Témaindító hozzászólás
|
2008.07.23. 22:36 - |
A Demokratikus Centrumpárt javaslatát, a hadsereg létszámának befagyasztásáról az Országgyűlés nem szavazta meg. A DCP sajnálatosnak tartja, hogy a kormánypárt nyilatkozatai és tettei között ekkora a diferencia.
Nyilatkozott a madeniai TV munkatársának Radnai Tünde a Demokratikus Centrum Párt elnöke.
|
[458-439] [438-419] [418-399] [398-379] [378-359] [358-339] [338-319] [318-299] [298-279] [278-259] [258-239] [238-219] [218-199] [198-179] [178-159] [158-139] [138-119] [118-99] [98-79] [78-59] [58-39] [38-19] [18-1]
Mr. Mcload!
Nem veszed észre hogy magad ellen beszélsz?? Ha Budapesten csak 100 km villamosvonal van akkor nézzük az arányt Budapest 2 millió 100km villamos Dabukka 1,5 millió 660 km villamos! Na akkor lakosra levetítve:
Budapesten 1 főre:2 millió osztva 100-al az 20.000 Emberre jut 1 km villamos
Dabukkában 1 főre:1,5 millió osztva 660-al az 2272,7 vagyis kerekítünk 2273 emberre jut 1 km villamos
Budapesten 1 főre:Ha úgy vesszük akkor budapesten 1 km villamosvonal mellett 20 ezer ember lakik ez szerintem majdnem ideális szám
Dabukkában 1 főre:Ha úgy nézzük Dabukkában 1 km villamosvonal mellett 2300 ember lakik durván, ez túlzás!!!
Tehát nem a pénz a gond nem az a fő hogy mennyi pénzt költesz rá! Hanem, hogy maradjon reális! Ha még ki akarod a maradék buszjáratokat is váltani villamossal abból egyenesen egy nevetséges terv lesz! Mennyi villamosvonalat akarsz még? 1000 km? Maradjunk eálisak, mert így a játék nem ér semmit! Úgy lett volna helyes ha azt mondod 360 km-ert felújítottunk, az oké, de 660 km egy ekkora városba!!! Nagyon irreális! És ezt elkell fogadnod! |
Tisztelt Kelemen Úr!
Rövid reakcióm az ön által felvetett problémára:
Budapesten jelenleg kb 215-220 km villamosviszonylat van, pálya azonban ennél kevesebb, mert több villamos (például a 4-es, 6-os, vagy a dél-budai villamosok) jelentős részen azonos pályákat használnak. Ennél fogva a város villamosvonalainak jelenlegi hossza kb. 100 km lehet.
Ön sajnos nagyon rosszul váltotta át a 2 milliárd 2009-es árfolyamú magyar forintot 2063-as madén takára a svájci frankon keresztül. Kérem, engedje meg, hogy kijavítsam a számítását.
Tegyük fel, hogy egy svájci frank valóban 200 forintnak felel meg. Ha reálisnak tartjuk az ön által 2 milliárd forintnak nevezett egy pályakilométerre jutó költséget, akkor az azt jelenti, hogy 10.000.000 frank egy kilométer villamospálya. 1000 madén takáért 5344 frankot kapunk, tehát 1 frank kb. 0,187 taka, 10.000.000 frank pedig 1.871.000 taka.
A 300 km villamospálya építése pedig 540 millóra jön így ki. Mindehhez hozzá kell tennem, hogy a villamosépítési technológia sokat fejlődött az elmúlt 54 évben, valamint a Dabukkai korrupció jóval alacsonyabb szintű, mint ami 2009-ben Magyarországra volt jellemző. Így akkori forintban számolva ma kb. 700 millióba kerül megépíteni egy kilométer villamospályát. Így egy km pályára csak 644500 taka költség jön ki, a 300 km pálya pedig 190 millió taka. A beruházás maradék 110 millió takáját fordítottuk a villamosok beszerzésére.
Az, hogy miért van ennyi villamosra szükség, egyértelmű: polgármesterségem végére szeretném az autóbuszos tömegközlekedést Dabukka legnagyobb részén villamosra cserélni - ahol ez gazdaságilag lehetséges -, mert a villamos sokkal környezetbarátabb és hatékonyabb tömegközlekedési eszköz. Így a város élhetőbb lesz, és ez minden polgára, valamint az ország számára is előnyöket jelent. Dabukka deklarált célja zöld várossá válni az elkövetkező évtized kezdetéig, ezért a villamosfejlesztés és a parkosítás.
