Témaindító hozzászólás
|
2009.06.01. 08:57 - |
Törvényjavaslatokat parlamenti pártok képviselői nyújthatnak be.
A házelnök köteles a törvényjavaslatot a benyújtást követő nap éjfélig szavazásra bocsátani, vagy megfelelő indoklással elutasíthatja a szavazást.
Félévenként egy képviselő maximum 5 törvényjavaslatot nyújthat be. |
[328-309] [308-289] [288-269] [268-249] [248-229] [228-209] [208-189] [188-169] [168-149] [148-129] [128-109] [108-89] [88-69] [68-49] [48-29] [28-9] [8-1]
Természet védelmi alaptörvény 1.:
1.§: Minden természetes és jogi személy, valamint más szervezet kötelessége a természeti értékek és területek védelme. Ennek érdekében a tőlük elvárható mértékben kötelesek közreműködni a veszélyhelyzetek és károsodások megelőzésében, a károk enyhítésében, következményeik megszüntetésében, a károsodás előtti állapot helyreállításában.
2.§: A természeti értékek és területek csak olyan mértékben igénybe vehetők, hasznosíthatók, hogy a működésük szempontjából alapvető természeti rendszerek és azok folyamatainak működőképessége fennmaradjon, továbbá a biológiai sokféleség fennmaradjon, továbbá a biológiai sokféleség fenntartható legyen.
3.§: A természet védelméhez fűződő érdekeket a nemzetgazdasági tervezés, szabályozás, továbbá a gazdasági, terület- és településfejlesztési, illetőleg rendezési döntések, valamint a hatósági intézkedések során figyelembe kell venni.
4.§.: A Madén Köztársaság a természet védelme érdekében együttműködik más államokkal és nemzetközi szervezetekkel, illetve nemzetközi természetvédelmi szerződések részesévé válik. A Madén Köztársaság nemzetközi egyezmény hiányában is figyelembe veszi más államoknak a természet védelméhez fűződő érdekeit.
Red Tom, MIÉRT! |
P.C.A.S.F. folytatása (mert véletlenül elküldtem befejeztlenül)
Katonai együtt működés: Közös hadsereg felállítása nem lesz de kölcsönösen megvédik egymást a felek! A Katonai együtt működés neve és rövidítése: Pacific Ocean Military Alliance (POMA): Csendes-óceáni Katonai szövetség!
Kultúrális: A tagországok egymás között elfogadják bármelyik másik tagországban kiálított bizonyítványokat, végzetségeket! Egyetemeiken helyeket tartanak fenn a többi tagországból érkező diákopk számára!
Belügyi együttműködés: Pacific Ocean Cooperative Enforcement Team (POCET) - Csendes-óceáni Együttműködő Rendvédelmi Csapat. A rendőrségi szervek fokozott együttműködése, kölcsönmös kiadatással és korlátlan rendvédelmi munkával a másik ország területén (amennyiben indokolt), de ehez szükséges az adott országból is egy partner legalább!
Valamint közös katasztrófavédelmi és mentő csapat felállítása!
Red Tom, MIÉRT! |
Pacific Cooperative Association of States Free (P.C.A.S.F.) létre hozása! Azaz madénul: Csendes-Óceáni Együttműködő Szabad Államok Szövetsége
Egy olyan Csendes-Óceán régiójára épülő szövetség, amely gazdaságilag, kultúrálisan és katonailga is együtt működik.
Székhelye: Darwin, Ausztrália
Tagországok: Ausztrália, Új-Zéland, Madénia, Lemonella, Tradent (felszabadulása és stabilizálódása után), Japán, Tajvan (katonailag Kína ellenszenvének kízárása miatt nem lehet tagja), Fülöp-Szigetek
Gazdasági együttműködés: - Belső vám mentesség, közös ipari, élelmiszeripari és egyébb szabványok, követelmények, előírások használata
|
Az OKJ rendszer bevezetése szakközép iskolákban, szakmunkásképzőkben, Technikumokban illetve a felnőt szakképzésben! Moduláris és e-learning rendszer előtérbe helyezésével!
Állam által elismert (OKJ) szakképesítés
Az Országos Képzési Jegyzékben (OKJ) szereplő szakképesítés. A Jegyzék határozza meg a képzésre vonatkozó alapadatokat (a szakképesítés típusa, szintje, tanulmányi területe, szakmacsoportba sorolás, szükséges iskolai végzettség stb.), a részletes követelményeket és leírást pedig az adott szakképesítésre vonatkozó szakmai és vizsgakövetelmény-rendelet tartalmazza.
