A mezgazdasg tmogatsnak emelsvel, a munkanlkliek szma valamelyest cskkenthet.(kiadni a munkanlklieknek brletbe a bevetetlen terleteket, minimlis brleti dij fejben), 10 ves minimlis szerzdsre, amibl 5 v admentessget garantlna az llam, ebbl a keresetkbl,a szemlyi jvedelem adjukat, a sajt s csaldtagjaik egszsggyi jrulkaikat , stb. be tudjk fizetni, biztositva munkjukkal a csaldjuk meglhatst, nem beszlve a sajt nbecslsk is helyre llna. Nem reznk magukat feleslegesnek, akit az llam tart el. Egy id utn a kis gazdasguk fejlesztsben is elre lpst ignyelnnek, teht az orszg gazdasga is emelked tendencit mutatna.
Javaslom tovbb:
azok a munkanlkliek, akik vllaljk a gazdlkods lehetsgt, kapjanak segtsget :ingyenes tovbbkpzs formjban, a nvnytermesztst s az llattenysztst oktat tanroktl.
Kzpontilag koordinlni kellene, hogy ki, mit termeljen (fldrajzi adottsg fggvnyben), amire az llam szavatolja a felvsrlst. (Ha valaki mst termel mint amit elirtak, az llam nem garantlja a felvsrlst.) Igy elre kalkullhatna az llam ( a termelst illeten) s a dolgoz is ( a sajt brt illeten). Elre tudna kalkullni az llam s a gazdlkod. Igy az orszgban nem lenne tultermels semmibl.
(A tultermels a felvsrlsi rak ers cskkenshez vezet, csaldok elszegnyedshez s mukanlklisg nvekedshez)
Az a munkanlkli, aki nem vllaln a felajnlott lehetsget, kapjon pl a mostaninl 50 % -al kevesebb seglyt !
Kelemen Bla trvnyjavaslatot nyjt be a vasti biztostberendezsek s forgalmi utastsi rendelkezsek vltoztatsrl.
Az F2-es utasts 1.2.104-es rendelkezsnek mdostsa a kvetkezkre.
A trkzjelzket a vasti forgalmat bonyolt forgalmi szolglattev nem vagy xcsak angyon indokolt esetben kezelheti, mivel ezek a berendezsek nmkdek, ha azomban valamely berendezs zavart jelez akkor a forgalmi tisztnek rtestenie kell a vonalon kzleked ssze vonat mozdonyvezetjt s vonatvezetjt a hiba pontos szelvny szerinti helyrl s annak lehetsgek okairl valamint a hvjelzst is a forgalmi tiszt adja ki.
Az F2-es utasts 1.2.128-as bekezdst trlni, amely a vonali tvbeszlrl szl, ez a rendelkezs mostanra elavult!
Az F2-es utasts 1.4.7.1 -es bekezdsben foglaltakat a vasti trvnybe iktatni, hogy
A dolgoz ktleles megtagadni a munkavgzst minden olyan esetben amely a vasti forgalom biztonsgt veszlyezteti vagy a forgalmi dolgoz lett illetve testi psgt veszlyezteti.
Az F2-es utasts 1.4.13-mas bekezdsben foglaltakat mdostani miszerint
Az lloms bejrs alkalmval a vasti dolgoznak minden biztostsi biztonsgi berendezs helyes mkdsrl megkell gyzdnie, valamint, ha meggyzdtt ezt egy az erre rendszerestett llomsbejrsi naplba vezetni kell. Ezalatt az id alatt 30 perc. a vonatok kzlekedst felkell fggeszteni, vagy kln erre a clra kihelyezett forgalmi vizsgl szakembert kell biztostani minden szolglatvlts alkalmval.
Javasolom vezessk be a F1-es s F2-es utasts magyarz szakaszba a REFIEB kifejezst Regionlis Forgalmibiztostsi s Ellenrzsi berendezst. Valamint ennek kezelsrl kln szakvizsgt keljen tenni a mr fogalmi tisztsget betlt dolgozknak!
A Liberlis Prt trvnyjavaslatot nyjt be a szemlyi jvedelemad rendszernek megvltoztatsra, valamint a minimum nyugdj s minimum munkanlkli segly sszegnek meghatrozsra. Benyjtja Arnim pnzgyminiszter
Javaslatunk szerint a brutt (jrulkok nlkli)minimlbr 460 taka lesz, ebbl az egszsggyi, munkanlkli s nyugdj jrulk levonsa utn a dolgoz tnylegesen 414 takt kap meg.
Az els kulcsba azok tartoznak akik461s 1100 taka kztt keresnek. ket 19 szzalkos adval terheljk (azzal, hogy a 414 taks nett minimlbrt mindenkinek meg kell kapnia)
A Msodik kulcsba a 1101 taka s az felettkeresetek az adterhk 29 szzalkos.