Talán nem olvasta figyelmesen a városi költségvetést, illetve hallgatta a TV-nyilatkozatomat, az autópálya építés részben új elkerülő út építését jelenti: egy új külső körgyűrűt, mely a város lakott területein kívül halad, összefogva minden a fővárosba érkező utat. A körgyűrűvel egyidőben nagyszámú P+R parkoló épül, és a város tervezi dugódíj bevezetését. Az intézkedések célja, hogy a modal splitet a jelenlegi 60-40% arányról 75-25%-ra mozdítsa el a tömegközlekedés javára, legkésőbb a jelenlegi polgármesteri megbízatásom végére.
Végezetül, hogy az utolsó soraira is reagáljak: ön kér engem arra, hogy ne rugaszkodjak el a realitásoktól, miközben a többi játékoshoz hasonlóan egy-az-egyben másolja a 2009-es magyarországi helyzetet és belpolitikát, például az utolsó nyilatkozatában. Ha megtekinti a játékbeli pénzügyi adatokat, láthatja, hogy 2063-ban Madéniában egyáltalán nincs gazdasági válság, sőt a világban sem valószínűleg, ezért az arra való hivatkozás értelmetlen. A kormány nem tartozik senkinek semmivel, mert az ország pénzügyi helyzete kifejezetten kedvezőnek mondható.
Daniel W. Mcload
A Madén Köztársaság Gazdasági és infrastrukturális minisztere
Dabukka polgármestere
LP |
Kelemen Gyula reagálása a Madén Este című műsorban elhangzottakhoz!
Mcload Miniszterúr elszámolta magát hiszem 300 milóméter villamosvonal?? Az annyi mint számoljunk csak ha egy villamosvonal 15 km- ami azért mééég méég a reális hosszhoz tartozik akkor is mintegy 20 új villamosvonalról beszélhetünk. Ez hatalmas szám! Főleg annak tudatában, hogy Dabukkában már vannak villamosok! Jóvolna ha a nagy fejlesztés nem menne a realistás javára. Nézzük a mai Budapestet 2 millió körüli lakosa van és kb 35-40 villamosvonala, átlagba egy villamosvonal hosszusága 8-12 km ha ezt beszorozzuk akkor kijön hogy Budapesten kb 480 -500 km villamosvonal van. Ez egy 2 milliós város!!! Dabukka egy 1,5 milliós vagyis 500 ezerrek kevesebben laknak. ehez képest 300 km új villamosvonal van és kb 360 km meglévő amit úgy számoltam ki hogy a kedves főpolgármester úr lenyilatkozta a számokat vagyis, hogy Dabukkában 1-78-ig számozott villamosok járnak, tegyük fel, hogy nem minden számot használt fel a tisztelt városi közlekedési vállalat hanem csak minden másodikat vagyis 78 osztva 2-vel az az 39 villamosjárat van de tegyük fel hogy nem is minden másidik számot használták, ezért vegyünk el belőle 9-et az az maradt 30, ezt megszorozzuk az átlag villamosvonalak hosszával ami 12km az az 30 szor 12 az az 360 km, vagyis az újonnan épített villamosvonallal együtt 660 km villamosvonal van Dabukkában! Ami ne is haragudjanak meg de hatalmas szám! Szerény közlekedésismereteim szerint felesleges 1,5 millió embernek! sőőt még 2 milliónak is sok, főleg hogy figyelembe vesszük, azt, hogy 5 metróvonal is működik a városban, ami mint közlekedési ismereteimből tudom 4 szeres szorzóval bír vagyis 4 szer annyira hasznos mint egy villamos és 5 ször mint egy busz. Ezzel együtt ha mindent összevetünk a tömegközlekedés irreálisan hatalmas Dabukkában! De vajon mennyibe is kerülne ez a 300 km a városnak? Számoljunk ma 1 km magyar villamospálya lerakása megállóval utastályékoztatási rendszerre kb 2 milliárd forint, de ezt számoljuk át takába a következő képpen. 200 forint 1 sfájci frank akkor a 2 milliárdot osztjuk 200 al vagyis kijön 10 millió svájci frank de ezt váltjuk takába tehát 10 milliót osztjuk 5,3-mmal mert 5344 a svájci frank, az kb 1.886.800 taka vagyis kb 1.9 millió taka kilóméterenként. Tehát ezt bekell szorozni 300-al ami 5.700.000.000 taka vagyis 5,7 miliárd taka. Ami hááát hogy is mondjam elég nagy összeg. És hozzá még a villamosok, amit úgy számolunk ki, hogy el is meg vissza is közlekedik az a villamos, tehát az össze kilóméter megfelezzük akkor megkapjuk a 150-ez ezt még megfelezzük akkor kapunk 75-öt, tehát kb 75 villamos kell akkor követik egymást kb 10 percenként. Akkor tehát vegyünk villamost, vegyünk az IKARUS-tól olcsót de jót. egy átlagos darab ára 770 ezer kb ez egy 3 részes villamos, átlagos kivitelben. Akkor ezt a 770 ezret szorozzuk meg 75-tel 57,7 millió taka vagyis kb 60 millió taka.
