Törvényjavaslat az általános mezőgazdasági összeírásról
A Madenia közigazgatási területén 2070. január 1. eszmei időponttal általános mezőgazdasági összeírást kell végrehajtani.
E törvény alkalmazásában
a)gazdaság: meghatározott egység, ideértve a mezőgazdasági szolgáltatást nyújtó egységet is,
b)gazdálkodó: az a természetes személy, természetes személyek csoportja, vagy jogi személy, akinek a felelősségére, és neve alatt működtetik a gazdaságot, és aki jogilag és gazdaságilag felelős a gazdaságért, tehát a gazdaság gazdálkodási kockázatait viseli,
c)gazdasághoz tartozók: a család, illetve háztartás tagjai, akik általában a gazdálkodó háztartásában élnek, vagy máshol élnek, de a gazdaságban mezőgazdasági munkát végeznek,
d)háztartás: olyan személyek összessége, akik függetlenül a rokoni kapcsolatoktól közös jövedelmi, illetve fogyasztói közösséget képeznek, folyamatos életviteli költségeiket részben vagy egészben közösen viselik,
e)termőterület: a szántó, konyhakert, gyümölcsös, szőlő, rét, legelő (gyep), erdő, nádas és halastó művelési módnak megfelelően hasznosított földterület,
f)mezőgazdasági termelési módszerek:
fa) a földhasználattal kapcsolatban: talajművelési, talajvédelmi eljárások, tájképi és agrotechnikai jellemzők,
fb) az állattartással kapcsolatban: legeltetési, tartási, gondozási, trágyatárolási és kezelési technológiák, jellemzők,
g)mezőgazdasági szolgáltatás: „Mezőgazdasági, betakarítást követő szolgáltatás” gazdasági tevékenységi körbe sorolt tevékenységek,
h)gazdasági aktivitás: olyan statisztikai mutató, amely meghatározza, hogy a személy milyen módon vesz részt a társadalmi munkamegosztásban, rendelkezik-e saját jövedelemmel vagy sem, illetve jövedelmét munkával vagy egyéb módon szerzi.
A törvény hatálya azon gazdaságra és a gazdasághoz tartozókra terjed ki, amely gazdaság csak mezőgazdasági szolgáltatást végez, vagy melynek az összeírás eszmei időpontjában
a) összes termőterülete 1500 m2 vagy több,
b) összes gyümölcsös- és szőlőterülete 500 m2 vagy több,
c) üvegház vagy más védőtakarás alatti termesztő területe 100 m2 vagy több,
d) mezőgazdasági haszonállat állománya legalább
da) egy nagyobb haszonállat (szarvasmarha, sertés, ló, juh, kecske, bivaly, strucc),
db) 50 tyúk, illetve más baromfi (liba, kacsa, pulyka, gyöngyös),
dc) 25 házinyúl, 25 prémes állat vagy 25 húsgalamb, vagy
dd) 5 méhcsalád.
A törvény keretében összeírandó adatok a következők:
a) a gazdaság azonosító adatai: név (cégnév), lakcím (székhely), a gazdaság helye (a 1166/2008/EK rendeletnek megfelelően);
b) a termelés célja;
c) a gazdaságban munkát végzők foglalkoztatási jellemzői (nem, munkaidő, alkalmazotti státusz);
d) a gazdasághoz tartozók neme, életkora, mezőgazdasági jellegű iskolai végzettsége, gazdasági aktivitása, jövedelemszerző tevékenysége;
e) a gazdaság földterületének nagysága, a földhasználat jogcímei, a földhasználat művelési ágak szerinti jellemzői;
1.§: A jövőben továbbra is az önkormányzatok szedjék be az iparűzési adót, és növeljük a személyi
jövedelemadó önkormányzatoknál maradó részét 10%-al!.
2.§: Szigorítjuk az önkormányzati vagyon elidegeníthetőségét. Az önkormányzatok földingatlanai legyenek
a törzsvagyon részei, hiszen az alkalmas leginkább az identitás kialakítására, megőrzésére. Bármilyen más vagyontárgy
eladásából származó összeget is csak beruházásra lehessen fordítani! Az önkormányzati érdekeltségű társaságok tulajdoni
hányada, üzemeltetési joga szintén a törzsvagyon része legyen. Ezen belül a főtevékenységi körrel kapcsolatos feladatellátás
területén legyen tilos a szolgáltatások működtetésének kiszervezése.
a.: Nonprofit alapú, állami vagy szövetkezeti tulajdonú "Vidék Bankja" létrehozása , amely alacsony kamattal kínál hosszú
távú hiteleket a megfelelő vidéki célcsoportoknak. Amennyiben a jelenlegi takarékszövetkezeti és hitelszövetkezeti hálózat
– megfelelő fejlesztésekkel – képes betölteni a Vidék Bankja szerepét, akkor ez alternatíva lehet az állami tulajdonú új pénzintézettel
szemben.
b.: :A Vidék Bankján keresztül biztosítjuk az elnyert támogatások előfinanszírozását.
c.: Támogatjuk, hogy az önkormányzatok helyi pénzhelyettesítőket alkalmazzanak a helyben termelt jövedelmek helyben
tartása és a helyi gazdaság élénkítése érdekében.