Aminiml nyugdjat352 takra, az az a tnyleges minimlbr 85 szzalkra emeljk.
A minimlis munkanlkli seglyt 207 takra, az az a minimlbr felre emeljk.
A szemt trolsa, megsemmistse egyre nehezebb s kltsgesebb. Az svnyvizes, dts palackok hatalmas mennyisgben kerlnek a szemtbe, a gyrtknak, zleteknek knyelmesebb az eldobhat palack. Tegyk ktelezv az dtitalt, svnyvizet gyrtknak, hogy az dtk, svnyvizek legalbb felt visszavlthat palackban forgalmazzk. Ez az arny most 5% krl van.
Javaslat a szabadon felajnlhat adrl. Benyjtja: Dorah Darko, KP-RP.
"Tisztelt ls!
A jelenleg szabadon felajnlhat ad az sszad 1%-a. Ez az sszeg annyira jelkpes, hogy mr a nevetsgessg hatrait srolja. Javaslom teht ezt megemelni 5%-ra. Javaslom teht, hogy a mostani, bonyolult brkrcia helyett minden bejegyzett szervnek fel lehessen ajnlani az adt, s a mostani egy v helyett ,flvenknt lehesenn vltoztatni tmogatott intzmnyt. A felajnls elfogadshoz szksges bankszmlaszm megteremtst az llam igny esetn magra vllalja.
Orszgunk rendelkezik elegend tartalkkal, hogy ezt az adzknti plusz 4%-ot elviselje, radsul ez mr r is valamit.
Tmogassa az llam gy a gazdkat, hogy bizonyos nvnyek termesztst, llatok tenysztst arnyosan tmogassuk.
Azaz kvzi hatrozzon meg egy erre alaktott testlet a felmrsek s szerzdsek alapjn egy tervet, amelyet kzpontostottan leosztva a gazdk kztt tmogassunk pnzgyileg.
A javaslatom a kiktk s a strandokra szl.20.00 utn a sszes strand s kikt mentn hajzzon krbe legalbb 2 motorcsnak 100m-es krzetben hogy sen ki se maradjon be az cenba s fulladjon meg. Krzs idpontja 20.00,3.00 s 6.00
Bartha Pter (MSZDP-SZP) mdost indtvnyt nyjtott be a kormny patikaliberalizcis trvnyhez. Ebben azt kezdemnyezi, hogy a trvny szvegbl kerljn ki az a passzus, hogy „Csak gygyszerszi diplomval”, helyette kerljn oda a „megfelel tkvel”. Illetve kerljn az „A” ponthoz, hogy a tulajdonosnak vagy rendelkezzen megfelel szakmai tapasztalattal, vagy legyen szakkpzett patikavezet.
A. Javaslom, hogy az llami kzben lv 50 patikt knljuk fel privatizcira. Relis ron knljuk, ha nem kel el, egyenlre marad llami kzben. Csak gygyszerszi diplomval rendelkezk plyzhatnak. A jelenleg ott dolgozk elvteli joggal rendelkeznek. Klfldi szemly csak akkor plyzhat, ha nincs madn jelentkez. Ezrt a plyzat lebonyoltsa kt forduls.
B. A vny nlkl kaphat gygyszerek szabadon rusthatk legyenek drogrikban, szupermaketekben. A hasznlati tmutatnak minden esetben madn nyelven kell a dobozban lenni. 18 ven aluliak nem vsrolhatnak gygyszert.
Javaslat a mindenkori hzelnk feladatkrrl s „fegyvereirl” a kpviselkkel szemben. Benyjtja: Dorah Darko, KP-RP.
"Tisztelt ls!
A mindenkori hzelnk legalbb a mostani formban legyen kteles vezetni az elfogadott/elutastott javaslatok jegyzknyvt. Ha ezen feladatnak huzamosabb ideig nem tesz eleget, kztrsasgi elnki nyilvnos megrovsban rszesl.
Javaslom tovbb a hzelnki 'fegyverarzenl' talaktst, teljesen j alaprl indtst:
- ha egy kpvisel az elsp hzelnki figyelmeztets utn sem hagyja abba egy tma 'akkor, ott, s gy' taglalst, a hzelnk 1-25 rai trvnyjavaslatbenyjtsi, vagy 5-15 rs parlamenti szavazati jogmegvonssal slytja.
- ha egy kpvisel ksve felel egy interpellcis vlaszra, a hzelnk 1-5 rs interpelllsi jog megvonsval slytja.
- ha egy miniszter ksve felel egy interpellcira, a hzelnk 1-5 rs trvnyjavaslatbenyjtsi jogmegvonssal slytjta.
- a hzelnki tekintly parlamenti megkrdjelezse (az els hzelnki figyelmeztets utn) 5 rs interpelllsi, 10 rs trvnyjavaslat benyjtsi, s 24 rs parlamenti szavazati jogmegvonsi penzumot von maga utn.