A másik a 30 km autópálya! Ha jól tudom akkor Madenia Portugália megfelelője. Portugália keresztbe vagyis az Óceántól Spanyolországig 130-14 km széles! Ha azomban a játéknál maradunk ám legyen! Jelenleg is van autópálya Dabukka körül hiszen folytatják tehát valaminek lennie kell ha folytatják, mert a semmit nem lehet! Ez a 30km akkora hogy Dabukka és Antigon között simán megálná a helyét! De mint az ismeretes az elkerülő út az körbe kerüli a várost, másképpen miért neveznék elkerülőnek és egyáltalán a város közepére miért tennének autópályát! Tehát ha kiszámoljuk a reális adatokkal, amik jelenleg rendelkezésre álnak akkor dabukkát ez a 30 km-es körgyűrű majdnem hogy körbe érné. De ha már volt ott valami, akkor azt is bele kell számolni tehát több mint körbe érné!
Nem kötekedésért írtam le ezeket, hanem azért, hogy jó volna ha megmaradnánk a realitás mellett, ne akarjunk egyből hatalmasat csinálni, mert akkor a következő időkbe mit csinálunk még hatalmasabbat? És akkor elvész a realitás ami az egészet a földön tartja aztán borul mindenféle elképzelés, mert ennyi erővel megépíthetnénk a USS Voyagert is és egyből Star Trek hangulat lenne, meg Űrdokk meg kutyafüle farka! Ezért mondom maradjunk reálisak amikor fejlesztünk. |
Tisztelt Nézőink a Gazdasági hírmondó mai vendége Kelemen Gyula az SZMP Elnöke!
R:Tisztelettel köszöntöm a műsorban!
KGY:Köszönöm a meghívást!
R:Hogy látja a mai madén gazdasági helyzetet?
KGY:Katasztrófális!
R:Bővebben kifejtené?
KGY:Bővebben kifejtve nagyon katasztrófális, de hogy a humort félretegyük és a tényekkel is szembe nézzünk, az országba 4 olyan gyár van ami ha a kormány nem segít tönkremegy, ezek a következők, IKARUS, OKV, MADFON, MADTECH.
R:Mi ennek az oka?
KGY:Több oka is van az Országos Közforgalmú Vasútnál például az, hogy a kormány nem fogalkozik vele, privatizálta és azóta nem is hederint rá! Nincsen kifizetve a 2 éves jegyárkiegészítés, ezért ha hamarosan nem tesz valamit a kormány nem lesz vasúti tömegközlekedés! Az IKARUSnál az a gond, hogy a kormány még nem fizette ki a megvásárolt járműveket melyeknek összértéke kb 2400 millió taka, ami azért elég tetemes összeg, a Madéniai Fonodaipari Csoportnál pedig az Ikarus nem tud fizetni a megrendelt üléshuzatokért. A Maden Elektro Technológiai Kft pedig szintén az IKARUS-tól várja a pénzét, ugyanis tőlük származnak a buszok és villamosok kábelei és elektromos berendezései.
R:Ha ezek a gyárak bezárnak akkor mennyi ember kerülhet a munkanélküliség csapdájába?
KGY:Ha az IKARUS bezár akkor ők 5400 embert küldenek utcára, azomban ha az IKARUS bezár akkor az ő beszállítói is csődbe mennek hiszen több cég van az IKARUS-ra specializálódva, köztük a MADFON és a MADTECH is, a MADFON 900 embert küldene el, a MADTECH pedig 870-et, azomban körülbelül még 6-7 cég végez bedolgozói feladatokat ők összesen mintegy 8-9 ezer embert foglalkoztatnak, ez azt jelenti, hogyha csak az IKARUS-t és a hozzá tartozó cégeket nézzük körülbelül 15 ezer munkanélkülit jelent. Ám ott van még az OKV is, ha az OKV leépítést hajt végre akkor a jelenlegi 14 ezer munkaválalójából elkell küldenie legalább 6 ezret, hogy folytatni tudja a tevékenységet árkiegészítés nélkül, ami persze a törvény szerint járna neki! Vagyis összesen mintegy 21-22 ezer ember kerülne utcára.
R:A SZMP hogy kíván ezellen tenni?
KGY:Az SZMP nem tud ellene tenni, hiszen nem vagyunk a parlamentbe, ezellen egyedül a kormány tud tenni, méghozzá Mr Mcload Úr aki a gazdasági miniszter, neki kell ezt a lépést meghozni, és ha nem hozza meg akkor a madén gazdasági mutatók nem lesznek olyan nagyon fényesek!
R:Mennyi idejük lehet még ezeknek a cégeknek?
KGY:Szerény véleményem szerint és eddígi ismereteim szerint 1-2 hónap. Ha addíg nem történik megállípodás illetve kifizetés akkor a cégek bejelentik a csődöt!