Modul
A moduláris képzési rendszert alkotó kisebb, összetartozó egységek, melyek egymásra épülnek.
Moduláris képzés
A modul rendszerű képzés során az elsajátítandó tananyag kisebb, összetartozó egységekre, modulokra van szétbontva, melyek egymásra épülnek. Előnye a tantárgyival szemben az, hogy megkönnyíti a szakmák közötti átjárhatóságot, valamint lehetőséget teremt a szakképzésből történő folyamatos ki- és belépésre mind az ifjúsági, mind a felnőttképzésben. Ez azt jelenti, hogy néhány modul elsajátításával a képzésben résztvevők rész-szakképesítést is kaphatnak, visszalépéskor ezek beszámításával és további modulok elsajátításával újabb, illetve magasabb szintű szakképesítéshez juthatnak.
Moduláris rendszer
Meghatározott, összekapcsolható egységekből (modulokból) álló képzési program, tananyag, amely lehetővé teszi a képzés kimeneti követelményének teljesítéséhez szükséges ismeretek részenkénti elsajátítását, biztosítja a szakmák közti átjárhatóságot, az eltérő tudásszintekhez, munkatapasztalatokhoz való alkalmazkodást, a képzések különböző irányú specializálását. A modulok egymáshoz illesztésével, cseréjével különböző moduláris képzési programok, tananyagok állíthatók össze.
E-learning
Az e-learning információs- és kommunikációs technológiával segített tanulás. Ötvözi a hagyományos és távoktatási módszereket, melyet az internet nyújtotta lehetőségekkel együttesen alkalmaz. Nem helyettesíti, hanem kiegészíti a hagyományos oktatási, továbbképzési formát azáltal, hogy kiküszöböli az időbeli és a földrajzi korlátokat, illetve a hallgatók akkor és ott tanulhatnak, amikor és ahol számukra kényelmes.
Red Tom, Oktatásügyi miniszter, MIÉRT |
Az óvódai nevelés országos alapprogramja:
1.§ Az Óvodai nevelés országos alapprogramja - a hazai óvodai neveléstörténet értékeire, nemzeti sajátosságaira, a pedagógiai és pszichológiai kutatások eredményeire, a madén óvodai nevelésügy nemzetközileg elismert gyakorlatára építve, az emberi jogok és alapvető szabadságjogok, valamint a gyermeket megillető jogok biztosítása érdekében a Madén Köztársaság által aláírt nemzetközi szerződésekben vállalt kötelezettségeket figyelembe véve - meghatározza a magyarországi óvodákban folyó pedagógiai munka alapelveit.
Az óvodai nevelés pedagógiai alapelveinek meghatározásánál abból kell kiindulni, hogy
a) az óvodai nevelésnek az emberi személyiség teljes kibontakoztatására, az emberi jogok és alapvető szabadságok tiszteletben tartásának megerősítésére kell irányulnia;
b) a gyermeket - mint fejlődő személyiséget - különleges védelem illeti meg;
c) a gyermek nevelése elsősorban a család joga és kötelessége, s ebben az óvodák kiegészítő szerepet játszanak.
Az Óvodai nevelés országos alapprogramja alapján érvényesülhetnek az óvodai nevelésben a különböző pedagógiai törekvések, mivel az alapprogram biztosítja az óvodapedagógusok pedagógiai nézeteinek és széles körű módszertani szabadságának érvényesülését, megkötéseket csak a gyermek érdekében tartalmaz.
Az óvodák saját nevelési programjuk alapján dolgoznak, amelyeknek összhangban kell állniuk az Óvodai nevelés országos alapprogramjában foglaltakkal. Az óvoda vagy önállóan készít programot, vagy kész programok közül választ. Az Óvodai nevelés országos alapprogramja és az azzal összhangban lévő óvodai nevelési programok egymásra épülő, szakmailag összehangolt rendszere a biztosíték arra, hogy az egyes intézmények szakmai önállósága, az óvodai nevelés sokszínűsége mellett érvényesülnek azok az általános igények, amelyeket az óvodai neveléssel szemben a társadalom a gyermek érdekeinek figyelembevételével megfogalmaz.
2.§ Az óvodai nevelési program elkészítésekor az Óvodai nevelés országos alapprogramja mellett figyelembe kell venni
a) a Nemzeti, etnikai kisebbség óvodai nevelésének irányelvét is, ha az óvoda nemzeti, etnikai kisebbségi nevelést végez;
b) a Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelvét is, ha az óvoda sajátos nevelési igényű gyermek nevelését végzi.