- aki a fenti penzumokat megkapja, de mgis csinlja, ami tiltott, a hzelnk kztrsasgi elnki fellbrlsig megvonja a parlamenti szavazati jogt.
(rtheten: szavazni persze penzum alatt is szavazhattok, de kamupolitikussal, s aki meg van bntetve, annaka mandtumt - egyet - a 'nem szavazott kategriba rakom, nvvel.)
A hzelnk a penzumokat minden esetben a kiszabs perctl szmtja. Fellebbezni, az utols eset kivtelvel, nem lehet.
A hazai s unis forrsokbl megvalsul fejlesztsek sikere nemzeti rdek. A fejlesztsi tmogatsok odatlsrl s felhasznlsrl dnt intzmnyrendszer tlthat mkdst biztost jogszablyok megalkotsa s rvnyestse ezrt minden felels, hazafias kzleti er kzs rdeke s ktelessge. Jogos ignye Madeninak, hogy e nemzeti kzs nevez rvnyestse rdekben a kzpnzekbl szrmaz forrsok felhasznlsval s befektetsvel megvalsul fejlesztsek gye jogi-politikai vdelmet kapjon a prtpolitikai vitktl, illetve a kormnyzati ciklusvltsoktl egyarnt. Az Orszggyls ezrt a kzpnzekbl nyjtott tmogatsok fokozottabb tlthatsgnak megteremtse rdekben a kvetkez trvnyt alkotja:
E trvny hatlya
a) az llamhztarts alrendszereibl,
b) az unis forrsokbl,
c) a nemzetkzi megllapods alapjn finanszrozott egyb programokbl
szrmaz, egyedi dnts alapjn nyjtott, plyzati ton vagy plyzati rendszeren kvl az llamhztartson kvli termszetes szemlyek, jogi szemlyek s jogi szemlyisggel nem rendelkez egyb szervezetek - ide nem rtve a trsashzat - (a tovbbiakban egyttesen: szemly) szmra odatlt, termszetben vagy pnzben juttatott tmogatsokra terjed ki.
Nem indulhat plyzknt, s nem rszeslhet tmogatsban
a) aki a plyzati eljrsban dnts-elksztknt kzremkd vagy dntshoz,
b) a kizrt kzjogi tisztsgvisel,
c) az a)-b) pont al tartoz szemly kzeli hozztartozja,
d) az a)-c) pontban megjellt szemly tulajdonban ll gazdasgi trsasg,
e) olyan gazdasgi trsasg, alaptvny, trsadalmi szervezet, egyhz vagy szakszervezet, illetve ezek nll jogi szemlyisggel rendelkez olyan szervezeti egysge, amelyben az a)-c) pont al tartoz szemly vezet tisztsgvisel, az alaptvny kezel szervnek, szervezetnek tagja, tisztsgviselje, a trsadalmi szervezet, az egyhz vagy a szakszervezet gyintz vagy kpviseleti szervnek tagja,
f) az a trsadalmi szervezet, egyhz vagy szakszervezet, illetve ezek nll jogi szemlyisggel rendelkez azon szervezeti egysge,
fa) amely a plyzat kirst megelz t vben egyttmkdsi megllapodst kttt vagy tartott fenn Madeniban bejegyzett prttal (a tovbbiakban: prt),
fb) amely a plyzat kirst megelz t vben prttal kzs jelltet lltott orszggylsi, unis vagy rgis vlasztson,
g) akinek a rszvtelbl val kizrtsgnak tnyt kzztettk.
Nem vehet rszt dntshozknt vagy dnts-elksztsben kzremkdknt az, aki vagy akinek a kzeli hozztartozja a plyzval munkavgzsre irnyul jogviszonyban ll.
Az Orszggyls, elismerve az nkntes tzolt mozgalom tbb vszzados ldozatksz munkjt; az emberek letnek, testi psgnek, anyagi javainak, a nemzetgazdasg s a termszeti krnyezet rtkeinek hatkonyabb megvsa rdekben szksgesnek tartja a tz elleni vdekezst nknt vllalk tevkenysgnek erstst, s ezrt az nkntes tzoltk, s a tzolt egyesletek mkdsi felttelei javtsnak rdekben a kvetkez trvnyt alkotja:
A tzolt egyeslet szaktevkenysge sorn a tzmegelzs krben tjkoztathatja a lakossgot az idszer tzvdelmi feladatokrl, a lakossg rszre tzvdelemmel kapcsolatos ms informcis tevkenysget vgezhet.
Szaktevkenysget a tzolt egyesletnek csak olyan nagykor, cselekvkpes, kln jogszablyban meghatrozott szakmai kpestssel rendelkez tagja vgezhet, aki letkornl, egszsgi, fizikai llapotnl fogva alkalmas s erre nknt vllalt ktelezettsget.