R:A VAKONDOK METRÓ GYÁR-nak is tartozik a kormány ha jól tudom?
KGY:Igen igen nekik is tartozik nekik 2800 millió takával tartoznak.
R:Hogy hogy a VAKONDOK nem omlik össze?
KGY:Mert a VAKONDOK-nak van elég tőkéje hiszen világszerte a migyárüzemünket is beleszámítva összesen 36 gyára van. A napi bevételük eléri a 14 milliárd takát. Ezért nem számít nekik a késedelem, de az IKARUS-nak csak nálunk van gyára.
R:Köszönöm a beszámolót!
KGY:Én köszönöm a meghívást! |
A Madén Este vendége:
Daniel W. Mcload
Riporter: Köszöntjük önt. Két fontos funkciót is ellát jelenleg, Dabukka polgármestere és gazdasági csúcsminiszter. Hogyan bírja az ezzel járó terheket?
Daniel W. Mcload: Bár mindkét pozíciómban nagyon fontos reformokat, fejlesztéseket hajtunk végre, maximálisan meg tudok felelni ennek. Élvezem a feladatokkal járó munkát, és a munkatársaim segítségével együtt mindent kifogástalanul el tudok végezni. Nézzenek csak körül Dabukkában, vagy nézzék meg az új költségvetést és az adócsökkentést.
R: Nézzük akkor körül Dabukkában! Húszezer új építésű lakás, 30 kilométer autópálya, 300 kilométer villamosvonal és többszáz új jármű. Jól mondom?
DWM: Jól mondja, és mindez csak az első két üteme annak a fejlesztési ciklusnak, ami megindult a fővárosban. Nem árulok el nagy titkot, ha hamarosan a szállodaiparba kíván a város befektetni és a nemzetközi repülőteret akarja továbbfejleszteni. A parkokról és a kerékpáros fejlesztésekről pedig nem is tett említést: 200.000 nm2 új parkfelületet hoztunk létre a városban, és legalább ennyit újítottunk meg. Minden kerületre kiterjesztettük a kerékpárút hálózatot és 15.000 bérelhető kerékpárt helyeztünk ki az utcákra, ami a program sikerének köszönhetően kevésnek tűnik, a számukat folyamatosan bővítjük.
R: Reméltem, hogy elmondja kérdés nélkül is, nagyon köszönöm. Adócsökkentés a következő téma. Kiket érint az adószerkezet változása?
DWM: Minden Madén állampolgárt, reményeim szerint. Az új kulcsok csökkenő adóterheket hoznak a lakosság számára, a megemelt minimálbér pedig nagyobb szabadságot biztosít az embereknek. Az egyszerűsödő adójogszabályok minden bizonnyal elő fogják segíteni a magántőke további térnyerését a gazdaságban.
R: Végezetül egy kérdés a kormánnyal kapcsolatban. Hogyan értékeli Szilágyi Éva interpellációs hibáját?
DWM: Mélységesen le vagyok sújtva, de bízom benne, hogy az újdonsült miniszterasszony tanul a hibájából, és többet nem követ el ilyet.
R: Köszönöm az interjút.
DWM: Én köszömöm a meghívást. |
Kedves Barátaim!
Most Polanski úrnak van igaza. Madéniában csak parlamenti képviselők nyújthatnak be törvényjavaslatokat. Lehet hogy ez más országban nem így van, de nálunk így írja elő a törvény. Természetesen mint minden törvény, ez is módosítható. Javaslom Kelemen úrnak, hogy vegye elő diplomáciai képességeit, és kérje meg valamelyik képviselő barátját, ismerősét, hogy adjon be törvénymódosító javaslatot, miszerint civil szervezetek vagy parlamenten kívüli pártok is nyújthassanak be törvényjavaslatokat. Ha a parlament megszavazza, áldásom rá.
Közt.elnök |
Viszontválasz Kelemen Gyulának:
"Tisztelt Kelemen úr!
Sajnálom, ha ön azt gondolja, pártom, nevéből kifolyólag, ugyanazt az ideológiát követi, mint a Sztálin neve alatt futó rezsim. Ez nem így van. Ha azt sem vette észre, hogy mi képviseljük legközvetlenebbül a népet, hozzánk érkezik a legtöbb választópolgári levél, telefon, ímél, satöbbi, és hogy mi vagyunk, akik ezekből folyamatosan javaslatokat csinálunk, ön, képletesen, vak. Ha a továbbiakban sem áll el ezen nézete mellől, nem fogok rá többet reagálni. Tudja, hogy mivel, és tudja, hogy mit törölhet ki...
Továbbá... én legalább már évek óta egy ügyet szolgálok, nem úgy, mint ön a madén politikai kaméleon...
