A munkanélküliek támogatását a DCP másképpen oldaná meg :
A mezőgazdaság támogatásának emelésével, a munkanélküliek száma valamelyest csökkenthető.(kiadni a munkanélkülieknek bérletbe a bevetetlen területeket, minimális bérleti dij fejében), 10 éves minimális szerződésre, amiből 5 év adómentességet garantálna az állam, ebből a keresetükből,a személyi jövedelem adójukat, a saját és családtagjaik egészségügyi járulékaikat , stb. be tudják fizetni, biztositva munkájukkal a családjuk megélhatését, nem beszélve a saját önbecsülésük is helyre állna. Nem éreznék magukat feleslegesnek, akit az állam tart el. Egy idő után a kis gazdaságuk fejlesztésében is előre lépést igényelnének, tehát az ország gazdasága is emelkedő tendenciát mutatna.
Javaslom továbbá:
azok a munkanélküliek, akik vállalják a gazdálkodás lehetőségét, kapjanak segítséget :ingyenes továbbképzés formájában, a növénytermesztést és az állattenyésztést oktató tanároktól.
Központilag koordinálni kellene, hogy ki, mit termeljen (földrajzi adottság függvényében), amire az állam szavatolja a felvásárlást. (Ha valaki mást termel mint amit előirtak, az állam nem garantálja a felvásárlást.) Igy előre kalkulálhatna az állam ( a termelést illetően) és a dolgozó is ( a saját bérét illetően). Előre tudna kalkulálni az állam és a gazdálkodó. Igy az országban nem lenne tultermelés semmiből.
(A tultermelés a felvásárlási árak erős csökkenéséhez vezet, családok elszegényedéséhez és mukanélküliség növekedéséhez)
Az a munkanélküli, aki nem vállalná a felajánlott lehetőséget, kapjon pl a mostaninál 50 % -al kevesebb segélyt !
Kelemen Béla törvényjavaslatot nyújt be a vasúti biztosítóberendezések és forgalmi utasítási rendelkezések változtatásáról.
Az F2-es utasítás 1.2.104-es rendelkezésének módosítása a következőkre.
A térközjelzőket a vasúti forgalmat bonyolító forgalmi szolgálattevő nem vagy xcsak angyon indokolt esetben kezelheti, mivel ezek a berendezések önműködőek, ha azomban valamely berendezés zavart jelez akkor a forgalmi tisztnek értesítenie kell a vonalon közlekedő össze vonat mozdonyvezetőjét és vonatvezetőjét a hiba pontos szelvény szerinti helyéről és annak lehetségek okairól valamint a hívójelzést is a forgalmi tiszt adja ki.
Az F2-es utasítás 1.2.128-as bekezdését törölni, amely a vonali távbeszélőről szól, ez a rendelkezés mostanára elavult!
Az F2-es utasítás 1.4.7.1 -es bekezdésében foglaltakat a vasúti törvénybe iktatni, hogy
A dolgozó kötleles megtagadni a munkavégzést minden olyan esetben amely a vasúti forgalom biztonságát veszélyezteti vagy a forgalmi dolgozó életét illetve testi épségét veszélyezteti.
Az F2-es utasítás 1.4.13-mas bekezdésében foglaltakat módosítani miszerint
Az állomás bejárás alkalmával a vasúti dolgozónak minden biztosítási biztonsági berendezés helyes működéséről megkell győződnie, valamint, ha meggyőződött ezt egy az erre rendszeresített állomásbejárási naplóba vezetni kell. Ezalatt az idő alatt 30 perc. a vonatok közlekedését felkell függeszteni, vagy külön erre a célra kihelyezett forgalmi vizsgáló szakembert kell biztosítani minden szolgálatváltás alkalmával.
Javasolom vezessük be a F1-es és F2-es utasítás magyarázó szakaszába a REFIEB kifejezést Regionális Forgalmibiztosítási és Ellenőrzési berendezést. Valamint ennek kezeléséről külön szakvizsgát keljen tenni a már fogalmi tisztséget betöltő dolgozóknak!
A Liberális Párt törvényjavaslatot nyújt be a személyi jövedelemadó rendszerének megváltoztatására, valamint a minimum nyugdíj és minimum munkanélküli segély összegének meghatározására. Benyújtja Arnim pénzügyminiszter
Javaslatunk szerint a bruttó (járulékok nélküli)minimálbér 460 taka lesz, ebből az egészségügyi, munkanélküli és nyugdíj járulék levonása után a dolgozó ténylegesen 414 takát kap meg.
