A minisztérium természetesen támogatja. Amit Ön bemutatott, csodálatos dolog. Ebben partnerére talált személyemben. Fiataljainkban a jövő, ezt gyakran hallhatta tőlem. Mindenben támogatást nyújtunk fiataljainknak.
Ön mint annyiszor most is csak részeredményeket emel ki.
Azt elfelejti említeni, hogy az infláció még így is csak évi 1,1%-on van, ami messze legjobb nem csak a térségben hanem, a világ nagy részét tekintve is.
Azt szintén kifelejtette az interpellációból, hogy az elmúlt másfél évben a Madén gazadaság a mostani pici megtorpanással együtt is 2,6%-os növekedést produkált. S mindezt úgy értük el, hogy a munkanélküliség alacsony szinten van.
Folyamatában kell figyelni az eredményeket képviselő úr.
A törvény sokkal szigorúbban fogja szabályozni a széndioxid kibocsátást mint az eddigi törvények, sokkal nagyobb pénzbüntetésekre számíthatnak a gyárak de nem csak a gyárak, hanem a magánszemélyek is.
Mindezt igyekezzük összhangba hozni más országok törvényeivel, ahol már ezek a szigorúbb törvények bizonyos eredményt hoztak.
Mit szól ahhoz az adathoz, hogy Permondban, az északi régió legnagyobb városában mindössze két darab helyi autóbusz van kiképezve kerekesszékesek számára? További kérdésem, hogy ez a többi nagyvárosban hogy van előírva? NMilyen törvényi rendelkezés foglalkozik ezzel a kérdéssel, ha van ilyen?
Széll Endre interpellációt nyújt be Arnim Környezetvédelmi és agrár Miniszterhez: Az egézségtelen szén-dioxid ellen készülő törvény részleteiről mit lehet tudni? címmel:
T. Miniszter Úr!
A kormány tagjai válaszukban hivatkoztak egy készülö környezetvédelmi törvényjavaslatról, amiben a szén-dioxid szennyezés szabályozásáról szólna. Érdeklődnék, hogy a kormány hogyan gondolja szabályozni az egészségtelen szén-dioxid kibocsátását?
Én még annyit hozzáfűznék a szén-dioxitos témához,hogy azért van/volt a nagy erdőtelepítési program és azért van minden autópálya mellet fa vagy nagyobb bokor mert a szén-dioxitot elnyelik és oxigént állítanak elő belőle a fotoszintézis segítségével de ezt gondolom mindenki tudja.Valamint azért van Madéniában hidrogén üzemű jármű (ami az ország autó állományának a 80% a busz 100% és a vonat 40%-a)amit kedvezményesen meg lehetett venni sőt Madéniában szinte csak olya lehet venni mert zéró károsanyag kibocsájtásúak.Csak ennyit akartam hozzávfűzni.
A szén-dioxid bizonyítottan káros hatással van az egészségre, ennek csökkentése az egész világon fontos cél.
Egy pohár tea, egy bélszín, egy vasúton megtett kilométer: bármilyen emberi fogyasztást vagy tevékenységet egy új mértékegységgel, a vele járó szén-dioxid-kibocsátás grammjával lehet értékelni, számba véve, hogy az adott tevékenység elvégzése mennyivel növeli az éghajlat felmelegedését okozó gázok mennyiségét a légkörben.
A légkörben levő szén-dioxid és egyéb szennyező anyagok csökknetése elsősorban környezetvédelmi feladat, az erre szolgáló törvények megalkotásán a környezetvédelmi minisztérium dolgozik.
Az ENSZ előírásait igyekszünk szigorúan betartatni az ipari létesítményekkel, de a környeztevédelmi minisztérium már dolgozik egy új, a mostaninál szigorúbb törvényen, ami rövid időn belül be lesz nyújtva az Országgyűlésben. A törvény részleteiről a Környezetvédelmi Minisztériumnál érdeklődhet.
Széll Endre interpellációt nyújt be dr. Kovács Nimród Oktatási és kulturális Miniszterhez: Tudta-e, hogy a balesetet szenvedők a diákokra számíthatnak leginkább? címmel
T. Miniszter Úr!
Gondolta volna, hogy ha Ön balesetet szenved, elsősorban az iskoláskorúak segítségére számíthat?
A Nemzetközi Vöröskereszt annak apropóján, hogy az általuk szervezett Nemzetközi Elsősegélynyújtó Verseny keretében készítettek egy felmérést.
15000 megkérdezett járókelőből közel tízezren nem biztosak abban, hogy mernének is segíteni, pedig a megkérdezett középkorú felnőttek kétharmada rendelkezik elsősegélynyújtó ismeretekkel. A válaszadók sok esetben nem voltak tisztában az egyes sérülések ellátásával, akadt olyan is, aki pálinkával kezelné leforrázott kézfejét. Nem meglepő, hogy a nyilatkozók közül szinte mindannyian úgy vélik, hogy be kell vezetni az elsősegélynyújtás ismereteket az alaptantervbe. Vannak azonban olyan általános és középiskolás fiatalok, akik az elsősegély ismereteiket gyakorlatban is tudják alkalmazni, sőt bátran mérlegre teszik tudásukat akár nemzetközi megmérettetésen is.