Még mindig tartom azt, hogy Gacsó úr figyelmeztetne, ha valamit rosszul csinálnék. Mivel önnek sincs nagyobb szava a törvényekről szóló vitában, kérem ne bíráljon felül.
Tisztelettel, Kjurt Polanski" |
Tisztelt Polanski Úr!
Ha Madeniában nem nyújthat be törvényjavaslatot magánszemély, civilszervezet vagy parlamenten kívüli pát akkor nem Demokratikus állam! Akkor egyértelműen kimondható hogy a nép akarata nem érvényesülhet!! Ebben az esetben Madenia nem Demokratikus állam, habár ön mint Kommunista nem is szeretne, hogy az legyen hiszen a Kommunizmus az maga egy Diktatúra!
Kelemen Gyula |
Kjurt Polanski házelnök úrbeszéde a pártszékház udvarából:
"Tisztelt Kelemen Gyula, képviselő úr!
Nem tudom, melyik alkotmány 1990-es bejegyzéséből vette azt, hogy parlamenten kívüli párt is nyújthat be törvényjavaslatot a parlamentbe, de Madeniában nem így működik, nézzen csak utána!
Ha önnek lenne igaza, gacsó úr nyilvánvalóan figyelmeztetett volna engem, hisz előfordult már házelnökségem alatt, hogy hibát követtem el a szabályok nemismerete miatt, ezt elismerem. de ebben biztos vagyok, parlamenten kívüliként, nem írhatom ki szavazásra törvényét... ami amúgy nem rossz gondolat, ezt mint KP-elnök mondom.
Tisztelettel, Kjurt Polanski, házelnök" |
Nagyinterjú az új Gazdasági és infrastrukturális miniszterrel
Riporter: Vendégünk a stúdióban a Liberális párt üdvöskéje, Daniel W. Mcload, a főváros polgármestere. Köszöntöm.
Daniel W. Mcload: Jó estét kívánok minden kedves tévénézőnek és önnek is.
R: Eddig az uniós ügyekkel foglalkozó minisztériumot vezette, ám aktivitása alapján várható volt, hogy tárcát vált. Minek köszönhető, hogy a Gazdasági és infrastrukturális minisztériumot vezeti ebben a ciklusban?
DWM: Ez a számomra egyik leginkább kézenfekvő terület, és ebből a minisztériumból lehet a leginkább ráhatással lenni a gazdasági reformra, amit a kormány ebben a ciklusban végrehajt.
R: A miniszterség mellett ön Dabukka főpolgármestere is. Össze bírja egyeztetni a két feladatot?
DWM: Igen, természetesen. A főváros előtt álló feladatok jelentős része is a gazdasági reformmal kapcsolatos, így a feladatok nagyban hasonlítanak egymásra.
R: Megtudhatunk részleteket erről a gazdasági programról?
DWM: A Liberális párt programjából ezek az elvek ismerősek lehetnek: adócsökkentés, a magánberuházások serkentése, a gazdaság teljesítményének felpörgetése. A konkrét intézkedésekről azonban még zajlik a kormányegyeztetés.
R: Ez eddig is nagyszerűen hangzik. Tud még valamit mondani nekünk a kormányprogramról?
DWM: Hogyne. A kormányzást azzal kezdtük, hogy az alapvető liberális elveknek megfelelően csökkentettük a minisztériumok és így a kormányzat létszámát. Az eddigi 16 minisztérium helyett mindösszesen 10 irányítja Madéniát, kisebb költségek mellett jobb eredményekkel. Itt nem állunk meg! Számos törvényjavaslattal készülünk már az első ciklusban, és azt minden ciklusban újabbak fogják követni. A kormányzás irányt mutat Madéniának. Üvegzseb törvény néven javaslat készül a képviselők vagyoni átvilágítására. Kezdeményezni fogjuk egy ország népszámlálás lebonyolítását. Egy komplett átláthatósági törvényjavaslatot nyújtunk be, ami segíti az ország lakosait abban, hogy könyebben eligazodhassanak az országot érintő legfontosabb változásokban.
R: Tudna erről bővebb információt mondani?
DWM: Persze. Nyilvánossá és kereshetővé tesszük az elfogadott és az elutasításra került törvényjavaslatokat. Kötelezzük a régiókat arra, hogy rendszeres jelentéseket tegyenek közé a gazdasági számadataikon kívül minden egyéb mutatójukról és eredményeikről, valamint részletes kiadványt készítünk az ország gazdasági és kulturális fejlettségéről.
R: Remekül hangzik mindez. Feltehetek néhány kérdést a magánéletével kapcsolatban is?
DWM: Csak bátran.
R: A Portrékból már megtudhattuk, hogy ön házas és négy gyermeke van. Hogyan viseli a család az ön akítv politikai szerepvállalását?
DWM: Nagyon támogatóan. A feleségem mindenben mellettem áll, a szabadidőmet pedig a gyerekekkel töltöm, így igazából nem érzik meg a hiányomat.