Az első kulcsba azok tartoznak akik461és 1100 taka között keresnek. Őket 19 százalékos adóval terheljük (azzal, hogy a 414 takás nettó minimálbért mindenkinek meg kell kapnia)
A Második kulcsba a 1101 taka és az felettkeresetűek az ő adóterhük 29 százalékos.
Aminimál nyugdíjat352 takára, az az a tényleges minimálbér 85 százalékára emeljük.
A minimális munkanélküli segélyt 207 takára, az az a minimálbér felére emeljük.
A szemét tárolása, megsemmisítése egyre nehezebb és költségesebb. Az ásványvizes, üdítős palackok hatalmas mennyiségben kerülnek a szemétbe, a gyártóknak, üzleteknek kényelmesebb az eldobható palack. Tegyük kötelezővé az üdítőitalt, ásványvizet gyártóknak, hogy az üdítők, ásványvizek legalább felét visszaváltható palackban forgalmazzák. Ez az arány most 5% körül van.
Javaslat a szabadon felajánlható adóról. Benyújtja: Dorah Darko, KP-RP.
"Tisztelt ülés!
A jelenleg szabadon felajánlható adó az összadó 1%-a. Ez az összeg annyira jelképes, hogy már a nevetségesség határait súrolja. Javaslom tehát ezt megemelni 5%-ra. Javaslom tehát, hogy a mostani, bonyolult bürökrácia helyett minden bejegyzett szervnek fel lehessen ajánlani az adót, és a mostani egy év helyett ,félévenként lehesenn változtatni támogatott intézményt. A felajánlás elfogadásához szükséges bankszámlaszám megteremtését az állam igény esetén magára vállalja.
Országunk rendelkezik elegendő tartalékkal, hogy ezt az adózókénti plusz 4%-ot elviselje, ráadásul ez már ér is valamit.
Támogassa az állam úgy a gazdákat, hogy bizonyos növények termesztését, állatok tenyésztését arányosan támogassuk.
Azaz kvázi határozzon meg egy erre alakított testület a felmérések és szerződések alapján egy tervet, amelyet központosítottan leosztva a gazdák között támogassunk pénzügyileg.
A javaslatom a kikötök és a strandokra szól.20.00 után a összes strand és kikötö mentén hajózzon körbe legalább 2 motorcsónak 100m-es körzetben hogy sen ki se maradjon be az óceánba és fulladjon meg. Körözés idöpontja 20.00,3.00 és 6.00
Bartha Péter (MSZDP-SZP) módosító indítványt nyújtott be a kormány patikaliberalizációs törvényéhez. Ebben azt kezdeményezi, hogy a törvény szövegéből kerüljön ki az a passzus, hogy „Csak gyógyszerészi diplomával”, helyette kerüljön oda a „megfelelő tőkével”. Illetve kerüljön az „A” ponthoz, hogy a tulajdonosnak vagy rendelkezzen megfelelő szakmai tapasztalattal, vagy legyen szakképzett patikavezető.
Törvényjavaslatok a patikákról és a gyógyszerekről
Benyújtja. Ben Mac LP
A. Javaslom, hogy az állami kézben lévő 50 patikát kínáljuk fel privatizációra. Reális áron kínáljuk, ha nem kel el, egyenlőre marad állami kézben. Csak gyógyszerészi diplomával rendelkezők pályázhatnak. A jelenleg ott dolgozók elővételi joggal rendelkeznek. Külföldi személy csak akkor pályázhat, ha nincs madén jelentkező. Ezért a pályázat lebonyolítása két fordulós.
B. A vény nélkül kapható gyógyszerek szabadon árusíthatók legyenek drogériákban, szupermaketekben. A használati útmutatónak minden esetben madén nyelven kell a dobozban lenni. 18 éven aluliak nem vásárolhatnak gyógyszert.
Javaslat a mindenkori házelnök feladatköréről és „fegyvereiről” a képviselőkkel szemben. Benyújtja: Dorah Darko, KP-RP.
"Tisztelt ülés!
A mindenkori házelnök legalább a mostani formában legyen köteles vezetni az elfogadott/elutasított javaslatok jegyzőkönyvét. Ha ezen feladatának huzamosabb ideig nem tesz eleget, köztársasági elnöki nyilvános megrovásban részesül.
Javaslom továbbá a házelnöki 'fegyverarzenál' átalakítását, teljesen új alapról indítását:
- ha egy képviselő az elsőp házelnöki figyelmeztetés után sem hagyja abba egy téma 'akkor, ott, és úgy' taglalását, a házelnök 1-25 órai törvényjavaslatbenyújtási, vagy 5-15 órás parlamenti szavazati jogmegvonással súlytja.