3.§ Az óvodai nevelés általános feladatai
Az óvodai nevelés feladata az óvodáskorú gyermek testi és lelki szükségleteinek kielégítése. Ezen belül:
- az egészséges életmód alakítása,
- az érzelmi nevelés és a szocializáció biztosítása,
- az értelmi fejlesztés, nevelés megvalósítása.
4. § Személyi feltételek
1. Az óvodában a nevelőmunkát az óvodapedagógus végzi, jelenléte a nevelés egész időtartamában fontos feltétele az óvodai nevelésnek. Az óvodapedagógus modellt, mintát jelent a gyermekek számára.
2. Az óvodapedagógus tevékenységnek és az óvoda működését segítő nem pedagógus alkalmazott munkájának hozzá kell járulnia az óvodai nevelés eredményességéhez.
3. A nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozó gyermekeket nevelő óvodában dolgozóknak feladatuk, hogy megvalósuljanak a nemzetiségi, etnikai óvodai nevelés célkitűzései.
5. § Tárgyi feltételek
Az óvoda épületét, udvarát, kertjét, berendezését oly módon kell kialakítani, hogy szolgálja a gyermekek biztonságát, kényelmét, megfeleljen testméreteiknek, biztosítsa egészségük megőrzését, lehetővé tegye mozgás- és játékigényük kielégítését, és a gyermekeket harmóniát árasztó színekkel, formákkal, anyagokkal vegye körül. Az óvoda tárgyi környezete egyidejűleg - a mindenkori előírásokkal összhangban - biztosítson megfelelő munkakörnyezetet az óvodapedagógusoknak.
Red Tom, Oktatásügyi miniszter, MIÉRT!
|
A Madén Auto és Motorsport Szövetség megalapítása.
Formula-autó, Rally, Turaautó, Gyorsaságimotor, Motorkrossz, és motorcsónak szakosztállyal! És verseny sorozatok lebonyolítása:
Formula: 8 futam: Dabukka, Tiham, Permond, Szafiria, Midklot, Natari, Makár, Gavella
Turaautó: 6 futam: Longrut, Natari, Dabukka, Madentia, Taga, Megan
Rally: 10 futam: Antigon, Borga, Tiham, Azúr-sziget, Holgan, Mandla, Nyugat Dél-Madénia, Natari, Midklot, Gordasz
Gyorsasági motor: 8 futam helyszínek még tárgyalás alatt
Motorkrossz: 7 futam: Longrut, Natari, Tiham, Mandla, Kelna, Barinol, Madentina
Motorcsónak: 6 futam: Longrut, Antigon, Dabukka, Permond, Megan, Szafiria
Red Tom, MIÉRT
|
Általános iskola 2. osztályától kötelező a nyelv oktatás valamelyik világ nyelvből (angol, német, spanyol, olasz, arab, kínai, orosz), harmadik osztálytól biztosítani kell a gyemeknek ígényszerint a kisebbségi anyanyelvének tanulását, amennyiben az adott kisebbség aránya az adott településen eléri a 1,5 %-ot, általános iskola 4. osztályától kötelező a 2 nyelv tanítása, amelyből az egyiknek kötelezően világ nyelvnek kell lennie. Közép iskolában végig kötelező a 2 db nyelv tanulása, amelynek az első 2 évben az egyiknek a latinnak kell lennie. A főiskolai diplomához szükséges legyen minimum 1 db középfokú nyelvvizsga valamely világ nyelvből, az egyetemi szakokon kettő. Az Interrai Egység Egyetemén a középfokú nyelvvizsga mellé kötlező legyen még egy interrai nyelv alapszintű nyelvvizsgája!
Red Tom, Oktatásügyi miniszter, MIÉRT |
Minden iskolának biztosítani kell a vallási alaptanulmányokat (hittan, valástörténet, vallásfilozófia, stb... valamelyikét)
a diákjaik számára, amelyik diák ezen tartágyak egyikét sem igényli annak filozófiát!
Red Tom, Oktatásügyi miniszter, MIÉRT |
Minden iskola típusban legyen kötelező, mind a lányoknak, mind a fiúknak a a testnevelés, amely alól csak az orvosi igazolás szolgáltathat felmentést!