Pénzügyi szektorban csak szakírányú végzettséggel lehessen dolgozni! (bankok, biztosítók, brókerek). Az alkuszként (üzletkötő) dolgozóknak pedig a szakirányú felsőfokú képzettség legyen a kötelező!
1.§: Anti Terrorista Speciális Egység létrehozása. Az ATSE a honvédség és a belügyiszervek tagjaiból jönne létre, szorosan együtt működve a NATO, POMA és az INTERPOL szervezeteivel!
2.§: Az ATSE irányítása teljes mértékben a katonai elhárítás vezetősége alá legyen rendelve!
3.§: Terrorizmus gyanuja esetén a ATSE kapjon teljeskörű pénzügyi, telekommunikációs és teljes személyiségi adat hozzáférési jogot!
4.§: Minden nemzetközi határállomáson legyenek állandó ATSE egységek!
5.§: A reptéri biztonsági ellenőrzés a ATSE alá tartozzon!
6.§: Az ATSE vezetősége tartozzon féléves beszámolóval a parlament és\vagy a parlament által kijelölt bizottságnak!
A Reform Koalíció törvényjavaslata a bizottsági pótlékokról
T/2065 2. számú javaslata a bizottsági pótlékokról
A Reform Koalíció a Parlament Házszabályát a következő pontokkal egészítené ki:
1. §.: a vizsgálóbizottsági posztokért eddig se, és ezután se járjon a tagoknak semmiféle költségtérítés vagy pótlék.
2. §.: csak az kapja meg év végén az állandó bizottsági tagságért a pótlékot, aki legfeljebb két ülésről hiányzott igazolatlanul. A halaszthatatlan közfeladatok ellátása ez alá a passzus alá nem esik.
3. §.: Nem kaphat a képviselő bizottsági javadalmazást, csak egy bizottsági posztért, attól függetlenül, hányban dolgozik.
A Reform Koalíció törvényjavaslata a gabonavészt szenvedett gazdák támogatásáról
T/2065 1. számú javaslata a gabonavészt szenvedett gazdák támogatásáról
A Reform Koalíció azt javasolja a kormánynak, hogy az „állami beruházások” tételben a következő költségvetési ciklusban 800 millió takát fordítson a károk enyhítésére és a termés fokozására.
törvényjavaslat a szökő ár előrejelzéséről és az intézkedési tervről
Az egyre sokasodó földrengéseket követő szökő árok által okozott károk és veszteségek megelözésére javaslom a csatlakozást a szökő ár figyelő világhálozathoz.
A hivatalosan Német-Indonéz Cunami Korai Riasztó Rendszernek (GITEWS) keresztelt megoldás képes a beérkező adatok alapján megmondani, hogy egy adott térségben várható-e szökőár kialakulása vagy sem. A GITEWS-modult integrálják a Német Légi- és Űrkutatási Központ döntéshozatalt segítő rendszerébe (DLR DSS) és novembertől Indonéziában is tesztelni fogják.
A GITEWS feldolgozza a szeizmikus és a GPS-adatokat, valamint a különböző tengeri bójáktól származó információkat. A beérkező jelentéseket alaposan kielemzi és így segít a döntéshozóknak például annak megállapításában, hogy egy kisebb tengerrengés után kialakulhat-e szökőár vagy sem, kell-e értesíteni a környező partszakaszokon lakókat vagy nyugodtan nyaralhatnak. A kutatók idén novemberig összesen körülbelül 1500 eddigi szökőár részletes adatait táplálják be a központi számítógépbe, így a későbbi elemzésekkor ezek összevethetők lesznek az észlelt értékekkel és megmondható lesz, hogy az éppen kialakuló természeti katasztrófa melyik korábbi cunamira hasonlít. A tervek szerint később az adatbázist kiegészítik a Bandungi Technológiai Intézet által eddig észlelt 160 000 helyi szökőár adataival.
Ezzel egy időben szakértők bevonása a cselekvési terv kidolgozását is javaslom.