- ha egy képviselő késve felel egy interpellációs válaszra, a házelnök 1-5 órás interpellálási jog megvonásával súlytja.
- ha egy miniszter késve felel egy interpellációra, a házelnök 1-5 órás törvényjavaslatbenyújtási jogmegvonással súlytjta.
- a házelnöki tekintély parlamenti megkérdőjelezése (az első házelnöki figyelmeztetés után) 5 órás interpellálási, 10 órás törvényjavaslat benyújtási, és 24 órás parlamenti szavazati jogmegvonási penzumot von maga után.
- aki a fenti penzumokat megkapja, de mégis csinálja, ami tiltott, a házelnök köztársasági elnöki felülbírálásig megvonja a parlamenti szavazati jogát.
(Érthetően: szavazni persze penzum alatt is szavazhattok, de kamupolitikussal, és aki meg van büntetve, annaka mandátumát - egyet - a 'nem szavazott kategóriába rakom, névvel.)
A házelnök a penzumokat minden esetben a kiszabás percétől számítja. Fellebbezni, az utolsó eset kivételével, nem lehet.
Törvényjavaslat a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról
A hazai és uniós forrásokból megvalósuló fejlesztések sikere nemzeti érdek. A fejlesztési támogatások odaítéléséről és felhasználásáról döntő intézményrendszer átlátható működését biztosító jogszabályok megalkotása és érvényesítése ezért minden felelős, hazafias közéleti erő közös érdeke és kötelessége. Jogos igénye Madeniának, hogy e nemzeti közös nevező érvényesítése érdekében a közpénzekből származó források felhasználásával és befektetésével megvalósuló fejlesztések ügye jogi-politikai védelmet kapjon a pártpolitikai vitáktól, illetve a kormányzati ciklusváltásoktól egyaránt. Az Országgyűlés ezért a közpénzekből nyújtott támogatások fokozottabb átláthatóságának megteremtése érdekében a következő törvényt alkotja:
E törvény hatálya
a) az államháztartás alrendszereiből,
b) az uniós forrásokból,
c) a nemzetközi megállapodás alapján finanszírozott egyéb programokból
származó, egyedi döntés alapján nyújtott, pályázati úton vagy pályázati rendszeren kívül az államháztartáson kívüli természetes személyek, jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezetek - ide nem értve a társasházat - (a továbbiakban együttesen: személy) számára odaítélt, természetben vagy pénzben juttatott támogatásokra terjed ki.
Nem indulhat pályázóként, és nem részesülhet támogatásban
a) aki a pályázati eljárásban döntés-előkészítőként közreműködő vagy döntéshozó,
b) a kizárt közjogi tisztségviselő,
c) az a)-b) pont alá tartozó személy közeli hozzátartozója,
d) az a)-c) pontban megjelölt személy tulajdonában álló gazdasági társaság,
e) olyan gazdasági társaság, alapítvány, társadalmi szervezet, egyház vagy szakszervezet, illetve ezek önálló jogi személyiséggel rendelkező olyan szervezeti egysége, amelyben az a)-c) pont alá tartozó személy vezető tisztségviselő, az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője, a társadalmi szervezet, az egyház vagy a szakszervezet ügyintéző vagy képviseleti szervének tagja,
f) az a társadalmi szervezet, egyház vagy szakszervezet, illetve ezek önálló jogi személyiséggel rendelkező azon szervezeti egysége,
fa) amely a pályázat kiírását megelőző öt évben együttműködési megállapodást kötött vagy tartott fenn Madeniában bejegyzett párttal (a továbbiakban: párt),
fb) amely a pályázat kiírását megelőző öt évben párttal közös jelöltet állított országgyűlési, uniós vagy régiós választáson,
g) akinek a részvételből való kizártságának tényét közzétették.
Nem vehet részt döntéshozóként vagy döntés-előkészítésben közreműködőként az, aki vagy akinek a közeli hozzátartozója a pályázóval munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll.
Törvényjavaslat az önkéntes tűzoltó egyesületekről
Az Országgyűlés, elismerve az önkéntes tűzoltó mozgalom több évszázados áldozatkész munkáját; az emberek életének, testi épségének, anyagi javainak, a nemzetgazdaság és a természeti környezet értékeinek hatékonyabb megóvása érdekében szükségesnek tartja a tűz elleni védekezést önként vállalók tevékenységének erősítését, és ezért az önkéntes tűzoltók, és a tűzoltó egyesületek működési feltételei javításának érdekében a következő törvényt alkotja:
A tűzoltó egyesület szaktevékenysége során a tűzmegelőzés körében tájékoztathatja a lakosságot az időszerű tűzvédelmi feladatokról, a lakosság részére tűzvédelemmel kapcsolatos más információs tevékenységet végezhet.