Red Tom, Oktatásügyi miniszter, MIÉRT
|
Legyen engedélyezett a Háznál való pálinkafőzés! De szigorú bejelentés és ellenőrzés terhe mellett. Éves szinten 75 literig adómentes tevékenységként. 75 - 150 literig a 75 liter feletti liter számra literenként 0.5 Taka adóval 150 Liter felett 1 Taka/liter adóval. Ha valaki nem tartja be a pálinka megfelelő minőségi követelményeit, attól örökre visszavonnák az engedélyt! Az adót az adott régiónak kell befizetni!
Red Tom, MIÉRT |
Országos kerékpárút építése és fenntartása:
Kerékpár körút építése minimum 10 km-enként kiépített pihenővel és 20 km-ként Toalettel és büfével kiépített pihenő hellyel. (Madén-Felföldön már elfogadva és építés alatt)
Kerékpárút tervezet:
Dabukka - Gordasz - Kelna - Megan - Barinol - Taga - Permond - Holgan - Borga - Mandla - Mid - Gavela - Natari - Longrut - Antigon - Makár - Dabukka
Ilettve: Dabuka - Gavela - Mid
Megan -Borga
Barinol - Holgan -Taga
Makár - Gavela - Mandla
Költségek: 50% állam, 25 % az illetékes régió, 12,5 % Shimano cég 12,5 % IU
Red Tom, Helyettesítő Közlekedésügyi miniszter, MIÉRT! |
Környezetvédelmi csomag:
1.: Emissziós Rendelkezések:
• Euro-5-ös követelmények bevezetése benzines (minden kategória), illetve gázüzemű és diesel M1, N1 és N2 kategóriájú járművek részére.
Euro 5 emissziós normák (g/kWh) :
Nitrogénoxid 2.00
Szénmonoxid 1.50
Szénhidrogének 0.46
Részecskekibocsájtás 0.02
Az emissziós szabályozók tartósságát 160 000 km-re kell bizonyítani, valamint a gyártónak a javítási, karbantartási utasításokat, eljárásokat és egyéb ide kapcsolódó információkat szabványos formában hozzáférhetővé kell tennie méltányos térítés ellenében minden érdekelt javítónak.
Üzemanyag minőség:
|
2039.01.01-től
|
Motorbenzin
|
|
benzoltartalom
|
1,0 %
|
aromásanyag-tart.
|
35,0 %
|
S-tartalom
|
10 ppmm
|
Pb-tartalom
|
0,005 g/l
|
Dízel gázolaj
|
|
PAH-tartalom
|
11 m/m %
|
S-tart
|
10 ppmm
|
2041.-től Euro 6 norma bevezetése: Az Euro-5-höz képest a kipufogón át távozó korom csak a kétharmada lehet egy Euro-6-osnak, de a nitrogénoxid-kibocsájtást jóval nagyobb mértékben 80%-al kell csökkenteni. Ennek értelmében egy zárt koromszűrő a jövőben mindenféleképpen kötelező szerelvény lesz.
2.: Az alternatív meghajtású járművek előnybe helyezése (Biodizel, elektromos meghajtás, hibrid járművek, napenergiás járművek) (a pénzügy miniszter ajánlása alapján):
- A gyártóknak, akik ilyen kocsikat hoznak be Madéniába, a vámnál 10 százalékos kedvezményt adunk.
- Akik meg ilyen kocsit vásárolnak, s még nem volt autójuk, vagy hajlandók a régi kocsijukat ilyen autókra becserélni, azoknak az állam adna 10%-os kedvezményt az autóvásárláshoz.< |
Érettségi reform 1.:
Kötelező érettségi tárgyak:
Szakközépiskola: Madén nyelv és Irodalom, Matematika, Történelem, 2 db idegen nyelv, Szakmai gyakorlat, Szakmai elmélet, Informatika és 1 db szabadon választott tárgy amelyet legalább 2 évig tanult!
Gimnázium: Madén nyelv és Irodalom, Matematika, Történelem, valamelyik természettudományi tárgy a Matematikán kivül, 2 db idegen nyelv, Biológia vagy Földrajz, Filozófia, Latin, Informatika és 1 db szabadon választott tárgy amelyet legalább 2 évig tanult!
Red Tom, Oktatásügyi miniszter, MIÉRT! |
A belügyi szerveknél tilos a helyszíni bírság! Bírságolni csak csekken vagy bank és/vagy hitelkártyával lehet!
