Javaslom hogy állítsunk korlátot az eladósodásnak. A z a dósság mértéke nem lehet több mint a GDP 200%-a. Most 175%-nál tartunk, így is nagyon sok, de bízom benne hogy a 200 akormánypártoknak is elfogadható jevaslat.
Egy totális és Nagykeretű Út burkolat javítási program.A települések jelentkezhetnének, hogy hol vészes az út állapota és ott kijavítanánk. Államilag állva a kölségeket.Nem igazán tudom megmondni mennyi pénzbe kerülne, de az erre hivatottt szervek majd pontosan meghatározzák.
2.A Munkás Védelmi Felügyelet létre hozása.
Ez a szerv a gyárakban működne és vigyázna a Munkásokra vonatkozó törvények betartatása felett. Ez a szervezet Bármikor kiszabhat a gyártulajdonosokra Bírságot 10000-100000 taka(attól függően milyen súlyos a szabály sértés) között ha a gyáros megszegi a munkások védelmét szorgalmazó törvények valamelyikéta. Viszont ha kell akkor a Munkásokat is megbüntethetik 50-150 taka értékben ha például:Részegen mennek dolgozni, nem dolgoznak semmit csak lézengenek,vagy tiltott dolgokat árulnak a munkahelyen(Drog).
Az ismételt terror támadások és Madéniában nem kívánatos személyek bejutását megakadályazandó a határőrség útlevélvizsgáló számítógépeit összeketetésbe hozni a titkosszolgálat számítógépeivel és adat bázisaival. Illetve a Belügyiszervekkel közösen létre hoznánk egy gyors reagáló osztagot a rendőrség terror elhárító osztagából, a honvédség mesterlővészeiből és az elhárítás szakembereiből, ez lenne a Madén Biztonsági Védelmi Szolgálat ( a madén S.W.A.T.)
Minden kereskedelmi tévéadó óránként legfeljebb 5 perc reklámot sugározhat. Egy órásnál hosszabb filmet csak max egyszer lehet félbeszakítani reklámmal. Tilos a dohányáru, a szszes ital és a drog reklámozása. A törvény megszegőit a következő képpen büntessük: ekső esetben 12 óra fekete képernyő vagyis nem adhat műsort. Másodfik esteben 24 óra, harmadik esetben a műsorsugárzás teljes felfüggesztése határozatlan ideig.
2) (amerikai példa szerint) Madén Nemzeti Gárda (MNG) létrehozása! Tartalékhoz hasonlóan az MNG-re azért van szükség, hogy a Szárazföldi Haderő kevesebb hivatásos katonával több feladat megoldására legyen képes. Az MNG lehetővé teszi egy nagy képességű katonai erő gazdaságilag előnyös kialakítását és fenntartását, amely képes gyorsan mozgósítani a „reguláris” erőket anélkül, hogy őket teljes munkaidő alapján kellene fenntartani. Az MNG alakulatok régióként vannak elosztva és csoportosítva!A Nemzeti Gárda alakulatai irányításának és vezetésének egyedülálló politikai dimenziója van. Békeidőszakban a Nemzeti Gárda a régió elnököknek és Dabukka Főváros főpolgármesterének jelent. A Nemzeti Gárda alakulatainak napi adminisztratív irányítását, vezetését a politikai döntéssel kinevezett állami főhadsegédek (Adjutant-Generals) látják el, akik professzionális katonák.
A Nemzeti Gárda alakulatait helyileg szervezik és töltik fel, ezért az integrált alkalmazás érdekében igen fontos, hogy a legfontosabb irányelveket központilag határozzák meg. Mindezek biztosítják, hogy a Nemzeti Gárda alakulatai képesek támogatni a szárazföldi és légierő háborús tevékenységét. A Nemzeti Gárda irányítási, vezetési struktúráját az utóbbisor szemlélteti: Madénia Köztársaság Honvédelmi minisztere, (főparancsnok) ŕ Régiós elnökökŕ Alakulat parancsnokok. Az MNG-katonák kiképzettségének követelményei azonosak az aktív szolgálatot teljesítő katonákkal és alakulatokkal. Vonatkozik ez mind a fegyverzetükre, mind a felszerelésükre, biztosítva ezáltal ezen alakulatok integrálását a Szárazföldi Erők struktúrájába, valamint a hatékony együttműködést.