Üdülési csekk: a Madén Nemzeti Üdülési Alapítvány által kibocsátott névre szóló, kizárólag belföldi üdülési, művelődési, pihenési, kikapcsolódási, egészség-megőrzési, betegségmegelőzési, szabadidősport szolgáltatásra beváltható utalvány azzal, hogy a kibocsátó az igénybe vehető szolgáltatások körét az alapítói jogokat gyakorló miniszter és az adópolitikáért felelős miniszter előzetes egyetértésével határozza meg."
Mire használható fel?
Szállás és hozzá kapcsolódó egyéb szolgáltatások igénybevételére.
Utazási szolgáltatásokra.
Vonatutakra.
Buszutakra is.
Hajóutakra.
Művelődési szolgáltatások igénybevételére.
Sport és szabadidő szolgáltatások igénybevételére.
Egészségmegőrzésre, betegségmegelőzésre.
Mozijegyekre.
Fürdő és uszodai szolgáltatások igénybevételére.
Állat- és Növénykert belépőjegyeinek megvásárlására.
Étkezésre. (Szálláshelyhez kapcsolódó éttermekben, szállás igénybevétele nélkül, valamint önálló vendéglátóhelyeken.)
Autópálya díjra.
Sétarepülésre.
Kölcsönzésre.
Belföldi utasbiztosítás.
Internet előfizetésre.
Hol használható fel?
A Madén Nemzeti Üdülési Alapítvánnyal illetve annak háttérintézményeként működő Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft.-vel szerződésben levő több mint 12000 szolgáltatónál.
Mik az előnyei?
A címletezés miatt több alkalommal is felhasználható, akár eltérő időpontokban is.
Utastársak költségei is fizethetők.
Egy éves érvényesség, mely meghosszabbítható (érvényességi időn belül, a hosszabbítás költségének megfizetését követően).
A csekktömbökbe fűzött akciós kuponok további megtakarításokat jelenthetnek.
Madéniában a gyerekek símán bejuthatnak jó nevű intézményekbe ahol csak benn vannak és épp hogy csak 2 -el befejezik a Középiskolát.
Ezért javaslom ezt a reformot! Így nézne ki a felvételi eljárás.
A felvételit egy 10 tagú bizottság alakítja ki. Ezek neve szígorúan tilos kiadni. Ez büntetést von maga után.
A felvételi meghamísítása büntetést von maga után. Ezt a vizsgabíroság dönti el milyen súlyos.
Két felvételi van a Madén meg egy Matematika felvételi. Ezeken szerezhető összesen 100 pont.
A gyerek még az ált. iskolából visz még 50 pontot. Ez a 7 évge és 8. félév pontjait viszi magával az 5 tantárgy amit számolni kell: Madén Irodalom, Madén nyelv, Matematika, Angol, Történelem.
Ezek a fők, de az iskola kérheti az 5-ig is a jegyeket. De kérheti az összes jegyet is.
Szóbeli nem kötelező, de az iskola dönti el hogy tartanak vagy csak a tanúlót felveszik a hozott és a szerzett pontok alapján.
Madéniában mintbárhol a világon előfordulnak gyilkoságok mejeket élefogytiglani börtönbüntetéssel büntetünk, de ezek a büntetések a valóságban nem is életfogytiglant jelentenek.
A mai "életfogytiglani" büntetés olyan 20-25 évet jelent. Viszont, ha az elkövető fiatal és kiszabadul nagy esélyel végrehajt majd bosszúként még gyilkosságokat. Vagy, ha a bűncselekmény elkövetője aki a legbrutálisabb módon/okon követett el gyilkossáot az is kiszabadulhat. Ezt kell átreformálni.
Létrehozánk a tényleges vagyis tényleg az ember haláláig tartó börtönbüntetést.
Madéniában ez lenne a legszigorúbb büntetés.
A következő bűncselekények okán járna tényleges életfogytiglan:
-Gyilkosság
-Brutális gyilkosság
-Különleges kegyetlenséggel elkövetett gyilkosság
-Nemi erőszak és gyilkosság
-Több ember meggyilkolása
Valamint ha ember rablásról van szó:
-Az elrabolt áldozat megkínzása
-Az elrabolt áldozat megkínzása és meggyilkolása
A Törvény utolsó pontja:Madéniában ez lehet a legszigorúb büntetés amit kiszabhatnak egy bűncselekmény elkövetőjére.
Minden Okatási intézményben, legyen az felső vagy alsó oktatás ne lehessen 0-dik órát tartani. Ezen óra megtartása csak fárasztja a diákokat és semmi hasznosat nemtudnak végrehajtani mert még olyan fáradtak. Ezért semmi értelme.