A Nemzetközi Vöröskereszt által immár 100. éve megrendezett felmenő rendszerű elsősegélynyújtó versenyén résztvevő általános és középiskolás diákok mindenesetre mernek és tudnak is segíteni, ha valakinek szüksége van rá. A gyermekeknek olyan életszerű helyzetekben kell feltalálniuk magukat, melyekben olykor mi felnőttek talán kétségbe esnénk.
A versenysorozat az elsősegélynyújtás népszerűsítését, az emberi segítőkészség, a humanitárius szemlélet terjesztését, a vöröskeresztes elsősegélynyújtók elméleti tudásának és gyakorlati ismereteinek fejlesztését szolgálja.
T. Miniszter Úr!
A Minisztérium támogatja-e az iskolákat abban, hogy e remek sikereket amelyek Madénia hírnevét öregbittik továbbra is képviselni tudják hazánkat a Nemzetközi versenyeken?
Valóban a csatornahálózat felújítása szükséges. S ahol szükséges esetleg újakat is lehet építeni de én személy szerint a régiek felújítását tartom előnyösebbnek. Ezekre a kormány külön összeget fog elkülöníteni. A kútfúrást is támogatjuk csak előbb az illető gazdának egyeztetnie kell a szakemberekkel hol s milyen mély kutat szeretne ásni.
dr. Halász Sándor interpellációja Arnim Környezetvédelmi és agrár Miniszternek
A tavaszi vetésű kukoricának már zöldellnie kellene. „Az őszi vetések is siralmasak, nagyállattenyésztéssel foglalkozunk, és a lucerna területünkkel van a legnagyobb probléma. Közel fele a növedék, mint ahogy kellene, így tömegtakarmányban is gondok lesznek, az árpa az már majdnem kalászba szökken, főleg a homokosabb területen, ahol egy 50 százalékos terméskiesés várható. Búzánál még segíthet, ha a közeljövőben kapunk egy kis esőt, de ott sem lesz már az igazán jó termés” – vázolja a helyzetet Mathnicz Endre gazda.
Az őszi vetés szárba szökkent, ennyi tartalék még volt a talajban a hó után. A hetek óta tartó szárazságban azonban a növények gyökerén már porzik a föld. Esőre vagy öntözésre lenne szükség, de a kutak fúrását az ivóvízkészlet védelmében korlátozzák, csatornarendszer pedig nincs.
Még nagyobb hátrányban a madén gazdák.
T. Miniszter Úr!
A kormány támogatja e a gazdák kútfurását, illetve van-e lehetőség csatorna hálózat felújítására illetve újak építésére?
Széll Endre interpellációt nyújt be Ben Mac Egészségügyi Miniszterhez: Egézségtelen a szén-dioxid, teszünk-e ellene valamit? címmel
A Környezetvédelmi Ügynökség (KVÜ), meg vizsgálta a szén-dioxid és más üvegházhatású gázok szennyező anyagnak minősülnek-e. A KVÜ által napokban nyilvánosságra hozott jelentése – tudományos kutatási eredményekre hivatkozva – végül arra jutott, hogy a szén-dioxid és más káros anyagok veszélyt jelentenek az ember egészségére.
A Környezetvédelmi Ügynökség döntése ismételten a globális felmelegedés elleni harcra helyezi a hangsúlyt. Az elmúlt években az ipari cégek következetesen ellenezték, hogy bármifajta korlátozást vezessenek be a károsanyag-kibocsátásra, mivel szerintük az negatív hatással lett volna az ipari termelésre és az energiaárakra. A döntés egy sor további intézkedést generálhat, ami a szennyezésért leginkább felelőssé tett gépkocsikat és a széntüzelésű erőműveket érintheti majd.
A következő lépés a Parlament kezében van, hiszen nekik kell majd törvényt alkotniuk az üvegházhatású gázok korlátozásáról. Valószínűsíthető, hogy az emisszió-kereskedelem valamilyen formáját ültetnék át gyakorlatba.
T. Miniszter Úr tervezie a kormány egy ilyen törvény benyújtását?
Mielőtt még ezen összevesznétek: 100 milliót ad az állam félévenként az összes régiónak. Egy régiónak jut: 10 millió. A négyéves ciklusban 8 félév van. Tehát négy év alatt egy régió 8x10 =80 milliót kap.
Ez éves nem féléves de 200:2=100 .Meg fogom erről kérdezni Tibort mert mindkettőnkne igaza van énnekem abban,hogy annyit szántam rá önnek aban,hogy annyit kapott meg mindkettő bizonyíték jó csak más van benne.