Szaktevékenységet a tűzoltó egyesületnek csak olyan nagykorú, cselekvőképes, külön jogszabályban meghatározott szakmai képesítéssel rendelkező tagja végezhet, aki életkoránál, egészségi, fizikai állapotánál fogva alkalmas és erre önként vállalt kötelezettséget.
A tűzoltó egyesület szaktevékenységet irányító tagjaként azt lehet kijelölni, aki
a) tűzoltó szakképesítéssel rendelkezik, vagy ennek hiányában
b) tűzoltó alaptanfolyami képesítést szerzett, és írásban vállalta a tűzoltó szakképesítés megszerzését.
Törvényjavaslat a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
Ez a törvény állapítja meg az áruhoz kapcsolódó, a kereskedelmi ügylet lebonyolítását megelőzően, annak során és azt követően a fogyasztóval szemben alkalmazott kereskedelmi gyakorlatokra, valamint az ilyen kereskedelmi gyakorlat tekintetében alkalmazott magatartási kódexekre vonatkozó követelményeket, és az azok megsértésével szembeni eljárás szabályait.
Tilos a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat.
Tisztességtelen az a kereskedelmi gyakorlat,
a) amelynek alkalmazása során a kereskedelmi gyakorlat megvalósítója nem az ésszerűen elvárható szintű szakismerettel, illetve nem a jóhiszeműség és tisztesség alapelvének megfelelően elvárható gondossággal jár el (a továbbiakban: szakmai gondosság követelménye), és
b) amely érzékelhetően rontja azon fogyasztó lehetőségét az áruval kapcsolatos, a szükséges információk birtokában meghozott tájékozott döntésre, akivel kapcsolatban alkalmazzák, illetve akihez eljut, vagy aki a címzettje, és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg (a továbbiakban: a fogyasztói magatartás torzítása), vagy erre alkalmas.
Megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely valótlan információt tartalmaz, vagy valós tényt - figyelemmel megjelenésének valamennyi körülményére olyan módon jelenít meg, hogy megtéveszti vagy alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztót egy vagy több tényező tekintetében és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas.
Törvényjavaslat a hazai textilipar megvédése érdekében Be nyújtja a gazdasági és közlekedési minisztérium
Felmérések mutatják, hogy a hazánkat elözönlő olcsó kínai textilipari termékek veszélyeztetik a hazai textilgyárakat, főként a kisebbeket, de ha időben nem lépünk akkor a nagyobb gyáraink is veszélybe kerülhetnek. A behozott kínai textilipari termékek behozatali vámját javaslom megemelni 5 százalékkal. Ugyanakkor javaslom különítsünk el 100 millió takát gyorssegélyként a leginkább bajban levő gyáraink megmentése érdekében.
Törvényjavaslat az egészségesebb táplálkozás elősegítéséről
Javasolom hogy azok az üzemek és cégek amelyek teljes kiőrlésű lisztel készített termékekete készítenek vagy forgalmaznak, kapjanak 1% adó kedvezményt.
Alex Haibu KP-RP
1. Ha a parlamenti szabvazás eredménye: 100-100, döntsön a korelnök szavazata.
2. Ha a házelnök akadályoztatva van, és nem tudja időben lezárni a szavazást, akkor a határidő lejárta után 12 órával a házelnök helyettese zárja le a szavazást. Ehhez házelnök helyettest kell választnai.
Törvényjavaslat a széndioxid kibocsátással kapcsolatban Benyújtja a környezetvédelmi és agrárminisztérium.
A törvény célja hogy szabályozzuk az ország engedélyezett kibocsátható széndioxid mennyiségét, ami éves szinten 9 millió egységet tesz ki.
Ennek 38%-át a háztartások a fennmaradt 62%-át a gyárak s közintézmények termelhetik.
Évente háromszor (március, július, november) a szakemberek elemzik a részadatokat s azokon a települések vagy ipari körzetek melyek megszegik a részarányosan számukra elfogadott széndioxid kibocsátás mértékét büntetésre számíthatnak.
A javaslott büntetés mértéke minden plusz széndioxid egység után 50 taka így például ha ez város ezer egységgel lépi túl az engedélyezett széndioxid kibocsátás mértékét, akkor 50 ezer taka büntetést kell fizetnie, ami jelentős összeg hisz több mint 100 bruttó bért tesz ki..
Ez mellett a minisztérium mintegy 150 milliós taka alapot hozz létre, mely a lakosságot a környezetbarát energiaforrások felhasználására serkenti, s ezek beszerzéséhez segítséget nyújt.