Mivel az MNG-katonák úgynevezett polgári katonák, akik saját közösségükön belül teljesítenek szolgálatot, és polgári foglalkozásuk van, ezért a kiképzést ennek figyelembevételével kell megszervezni. Az MNG tagjainak 3 havonta egy hétvégén kell részt venniük katonai szakmai kiképzésen. A hétvégi kiképzési időszak egy szombatot és egy vasárnapot jelent, azonban előfordul, hogy a katonáknak már péntek este jelentkezniük kell, ha a kiképzési feladatok bonyolultsága ezt indokolja. Az állományt elsősorban a korábban katonai szolgálatot teljesítő katonákból, illetve közvetlenül a polgári közösségekből toborozzák. Azoknak, akik korábban nem teljesítettek katonai szolgálatot, egy úgynevezett alapfokú kiképzésen kell részt venniük, amelyet utána haladó egyéni kiképzés követ.
A Nemzeti Gárda tagjai az egyéni kiképzés után kötelékkiképzésen vesznek részt. A rendelkezésre álló kiképzési idő hatékony kihasználása érdekében fontos szerep jut a korszerű kiképzési technológiáknak, különösen az ún. high-tech szimulációs kiképzésnek.
A régiók elnökei felelősséget viselnek a helyi MNG alakulatok megfelelő kiképzéséért és felszereléséért, a reguláris erőkkel való együttműködési képességek biztosításáért. Ebben a kérdésben szorosan koordinálnak a honvédelmi miniszterrel. A korszerű technikával való ellátás érdekében a beszerzésekre vonatkozó nemzeti tervek mindig tartalmazzák a tartalék erőkét is. Bár az egyes MNG-alakulatok szétszórtan helyezkednek el Madénia területén és a tartományokban, azonban az alakulatok úgy vannak kialakítva, hogy azok jelentős harci, harci támogató és harci kiszolgáló támogató képességeket tudjanak biztosítani a teljes Szárazföldi Erő számára. A fő célkitűzés egy teljesen interoperábilis erő biztosítása.
Felépítése és működése a reformizálás és professzionalizálás után!
(A Madén Alkotmány alapjai)
1.§: A Honvédség feladatai:
a) a Madén Köztársaság függetlenségének, területének, légterének, lakosságának és anyagi javainak külső támadással szembeni fegyveres védelme,
b) a szövetségi és nemzetközi szerződésből eredő egyéb katonai kötelezettségek - különösen a kollektív védelmi, békefenntartó és humanitárius feladatok - teljesítése,
c) közreműködés az arra kijelölt és felkészített erőkkel a nemzetközi terrorizmus elleni harc katonai feladatainak ellátásában,
d) a honvédelem szempontjából fokozott védelmet igénylő létesítmények őrzése és védelme,
e) a befogadó nemzeti támogatás katonai feladatainak ellátása,
f) közreműködés a fegyveresen vagy felfegyverkezve elkövetett erőszakos cselekmények elhárításában,
g) talált robbanótestek tűzszerészeti mentesítése, illetőleg egyéb tűzszerészeti feladatok térítés ellenében való végrehajtása,
h) hozzájárulás a katasztrófavédelmi feladatok megoldásához,
i) állami szervek részére térítés ellenében katonai szakértelmet és speciális eszközöket igénylő feladatok ellátása,
j) részvétel az állami protokolláris feladatok teljesítésében.
2.§: Állomány felépítése:
a) Hivatásos állomány: 55.500 fő (teljes személyi állomány a Honvédelmi Minisztérium és annak háttérintézményeivel együtt). Erre a létszámra 2044. december 31.-ére kell le redukálni a hivatásos állományt!
b) Sorállomány: (svájci útmutatás szerint) 18-26 életévig. Először 20 hét kiképzés. Ez mindenkinek kötelező az említett életkor tartományban, aki nem nappali tanulmányokat teljesít. Ezek után a tisztesek, tiszthelyettesek 3 hetet kell eltölteni nyaranta egy „frissítő kiképzésen”.
c) Tartalékos állomány: 1) (svájci útmutatás szerint) Minden madén férfi 22 és 30 éves kor között kötelezően tartalékos! Otthonukban tartják egyenruhájukat, teljes felszerelésüket, fegyverüket. Lőszereiket viszont a lakóhelyük vezetősége őrzi biztonságosan elzárva, államilag lepecsételt fémdobozokban.
Antigon körzetében egy Tengeralattjáró és Hadihajó gyár létesítése Madén-Német-Japán együttműködésben, 34-33-33%-ban. Ebben a gyárban teljesen NATO kompatibilis hadi hajók készülnének, amelyekőbl a Madén flottát is tervezzük korszerűsíteni, illetve az itt gyrátott hajók árának a 60%-a a Madén államot illeti.
