levonást tartalmazó adórendszert négykulcsossá változtatja. Ezzel a minimálbér, és az az alatti jövedelmek adómentesek lesznek.
a) Az első kulcs a 110-150 Taka közötti bruttó keresetet 15%-nyi adóval terheli.
b) A második, amely a 151 és 240 Taka közötti keresőknek kell fizetni, 23% jövedelemadót jelent.
c) A harmadik kulcs 29%-os, a 241 és az 500 Taka között keresőknek jelent tehernövekedést.
d) Míg a negyedik kulcs, az úgynevezett „horribilis SZJA-sáv”, 500Taka felett kell fizetni (34%).”
Most 19 év után úgy véljük mivel a bérek megnövekedtek (bruttó átlagbér 382 taka, minimálbér 213 taka) elérkezett az idő a kulcsok határértékeinek megváltoztatására.
A minimálbér, s az alatti jövedelmek természetesen továbbra is adómentesek maradnak
A) Az első kulcs 213- 280 Taka közötti bruttó keresetet 15%-nyi adóval terheli
B) A második kulcs 281-420 Taka közötti bruttó keresetet 23%-nyi adóval terheli
C) A harmadik kulcs 421-700 Taka közötti bruttó keresetet 29%-nyi adóval terheli
D) A negyedik kulcs a 701 Taka feletti bruttó keresetet 34%-nyi adóval terheli.
Kérem a törvényjavaslat támogatását, hisz így az ország lakosságának jelentős része a mostani 29%-os adósávból átkerülhet a 23%-os adósávba.
A madén állam elkötelezett a munkaerőhiány megoldásának kérdésében. Eddig a külföldről érkezett vendégmunkásokkal próbáltuk megoldani a munkaerőhiány kérdését, valamint a Madéniában betelepülő külhoni madénokkal. Mivel azonban további vendégmunkások alkalmazása nem célszerű és feszültségekhez vezethet, a külhoni madénok országunkba való beáramlása nem biztosíthatja teljes egészében a munkaerőhiány megoldását, a kormány törvényjavaslatot nyújt be, melynek értelmében egy személy amennyiben lehetősége, képzettsége van hozzá két munkahelyet is betölthet.
Fontos követelmény, hogy egy személynek két munkahelyen való alkalmazására a munkáltatónak is érdeke fűződjön, valamint az, is hogy az illető személy mindkét munkáját teljes lelkiismeretességgel tudja ellátni. Ezenfelül fontos az is, hogy az a személy aki két munkahelyet tölt be, ne veszélyeztesse az állás nélkül levő madénok munkalehetőségét, vagyis, csak akkor lehet őt két munkahelyen is alkalmazni, amennyiben a munkanélküliek között nincs megfelelő képzettséggel rendelkező személy az adott munka elvégzésére