R: Nagyon köszönjük, hogy befáradt a stúdiónkba és nyilatkozott a Madén televíziónak.
DWM: Én köszönöm a lehetőséget. |
A zöld párt máris kormányra került. Így megmutathatjuk mennyire fontos, hogy a környezetvédelem és a hagyományok közös képviselete hasznos az országnak. Miniszterséget is kaptunk, a környezetvédelmet és agáriumot. Most bizonyítani is tudunk. Nem sok pártnak adatik meg, hogy ilyen rövid idő alatt a parlamentbe és a kormányba kerülhessen. Szeretném megköszönni konzervatív társainknak, hogy harcoltak értün, valamint a kommunistáknak, hogy fontosnak tartanak minket. Közös munkával, közös reformokkal, közös érdekkel nagyot fogunk alkotni. Zöld Madéniát! Egységes nemzetpolitikát! Hagyományokat ápolni! A politikai pártok tartsák fenn magukat, ne az adófizetők lássák ebben kárukat! Szilágyi Enikő |
"Igen, valóban egy burzsoá seggfej vagyok, aki csak divatból vezeti a Kommunista Pártot, közben a pénzt a saját zsebébe tereli. Mindig is hibám volt a kétszínűség a kényszeres megalkuvás, és behódolás. Továbbá nem érdekelnek az emberek gondjai, otthoni címem is szigorúan titkosítva van, ahogy, persze, a pártomé is. Valójában sosem fordítottam időt egyik tisztségemre sem, a régiókat beosztottjaim maguktól irányítják, a házelnökség is csak névleges, a KP elnöki posztja pedig a pénzkeresés miatt az enyém... Bandi, baszki, mindig igazad van ezzel a széthúzás dologgal... Bár tuti én rontottam el az egészet, hogy túl hamar ítéltem... Ezért ostorozom már magam hetek óta... egy újabb politikus, aki nem kedvel... tragédia..." - válaszolta egy újságirói kérdésre a minap Polanski úr, műkönnyek özönét ejtve. |
Riport Alex Haibuval
R: Hogyan értékeli a választást?
H: Jól szerepeltünk, a második helyen végeztünk, a KP-RP növelte a mandátumai számát, szóval elégedett lehetnék, de mégse vagyok, mert a baloldal nem tudott nyerni.
R: Ön szerint mi ennek az oka?
H: Mint eddig mindig. a széthúzás. A baloldal nem tudott egységesen, keményen fellépni. Polanski barátom nem tusdott a kampánnyal foglalkozni, és ez meg is látszott a KP teljesítményén.
Megjegyzem, így is nyertünk volna, ha Hegedűs Döme mellénk áll. A Néppárttal együtt így is többségben lennénk!
R: Kelemen Gyula azt mondhja hogy ön fantom politikus, minden t ő csinált a kampányban.
H: Megköszönöm Gyulának a munkját, valóban főleg az ő érdeme az RP jó szereplése. Én tényleg a háttérbe húzódtam. Betegséggel bajlódtam, és láttam hogy Gyula aktívan és nagy lendülettel dolgozik, ráhagytam.
R: Mégse adta át neki a pártelnökdéget.
H: Azért nem, mert még nem alkalmas rá. Forró fejű, és meggondolatlan. Emlékezzünk csak rá: az utcára vitte az embereket, és alig lehetett megfékezni az eseményeket. Mi a Radikális Pártban a radikális eszközöket támogatjuk, de ezt csak parlamenti úton akarjuk elérni. Nagyon sajnálom hogy külön útra tért, mert nagyon tehetséges. Ha lehiggad, sokra viheti. Ez az új párt alapítása nagy hiba volt. Csak még jobban megosztja a baloldalt.
R. Köszönöm ariportot!
H: Szívesen máskor is. |
Tinaian Greovi műsorát, a 'Portrék' újabb adását láthatják. A kérdező adott a kérdezett miniszterelnökünk, Arnim Haugwitz:
"Tinaian Greovi: Egy égetően aktuális kérdés: mit gondol Kelemen Gyula köpönyegforgatásáról? Egyáltalán, ön szerint, az-e?
Arnim Haugwitz: Ami Kelemen urat illeti: rövid időn belül már a harmadik pártban fog szerepelni. Biztos megvan rá az oka. Nézze, Madenia demokratikus állam, s senkit sem lehet megakadályozni abban, hogy azt a pártot képviselje, mely szerinte leginkább az ország érdekeit képviseli. Kelemen úr új pártjáról, mivel még csak most alakul, nem tudok mit mondani, de a programját olvastam, az igencsak jól hangzik, s ilyen pártra szükség van.
TG: Elégedett a régi-új kormánykoalícióval? Mit gondol, Szilágyi Enikő, a titokzatos Szilágyi Éva rokona politikai szerepvállalása valóban csak álca, esetleg okos összezavaró húzás, mint Polanski úr szerint?