1.§: A belügyi szervek: rendőrség, határőrség, büntetésvégrehajtás állományába tartozó személyek törvény erejű elitélése a hadbíróságokon történjen a katonai törvények szerint!
2.§: A Hírszerzés által letartoztatott személyekre az 1.§ legyen érvényes!
3.§: Kéretik valós életfogytiglant kiosztható büntetésnek az előre megfontolt szándékkal elkövetett brutális gyilkosságok elkövetői ellen, gyermekek ellen elkövetett súlyos bűntettek (gyilkosság, gyermek munka, pedofilia) elkövetőire, de semmi esetre se lehessen 30 évnél kevesebb büntetést kapni!
4.§: A beszámíthatatlan állapotban (alkohol, drog hatása alatt) elkövetett súlyos, halálesettel járó közlekedési balesettet okozó személy büntetési tétele min.: 25 év legyen!
5.§: Az elitélteket lehessen dolgoztatni, de munkájuk utáni kiutalt járandóság 90%-a kártérítésre kell, hogy menjen!
6.§: A gazdasági büncselekmények elkövetőit kötelező dolgoztatni, amig az okozott kárt meg nem térítik!
7.§: Az emberi és az állati erővel hajtótt járművekre, sőt a gyalogosokra is ugyan azok a büntetési tételek vonatkozzanak, mintha gépjárművel okozta volna a balesetett, vagy a kihágást!
Az egészség, a környezet és a természet védelmet együttesen szemelőtt tartva 2040. április 1.-jétől legyen tilos a következő anyagokat tartalmazó berendezés, eszköz és bárminemű termék előállítása, Madéniába való behozatala és Forgalomba hozatala:
- Azbeszt:
Kémiai képlete: Mg3Si2O5(OH)4.
Megjelenése: jellegzetesen szálas kötegeket alkot, megnyúlt alakban kristályosodik.
Színe: fehér, zöldessárga, vöröses sárga.
Az azbesztiozis megbetegedésen túl a tüdőrák nagyon gyorsan kifejlődő formáját okozza. A bányászat során az ivóvíz bázisokba bekerülő bányavízből is kialakul szennyező hatása. Egészségkárosító hatása miatt a legtöbb iparilag fejlett államban az azbeszt felhasználását betiltották. Fékbetétek adalékanyagául ennek ellenére több helyen még használatban van.
- Ólom: Kémiai vegyjele: Pb
A természetben főleg oxidjai és más vegyületei fordulnak elő. Az emberi szervezetbe bejutva kiszorít egyéb, létfontosságú fémeket (vasat, cinket, kalciumot), sejtméregként viselkedik, nagyobb adagban ólommérgezést okoz. Az ókortól a késő középkorig az ólom-acetátot édesítőszerként és kozmetikumok alkotórészeként használták, ezzel súlyos köszvényt és egyéb megbetegedéseket okozva.
Az ólomból készült vízvezetékek, étkező eszközök voltak a szervezetbe való bejutás másik útjai. A vörös ólom-oxidot mázas kerámiák előállításához használják. Például, az erdélyiKorond fazekasközpontban emiatt főleg az 50-es évektől a 90-es évekig (az ólommentes máz megjelenéséig) nagyon sok ólommérgezés történt. Az ólmozott benzin és füstje szintén komoly veszélyforrás volt, de ma már nem használják ezt az üzemanyagot.
- Higany: Kémiai vegyjele: Hg
A higanyvegyületek mérgező hatása régóta ismert. A higanysók használata a nemezkalapok gyártása során, valamint a rosszul szellőztetett helyiségekben az ezt követő szárítási folyamatban keletkező por az alkalmazottak között súlyos idegrendszeri elváltozásokat okozott. Maga a fém is toxikus és fejfájást, remegést, húgyhólyaggyulladást és emlékezetvesztést okozhat. A higany szerves vegyületei is mérgezőek, és veszélyesebbek az elemnél vagy annak szervetlen vegyületeinél, mivel könnyebben felszívódnak. A környezetbe került higanyvegyületek a mikroorganizmusok hatására metileződnek, ami a táplálékláncba kerülve az ember számára is veszélyt jelent: 1952-ben a japán Minamatában 52 ember halt meg, mert a fő táplálékukként szolgáló halak szokatlanul nagy koncentrációban tartalmaztak szerves higanyvegyületeket.
- Halogénezett szénhidrogének (CFC) mérgező és ózon lyukért felelős vegyületek!
Valamint 2041.01.01.-től véglegesen ki kell vónni őket a használatból és veszélyes hulladékként azonnal megsemmisíteni!