A tzolt egyeslet szaktevkenysget irnyt tagjaknt azt lehet kijellni, aki
a) tzolt szakkpestssel rendelkezik, vagy ennek hinyban
b) tzolt alaptanfolyami kpestst szerzett, s rsban vllalta a tzolt szakkpests megszerzst.
Trvnyjavaslat a fogyasztkkal szembeni tisztessgtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmrl
Ez a trvny llaptja meg az ruhoz kapcsold, a kereskedelmi gylet lebonyoltst megelzen, annak sorn s azt kveten a fogyasztval szemben alkalmazott kereskedelmi gyakorlatokra, valamint az ilyen kereskedelmi gyakorlat tekintetben alkalmazott magatartsi kdexekre vonatkoz kvetelmnyeket, s az azok megsrtsvel szembeni eljrs szablyait.
Tilos a tisztessgtelen kereskedelmi gyakorlat.
Tisztessgtelen az a kereskedelmi gyakorlat,
a) amelynek alkalmazsa sorn a kereskedelmi gyakorlat megvalstja nem az sszeren elvrhat szint szakismerettel, illetve nem a jhiszemsg s tisztessg alapelvnek megfelelen elvrhat gondossggal jr el (a tovbbiakban: szakmai gondossg kvetelmnye), s
b) amely rzkelheten rontja azon fogyaszt lehetsgt az ruval kapcsolatos, a szksges informcik birtokban meghozott tjkozott dntsre, akivel kapcsolatban alkalmazzk, illetve akihez eljut, vagy aki a cmzettje, s ezltal a fogyasztt olyan gyleti dnts meghozatalra kszteti, amelyet egybknt nem hozott volna meg (a tovbbiakban: a fogyaszti magatarts torztsa), vagy erre alkalmas.
Megtveszt az a kereskedelmi gyakorlat, amely valtlan informcit tartalmaz, vagy vals tnyt - figyelemmel megjelensnek valamennyi krlmnyre olyan mdon jelent meg, hogy megtveszti vagy alkalmas arra, hogy megtvessze a fogyasztt egy vagy tbb tnyez tekintetben s ezltal a fogyasztt olyan gyleti dnts meghozatalra kszteti, amelyet egybknt nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas.
Trvnyjavaslat a hazai textilipar megvdse rdekben Be nyjtja a gazdasgi s kzlekedsi minisztrium
Felmrsek mutatjk, hogy a haznkat elznl olcs knai textilipari termkek veszlyeztetik a hazai textilgyrakat, fknt a kisebbeket, de ha idben nem lpnk akkor a nagyobb gyraink is veszlybe kerlhetnek. A behozott knai textilipari termkek behozatali vmjt javaslom megemelni 5 szzalkkal. Ugyanakkor javaslom klntsnk el 100 milli takt gyorsseglyknt a leginkbb bajban lev gyraink megmentse rdekben.
Javasolom hogy azok az zemek s cgek amelyek teljes kirls lisztel ksztett termkekete ksztenek vagy forgalmaznak, kapjanak 1% ad kedvezmnyt.
Alex Haibu KP-RP
1. Ha a parlamenti szabvazs eredmnye: 100-100, dntsn a korelnk szavazata.
2. Ha a hzelnk akadlyoztatva van, s nem tudja idben lezrni a szavazst, akkor a hatrid lejrta utn 12 rval a hzelnk helyettese zrja le a szavazst. Ehhez hzelnk helyettest kell vlasztnai.
Trvnyjavaslat a szndioxid kibocstssal kapcsolatban Benyjtja a krnyezetvdelmi s agrrminisztrium.
A trvny clja hogy szablyozzuk az orszg engedlyezett kibocsthat szndioxid mennyisgt, ami ves szinten 9 milli egysget tesz ki.
Ennek 38%-t a hztartsok a fennmaradt 62%-t a gyrak s kzintzmnyek termelhetik.
vente hromszor (mrcius, jlius, november) a szakemberek elemzik a rszadatokat s azokon a teleplsek vagy ipari krzetek melyek megszegik a rszarnyosan szmukra elfogadott szndioxid kibocsts mrtkt bntetsre szmthatnak.
A javaslott bntets mrtke minden plusz szndioxid egysg utn 50 taka gy pldul ha ez vros ezer egysggel lpi tl az engedlyezett szndioxid kibocsts mrtkt, akkor 50 ezer taka bntetst kell fizetnie, ami jelents sszeg hisz tbb mint 100 brutt brt tesz ki..
Ez mellett a minisztrium mintegy 150 millis taka alapot hozz ltre, mely a lakossgot a krnyezetbart energiaforrsok felhasznlsra serkenti, s ezek beszerzshez segtsget nyjt.