AH: Teljes mértékben elégedett vagyok a régi-új koalícióval. Ami Szilágyi Enikőt illeti, én a magam részéről örülök, hogy megjelent a madén nagypolitikában. Szüksége volt Madeniának egy Zöld Pártra bárki bármit mond, én így vélem. Hogy összezavaró lenne? Nem hinném. Mégis kit zavar? Maximum azt akinek nem szívügye a környezetvédelem.
TG: Mit tippel a házelnökválasztásra?
A: Nézze, jósnak aztán igencsak pocsék vagyok. Így aztán ebbe nem megyek bele.
TG: A régi trendtől eltérően, jelen ciklusban nem volt túl nagy élet a régiós parlamentekben. Ön szerint a régiós választásokon lesz számottevő változás az erőviszonyokat tekintve?
AH: Ó, addig több mint másfél év van még. A parlamentek is aktivizálódhatnak. Van még idő bőven.
TG: Gondolom, olvasta a legújabb párt kezdőprogramját, és már találkozott is dr. Halász Sándorral. Polanski úr pozitív csalódásról számolt be első találkozásuk után. Ön hogy van ezzel?
A: Nézze, Halász úr pártja is csak a közelmúltban alakult, a pártprogramot átolvastam. Nos csak üdvözölni tudom. Igen találkoztam Halász úrral de csak futólag, érdemleges párbeszédet majd a Parlement munkájának megkezdése után fogok vele folytatni addig a türelmét kérem, ez az egy-két nap mindig gyorsan eltelik a kormány összerakásával, a miniszterek óhajának-sóhajának teljesítésével.
TG: És végül egy kis személyes kérdés: úgy hallottuk, úton a trónörökös...
A: Igen, s ha minden igaz fiú lesz… A parlamenti szünetet kihasználtam s feleségül vettem a barátnőm. Persze minden felhajtást mellőzve. Ez Renata szüleinek kérése, mit kérése parancsa volt – s ki merne ellenkezni az apóssal, anyóssal, még ha miniszterelnök is…"
|
R: Uram! Mikor érkeztek vissza?
P: Ohh, épp tegnap este, a választások előtt. Pont annyira volt időm, hogy bejelentsem a KP-RP-t, m eg hogy keseregjek egyet kampánybeszéd gyanánt...
R: Uram! Mi ez a letargia?
P: Letargia lenne? Úgy érzem, nem tudtam kipihenni magam... Ömlesztve kapom a hülyeséget, amint visszaérek. Már azt sem tudni, ki kivel van... Ez a hülye Kelemen pattog, hirtelen balos lett... igazi kaméleon, meg persze - kényszerített - forradalmár. Nem volt elég nekünk egy jobbos agresszor, szükségünk van egy baloldali super... illetve... vasut-manra is... Enikő máris megsértődött, mintha nem ő lett volna az, aki pont a választások idejére maradt olyan pozícióban a brand new pártjával, hogy 6 másik párttól tudjon levonni... Nimród legalább olyan dörzsölt, mint az apja... és sokkal hataloméhesebb... Smith végre elégedett. Aktív a régiókban, szívesen viszi a külügyet. Széll nem ért semmit, csak nemlegesen rázza a kezét tenyérrel kifelé, hogy ő ugyan nem... És persze rajtam és a legújabb párton kívül mindenki pluszpontot kapott, Kelemennek meg könyörögnöm kellett a közös listáért... 58 éves vagyok, néha bele tudok már fáradni...
R: Ezt értsem úgy...?
P: Mi? Dehogy! Nem fogok elszaladni a műbalhé elől, szívesen felveszem a kesztyűt. És bármikor nyitott vagyok egy kávéra bármelyik kollégámmal. Csak ahhoz a földön kéne járniuk. Most beletemetkezem a munkába, mindjárt régiós választás, és az előző ciklushoz képest még semmit sem csináltunk!
R: Mondjuk, például, Antigonban nem is tudtak volna túl sok mindent...
P: Nimród a babérjain ül... Én nem fogom leszedni onnan.
R: Értem, és köszönöm, hogy ki tudott rám nézni a papírhegy mögül! |
KP-RP közös frakció 2062-ben is
A néppel, a népért
Fizetett politikai hirdetés |
Fizetett politikai hirdetés
Mi kell ahhoz, hogy ne csak a fővárosban tanulhass a legjobb egyetemeken? Szavazz az LP-re, és vidéken is végrehajtjuk a fejlesztéseket! |
Interjú Dr. Shuczbach Antallak az Országos Kardiológai Intézet Igazgató Főorvosával.
R:Üdvözlöm Doktor Úr!
SA:Köszönöm a meghívást!