Red Tom, Helyettesítő Belügyminiszter, MIÉRT |
Minden minimum 20 főt foglalkoztató cégnél, vállalkozásnál létrehozható a szakszervezet. Amennyiben a munkavállalók a szakszervezet létrehozása mellett döntenek, azt a munkáltató nem akadályozhatja meg! A szakszervezeti tisztségviselő nem lehet a cégnél közép vezetőnél magasabb beosztásban! A szakszervezeti vezetők közvetlen kapcsolatban állnak a Munkaügyi minisztériummal, és közvetlenül jelzik, ha a vállalat, cég vezetősége visszaélt a munkavállalók jogaival. A szakszervezeti vezető jelentése alapján jelentős büntetések mérhetőek ki a visszaélést elkövető cégirányítókkal szemben!
Red Tom, Helyetesítő Munkaügyi Miniszter, MIÉRT |
A Munkavállalók létbiztonságát növelő csomag:
- A minimál bér 140 Taka/hó
- Diplomás minimálbér 143 Taka/hó
- Dolgozóknak jutatható béren kivüli jutattások: Legfeljebb 500 Taka összegben adhatóak a munkaadó adójából leírhatóan a következő béren kívüli juttatások: önkéntes kölcsönös nyugdíj és/vagy egészségpénztárba fizetett munkáltatói hozzájárulás, iskolai rendszerű képzés címén átvállalt, viselt költség, üdülési csekk, iskolakezdési támogatás, (bankszámlaköltség-térítés megszűnik!), internet-használat, számítógép-juttatás, ruházati költségtérítés, művelődési intézményi szolgáltatás, és a helyi utazási bérlet.
Ezeken kívül leírható még a munkáltató adójából:
Üdülési csekk: 80 Taka/év
Természetbeni meleg étkeztetés (ideértve az erre jogosító utalványt is) : 12,5 Taka/hó
Étkezési utalvány: 6,25 Taka/hó
Iskolakezdési támogatás: 25 Taka
*Csekély értékű ajándék legfeljebb évi
3 alkalommal alkalmanként 8,2 Taka
Munkáltató lakáscélú felhasználásra
nyújtott támogatása 1250 Taka
Önkéntes kölcsönös nyugdíjpénztárba fizetett
munkáltatói hozzájárulás 41 Taka/hó
és/vagy
önkéntes egészségpénztárba fizetett munkáltatói
hozzájárulás 16,4 Taka /hó
Red Tom, Helyetesítő Munkaügyi Miniszter, MIÉRT |
Új, igazságosabb adórendszer:
140-199 Taka havi bruttó fizetés mellett 18%-os lenne az adókulcs ebből ha valaki a havi bruttója alapján 140 és 152 közé tartozik akkor igényelheti, hogy egy összegben év végén adózzon.
200- 239 Taka havi bruttónál 36%-os lenne az adókulcs
240 fölötti havi bruttónál pedig a 36%os adólevonás után a maradt nettó összegből újabb 10%ot adózik az állampolgár.
Az adó kiszámítása: 12havi bruttó fizetésből kerül kiszámításra mely összeget 12 felé elosztva arányosan fizet az állampolgár havonta, kivéve ha a 140- 152 taka per hó sávba tartozik.
|
Németországgal való szövetségi ajánlatának elfogadása.
A sajtóközleményemben leirtak alapján.
Andor
MIÉRT
Társelnök |
2036. 01.01.-től a gyárakban, irodákban, üzletekben, hivatalokban és minden munkahelyen legyen kötlező használni a következő piktogarmmokat:
Red Tom, Munkaügyi miniszter, MIÉRT
|
2036. 01. 01. dátummal Madénia csatlakozzon az SI mérték egység használóihoz!
"A Mértékegységek Nemzetközi Rendszere, röviden SI (Systčme International d’Unités) modern, nemzetközileg elfogadott mértékegységrendszer, mely néhány kiválasztott mértékegységen, illetve a 10 hatványain alapul. A jelenleg használt SI mértékegységrendszert a 11. Általános Súly- és Mértékügyi Konferencia (General Conference on Weights and Measures) fogadta el 1960-ban. Decimális mértékrendszer."
2036. 05. 01.-e után csak az alábbi mérték egységek szerint mérő műszerek engedélyezettek Madéniában:
Illetve engedélyezet, még a hőmérsékletnél a Celsius Fok használata is.
SI prefixumokat lehet hozzátenni a mértékegységekhez, hogy az eredeti egység valahányszorosaihoz jussunk. Mindegyik prefixum a 10 pozitív vagy negatív hatványa.
Red Tom, Munkaügyi miniszter, MIÉRT |
|