1§: A biztonságos műszaki állapot megőrzése érdekében időszakos biztonsági felülvizsgálat
alá kell vonni a veszélyes technológiát és a veszélyes munkaeszközt, továbbá azt a munkaeszközt, amelynek felülvizsgálatát jogszabály, szabvány, vagy a rendeltetésszerű és biztonságos üzemeltetésre, használatra vonatkozó dokumentáció előírja. Az időszakos biztonsági felülvizsgálatot - kivéve a veszélyes technológia esetét - szakirányú képzettséggel és munkavédelmi szakképzettséggel rendelkező személy (munkabiztonsági szaktevékenység) vagy külön jogszabályban erre feljogosított személy, illetve erre akkreditált intézmény végezheti. A veszélyes
technológia vizsgálatát szakirányú munkabiztonsági szakértői engedéllyel rendelkező személy
végezheti.
2§:A munkahelyet, az egyéni védőeszközt, a munkaeszközt, a technológiát az üzemeltető
munkáltatónak soron kívül ellenőriznie kell, ha az a rendeltetésszerű alkalmazás során közvetlenül
veszélyeztette a munkavállaló egészségét és biztonságát, vagy ezzel összefüggésben munkabaleset
következett be. Az ellenőrzés elvégzéséig annak üzemeltetését, illetve használatát meg kell tiltani. Az
ellenőrzés elvégzése - a veszélyeztetés jellegétől függően - munkabiztonsági, illetve munkaegészségügyi szaktevékenységnek minősül.
3§: A szociális és családügyi miniszter az egészségügyi miniszterrel egyetértésben meghatározza a
munkaeszközökre, továbbá az egészségügyi miniszterrel együttesen a munkahelyekre vonatkozó
munkavédelmi követelmények minimális szintjét, ideértve az ideiglenes vagy változó helyszínű
építkezésekre vonatkozó munkavédelmi szabályokat is.
4§: Minden munkavállaló részére biztosítani kell
a) megfelelő mennyiségű, az egészségügyi előírásoknak megfelelő minőségű ivóvizet;
b) a munkahely és a munka jellegének megfelelően az öltözködési, tisztálkodási, egészségügyi,
étkezési, pihenési és melegedési lehetőséget.
5§: A munkahely és a munka jellegének megfelelően gondoskodni kell a rendről, tisztaságról, a
keletkező szennyező anyagok, szennyvíz, hulladék kezeléséről oly módon, hogy veszélyt vagy egészségi ártalmat ne okozzanak és a környezetet ne károsítsák.
6§: A munkahelyen a dolgozók létszámának és a veszély jellegének megfelelő jelző- és
1§: Munkahely, létesítmény, technológia tervezése, kivitelezése, használatba vétele és
üzemeltetése, továbbá munkaeszköz, anyag, energia, egyéni védőeszköz előállítása, gyártása, tárolása,mozgatása, szállítása, felhasználása, forgalmazása, importálása, üzemeltetése a munkavédelemre vonatkozó szabályokban meghatározott, ezek hiányában a tudományos, technikai színvonal mellett elvárható követelmények megtartásával történhet.
2§: Az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés követelményeinek teljesítése
helyett a munkáltató pénzbeli vagy egyéb megváltást a munkavállalónak nem adhat.
3§: Munkaeszközt üzembe helyezni, valamint használatba venni csak abban az esetben szabad, ha az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés követelményeit kielégíti, és rendelkezik az adott munkaeszközre mint termékre, külön jogszabályban meghatározott megfelelőségi nyilatkozattal, illetve megfelelőségi tanúsítvánnyal.
4§: Egyéni védőeszközt forgalomba hozni, használatba venni akkor szabad, ha az rendelkezik
megfelelőségi nyilatkozattal, illetve típusbizonyítvánnyal. Az egyéni védőeszközök megfelelőségének
tanúsítását a foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter rendeletében foglaltak szerint kell elvégezni.
5§: A foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter az egészségügyi, szociális és családügyi
miniszterrel egyetértésben meghatározza az egyéni védőeszköz megfelelőségi nyilatkozata,
típusbizonyítványa kiadásának, valamint az egyéni védőeszközök minőségét biztosító rendszer, továbbá a gyártás minőségbiztosítási rendszere ellenőrzésének részletes szabályait.
6§: Amennyiben külön jogszabály egyes munkaeszközök üzembe helyezését hatósági engedélyhez
köti, ez a hatósági engedély egyenértékű a 3§ szerinti megfelelőségi tanúsítvánnyal.