R:Az Egészségügyi miniszter Önt nevezte ki az 1 héttel ezelött tragikus hírtelenséggel elhunyt Dr. Balsai Oszkár úr helyére, meglepődött vagy erre számított?
SA:Nagy megtiszteltetés ért, és egyben nagy meglepetés is. Nem számítottam rá, mert nem gondoltam, hogy valaha is Igazgatóje leszek ennek a csodálatos, 100 éves intézménynek!
R:Hogy kezdte pályafutását?
SA:Már kikoromban békát boncoltam és egeret, aztán nagyobbacska lettem, és jelentkeztem az orvostudományi egyetemre, fiatal orvosként Ausztráliában töltöttem 10 évet, aztán hazajöttem, mert úgy éreztem, hogy nem elég színvonalas az itthoni szívsebészet, aztán Nagy ferenc kolegámmal megalakítottuk a Kardiológusok Országos baráti körét, összejártunk, beszélgettünk elmondtuk egymásnak a tapasztalatainkat. Így aztán egyre nagyobb lett az életbenmaradtak arány, ma pedig már rutin műtétnek számít egy szívműtét. 20 éve kerültem ide a Kardiológiai Intézetbe, 10 éve vagyok Főorvos, jó kapcsolatom van a Minisztériummal az aszisztenseimmel a betegeimmel, az orvos kolegákkal, mindenkivel.
R: Hogy látja az intézet helyzetét?
SA:Az Országos Kardiológiai Intézet jó helyzetben van, az állam folyamatosan támogatja az intézményt ennek örülünk valamint a fentartónk is és magánszemélyek is adományoznak, ezért kivételesen jó anyagi helyzetbe van az intézmény így tudjuk cserélni az elhasználódott eszközöket.
R:Jelenleg hány férőhelyes az intézmény?
SA:Jelenleg 370 ággyal rendelkezünk, ebből 220-250 áltlába foglalt. De örülnénk neki hogyha ez a szám sokkal kisebb lenne (mosolyog)
R:Mit kíván végrehajtani az igazgatósága alatt?
SA:További 2 liftet szeretnénk rendszerbe állítani a jelenlegi 4 mellé, és így folyamatosan tudnának a betegek feljutni a felsőbb emeletekre, valamint kívánunk egy VIP osztályt létrehozni ahol különleges bánásmódban és luxusban részesítjük a betegeket.
R:Igaz-e az a hír, hogy külön mentőállomást is kívánnak létesíteni KARDIREX néven ami csak a szívbetegek szállításával foglalkozna?
SA:Igaz ez az ügy folyamatba van tárgyalunk a szponzorokkal a kormánnyal és a fentartónkal is. a telephelyet már kiválasztottuk és reméljük hogy sikerül az autókat is mihamarabb beszerezni valamint egy komplett mentőállomást berendezni!
R:Köszönöm hogy a vendégem volt!
SA:Enyém a megtiszteltetés! |
Az Országos Közforgalmú Vasút közleményt ad ki kiszerint Holgan és Permont között 15:45 perckor utóléréses vonatbaleset történt, A Vonalon vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat a kár jelentős!
Kelemen gyula úgy nyilatkozot hogy ezt a balesetet meglehetett volna előzni, ha a kormány ellfogadta volna a beterjesztett javaslatait! |
A Szakszervezetek közleményben tudatják, hogy a Sztrájkot véglegesen befejezik! Minden üzem és tömegközlekedési eszköz a sztrájk elötti kapacitásra áll vissza!
Bakos Lajos Vasúti Dolgozók Szakszervezete
Kilter Géza Volándolgozók szakszervezete
Majder Tivadar Légiközlekedésben Dolgozók Szakszervezete
Goldfinger György Viziközlekedési Dolgozók Szakszervezete
Herman Péter Országos Tömegközlekedési Sztrájkbizottság
Rusics Júlianna Postai Dolgozók Szakszervezete
Kozma Zoltán Áron Fémipari Dolgozók Szakszervezete
Krupics Jolán Hantech Dolgozók Szakszervezete
Hatajer Ferenc Malomipari Dolgozók Szakszervezete
Pálkis Béla Zsombor Hajógyári Dolgozók Szakszervezete
Bona János Mezőgazdasági Dolgozók Szövetsége
Huber Ádám Ikarus autóbusz és Közlekedésieszközgyár Munkástanácsának Elnöke
Mezei Zoltán Vakondok Metrógyári Munkások Szakszervezete
Rubowszki Lajos Országos Bankszövetség Elnöke
Luhány Ilona Ruhaipari Dolgozók Orzságos Szövetszége
Kormos József Vasipari és Fémipari Munkások Szakszervezete
Olveric Nándor Országos Vagon és Gépcsár Dolgozóinak Szakszervezete
Kifler Béla Országos Mezőgazdasági Termelői Szövetség Elnöke |
|