1. Az MSZDP regionális frakciója indítványozza, hogy induljon el egy pályázat a panelházak fűtéskorszerűsítésére, 12 millió taka összegben, melyre a lakóközösségeknek pályázni kell.
2. Azúr-szigetek napjának kérjük augusztus 3-át, amikor is 1518. augsztus 3-án elérték az első telepesek a szigetet.
3. Hivatali informatikai rendszer fejlesztése, 500 000 taka értékben
Elnökünk sajnálatos elhalálozása miatt én veszem át a ciklus végéig a régió irányítását, a BVSZ helyi képviseletének egységes döntése alapján. Kérem, fogadjanak bizalommal.
Egyúttal a rég lezáratlan szavazást is lezárom. Az ülés elfogadta a javaslatot.
Részletek:
* Igen: 20 szavazat (DÖ, LP, BVSZ-SZMP).
* Nem szavazott: 1 képviselő (MDP).
Munkájukat köszönöm.
Tisztelettel, Linda Kovilonis, megbízott régiós elnök
Határozathozatalunk következik, kérdezem tehát a tisztelt parlamentet egyet ért-e az alábbi javaslatokkal kérem zavazzanak!
Azúr-szigetek
Hivatalos fejlesztési terv
1, Idegenforgalom
Azúrvegas létrehozása:
Egy hatalmas szálloda felépítése Szafírában, a szálloda 5000 szobás komplexum, helyet kap még 4 gyermekmedence, 7 felnőtt medence, 3 gyógyvizes medence, 4 szauna, egy teljes kaszinó amely egyszerre 2000 vendég fogadására képes, egy 1500 férőhelyes tárgyaló és előadóterem, 6 nagyobb mozi és 4 kisebb, 4 darab 500 férőhelyes tárgyaló, 5 darab 200 férőhelyes tárgyaló, 3 darab 50 férőhelyes tárgyaló, 4 szolárium, egy saját rendelőintézet amely egyszerre 250 beteget képes ellátni, továbbá műtétek elvégzésére is alkalmas, 2 darab 700 férőhelyes színház, 8 különböző étterem, 3 bevásárlóközpont. Az egész komplexum önellátó. Beruházás költsége 250 millió taka. Várható bevétel évente: 95 millió taka.
Repülőtér bővítés:
Szafírán jelenleg 2 terminálos repülőtér található, amelyet még plusz egy terminállal bővítünk és 2 darab új kifutópályával. Beruházás költsége 28 millió taka. Várható bevétel évente 2 millió taka.
2, Közlekedés
Szigetek közötti közlekedés fejlesztése:
A szigetek közötti közlekedés eddig is hajóval történt ezen nem kívánok változtatni, hiszen ez a leggazdaságosabb. Azonban a hajójáratokat ütemes menetrend szerint közlekedtetjük, vagyis hétköznap 20 percenként. Szombaton és vasárnap 30 percenként.
Azúr-sziget közlekedésének fejlesztése:
Azúrszigeten nem található vasútvonal csupán közút. Ezért természetesen erre fektetjük a hangsúlyt, a közutak állapota jelenleg kielégítő ezért azok folyamatos karbantartása mellett az állapotromlásról nem kell beszélni, tehát akkor át térhetünk a közlekedésre, az autóbuszos közlekedést olyan módon kívánjuk fejleszteni, hogy az teljes mértékig kiszolgálja a helyi lakosok és a turisták igényeit is ezért elsőször a világon az autóbusz-közlekedésben is bevezetjük a téli és nyári menetrendet amivel költséghatékonyabban tudjuk üzemeltetni a járatokat.
Azúr-szigetek és a kontinens közötti közlekedés fejlesztése:
Természetesen, mint a légi, mint a vízi közlekedést kívánjuk fejleszteni. Először nézzük a vízi közlekedést, Szafírából eddig viszonylag kevés hajójárat közlekedett a földrész felé, ezért most úgy kívánjuk bővíteni a szolgáltatást, hogy reggel 3 órától este 23 óráig óránként mennének az ország összes kikötője felé. A légi közlekedésre áttérve, a belföldi légi közlekedés létrehozásán túl azon leszünk, hogy Szafíra – Dabukka, Szafíra – Antigon, Szafíra – Permond, Szafíra – Midkolt, Szafíra – Gavela között a belföldi repülőgépek 80-120 férőhelyes repülők 40 percenként közlekedjenek.
3, Egyéb fejlesztések
Árvízvédelmi rendszer:
Az Azúr-szigetek szigetcsoport szigetei körül hullámtörő védelmi rendszert tervezünk építeni, amely megakadályozza a nagyobb hullámok betörését a szigetekre.
Önálló part rendészet:
Önálló part rendészetet kívánunk létrehozni, amely felügyeli a partok mentén fürdőzőket, valamint a horgászokat, orvhalászokat, mentéseket koordinálja, felügyelje.
Meteorológiai állomás létesítése:
Komplett meteorológiai állomást kívánunk létesíteni Azúr-szigeten, amely az országos hálózat része lenne.
Javaslat az Azúr-szigetek parlamentjének. Benyújtja: Linda Kovilonis, BVSZ-KP.
"Tisztelt ülés!
A múlt ciklusban, Antigon régióban, nem fogadták el kiváló munkatársam, Karim Annotar javaslatát, aki erre megpályáztatta azt a régiók között, de nem kapott különösebb válaszjelentést. De mivel régiónknak gördülékeny, liberális vezetése van, bátorkodom itt előterjeszteni.
A javaslat:
'Egyre terebéjesedő régiós forrásainkból javaslom egy, a szegedi JATIK-hez hasonló tudományos és információs központ felépítését az Azúr Egyetem központi épülete mögött lévő üres, építési területen. Ez a hely képes lesz ellátni a régiós főkönyvtár, az egyetemi könyvtár, a zenelabor, és az informatikai központ feladatát is. Plusz még amit mi megálmoduk hozzá. Első lépésben, a fent felsorolt feladatokat ellátandó, 52 millió taka szükséges. Az intézmény, akárcsak a szegedi modell, nem önfenntartó. Egy négyéves ciklusban körülbelül 30 millió takát igényel a fenntartása, hozama pedig mindössze 11 millió taka, rendezvényekből.
Itt egy táljékozódási cím, milyennek képzelem el: http://www.u-szeged.hu/tik/'